Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-01, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Att det har gått "relativt bra" för Rask är det nog bara han som tycker, jag kan ta gift på att familjen som har försörjt honom i alla dessa år medans han är hemma och leker tycker annorlunda.

Lite kul ändå att han nämner att några gamla klasskamrater varit på behandlingshem för att ge sken av att han är bättre på något sätt när det är precis tvärtom, dom personerna har varit ärliga mot sig själva och strävar efter att förändra sina liv medans Rask fortfarande efter alla dessa år står kvar på perrongen.

Han skulle kunna söka hjälp för sitt missbruk av sociala medier, sån behandling är svindyr men kommunen betalar, problemet som du nämner är att han inte har varken självinsikt eller viljan, han bara pratar pratar & pratar.

När som helst kommer det nog en narcissistisk kollaps, det brukar väl inträffa typ en gång per år. Tycker mig se att mönstret har börjat visa sig genom hans humör och behov att göra klandervärdiga videos om människor han inte känner.

Jag tror också julen är en stressig högtid för honom då det är mycket pengar som ska ut som han inte har, det skapar ännu mer osämja i familjen och hans morsa är säkert på honom gällande detta vilket gör att den grandiosa imagen som kickass-farsa får sig en törn.

Men han tror verkligen att hans lekande är att jobba. Han skryter om att han skapat 1800 minuter nytt innehåll, mer än 94 % än den genomsnittliga poddaren i True Crime.

Han tycker att det är en bedrift. Men anledningen att han laddat upp så mycket är trots allt att han inte skapat 1800 minuter innehåll. Det är drygt 30 timmar, vilket inte är mycket om man sitter och läser upp vad någon annan har skrivit. För genomsnittliga poddare är det timmar bakom varenda avsnitt, så det säger sig självt att Plagiat-Kungen är den poddare som laddar upp mest.
Citera
2022-12-01, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Men han tror verkligen att hans lekande är att jobba. Han skryter om att han skapat 1800 minuter nytt innehåll, mer än 94 % än den genomsnittliga poddaren i True Crime.

Han tycker att det är en bedrift. Men anledningen att han laddat upp så mycket är trots allt att han inte skapat 1800 minuter innehåll. Det är drygt 30 timmar, vilket inte är mycket om man sitter och läser upp vad någon annan har skrivit. För genomsnittliga poddare är det timmar bakom varenda avsnitt, så det säger sig självt att Plagiat-Kungen är den poddare som laddar upp mest.
Så han har nästan jobbat en vanlig arbetsvecka på hur många månader?

Det är helt absurt, som om jag skulle kalla min kvällsläsning i sängen för jobb, enda skillnaden är att han läser högt och gör till rösten, just det, han tänder en rökelse också för den rätta stämningen och släcker lampan
Citera
2022-12-01, 11:07
Medlem
abvs avatar
Citat:

hmmm
https://streamable.com/mcm0wp
Citera
2022-12-01, 15:37
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
De kommer säkerligen få en massa roliga julklappar, men inte några som finansierats av deras pappa.

Sitter och kollar på den vedervärdiga luffarens live. Han sitter och snackar om gamla klasskamrater som det gått dåligt för. Rask utbrister att några av hans klasskamrater till och med suttit på drogrehabiliteringshem, det kunde man inte tro. När de gick i skolan så trodde man att det skulle gå dåligt för Carl-Fredrik, men för honom har det gått relativt bra.

Hörru, Rask. Det har INTE gått bra för dig. Tror du att sitta på ett behandlingshem för sitt missbruk är värre än det du pysslar med idag så är du ute på väldigt hal is. Du är 32 år gammal, blir mindre och mindre anställningsbar, och har förmodligen en framtid som en knarkmissbrukare om du inte gör någonting drastiskt åt din situation.

Du sitter hemma och leker på dagarna, på fullaste allvar. Du tycker det är soft, och det är det också för stunden. Men din framtid, den kommer vara outhärdlig att leva i. Det går inte riktigt att jämföra att få behandling för sitt knarkande med ditt väldigt sjuka beteende. Att de behandlats tyder på en sjukdomsinsikt, där man varit beredd att ta tag i sina problem. Du har ju suttit i åratal och missbrukat sociala medier, och trots att du inte har något ekonomiskt utbyte av det, och trots att du hamnar i klammeri med rättvisan, så förstår du inte att det du sysslar med är ohållbart

Det känns faktiskt lurt nu när du skriver så, man har inte hört den andra myntets sida utav historien, utan endast bara utav 34 åriga Bajsbaronen. Hur ska den här gärningsmannen ha fått tillgång till hans nummer till att börja med är min första fråga. Eftersom att Rask alltid säger i sina videos att det är nästintill omöjligt att ta reda på hans nummer. Visst allt går att ta fram ifall man söker tillräckligt, men jag har svårt att tro att en 16 årigt Psykisk sjukt barn ska kunna ha gjort det. Han pratar med sina följare att barnet ska vara lika normalbegåvat som oss andra när det inte är så.

Det är något med den här kreatören och komma i kläm med psykiskt sjuka personer har jag märkt. Uppenbarligen handlar det om att han vill dra in pengar som inte finns ifrån den här ungen. Han tror väl kanske att hans föräldrar är förmögna? Möjligtvis blir det kanske i hans bästa läge 10 000:- i Skadestånd. 10 000:- är mostvarande för Baronen och hans fru Shrek där hemma 100 000:-

Då blir det mycket Instagram bilder på att de lagar bra mat och vilka presenter barnen kommer att få till Julafton med ett fint inlägg på instagram som säger "Där ser ni Flashback vi har visst då pengar"

Edit: Det blir nog istället nya strumpor för Baronen först och främst, eftersom att han inte har råd att köpa nya kläder märkte jag på hans senaste live.
Senast redigerad av Romanche92 2022-12-01 kl. 15:40.
Citera
2022-12-01, 15:49
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Påstår han att det gått bra för honom? Han som allt som oftast haft en årsinkomst motsvarande vad en normal människa drar in på tre månader?

Rask är definitionen utav en riktig Sosse som man skämtar om d.v.s. Det är alltid någon annan som ska betala förutom han själv. Så länge han inte missbrukar så har han lyckats i livet lika mycket som alla andra enligt han själv medans han sitter där hemma och leker "Tuff Tuff tåget" på Youtube.
Citera
2022-12-01, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Rask är definitionen utav en riktig Sosse som man skämtar om d.v.s. Det är alltid någon annan som ska betala förutom han själv. Så länge han inte missbrukar så har han lyckats i livet lika mycket som alla andra enligt han själv medans han sitter där hemma och leker "Tuff Tuff tåget" på Youtube.

En riktig karl! 💪
Citera
2022-12-01, 18:15
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Ååh nej, rättegången blev uppskjuten, Rask som hade tagit ledigt från jobbet och allt.
Citera
2022-12-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Ååh nej, rättegången blev uppskjuten, Rask som hade tagit ledigt från jobbet och allt.

Fan vad synd. Hoppas han tar tid att slappna av nu, inte bra att jobba ihjäl sig så som han gör
Citera
2022-12-01, 20:01
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Fan vad synd. Hoppas han tar tid att slappna av nu, inte bra att jobba ihjäl sig så som han gör
Skulle Rasken ta en day off? Glöm det, han tog på sig ett extraprass och swishen gick varm, always working..
Citera
2022-12-02, 22:06
Medlem
Hugin86s avatar
Mina senaste 5 månader har legat på 210-190 timmar. Undrar om han ens lagt ner så mycket tid på att sitta vid camen och snacka ??
Citera
2022-12-03, 02:25
Medlem
erpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugin86
Mina senaste 5 månader har legat på 210-190 timmar. Undrar om han ens lagt ner så mycket tid på att sitta vid camen och snacka ??
Nej, det är ingen som slår dig på fingrarna. Du är bäst! Stor eloge till dig!
Citera
2022-12-03, 06:00
Medlem
Hugin86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erper
Nej, det är ingen som slår dig på fingrarna. Du är bäst! Stor eloge till dig!

Lugn nu de har jag aldrig sagt ☺️. Vi med jobb har haft många timmar någon gång ☺️☺️.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in