2022-12-06, 23:10
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Eller hans målsägandebiträde som han tjatat till sig. Inte nog med att han drar igång rättsprocesser över lite tomma hot, han ser även till att belasta samhället ytterligare genom att få tilldelat ett ombud. Ett ypperligt tillfälle att också frågat honom hur det här med ersättning räknas ut etc.

Han är en god far:

Han sitter hemma och leker framför datorn hela dagarna och låter en annan man försörja hans avkommor.

Han är en god make:

Han sitter hemma och leker framför datorn hela dagarna och låter hans fru dra in brödfödan.

Han tycker om att lyssna och ta saker till sig:

Han sitter och håller monolog. Allt andra säger flyger förbi av bara farten fram till någon säger något som påminner om något han själv har varit med om, så han kan återgå till att prata om sig själv.

Han ser andra som jämlikar:

SÅ HÄR ÄR DET. DU HAR INGEN RÄTT ATT IFRÅGASÄTTA MIG: FÖR JAG ÄR EN SKATTEBETALARE I SVERIGE, SOM HAR EN AV SVERIGES STÖRSTA YOUTUBEKANALER!
Det blir inte mer glasklart än sådär.

Det blir roligt för högen av bajs den dagen Therese ifrågasätter hans roll som man och när barnen ifrågasätter hans fadersroll, det är då vi vet att karman kommer slå med full kraft.

Varför satt du och lekte framför datorn pappa istället för att jobba som Jonas pappa?? 🤷‍♂️

Edward nu lyssnar du på mig, allt jag gör det gör jag för den här familjens bästa, tror du jag vill jobba jämt och aldrig njuta av någon egentid?
Citera
2022-12-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Det blir roligt för högen av bajs den dagen Therese ifrågasätter hans roll som man och när barnen ifrågasätter hans fadersroll, det är då vi vet att karman kommer slå med full kraft.

Varför satt du och lekte framför datorn pappa istället för att jobba som Jonas pappa?? 🤷‍♂️

Edward nu lyssnar du på mig, allt jag gör det gör jag för den här familjens bästa, tror du jag vill jobba jämt och aldrig njuta av någon egentid?

SÅ HÄR ÄR DET EDWARD: DU HAR INGEN RÄTT ATT IFRÅGASÄTTA MIG FÖR NÅGONTING. FÖR NU PRATAR DU MED PAPPA, OCH DÅ VISAR MAN RESPEKT!
Citera
2022-12-06, 23:14
Medlem
Citat:

Tror Therese aldrig kommer ifrågasätta, möjligen barnen men stor risk att de tar efter pappan, så som Alex och hans pappa.
Citera
2022-12-06, 23:39
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Tror Therese aldrig kommer ifrågasätta, möjligen barnen men stor risk att de tar efter pappan, så som Alex och hans pappa.
Du tror aldrig Therese kommer att ifrågasätta det faktum att familjen aldrig har råd att åka iväg på någon resa, att dom inte har råd med hyra och mat utan stöd från deras föräldrar och Alf, att hennes skulder på 200k+ aldrig blir betalda trots att Therese jobbat i alla år? Förutom några månader sjukskrivning 2022.

Nog för att Therese inte är vidare smart men så blåst är hon nog inte.

En hjärntvätt kan sitta i många år men det är ingenting som varar förevigt. Barnen jämför sig som alla andra barn med andra ungar, det är där deras världsbild kommer börja spricka först. Samma var det för högen av bajs fast där var missbruket droger och nu gäller det ett sinnessjukt behov av beundran som yttrar sig i ett sjukligt beroende av sociala medier.

Det blir högen av bajs störning som kommer bryta upp den där familjen men felet kommer föralltid att vara Therese och ungarnas.
Citera
2022-12-07, 00:20
Citat:
Du tror aldrig Therese kommer att ifrågasätta det faktum att familjen aldrig har råd att åka iväg på någon resa, att dom inte har råd med hyra och mat utan stöd från deras föräldrar och Alf, att hennes skulder på 200k+ aldrig blir betalda trots att Therese jobbat i alla år? Förutom några månader sjukskrivning 2022.

Skulle möjligen vara om hon av nån anledning träffar nån annan karl som bryter hennes dvala. Vilket skithögen lär ligga i för att förhindra minsta lilla risk för. Jag tror det är en av få saker han faktiskt jobbar hårt med, att hålla henne avskärmad från socialt liv som kan riskera att väcka henne.

Som du själv säger är hon inte överdrivet smart och varför skulle hon plötsligt resa sig, borsta chipssmulorna från barmen och ta tag i sitt och ungarnas liv framöver om hon inte gjort det nu?
Citera
2022-12-07, 04:11
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis
Skulle möjligen vara om hon av nån anledning träffar nån annan karl som bryter hennes dvala. Vilket skithögen lär ligga i för att förhindra minsta lilla risk för. Jag tror det är en av få saker han faktiskt jobbar hårt med, att hålla henne avskärmad från socialt liv som kan riskera att väcka henne.

Som du själv säger är hon inte överdrivet smart och varför skulle hon plötsligt resa sig, borsta chipssmulorna från barmen och ta tag i sitt och ungarnas liv framöver om hon inte gjort det nu?
Klart han försvarar mammatherese till varje pris, det är till största del hennes förtjänst att han kan forsätta sitt luffarliv.

Jag har också hört first hand information från människor som glidit in i Therese dm att inom några få minuter kommer Rask simpandes och minsann ska läxa upp dessa killar att Therese är hans, att Therese ska lämna är hans största farhåga för det skulle innebära att sovmorgorna är över.

Men hoppet är inte över ännu, Therese har redan försökt lämna minst en gång vad vi vet (när hon sökte lägenhet på Facebook). Att bryta hjärntvätten hos denna stackars kvinna är något jag jobbat hårt med.
Citera
2022-12-07, 09:06
Medlem
Citat:

Nog för att Therese inte är vidare smart men så blåst är hon nog inte.

En hjärntvätt kan sitta i många år men det är ingenting som varar förevigt. Barnen jämför sig som alla andra barn med andra ungar, det är där deras världsbild kommer börja spricka först. Samma var det för högen av bajs fast där var missbruket droger och nu gäller det ett sinnessjukt behov av beundran som yttrar sig i ett sjukligt beroende av sociala medier.

Det blir högen av bajs störning som kommer bryta upp den där familjen men felet kommer föralltid att vara Therese och ungarnas.

Tror inte heller på att hon blivit hjärntvättad.
Hon är bara en lat dum jävel, passande till Rask. Sen hur barnen blir får vi väl se 😂
Citera
2022-12-07, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Tror inte heller på att hon blivit hjärntvättad.
Hon är bara en lat dum jävel, passande till Rask. Sen hur barnen blir får vi väl se 😂

Dum och dum. De har ju en familj tillsammans. Hennes sexuella marknadsvärde är begränsat med tre ungar, och hon vill väl ha sällskap. Så även om sällskapet består av en förvuxen jättebebis som sitter hemma och leker framför datorn hela dagarna, så är det trots allt barnens pappa. Det hade blivit omständligt att hitta en annan lösning som inte skulle innebära problem.

Therese tänkte trots allt lämna Carl-Fredrik i 2020. Carl-Fredrik gick in i rollen som Sol-och-Vårar-Baronen, och var direkt framme och satte en bulle i ugnen på Therese. På så sätt köpte han sig tid, för han förstår att Therese behöver avlastning under tiden de har småbarn. Men i takt med att ungen blir större och mindre jobb krävs, så kanske Therese kommer på andra tankar igen och inser att Jättebebisen trots allt varken är en särskilt god far eller make, som ser andra som sina jämlikar. Han sätter snarare sig själv i det främsta rummet, och alla runtomkring honom finns till för att tillfredsställa hans eget välmående.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2022-12-07 kl. 09:44.
Citera
2022-12-07, 11:17
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Dum och dum. De har ju en familj tillsammans. Hennes sexuella marknadsvärde är begränsat med tre ungar, och hon vill väl ha sällskap. Så även om sällskapet består av en förvuxen jättebebis som sitter hemma och leker framför datorn hela dagarna, så är det trots allt barnens pappa. Det hade blivit omständligt att hitta en annan lösning som inte skulle innebära problem.

Therese tänkte trots allt lämna Carl-Fredrik i 2020. Carl-Fredrik gick in i rollen som Sol-och-Vårar-Baronen, och var direkt framme och satte en bulle i ugnen på Therese. På så sätt köpte han sig tid, för han förstår att Therese behöver avlastning under tiden de har småbarn. Men i takt med att ungen blir större och mindre jobb krävs, så kanske Therese kommer på andra tankar igen och inser att Jättebebisen trots allt varken är en särskilt god far eller make, som ser andra som sina jämlikar. Han sätter snarare sig själv i det främsta rummet, och alla runtomkring honom finns till för att tillfredsställa hans eget välmående.
Dessutom är både W men framför allt E redan i åldern då de torde kunna hjälpa till med A(str1d, inte Alex) i rätt stor utsträckning. Vad narkocisten ska göra för att behålla T då är oklart. Kanske kan han starta en business inom rekrytering, kränga andras (in)kompetenser och konkurrera med typ Samhall.
Citera
2022-12-07, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Dessutom är både W men framför allt E redan i åldern då de torde kunna hjälpa till med A(str1d, inte Alex) i rätt stor utsträckning. Vad narkocisten ska göra för att behålla T då är oklart. Kanske kan han starta en business inom rekrytering, kränga andras (in)kompetenser och konkurrera med typ Samhall.

Han gör väl det han kan bäst: Knullar fram ännu en unge, så T håller sig passiv ett par år till. Men tiden börjar springa iväg. Hon är väl i fertil ålder max 5-10 år till. Så han hinner nog bara med det en gång till innan det tåget har gått.
Citera
2022-12-07, 13:48
Medlem
abvs avatar
Citat:
Han gör väl det han kan bäst: Knullar fram ännu en unge, så T håller sig passiv ett par år till. Men tiden börjar springa iväg. Hon är väl i fertil ålder max 5-10 år till. Så han hinner nog bara med det en gång till innan det tåget har gått.
Inte ens Therese kan väl gå med på att bo med fyra (fem) ungar i nuvarande lägenhet och jag ser inte hur de på något sätt skulle kunna lösa något större. De kanske inväntar arvet som två gamar så de kan köpa sig ett Morran & Tobias-hus.
Citera
2022-12-07, 15:01
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:

Det känns som T är lika efterbliven som Rask, även ifall hon skulle lämna honom och starta ett OF konto vem fan vill glo på hennes tjocka ölmage full med Cheeseball tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in