Citat:
Ursprungligen postat av
HeroicDoze
Man kan inte ta ifrån killen att han ett tag tjänade en del på youtube, siffrorna ljuger inte. Det är långt ifrån alla som kan säga att de har tjänat din inkomst på sociala medier, vilket ändå är en dröm för många idag. Den tiden är dock sen länge förbi. Har det inte blivit nästintill sjukligt att fortsätta jaga influencer-drömmen? Hur långt ska han egentligen dra det här. Bäst vore om han kammade sig och skaffade sig ett jobba. Min fråga till er är följande, hur länge tror ni han fortsätter såhär?
Ja, ett år var det helt acceptabelt. Sedan syns förstås inte allt han dragit in på deklarationerna. Det är en hel del swishar som gått under radarn. Det är klart att 99% av alla som postar på Youtube inte hamnar där. Men då får man ha med i beräkningen att de flesta som postar aldrig har tänkt att man ska slå igenom och bli någonting där heller.
Sedan får man inte glömma att det året det var acceptabelt så fick han också hjälp av Jocke. Det var året han hängde ut Joz och Jockes brorsas flickvän. Bakom kulisserna fick han massvis med information om dem av Jocke för man ville inte gå ut med det själv av förklarliga skäl. Sedan blev Rask anmäld för grovt förtal samma år. Inte för dessa videor, men det hade han lika gärna kunnat bli också.
Jag tror aldrig att han kommer lägga ned. Så länge han har tak över huvudet så kommer han göra såhär. Jag tror att hans planer just nu är att pusha podden i förbannelse, för i sinom tid så kommer någon upptäcka hans fantastiska röst som han fått så mycket beröm för. Så han kan värvas till någon radiostation eller bli en röstskådespelare. Han lever i sin egen fantasivärld och har ingen direkt kontakt med verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blacksabbath87
Ja du har en poäng i det. Minns att han sa någon gång i en video att han vill inte ha någon chef som flåsar honom i nacken utan HAN ville vara chef. Trebarnspappa och går hemma och rappar om en fuskbyggare på youtube och drama som han skulle sluta med. En annan dubbelmoral han sagt engång är att han är folkskygg och har social ångest. Konstigt då hur han kan sitta på youtube och gråta framför många, även vara med i SVT som han var med sin far, ta bilder när han står i kalsonger och sånt på instagram. Well bara min åsikt han kanske mycket väl mår dåligt men lite skumt tycker jag ändå. All respekt för folk som lider av psykisk ohälsa men tror knappast många folkskygga människor skulle göra sånt.
Bästa han kunde göra är att fimpa kanalen så tråden dör och söka sig nåt jobb typ truckchaufför eller kanske butiksbiträde?
Sådan är han. Han har jobbat innan och stod inte ut med att hans överordnade, som han anser vara undermänniskor, kunde säga till honom. Han betraktar sig som så mycket bättre än dessa människor, och borde därför vara den som säger till dem istället. Han är en superstjärna i sitt eget huvud. Nu har han fått fame på Youtube och har fått smak för det, och har helt gett upp planerna på att gå tillbaka och jobba på äldreboenden med vanliga skitmänniskor. Sådant kan inte Rask degradera sig till. Han har ju gått på röda mattan på häftiga kändisgalor, till skillnad från hans värdelösa kollegor på äldreboendet.
Rask har inte social fobi, psykisk ohälsa eller något sådant. Han säger bara att han har det för uppmärksamhet. Jag vet inte hur många arga videor jag sett där Rask försöker försvara sig själv emot påståenden kring att han inte lider av psykisk ohälsa i verkligheten. Så beter sig inte personer som mår dåligt på riktigt, så beter sig störda och manipulativa människor när de blir synade.