2023-06-19, 23:11
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://streamable.com/y958se

En vanlig dag i Alex liv, sysselsatt sig i kojan och roat sig själv med det han kan bäst helt enkelt🤷‍♂️
Är det här första beviset vi ser av den officiella poddstatistiken?

Senaste 30 dagarna 24k lyssningar och totalt 795k sedan starten av en av Sveriges absolut största truecrime podcasts.

Vad skulle det generera för intäkter totalt sett?
Senast redigerad av knark-kungen 2023-06-19 kl. 23:13.
Citera
2023-06-20, 05:03
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Senaste 30 dagarna 24k lyssningar och totalt 795k sedan starten av en av Sveriges absolut största truecrime podcasts.

Om lyssningar för pådcaaasts behandlas på samma sätt som för musik på Spotify är 1 miljon lyssningar värt 40 000 INNAN skatt.
Citera
2023-06-20, 07:19
Citat:
Ursprungligen postat av HeroicDoze
Om lyssningar för pådcaaasts behandlas på samma sätt som för musik på Spotify är 1 miljon lyssningar värt 40 000 INNAN skatt.
Så, i runda slängar 40 000:- innan skatt, genererat på 1 1/2 år?! Dags att vakna upp nu Alexxhooker
Citera
2023-06-20, 09:26
Medlem
vrzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Om man ska gå efter Spotify, så betalar dom ut typ 32 000kr vid en miljon lyssningar.. Men om vi ska räkna lite nu. Det var 20 månader sedan nu han laddade upp första avsnittet ”Düsseldorfsvampyren” 795 000/ 20 = 39 750 lyssningar per månad . Spotify betalar 0,032kr per lyssning. 39 750 * 0,032kr = 1272kr per månad. 20 * 1272 = 25 400kr har alltså skithögen totalt tjänat ihop på lyssningar med en dagslön på 30kr. Räknar inte in intäkterna för reklam då utbetalningsuppgifterna som jag hittade inte gällde för Acast, även om dom siffrorna gällde även för Acast så är det lite över 4000kr. Alla siffror jag hittills har tagit fram är belopp som är obeskattade.. Med skatt inräknat på lyssningarna och så tjänar skithögen hela och hissnande 890kr PER månad.

Blir fan illamående av vetskapen att skithögen har 3 barn och 1 fru som får jobba skiten ur sig för att skithögen ska sitta hemma och leka dag in och dag ut och sover bort halva dagen. Man tjänar fan mer på att leta efter pantburkar.
Citera
2023-06-20, 10:01
Medlem
Citat:

Nej, han tjänar faktiskt runt 9000 på podden i månaden. Det är inte mycket, men han betalar sin del av hyran, elen, och en del käk för det. Jag tror på det, FÖR DET HAR HAN SAGT SJÄLV!

Citera
2023-06-20, 11:36
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Nej, han tjänar faktiskt runt 9000 på podden i månaden. Det är inte mycket, men han betalar sin del av hyran, elen, och en del käk för det. Jag tror på det, FÖR DET HAR HAN SAGT SJÄLV!

Hur står det till egentligen, varför köper han en ny kamerautrustning, innan han sålt den gamla, som han förövrigt införskaffade förra året..
Ingen som verkar vilja dm:a raskis för att göra affärer...undrar varför? Vi vet vad som kan hända om man drar ers härskenhets varumärke i smutsen...
Citera
2023-06-20, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hur står det till egentligen, varför köper han en ny kamerautrustning, innan han sålt den gamla, som han förövrigt införskaffade förra året..
Ingen som verkar vilja dm:a raskis för att göra affärer...undrar varför? Vi vet vad som kan hända om man drar ers härskenhets varumärke i smutsen...

Jag frågar mig varför han har kamerautrustning till att börja med. Det finns inga videor han gör som inte hade fungerat att spela in med en gammal IPhone 4 från 2012. Hans videor innehåller uteslutande att Carl-Fredrik sitter antingen i köket, på sängen eller i bilen och låter glappkäften gå i 45 minuter. Han behöver inte ha GoPro-kameror och ljusutrustning för det.

Men antar att det handlar om att försöka fylla det stora hålet han har inom sig med nya materiella ting istället för att lösa sina djupt inneboende problem.
Citera
2023-06-20, 12:28
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker

Inte första gången Rask har påstått att han har tjänat bra mycket mer än vad han faktiskt gjort. Saknar när han satt i sin AMG och sa att han drog in 100 lax i månaden.
Senast redigerad av HeroicDoze 2023-06-20 kl. 12:32.
Citera
2023-06-20, 12:36
Medlem
Citat:
Inte första gången Rask har påstått att han har tjänat bra mycket mer än vad han faktiskt gjort. Saknar när han satt i sin AMG och sa att han drog in 100 lax i månaden.

Så är det. Det var väldigt underhållande. Det vi kan glädja oss åt är att Carl-Fredrik snart kommer vara där igen, så fort arvspengarna landar på kontot. Carl-Fredrik kan inte hantera pengar. Han blev helt skogstokig när han tjänade 20 tusen före skatt, föreställ dig hur han kommer bli när han har någon mille på banken.
Citera
2023-06-20, 13:46
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vrzz
Om man ska gå efter Spotify, så betalar dom ut typ 32 000kr vid en miljon lyssningar.. Men om vi ska räkna lite nu. Det var 20 månader sedan nu han laddade upp första avsnittet ”Düsseldorfsvampyren” 795 000/ 20 = 39 750 lyssningar per månad . Spotify betalar 0,032kr per lyssning. 39 750 * 0,032kr = 1272kr per månad. 20 * 1272 = 25 400kr har alltså skithögen totalt tjänat ihop på lyssningar med en dagslön på 30kr. Räknar inte in intäkterna för reklam då utbetalningsuppgifterna som jag hittade inte gällde för Acast, även om dom siffrorna gällde även för Acast så är det lite över 4000kr. Alla siffror jag hittills har tagit fram är belopp som är obeskattade.. Med skatt inräknat på lyssningarna och så tjänar skithögen hela och hissnande 890kr PER månad.

Blir fan illamående av vetskapen att skithögen har 3 barn och 1 fru som får jobba skiten ur sig för att skithögen ska sitta hemma och leka dag in och dag ut och sover bort halva dagen. Man tjänar fan mer på att leta efter pantburkar.

Shout-out till alla mina bröder här på flashback!

Jag försvarar inte BB MEN en låt är på 4 minuter och BB's wikipedialäsande har minst 20 minuter? Då måste väl det vara som youtube fler reklam-snuttar? Men sen får vi inte glömma att en visning inte är 20 minuter heller, tror BB's läsande inte är någonting man kan konsumera så länge. Jag skulle dubbla ditt totala för att verkligen kunna håna han för någonting.

Varför ser han ut att må så bra? Det är trots allt sol och hans far-far är död? Det ÄNDA han hatade(solen) och älskade(sin far-far) men ändå så glad. Ojdå, det var pengar som påverkade hans mående så mycket, inte kunde vi se det . När kommer nästa video så att man få se hans "folk-skygga" och "VI-VILL-INTE-RESA" symptom också är borta, trots hans trauma med sol o far-far. Det är ju därför man följer honom, freak-showen must go on!
Citera
2023-06-20, 14:57
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Enligt transportstyrelsen så har bilen idag blivit besiktigad. Så nu blir det till att åka lyxglidare.
Citera
2023-06-20, 15:17
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Enligt transportstyrelsen så har bilen idag blivit besiktigad. Så nu blir det till att åka lyxglidare.
https://www.youtube.com/watch?v=CtwJvgPJ9xw

On topic: Nybessad. Sälj snabbt som fan. En 18(?) år gammal Merca kommer bara att ge dyra problem. Mycket är slitet. Sälj, sälj, sälj.
Senast redigerad av Arbetsskygg 2023-06-20 kl. 15:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in