Citat:
Ursprungligen postat av
vrzz
Om man ska gå efter Spotify, så betalar dom ut typ 32 000kr vid en miljon lyssningar.. Men om vi ska räkna lite nu. Det var 20 månader sedan nu han laddade upp första avsnittet ”Düsseldorfsvampyren” 795 000/ 20 = 39 750 lyssningar per månad . Spotify betalar 0,032kr per lyssning. 39 750 * 0,032kr = 1272kr per månad. 20 * 1272 = 25 400kr har alltså skithögen totalt tjänat ihop på lyssningar med en dagslön på 30kr. Räknar inte in intäkterna för reklam då utbetalningsuppgifterna som jag hittade inte gällde för Acast, även om dom siffrorna gällde även för Acast så är det lite över 4000kr. Alla siffror jag hittills har tagit fram är belopp som är obeskattade.. Med skatt inräknat på lyssningarna och så tjänar skithögen hela och hissnande 890kr PER månad.
Blir fan illamående av vetskapen att skithögen har 3 barn och 1 fru som får jobba skiten ur sig för att skithögen ska sitta hemma och leka dag in och dag ut och sover bort halva dagen. Man tjänar fan mer på att leta efter pantburkar.
Shout-out till alla mina bröder här på flashback!
Jag försvarar inte BB MEN en låt är på 4 minuter och BB's wikipedialäsande har minst 20 minuter? Då måste väl det vara som youtube fler reklam-snuttar? Men sen får vi inte glömma att en visning inte är 20 minuter heller, tror BB's läsande inte är någonting man kan konsumera så länge. Jag skulle dubbla ditt totala för att verkligen kunna håna han för någonting.
Varför ser han ut att må så bra? Det är trots allt sol och hans far-far är död? Det ÄNDA han hatade(solen) och älskade(sin far-far) men ändå så glad. Ojdå, det var pengar som påverkade hans mående så mycket, inte kunde vi se det

. När kommer nästa video så att man få se hans "folk-skygga" och "VI-VILL-INTE-RESA" symptom också är borta, trots hans trauma med sol o far-far. Det är ju därför man följer honom, freak-showen must go on!