Citat:
Ursprungligen postat av
Treschow
Tror ni att Therese är medveten om denna tråd?
Eller har hon blivit gaslightad så in i helvete att hon är helt omedveten om denna?
Är hon läskunnig?
Ja, hon är fullt medveten om tråden. Hon har läst, och mycket av kritiken håller hon garanterat med om innerst inne. Men det handlar troligen om gaslighting från Carl-Fredriks sida, som fått henne till en ställning där hon kommer försvara alla Skithögens tillkortakommanden. Hon är en flygande apa precis som alla runtikring narcissisten.
Saken är att det inte alltid varit på det sättet. Innan Therese satt fast så djupt med Carl-Fredrik, och han nyss börjat på Youtube, kunde man höra hur Carl-Fredrik pratade om att hon ville att han skulle ta ett vanligt jobb och hur hon tyckte att det inte var rätt att hon skulle försörja Carl-Fredrik på sin lön. Sedan kom 2018, och Baronen började snacka om att han tjänade mer än T gör på ett halvår på en månad, och han snackade mer eller mindre ner sin morsa och Therese och farfar för att de försökt pusha honom ut i arbetslivet. "Men jag visste att grindar jag på så kommer det här betala sig".
Jag tror för all del att Skithögen hade en del cash på fickan under 2018-19, mycket tack vare stora mängder obeskattad Swish. Så han kunde tuta i Therese att det gick bra. Carl-Fredrik är en bedragare uti fingerspetsarna, som ljuger för precis alla, och inte bara sina följare.
Så Carl-Fredrik kan försöka ljuga för någon annan om att Therese är helt fine med att han går hemma och dammsuger istället för att dra sitt strå till stacken till familjens ekonomi. Hon har inte alltid tyckt så, men den manipulativa dåren har ju fått henne att säga det, genom år av gnatande där han bankat in i hennes skalle att "Så här är det!"
Nu sedan 2020 har det ju dessutom varit syyynd om Carl-Fredrik, han har psyyykisk oooohälsa, och kan inte jobba. Man utgår ju inte ifrån att en som ska älska en så flagrant ska hålla på och ljuga och manipulera en. Så det är klart att Therese köper att Carl-Fredrik mår dåligt när han ber att bli inkörd till psykakuten för att han har ångest. Man räknar inte med att människor är så störda att de skulle göra en sådan sak för uppmärksamhet, i synnerhet inte någon man tror att man känner.
Carl-Fredrik är en väldigt, väldigt sjuk man.