2023-02-08, 17:12
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Det kan vara fullt möjligt att han reagerar allvarligt på press från familjemedlemmar att han får vredesutbrott.

Tråkigt liv iallafall, men det är lugnt för Baronens del, han "haaatar sommar" och älskar hösten-
https://nouw.com/carlfredrikalexande...maren-14601546

Han vill ha kyla och mörker året om. Så han kan ligga hemma i lägenheten och titta på nätflix utan att svettas. Sommaren kan man ju åka ut och bada på någon strand med familjen, eller grilla, åka på någon liten semester, och campa, etc.

Fan nu är han i sina bästa år också rent åldersmässigt och ungarna är små. Men han kör sitt liv totalt i botten och gör allt man inte borde. Snacka om vilken ångest han kommer ha när han är äldre av allt hans såsande hemma.
Sen kan jag ge han rätt i att det kan vara skönt med vinter också givetvis, alla årstider har sin charm.
Den ångesten kommer inte vara nådig när verkligheten knackar på dörren. Tror alla hans barn kommer ta avstånd från honom när dom blir gamla nog att förstå vad han utsatt dom för.

Det kröp också fram i senaste liven att Bajsis visst ville ut och resa men självklart var han tvungen att säga att han inte var någon resemänniska förut eftersom han är fattigare än Indisk mattvävare.

Bara 4 månader kvar till sommaren och ledighet när vanliga familjer tillsammans åker iväg och hittar på saker. Lyckas Rask ens spara ihop till 300:- innan sommarlovet är här? Sommaren blir mkt dyrare för familjen eftersom barnen inte kan äta lunch i skolan och pga inflationen osv, kommer som vanligt inte finnas en krona över till någon aktivitet förutom om Alf sponrar med bil och glass på stranden.

Ännu en sommar där hela familjen sitter och svettas på 67kvm och några hundralappar på kontot, någon som vill byta liv?
Citera
2023-02-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Tydligen var resten av familjen på badhuset, då passade pappan i huset på att stanna hemma, och mata sitt jättestora ego genom att sitta live med fansen.

Tänk er att alla barnen går i skolan och förskolan alla vardagar. Morsan jobbar heltid. När hela familjen för en gångs skull är lediga och har tid att åka iväg på aktivitet tillsammans, sitter familjefadern hemma och leker framför datorn medan familjen är borta. På fullaste allvar.
Vettig prioritering, egots välbefinnande trumfar ungarnas uppväxt.

Rask har väl vattenfobi också, kan han ens simma?
Citera
2023-02-08, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Den ångesten kommer inte vara nådig när verkligheten knackar på dörren. Tror alla hans barn kommer ta avstånd från honom när dom blir gamla nog att förstå vad han utsatt dom för.

Det kröp också fram i senaste liven att Bajsis visst ville ut och resa men självklart var han tvungen att säga att han inte var någon resemänniska förut eftersom han är fattigare än Indisk mattvävare.

Bara 4 månader kvar till sommaren och ledighet när vanliga familjer tillsammans åker iväg och hittar på saker. Lyckas Rask ens spara ihop till 300:- innan sommarlovet är här? Sommaren blir mkt dyrare för familjen eftersom barnen inte kan äta lunch i skolan och pga inflationen osv, kommer som vanligt inte finnas en krona över till någon aktivitet förutom om Alf sponrar med bil och glass på stranden.

Ännu en sommar där hela familjen sitter och svettas på 67kvm och några hundralappar på kontot, någon som vill byta liv?

Fyfan, att han kan ens se sig själv i spegeln asså. Blir nog ingen Ölandsresa med camping för ungarna då pappisch måste sitta instängd i rummet och göra podcäst.. Det är synd om kidsen som får sitta hemma och spela tv-spel bara. Stackars ungar asså. 200:- på kontot,

Hade känt mig som en nolla om jag hade kids och inte ens kunde ta dem till Liseberg själv en sommar.
Citera
2023-02-08, 18:13
Medlem
Citat:
Fyfan, att han kan ens se sig själv i spegeln asså. Blir nog ingen Ölandsresa med camping för ungarna då pappisch måste sitta instängd i rummet och göra podcäst.. Det är synd om kidsen som får sitta hemma och spela tv-spel bara. Stackars ungar asså. 200:- på kontot,

Hade känt mig som en nolla om jag hade kids och inte ens kunde ta dem till Liseberg själv en sommar.

Inte det som är det tragiska. Han tar dem ju ingenstans! Finns ju hur mycket gratis aktiviteter som helst man kan göra!
Hade Alex frågat Alf eller Ludde ”Kan jag låna bilen, så tar jag kidsen ut till sjön för att fiska och bada” Det hade han garanterat fått göra och barnen hade blivit lyckliga.

Att inte ha pengar för att göra något håller inte när det finns saker som inte kostar. Nu skulle både Ludde och Alf strunta i att det drar lite bensin, barnen som får komma ut o ha kul är viktigare.
Citera
2023-02-08, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Inte det som är det tragiska. Han tar dem ju ingenstans! Finns ju hur mycket gratis aktiviteter som helst man kan göra!
Hade Alex frågat Alf eller Ludde ”Kan jag låna bilen, så tar jag kidsen ut till sjön för att fiska och bada” Det hade han garanterat fått göra och barnen hade blivit lyckliga.

Att inte ha pengar för att göra något håller inte när det finns saker som inte kostar. Nu skulle både Ludde och Alf strunta i att det drar lite bensin, barnen som får komma ut o ha kul är viktigare.

Jo du har en poäng i det du skriver också. Han lär ju inte hitta på gratis aktiviteter med barnen heller. Finns ju en hel sjö av saker man kan göra med barnen som ej kostar, museum, fiska, picknick, tälta. Men Rask hatar att vara ute bland folk och sånt, vill helst va hemma i rummet med neddragna persienner och med fläkten på så han slipper svettas.
Citera
2023-02-08, 19:49
Medlem
Citat:

Carl Fredrik är för korkad för att ”känna sig som en nolla” han känner framgångens vindar trots att han är nere på botten mentalt och ekonomiskt i klass med en sprutnarkoman på Sergels Torg! Inte ens där kan Carl Fredrik känna sig i överläge då en hemlös narkoman åtminstone har drivet att dra ihop till nästa fix. Det är mer än vad vi kan säga om den förpestande Carl Fredrik. Hans framtida eventuella självmord är nog det enda Carl Fredrik hade kunnat åstadkomma som hade bringat både frid och lycka i många människors liv. Hans familj hade sluppit skämmas ögonen ur sig bara dom går ut på stan och sluppit hans eviga förpestande hemma i skolådan. Jag varken känner eller vet om en enda familj med 3 barn som bor i en liten hyresrätt för Max 3 personer och gjorde dom det hade dom haft förstånd att inte avla av sig för ens man bor så att man kan ge sina barn mer än snäppet över en soc-lägenhet!
Måste sticka i Carl Fredrik att hans far är rena rama framgångssagan jämfört med honom själv!
Citera
2023-02-08, 20:19
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:

Det är väldigt fascinerande att följa den här tågolyckan, för varje år som går får familjen det bara sämre och sämre trots att Bajsbaronen enligt egen utsago jobbar ärschlet av sig.

Öland? Rask har inte råd att ta med familjen utanför kommunen, dom har ingen bil och halva familjen har inte ens en egen cykel.

Denna sommar blir det väl en dagsutflykt till något stenbrott i närheten om Rask lyckas tigga till sig några hundra på youtube.
Citera
2023-02-08, 20:59
Medlem
Wooqiprwos avatar
Jag hoppas att det är Rask som vabbar om det behövs, då familjen går minst i förlust om det är han som gör det.
Citera
2023-02-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Det är väldigt fascinerande att följa den här tågolyckan, för varje år som går får familjen det bara sämre och sämre trots att Bajsbaronen enligt egen utsago jobbar ärschlet av sig.

Öland? Rask har inte råd att ta med familjen utanför kommunen, dom har ingen bil och halva familjen har inte ens en egen cykel.

Denna sommar blir det väl en dagsutflykt till något stenbrott i närheten om Rask lyckas tigga till sig några hundra på youtube.

Ja han gör verkligen allt han kan för att köra sitt liv i botten. Han är ändå intressant och underhållande och titta på, det är ju billig humor ur en tragisk synvinkel. Lägger pengarna på skit och vägrar arbeta. Han jobbar "ärschlet" av sig säger han, men i själva verket gör han inte alls det. Han sitter och pratar i en mikrofon, hur ansträngande är det? det går inte att dra runt en familj på den lilla kaffepengen. Tycker synd om folk som är fattiga men som gör rätt för sig, kanske en undersköterska med trebarn ensamstående. Medans Rask vägrar att ta ett vanligt jobb.

Tror det blir en utflykt till Vagnhärad kanske om han får låna bilen av morschaaaan. Eller en tur till dånken om någon följare betalar.
Citera
2023-02-08, 21:31
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ja han gör verkligen allt han kan för att köra sitt liv i botten. Han är ändå intressant och underhållande och titta på, det är ju billig humor ur en tragisk synvinkel. Lägger pengarna på skit och vägrar arbeta. Han jobbar "ärschlet" av sig säger han, men i själva verket gör han inte alls det. Han sitter och pratar i en mikrofon, hur ansträngande är det? det går inte att dra runt en familj på den lilla kaffepengen. Tycker synd om folk som är fattiga men som gör rätt för sig, kanske en undersköterska med trebarn ensamstående. Medans Rask vägrar att ta ett vanligt jobb.

Tror det blir en utflykt till Vagnhärad kanske om han får låna bilen av morschaaaan. Eller en tur till dånken om någon följare betalar.

Att jobba arslet av sig innebär 2000+ arbetstimmar per år, kommer Baronen upp i det?
Citera
2023-02-09, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manglad-Fitta
Familjen Rasks dotter ligger inför döden och kommer inte överleva. Jag hoppas att Trosa kommuns socialtjänst är nöjda. Dom förtjänar alla att förlora jobbet, fy fan...

https://imgur.com/a/Wy54tp7

Fruktansvärt hemskt.
Citera
2023-02-09, 08:35
Medlem
vrzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manglad-Fitta
Familjen Rasks dotter ligger inför döden och kommer inte överleva. Jag hoppas att Trosa kommuns socialtjänst är nöjda. Dom förtjänar alla att förlora jobbet, fy fan...

https://imgur.com/a/Wy54tp7

Fyfan detta var hemskt Finns fan inget värre än att förlora sitt egna barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in