Citat:
Ursprungligen postat av
Kickassfarsan
Jag tror inte Rask ser det på det sättet att han skulle sno någonting utan mer, jag tar bara vad farfar ville att jag skulle ha.
Sant kanske men fortfarande finns det inga belägg för det. De är många som är delägare i dödsboet, speciellt om det finns ett testamente. Att folk går och plockar? Visst, det kan förekomma men jag tror faktiskt inte det. De andra dödsbodelägarna skulle nog opponera sig om en enskild av dem går och tar saker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kickassfarsan
Han verkar ha nya kläder samt sitter i Alfs bil så lite misstänksamt är det nog.
Mjo, den rödvita baseballjackan har jag inte sett förut men tveksamt om han hittat den i Alfs garderob?
Bilen har jag ingen aning om. Är det Alfs? Rask har ju inte haft någon bil vad jag vet om. Sitter redan barnbilstol i den så det kan ju vara nåt de fått låna eller haft sen tidigare?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kickassfarsan
Kanske var det så att Rask fick ärva bilen
Det spelar ingen roll om han fick ärva den eller inte. Den skall tas upp som en tillgång i dödsboet ihop med testamente som, om ingen klandrar testamentet (Fredrik) ger Rask tillgång till bilen. Dödsbo kanta lång tid att registrera (dock max tre månader). Därefter ska det ske ett arvskifte så bilen skulle isf tillfalla Rask om kanske 1-1,5 år.