2023-03-01, 10:01
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Precis. Förmodligen hade han lagt till en (Ingen click-bait) bredvid rubriken också.

Passivt aggressiv hade han sagt "Ni måste kolla på HELA VIDEON! Jag sa inte att jag aldrig kommer ladda upp igen. Om ni inte sett hela, DÅ HAR NI INGEN SOM HELST RÄTT ATT KOMMENTERA HELLER!"

Rask har förövrigt en väldigt konstig inställning till sina följare. Han har inga problem med att vara dryg och otrevlig, och low-key idiotförklara dem i sina videor. Det är uppenbart att han tycker att han är mycket smartare och bättre än dem. Det är inte konstigt att så många vänt honom ryggen. De började som fans men sedan visade han sina rätta färger, och man började förakta honom istället.

Skulle inte förvåna mig, med tanke på vilken dopamin-junkie Bajsmannen är. När han inte får tillräckligt med uppmärksamhet från annat håll ska han sluta, eller så gråter han inför kameran, eller så berättar han om möten med Gud inför kameran. Det är för att han är torsk på reaktionen.

Haha exakt! För det är ju inte alls clickbait om rubriken är att han ska sluta med youtube, men säger något precis annat i slutet av videon.

Han är så jävla underhållande. Han måste tro att hans följare är efterblivna och går på samma trick gång på gång. Tror han fortfarande att det ska bli en sensation med massa views varje gång han kommer tillbaka, när han ens inte varit borta från youtube alls? Jaha du laddar upp på huvudkanalen istället, vad spelar det för jävla roll var han laddar upp? Är väl ingen som bryr sig? Är som att det skulle vara något speciellt med hans så kallade huvudkanal. Ska följarna känna sig privilegade att de får beskåda "rockstjärnan" på hans legendariska hufvudkanal?
Citera
2023-03-01, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Haha exakt! För det är ju inte alls clickbait om rubriken är att han ska sluta med youtube, men säger något precis annat i slutet av videon.

Han är så jävla underhållande. Han måste tro att hans följare är efterblivna och går på samma trick gång på gång. Tror han fortfarande att det ska bli en sensation med massa views varje gång han kommer tillbaka, när han ens inte varit borta från youtube alls? Jaha du laddar upp på huvudkanalen istället, vad spelar det för jävla roll var han laddar upp? Är väl ingen som bryr sig? Är som att det skulle vara något speciellt med hans så kallade huvudkanal. Ska följarna känna sig privilegade att de får beskåda "rockstjärnan" på hans legendariska hufvudkanal?

Tror att mycket handlar om att Baronen sätter sitt eget värde genom hur stor och känd han är. Rask har ett eget ranking-system i sitt huvud, där folk över 100 k subs är viktiga människor. Såna som är kändisar på riktigt, i motsats till alla andra små pluttmänniskor och mongon som bara gör Youtube för skojs skull. Det är den förra kategorin som Bajsmannen vill tillhöra.

Därför sticker det i ögonen att hans nya kanal inte tagit fart tillräckligt snabbt. Han ville väl åtminstone hamna på hälften av det han hade innan. Men vetskapen om att han hade en gammal kanal med över 100 k gjorde att han inte kunde hålla sig. Han vill inte bli betraktad som ett mongo på Youtube som Deniz Rage och Mukbang-Maria, han är en kändis som Jocke!

Det handlar inget om vilken kanal som kommer generera mest visningar, det är Bajsmannens eget stora ego som måste matas. Siffror är en bra grej där. Av samma anledning flexar han med topplistor för Podcaster.
Citera
2023-03-01, 10:22
Medlem
Citat:

Är inte hans följare troligtvis lite efterblivna då? Som går på hans lögner år efter år! Som kan sitta och säga ”Bra Carl Fredrik” när tårarna sprutar o gud ska hjälpa honom att skriva ett CV som ändå blir en tom A4 då Carl Fredrik varken har erfarenhet eller utbildning! Han har pillat sig i ”äääärslet” de senaste 10åren! 🤣
Citera
2023-03-01, 10:28
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Tror att mycket handlar om att Baronen sätter sitt eget värde genom hur stor och känd han är. Rask har ett eget ranking-system i sitt huvud, där folk över 100 k subs är viktiga människor. Såna som är kändisar på riktigt, i motsats till alla andra små pluttmänniskor och mongon som bara gör Youtube för skojs skull. Det är den förra kategorin som Bajsmannen vill tillhöra.

Därför sticker det i ögonen att hans nya kanal inte tagit fart tillräckligt snabbt. Han ville väl åtminstone hamna på hälften av det han hade innan. Men vetskapen om att han hade en gammal kanal med över 100 k gjorde att han inte kunde hålla sig. Han vill inte bli betraktad som ett mongo på Youtube som Deniz Rage och Mukbang-Maria, han är en kändis som Jocke!

Det handlar inget om vilken kanal som kommer generera mest visningar, det är Bajsmannens eget stora ego som måste matas. Siffror är en bra grej där. Av samma anledning flexar han med topplistor för Podcaster.

Han kommer dock aldrig bli någon stor kreatör på Youtube genom att sitta i sängen och babbla. De som drar de stora visningarna och får stora samarbeten är de som satsar lite och testar saker på sina kanaler.

Man kan inte ta den enkla vägen om man ska bli något i livet, inte ens på Youtube.

Antingen får han gå tillbaka till drama eller börja skapa eget content. Det är dessutom smutsigt att skapa content på sina egna barn.

Rask verkar dock inte prioritera att ha ett inkomstgivande jobb då han inte vill kalla det han gör för ett jobb utan han "drar in det han behöver dra in till familjen (= 8000 kr?)" genom hobbyverksamhet. Skäggprodukterna var ju tydligen inte heller ett jobb utan det var hans farfar som sålde produkter genom Baronens youtube-kanal. Konstigt att Baronens ansikte var dittryckt över hela produkterna dock.
Citera
2023-03-01, 10:30
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisosgrisos
Är inte hans följare troligtvis lite efterblivna då? Som går på hans lögner år efter år! Som kan sitta och säga ”Bra Carl Fredrik” när tårarna sprutar o gud ska hjälpa honom att skriva ett CV som ändå blir en tom A4 då Carl Fredrik varken har erfarenhet eller utbildning! Han har pillat sig i ”äääärslet” de senaste 10åren! 🤣

Jo troligtvis.

- Vet ni vad som har hänt?! *börjar störtböla*. Jag har skrivit ett CV....

Livserfarenheten hos Baronen är talande alltså.
Citera
2023-03-01, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fisosgrisos

Tror inte att allt är så allvarligt som du verkar tro. Ifall någon försvarar Rask, det stör ni på, ni som skriver mycket i denna tråd. Det är mest trollande. 😂
Citera
2023-03-01, 10:43
Medlem
abvs avatar
Det är kul att han tar bort alla kritiska kommentarer utom när han svarar och tror att han sätter dem på plats.

Hans rant-videos från sovrummet påminner mig en del om oliverboi faktiskt, typ samma nivå. Sen är det otroliga vokabuläret som carl får mycket beröm för ingenting som märks i hans videos, tvärtom faktiskt.
Citera
2023-03-01, 11:10
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Tror inte att allt är så allvarligt som du verkar tro. Ifall någon försvarar Rask, det stör ni på, ni som skriver mycket i denna tråd. Det är mest trollande. 😂

Skriv gärna så att man förstår vad du menar. Vad är det som inte är så allvarligt? Att folk försvarar honom? Och vilka är det som trollar? Hans följare eller vi i tråden?
Citera
2023-03-01, 11:12
Citat:
Skriv gärna så att man förstår vad du menar. Vad är det som inte är så allvarligt? Att folk försvarar honom? Och vilka är det som trollar? Hans följare eller vi i tråden?
Jag kan givetvis inte tala för Cykelhjelm men jag antar att han eller hon menar att ni blir tämligen arga ifall någon tar Rasks parti.

Det är ganska roligt.
Citera
2023-03-01, 11:44
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag kan givetvis inte tala för Cykelhjelm men jag antar att han eller hon menar att ni blir tämligen arga ifall någon tar Rasks parti.

Det är ganska roligt.

Vilka är "vi"? Jag blir i alla fall inte arg om någon tar hans parti. Lite beroende på vad det är som försvaras, men oftast blir jag mest förundrad.

Men för min del får man tänka och tycka precis vad man vill om karln.
Citera
2023-03-01, 11:51
Medlem
Wooqiprwos avatar
Baronen kommenterar Jim's video, där han berättar att KF kommer utmäta hans lön så att han bara får 8000 kvar i månaden:

http://www.bilddump.se/bilder/202303...49.113.152.png

Vad empatiskt skrivet av Baronen. Han tänker verkligen på andra än sig själv.

Eller så tänker han kanske: "Ja 8000 är ju vad jag drar in så det är ju okej".
Citera
2023-03-01, 12:42
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Det är kul att han tar bort alla kritiska kommentarer utom när han svarar och tror att han sätter dem på plats.

Hans rant-videos från sovrummet påminner mig en del om oliverboi faktiskt, typ samma nivå. Sen är det otroliga vokabuläret som carl får mycket beröm för ingenting som märks i hans videos, tvärtom faktiskt.

Han tog bort en av mina kommentarer som inte alls var så kritiska alls såg jag precis. Svarade Basra på vaden annan person skrev om flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in