2023-02-16, 17:52
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Jo, det är klart att det är ett helt sjukt förfarande att göra sig av med hans stora kanal när han ändå tänkte fortsätta.

Att han däremot kommer få den att flyga igen är helt uteslutet. Han fyller 33 år i år. Han har hållit på med det här i 8 år. När man är 25 år kan man komma undan med att sitta och berätta galna stories om hur man söp och knarkade, och lekte med kiss och bajs. Det är inte lika smickrande vid 33 års ålder.

Sedan har han under alla dessa år gjort sig känd som ett stort svin. För några år sedan hade han en massa Youtube-vänner. I stort sett alla har vänt honom ryggen. Att han klänger sig fast vid sin Youtube-karriär är galenskap egentligen. Men man kan ändå förstå det. Han har investerat större delen av sitt vuxenliv på att bli en kändis. Suttit hemma hela dagarna och exponerat sig så mycket det går på sociala medier, istället för att jobba eller utbilda sig. Han har ingenting att falla tillbaka på, att bli en Youtuber är det enda han har "lyckats med".

Jag önskar bara att någon som bryr sig om honom ska försöka intala honom hur patetiskt det är. Han måste släppa sina drömmar och växa upp någon gång. Han börjar närma sig medelålders men är fortfarande helt besatt av att filma sig själv och synas och höras. Lägg bara ner, Rask. Du kommer aldrig någonsin kunna leva på Tuben eller podcast. Tåget har gått för längesedan.
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
En stor del av hans publik har växt upp och växt ifrån honom, dagens kids vet inte vem Rask är.

Nu har han som vanligt fått för sig någon korkad idé med storkanalen, jag gissar att varken podden eller voyd blev den succé han trodde det skulle bli.

Om jag vore Rask skulle jag känna en enorm stress över framtiden, det enda hans karriär gett honom är att dragit skam över familjen och flera domar, var det värt det? Hans fjantade på internet kommer också påverka hans framtida jobbansökningar, om han någonsin tar sig så långt i sitt liv igen.

Det är därför det är sorligt att se när han hellre tar parti hos de människor som kysser hans fötter istället för Flashback. Samma personer som försvarade honom en gång i tiden har antagligen gått vidare i sitt egna liv och skiter totalt i bajshögen. De enda han har kvar är väl Mammorna som är mamma lediga och har inget bättre för sig än att glo på idioten om dagarna eller andra Soc fall som inte gör något vettigt.
Citera
2023-02-16, 18:03
Medlem
Jag må inte vara i toppen av min karriär eller livet men varje dag tänker jag att det är tur jag inte är Carl Alexander Rask för då hade jag skämts ögonen ur mig och hade funderat på självmord varenda dag.
Citera
2023-02-16, 18:33
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Jag må inte vara i toppen av min karriär eller livet men varje dag tänker jag att det är tur jag inte är Carl Alexander Rask för då hade jag skämts ögonen ur mig och hade funderat på självmord varenda dag.
Haha jag brukar också tänka så när jag har en dålig dag på jobbet och måste peppa upp mig själv. "Det hade kunnat varit mycket värre, jag är iaf inte Rask".
Citera
2023-02-16, 19:07
Medlem
Citat:

Fast, om det nu skulle stämma så betyder det ju stt du mår jävligt dåligt som behöver tänka på det varje dag. Nu vet jag att du är ironisk, men ändå

Själv kan jag tänka tvärtom, ”Hur kunde jsg blivit så lycklig lottad, hade ju t om kunnat hända Rask” 😂
Citera
2023-02-16, 19:12
Medlem
Wooqiprwos avatar
Är ju ändå positivt att man kan användas i avskräckande syfte
Citera
2023-02-16, 20:22
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Det är därför det är sorligt att se när han hellre tar parti hos de människor som kysser hans fötter istället för Flashback. Samma personer som försvarade honom en gång i tiden har antagligen gått vidare i sitt egna liv och skiter totalt i bajshögen. De enda han har kvar är väl Mammorna som är mamma lediga och har inget bättre för sig än att glo på idioten om dagarna eller andra Soc fall som inte gör något vettigt.
Det kommer komma en tid i Rasks liv när han har mognat tillräckligt mycket för att se att det var vi på flashback som försökte hjälpa honom och inte dom som strök honom medhårs.

Men han har en lååång väg att vandra i sin personliga utveckling innan dess om han någonsin ens kommer så långt.
Citera
2023-02-17, 11:03
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Haha jag brukar också tänka så när jag har en dålig dag på jobbet och måste peppa upp mig själv. "Det hade kunnat varit mycket värre, jag är iaf inte Rask".

Citat:
Var kanske inte helt seriös. Ironi är svårt på internet.

Jag tror det var suget efter att han inte syns lika mycket. Narcissism 101.

Han kanske drömmer om att få vara med i Lets Dance eller Fångarna på fortet och dylikt som andra youtubers får vara haha.

"Här har ni Alexander Rask i en rumba..."....sen råkar rövstrumpan ramla ut...

(På skoj förstås, dessa produktioner skulle inte ta i honom med tång ens)
Senast redigerad av Wooqiprwo 2023-02-17 kl. 11:05.
Citera
2023-02-17, 12:58
Medlem
Scarabeos avatar
Jag är nyfiken på hur handlingsförlamad Rask är. Så här kommer en utmaning/erbjudande till dig Rask om du läser detta:

Jag kan erbjuda dig jobb i Norge. Bra lön, bra förmåner, allt du kan tänka dig. Det enda du behöver göra är att åka iväg på kurserna jag bokar och betalar för dig, och sen komma till Norge. Och kunskapen du behöver på jobbet är att inte vara en jävla kärring. That’s it.

Tar du erbjudandet eller väljer du att sitta med nagellack under en filt och prata om hokus pokus och låta din fru försörja 4 barn istället för 3? Kontakta mig på pm om du är intresserad. Erbjudantet står i 1 vecka fr.o.m nu.
Citera
2023-02-17, 13:32
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarabeo
Jag är nyfiken på hur handlingsförlamad Rask är. Så här kommer en utmaning/erbjudande till dig Rask om du läser detta:

Jag kan erbjuda dig jobb i Norge. Bra lön, bra förmåner, allt du kan tänka dig. Det enda du behöver göra är att åka iväg på kurserna jag bokar och betalar för dig, och sen komma till Norge. Och kunskapen du behöver på jobbet är att inte vara en jävla kärring. That’s it.

Tar du erbjudandet eller väljer du att sitta med nagellack under en filt och prata om hokus pokus och låta din fru försörja 4 barn istället för 3? Kontakta mig på pm om du är intresserad. Erbjudantet står i 1 vecka fr.o.m nu.

Det där är dömt på förhand haha. Snubben vill ju knappt lämna Trosa, än mindre flytta ända till Norge. Hopeless case 'nuff said.
Citera
2023-02-17, 14:59
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Det där är dömt på förhand haha. Snubben vill ju knappt lämna Trosa, än mindre flytta ända till Norge. Hopeless case 'nuff said.
Spelar ingen roll större roll vad det är för jobb Carl-Fredrik vill inte arbeta, först ville han ha ett jobb som han kunde göra hemifrån och när han väl fick det så kom han med en lam ursäkt att han hade telefonfobi.

Jobb Rask skulle kunna tänka sig är programledare, radiopratare, chef. Men då måste lönen vara bra också minst 70.000 ska han ha, sen vill han inte jobba så mycket heller max 5% som han gör I dagsläget.
Citera
2023-02-17, 15:06
Medlem
Scarabeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Har absolut inga förhoppningar heller haha.
Glömde tillägga att det är alltså ingen flytt till Norge som är aktuellt. Det är rotationsjobb(jobba 14 dagar borta, ledig 21 dagar hemma). ~45k netto ut. Men jag är 110% övertygad om att inget är bra nog för herrn.
Han är livrädd för att ta tag i nånting och använder alla ursäkter som finns för att inte jobba. Detta va bara ett test haha. Men jag hade levt upp min del av avtalet om han hade levt upp till sin, det är ett löfte.
Citera
2023-02-17, 15:35
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarabeo
Har absolut inga förhoppningar heller haha.
Glömde tillägga att det är alltså ingen flytt till Norge som är aktuellt. Det är rotationsjobb(jobba 14 dagar borta, ledig 21 dagar hemma). ~45k netto ut. Men jag är 110% övertygad om att inget är bra nog för herrn.
Han är livrädd för att ta tag i nånting och använder alla ursäkter som finns för att inte jobba. Detta va bara ett test haha. Men jag hade levt upp min del av avtalet om han hade levt upp till sin, det är ett löfte.

Rask tror han är känd när det snarare är så att han är ökänd. Fattar inte att Dumpen vill ha med han att göra med tanke på att han skryter om sina perversa "bravader i ungdomen" (övergrepp i mångas ögon).

Men jag hoppas också att han nappar på ditt erbjudande, men idéen kommer ju dessutom inte från han själv (vilket allt måste göra i Baronessans liv) så det är nog kört.

Just nu hoppas han nog att Patrik och Sara spiller över lite C-kändisglans som han kan spegla sig i. Tror egentligen han skiter i barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in