2022-04-18, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Naturligtvis, men blir det bättre av att det finns en tråd med femtioelvatusen inlägg på Flashback som spekulerar i om Rasken äter amfetamin, om Therese ligger med andra män, att man bor i ett mögelhus och att det gås på solarium trots att kronofogden väntar i farstun?

Jag förstår att det är roligt att skvallra men vad du nu gör är att du relativiserar barnens eventuella mobbing som en så kallad trådsanning, trots att det är barnen ni alltid använder som slagträ mot Rask. Barnen lider av möglet, barnen lider av att inte få åka på semester, barnen lider av att inte bo i ett stort hus osv. Men när jag hävdar att barnen lider av den här trådens existens så är det helt plötsligt en trådsanning.

Du ser inte hyckleriet här?

Blir det bättre av att det finns en enorm Flashbacktråd som år ut och år in upprepar Rasks ofta tio-femton år gamla lögner och upprepningar?

Fast barn blir äldre. Dagens tioåring blir rätt som det är fjorton och då blir Flashback spännande. Och då finns den här tråden där, vari ni sitter och spekulerar om ifall Rask knarkar eftersom han tappat vikt.

Bjälken i det egna ögat?

Om 4 år så har nog barnen förhoppningsvis glömt bort kojbaronen & Tessan..
För då är nog barnen bortadopterade till ett kärleksfullt hem.. Då tycker jag att det är bra att det finns en bra & fin historik varför dom inte skulle växa upp hos Rasken & Tessan...
Grismunnen rask & Tessan är inte lämpliga som föräldrar det kan vilken idiot som helst begrip!
Rask har krossat många många människor, nu kommer returen med en fin ränta.... Bara att njuta 👍🙌
Citera
2022-04-18, 23:32
Medlem
erpers avatar
Varför inte Baronen söker jobb är nog för att han vet att ingen skulle anställa honom. Räcker ju att googla hans namn.
Citera
2022-04-18, 23:33
Citat:
Ursprungligen postat av Solstaden
Om 4 år så har nog barnen förhoppningsvis glömt bort kojbaronen & Tessan..
För då är nog barnen bortadopterade till ett kärleksfullt hem.. Då tycker jag att det är bra att det finns en bra & fin historik varför dom inte skulle växa upp hos Rasken & Tessan...
Grismunnen rask & Tessan är inte lämpliga som föräldrar det kan vilken idiot som helst begrip!
Rask har krossat många många människor, nu kommer returen med en fin ränta.... Bara att njuta 👍🙌
Ja, här har vi målet varför en del av er är engagerade i den här tråden. Jag tror att Solstaden är representativ för flera av er här. Målet för er är att få Rasks barn tvångsomhändertagna, familjen sönderslagen och med förhoppningen om att driva Rask till missbruk eller självmord. Det är målet, för flera av er.

Det går att läsa mellan raderna och det är därför jag tjafsar emot. Jag tycker att det är för jävla äckligt.
Citera
2022-04-18, 23:47
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Ja var är firman?? I samma video skryter han ju om att han har haft flera företag innan så detta kan han... Vilka företag? Tror han på sig själv när han sitter och ljuger så? Det är ju riktigt illa med skallen på honom.

Ja människan borde egengtligen in på ett gruppboende omedelbums där det finns personal 24/7.

Han ju själv sökt för utredning om jag förstått det rätt, även om jag inte gillar honom så får man väl hoppas att den där utredningen går vägen så han för den hjälp och det stöd han behöver/önskar.

(Man får väl samtidigt hålla tummarna för att Trosa LSS är mer professionella än Salem LSS)
Citera
2022-04-18, 23:52
Medlem
Citat:
Ja, här har vi målet varför en del av er är engagerade i den här tråden. Jag tror att Solstaden är representativ för flera av er här. Målet för er är att få Rasks barn tvångsomhändertagna, familjen sönderslagen och med förhoppningen om att driva Rask till missbruk eller självmord. Det är målet, för flera av er.

Det går att läsa mellan raderna och det är därför jag tjafsar emot. Jag tycker att det är för jävla äckligt.

Vad är det du inte förstår?
Människor som inte kan ta hand om sig själva som Kojbaronen & Tessan ska inte han Barn!.
Det viktigaste är att sätta barnen i säkerhet i ett tryggt fosterhem❤.. Där dom får kärlek & omtanke❤. Vi är många som jobbar på att barnen, måste räddas🙏
Sen vad som händer med Kojbaronen & Tessan, det bryr jag mig inte om.. Så länge Kojbaronen sitter inlåst på något LSS boende..
Om grismunnen lyckas ta sitt liv, så ser jag det bara som en fin bonus, vilket jag troligtvis inte är ensam om 🙌🙏❤ Skulle även bli en lättnad för Alf 🙌
Rasken har förbrukat sin rätt till jordelivet, en ond & äcklig människa är vad han är🤬🤬
Tessan kommer säkert hitta någon arabisk/muslimsk man, som kan ta hand om henne.
Hitler,Rask,Putin människor som du uppenbarligen försvarar... Sök hjälp om du inte förstår, för i denna tråden så finns det bara människor med goda hjärtan ❤
Citera
2022-04-18, 23:54
Citat:
Vad är det du inte förstår?
Jodå. Jag förstår mycket väl vartåt du är och far.

Jag tycker att vi highlightar din avslutning på ditt inlägg.

Citat:
Hitler,Rask,Putin människor som du uppenbarligen försvarar...

Eller varför inte meningen innan:
Citat:
Rasken har förbrukat sin rätt till jordelivet
Som sagt.
Citera
2022-04-19, 00:02
Medlem
Citat:
Jodå. Jag förstår mycket väl vartåt du är och far.

Jag tycker att vi highlightar din avslutning på ditt inlägg.

Eller varför inte meningen innan:

Som sagt.

Visst är tråden fantastiskt ❤🙏
Citera
2022-04-19, 00:03
Medlem
Citat:
Fast han kanske inte är intresserad av dina råd? Han kanske inte är mogen för dem, han kanske inte är lycklig i sin egen tillvaro, han kanske inte anser att det är din deal att ge honom tips på hur han ska leva sitt liv? Att komma inbrakande och slå undan benen på någon annans tillvaro och sedan komma med en massa pekpinnar om hur man "ska" leva brukar sällan tas emot väl. Så ej heller här. Hans hånfulla kommentarer är hans sätt att säga att det här har du inte med att göra. Sköt dig själv.

Det vet jag att han inte är. Hade han dessutom varit en helt anonym person som inte exponerade hela sitt liv för allmän beskådan, då hade jag köpt det resonemanget. Men nu gör han det, och då får han ta att folk kanske har synpunkter på hur han lever sitt liv och vilka prioriteringar han har. Jag hade inte haft någonting att säga om dåren, om han inte visade upp sig i den utsträckningen han gör. Oavsett om han var en arbetslös slashas eller inte..

Citat:
Naturligtvis, men det måste finnas rim och reson. För ni går inte bara på Rask, ni ger er även på Therese och kommenterar hennes magljud, hennes rynkor, hennes intellekt och hennes livsval. Hon har inte valt att vara offentlig. Hon blev det på köpet. Att hon sedan har placerats framför kameran enstaka kvällar som livevärdinna betyder inte att hennes menscykel är något som bör diskuteras av er.

Jag finner det inte särskilt intressant att diskutera Therese, som förefaller vara en hyfsad person. Tyvärr råkade hon hamna i ett äktenskap med Sveriges största skithög. Tråkigt att hon hamnar i skottgluggen, men återigen. Det är Alexanders fel att hans fru diskuteras, då han i snart ett decennium exponerat henne så mycket som han gjort.

Citat:
Problemet med hans poddande är att det inte är särskilt bra. Rask har varken rösten eller intresset för att spela in den typen av poddar som han siktar på. Han har en hygglig röst för mer laidback grejer men att sitta och väsa fram kusligheter eller att läsa in lugnande ASMR-poddar är inte hans grej. At han blir kränkt när ni påtalar detta beror på att det alltid är en jävla massa människor som påtalar en jävla massa saker. Han tolkar det som att trollen ständigt gnäller, vilket faktiskt är sant. Det gör att han inte tar till sig kritik när sådan faktiskt är befogad. Men det är som sagt inte konstigt. Om man ständigt spottar på en sten så ska man sedan inte förebrå den för att den är blöt.

Rask tar inte åt sig av kritik från något håll. Det enda som finns i Alexanders värld, det är han själv och det han tycker är kul att göra, samt uppmärksamheten han kan få för det.

Citat:
Så du menar alltså att det enbart finns två lägen här, antingen stänger Rask ner alla sina sociala medier och kryper in i sitt skal för evig tid eller så är hans liv up for grabs och mobbingen rättfärdigad? För han har ju alltid ett val, vill han inte mobbas så uppgör att vara aktiv utåt?

Det står honom helt fritt att fortsätta exponera sig själv och familjen på sociala medier. Men en bra grej då, det är att inte köra på utan ödmjukhet och aldrig vara inlyssnande utan istället avfärda all kritik som rent och skärt hat. Då hade desto färre sett ett nöje i att göra narr av honom. Att han har en så pass stor tråd är inte för inte, det kommer av att han är en helt makalöst odräglig individ.

Sedan kan man fråga sig vad han får ut av allt det här? En sak vore det om han kunde dra runt sin familj med råge på hans engagemang på sociala medier. Men det gör han inte. Då blir det tydligt för mig att det viktigaste är Pappa Alex uppmärksamhetsbehov, och inte familjens välmående. För annars hade han kunnat lägga ned, så tråden inte gick varm och hans familj hade sluppit hamna i skottlinjen.

Citat:
Jag har erfarenhet av sånt här via magmystrådarna och jag vet att majoriteten av folket här enbart hänger i den här tråden eftersom den är tillgänglig. Hade den här tråden låsts hade nio av tio försvunnit eftersom majoriteten av er inte orkar ta ert mobbande till andra plattformar. Därför menar jag att huvudorsaken till att Rasks familj utsätts för er är just den här trådens existens. Den är skamlig på så många plan...

Ett enkelt sätt för Rask att få den här tråden stängd, om han nu tycker det är viktigt att hans familj ska slippa hatet som förekommer, det är att han stänger ned sin kanal. Då kommer tråden låsas, för det krävs en kanal med 5000 subs för att tråden ska få existera. Det kan verka som ett lätt val, eftersom Alexanders försörjning inte hänger på hans kanal. Men hans behov av uppmärksamhet är viktigare än familjens välmående, och därför skulle han aldrig komma på tanken att stänga ned alla sina Youtubekanaler, då det är en källa till så mycket uppmärksamhet.
Citera
2022-04-19, 00:19
Medlem
Miys avatar
.
Citera
2022-04-19, 00:28
Medlem
Något som vet om Magmysmannen var bjuden hem till Kojbaronen i Trosa nu i påskhelgen?
Med tanke på att Rasken ser sig själv som en hjälpande hand över Magmysmannen..
Om så var fallet, så hade det blivit en oförglömlig film till kanalen😀.
Kojbaronen's alldeles egna lek & busland i sovrummet hemma i Trosa.
Väntar med spänning om det kommer någon film när dom spökar & busar med varandra i kojan i sovrummet ..
Citera
2022-04-19, 00:29
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det vet jag att han inte är. Hade han dessutom varit en helt anonym person som inte exponerade hela sitt liv för allmän beskådan, då hade jag köpt det resonemanget. Men nu gör han det, och då får han ta att folk kanske har synpunkter på hur han lever sitt liv och vilka prioriteringar han har. Jag hade inte haft någonting att säga om dåren, om han inte visade upp sig i den utsträckningen han gör. Oavsett om han var en arbetslös slashas eller inte..
Det spelar ingen roll om du köper resonemanget eller inte. Är han inte intresserad av dina sedelärande livsråd så är det så, och det får du acceptera. Du kan inte tvinga honom att ändra spår. Du har heller ingen rätt att lägga dig i hans liv, lika lite som jag har rätt att höra av mig till Annika Strandhäll på Instagram och säga att jag tycker att hon ska färga håret grönt eftersom det klär hennes ögon. Oombedda råd tas sällan emot med tacksamhet.

Citat:
Jag finner det inte särskilt intressant att diskutera Therese, som förefaller vara en hyfsad person. Tyvärr råkade hon hamna i ett äktenskap med Sveriges största skithög. Tråkigt att hon hamnar i skottgluggen, men återigen. Det är Alexanders fel att hans fru diskuteras, då han i snart ett decennium exponerat henne så mycket som han gjort.
Men hela tråden är ju full av skit om henne också, och det ursäktas precis som du säger med att hon får skylla sig själv för att hon är gift med Rask. Då är hennes rökning, solning, matvanor, rynkor, otrohet, omvårdnad om barnen, skulder, arbetsutsikter och vikt av allmänt intresse.

Enligt samma resonemang, när blir barnen gamla nog att bli utsatta för Flashbackdrevet? För vafan... Det är ju inte mer än rätt för de har ju Sveriges Största Skithög till farsa och då får de skylla sig själva. Skaffa en annan far om ni inte vill bli mobbade...

Citat:
Rask tar inte åt sig av kritik från något håll. Det enda som finns i Alexanders värld, det är han själv och det han tycker är kul att göra, samt uppmärksamheten han kan få för det.
Men är det så farligt? Vad spelar det dig för roll om Rask misslyckas med sitt poddande? Det drabbar ju inte dig. Om han inte själv hör att han inte är lämpad för just det han plöjer ner tid i, låt honom komma på det själv när han ser de sviktande lyssnarsiffrorna. Är man inte bra på något så lär det visa sig vad det lider.

Citat:
Det står honom helt fritt att fortsätta exponera sig själv och familjen på sociala medier. Men en bra grej då, det är att inte köra på utan ödmjukhet och aldrig vara inlyssnande utan istället avfärda all kritik som rent och skärt hat. Då hade desto färre sett ett nöje i att göra narr av honom. Att han har en så pass stor tråd är inte för inte, det kommer av att han är en helt makalöst odräglig individ.

Sedan kan man fråga sig vad han får ut av allt det här? En sak vore det om han kunde dra runt sin familj med råge på hans engagemang på sociala medier. Men det gör han inte. Då blir det tydligt för mig att det viktigaste är Pappa Alex uppmärksamhetsbehov, och inte familjens välmående. För annars hade han kunnat lägga ned, så tråden inte gick varm och hans familj hade sluppit hamna i skottlinjen.
Här kan jag förstå din syn och hålla med. Samtidigt kan jag även förstå Rasks sätt att hantera saken. Han har gett sig själva fan på att trollen inte ska vinna. Det är inte en hälsosam inställning, för samma situation som jag är i här i tråden dvs att alla hetsar mot mig och jag står ensam, samma situation befinner sig Rask i. Skillnaden är att jag kan logga ut och syssla med något annat och glömma alltihop. Det kan inte Rask. Ifall han loggar ut och sysslar med annat sitter folk i tråden och filar på orosanmälningar till barnavårdsnämnden och socialen. Klart som fan att det lägger grund för ilska och trots.

Det är lite det jag tror att han får ut av det här. Eller, får ut och får ut... Han, och ni, har hamnat i nån sorts limbo. En ständigt pågående envig. Han har sitt uppmärksamhetsbehov och det sporrar en ny film och den sporrar i sin tur nya inlägg i den här tråden och det får i sin tur Rask att må ännu sämre och det gör att han måste bemöta en massa skit eller försöka hitta en diversion och det leder till en ny film och så vidare. Det är en ohälsosam spiral.

Citat:
Ett enkelt sätt för Rask att få den här tråden stängd, om han nu tycker det är viktigt att hans familj ska slippa hatet som förekommer, det är att han stänger ned sin kanal. Då kommer tråden låsas, för det krävs en kanal med 5000 subs för att tråden ska få existera. Det kan verka som ett lätt val, eftersom Alexanders försörjning inte hänger på hans kanal. Men hans behov av uppmärksamhet är viktigare än familjens välmående, och därför skulle han aldrig komma på tanken att stänga ned alla sina Youtubekanaler, då det är en källa till så mycket uppmärksamhet.
Ja, precis. Jag har funderat på det också. Det hade varit det absolut enklaste, att bara stänga ner kanalen. Han lär ju inte tjäna särskilt mycket pengar på den så det lär ju inte vara någon större förlust. Och i vilket fall, det kan vara värt att förlora de där korvörena för att bli av med den här cesspiten. Men jag tror att det handlar om stolthet. Varför ska han behöva stänga ner sin kanal för att bli av med trollen? Nej, det är sant men ibland måste man spela de kort man har. Stäng ner skiten och kör vidare med poddar och sånt på andra plattformar ifall det roar, men målet bör vara att få bort den här tråden eftersom den bara drar till sig människor som försöker skada inte bara Rask själv utan hela hans familj.
Citera
2022-04-19, 00:51
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll om du köper resonemanget eller inte. Är han inte intresserad av dina sedelärande livsråd så är det så, och det får du acceptera. Du kan inte tvinga honom att ändra spår. Du har heller ingen rätt att lägga dig i hans liv, lika lite som jag har rätt att höra av mig till Annika Strandhäll på Instagram och säga att jag tycker att hon ska färga håret grönt eftersom det klär hennes ögon. Oombedda råd tas sällan emot med tacksamhet.

Han får ta emot dem bäst han vill, men han borde finna sig i att så länge han är en offentlig person får han lära sig leva med det. Sedan kanske tagga ned med att mästra andra och peka på andras fel och brister om han nu inte tycker det är så kul när folk gör samma sak mot honom.

Citat:
Men hela tråden är ju full av skit om henne också, och det ursäktas precis som du säger med att hon får skylla sig själv för att hon är gift med Rask. Då är hennes rökning, solning, matvanor, rynkor, otrohet, omvårdnad om barnen, skulder, arbetsutsikter och vikt av allmänt intresse.

Det blir lätt så. Men jag är själv inte särskilt ansvarig för detta. Jag anser att det är Alexanders och bara Alexanders fel att T är i den situationen hon är. Även hennes skulder, som visserligen hon själv dragit på sig. Tycker bara att en äkta make borde se det som sitt ansvar att hjälpa till att lösa skulderna.

Citat:
Enligt samma resonemang, när blir barnen gamla nog att bli utsatta för Flashbackdrevet? För vafan... Det är ju inte mer än rätt för de har ju Sveriges Största Skithög till farsa och då får de skylla sig själva. Skaffa en annan far om ni inte vill bli mobbade...

Tycker inte man drar in barnen i det här. Vi lever i Sverige, som är en utpräglad skuldkultur. Det innebär att familjen inte ska behöva skämmas för sina anhörigas beteenden. Sedan är det bara så patetiskt att du har problem med detta, när du själv är aktiv i att dra in Maria Johnssons barn i ditt hatdrev mot henne. Lev som du lär, Arbetsskygg.

Citat:
Men är det så farligt? Vad spelar det dig för roll om Rask misslyckas med sitt poddande? Det drabbar ju inte dig. Om han inte själv hör att han inte är lämpad för just det han plöjer ner tid i, låt honom komma på det själv när han ser de sviktande lyssnarsiffrorna. Är man inte bra på något så lär det visa sig vad det lider.

Inte mig emot om Rask lyckas med sitt poddande. Men då får han faktiskt se till att göra det på riktigt och inte plagiera material han inte har rätt till. Tills dess kommer jag fortsatt dra upp vilken sopa han är och peka ut hans plagiat. Jag har inget emot att han poddar, jag har emot sättet han gör det på.

Citat:
Här kan jag förstå din syn och hålla med. Samtidigt kan jag även förstå Rasks sätt att hantera saken. Han har gett sig själva fan på att trollen inte ska vinna. Det är inte en hälsosam inställning, för samma situation som jag är i här i tråden dvs att alla hetsar mot mig och jag står ensam, samma situation befinner sig Rask i. Skillnaden är att jag kan logga ut och syssla med något annat och glömma alltihop. Det kan inte Rask. Ifall han loggar ut och sysslar med annat sitter folk i tråden och filar på orosanmälningar till barnavårdsnämnden och socialen. Klart som fan att det lägger grund för ilska och trots.

Ja, men han borde lära sig att sålla. Sluta att se det som att alla som skriver i den här tråden är aktiva i att orosanmäla honom till socialen och annat. Skulle aldrig komma på tanken att göra det.

Citat:
Det är lite det jag tror att han får ut av det här. Eller, får ut och får ut... Han, och ni, har hamnat i nån sorts limbo. En ständigt pågående envig. Han har sitt uppmärksamhetsbehov och det sporrar en ny film och den sporrar i sin tur nya inlägg i den här tråden och det får i sin tur Rask att må ännu sämre och det gör att han måste bemöta en massa skit eller försöka hitta en diversion och det leder till en ny film och så vidare. Det är en ohälsosam spiral.

På ett sjukligt sätt tror jag han gillar den här tråden. Det är en källa till uppmärksamhet. Var det bara härifrån han fick uppmärksamhet, då hade han tagit det. Syns han inte finns han inte, verkar vara hans melodi.

Citat:
Ja, precis. Jag har funderat på det också. Det hade varit det absolut enklaste, att bara stänga ner kanalen. Han lär ju inte tjäna särskilt mycket pengar på den så det lär ju inte vara någon större förlust. Och i vilket fall, det kan vara värt att förlora de där korvörena för att bli av med den här cesspiten. Men jag tror att det handlar om stolthet. Varför ska han behöva stänga ner sin kanal för att bli av med trollen? Nej, det är sant men ibland måste man spela de kort man har. Stäng ner skiten och kör vidare med poddar och sånt på andra plattformar ifall det roar, men målet bör vara att få bort den här tråden eftersom den bara drar till sig människor som försöker skada inte bara Rask själv utan hela hans familj.

Lite stolthet men jag tror också att han lever i en djup förnekelse, att han är en av Sveriges största youtubers och skulle lämna ett stort tomrum efter sig om han slutade ladda upp videor. Samt chaser-effect, han minns sina glansdagar då han fick miljontals views och han vill dit igen. Förhoppningen att en dag nå dit igen gör att han håller sig kvar. Han är trots allt en missbrukare. Vad som kännetecknar missbruk är att man fortsätter göra något trots att det innebär lidande för en, för beroendet är för starkt.

Den här mannen behöver hjälp, det är faktiskt rätt så synd om honom. Det slår mig faktiskt titt som tätt, att jag tycker synd om snubben för allting som skrivs. Sedan kommer han med nya utspel där han är beter sig helt makalöst odrägligt, och min sympati försvinner ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in