Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetsskygg
Det spelar ingen roll om du köper resonemanget eller inte. Är han inte intresserad av dina sedelärande livsråd så är det så, och det får du acceptera. Du kan inte tvinga honom att ändra spår. Du har heller ingen rätt att lägga dig i hans liv, lika lite som jag har rätt att höra av mig till Annika Strandhäll på Instagram och säga att jag tycker att hon ska färga håret grönt eftersom det klär hennes ögon. Oombedda råd tas sällan emot med tacksamhet.
Han får ta emot dem bäst han vill, men han borde finna sig i att så länge han är en offentlig person får han lära sig leva med det. Sedan kanske tagga ned med att mästra andra och peka på andras fel och brister om han nu inte tycker det är så kul när folk gör samma sak mot honom.
Citat:
Men hela tråden är ju full av skit om henne också, och det ursäktas precis som du säger med att hon får skylla sig själv för att hon är gift med Rask. Då är hennes rökning, solning, matvanor, rynkor, otrohet, omvårdnad om barnen, skulder, arbetsutsikter och vikt av allmänt intresse.
Det blir lätt så. Men jag är själv inte särskilt ansvarig för detta. Jag anser att det är Alexanders och bara Alexanders fel att T är i den situationen hon är. Även hennes skulder, som visserligen hon själv dragit på sig. Tycker bara att en äkta make borde se det som sitt ansvar att hjälpa till att lösa skulderna.
Citat:
Enligt samma resonemang, när blir barnen gamla nog att bli utsatta för Flashbackdrevet? För vafan... Det är ju inte mer än rätt för de har ju Sveriges Största Skithög till farsa och då får de skylla sig själva. Skaffa en annan far om ni inte vill bli mobbade...
Tycker inte man drar in barnen i det här. Vi lever i Sverige, som är en utpräglad skuldkultur. Det innebär att familjen inte ska behöva skämmas för sina anhörigas beteenden. Sedan är det bara så patetiskt att du har problem med detta, när du själv är aktiv i att dra in Maria Johnssons barn i ditt hatdrev mot henne. Lev som du lär, Arbetsskygg.
Citat:
Men är det så farligt? Vad spelar det dig för roll om Rask misslyckas med sitt poddande? Det drabbar ju inte dig. Om han inte själv hör att han inte är lämpad för just det han plöjer ner tid i, låt honom komma på det själv när han ser de sviktande lyssnarsiffrorna. Är man inte bra på något så lär det visa sig vad det lider.
Inte mig emot om Rask lyckas med sitt poddande. Men då får han faktiskt se till att göra det på riktigt och inte plagiera material han inte har rätt till. Tills dess kommer jag fortsatt dra upp vilken sopa han är och peka ut hans plagiat. Jag har inget emot att han poddar, jag har emot sättet han gör det på.
Citat:
Här kan jag förstå din syn och hålla med. Samtidigt kan jag även förstå Rasks sätt att hantera saken. Han har gett sig själva fan på att trollen inte ska vinna. Det är inte en hälsosam inställning, för samma situation som jag är i här i tråden dvs att alla hetsar mot mig och jag står ensam, samma situation befinner sig Rask i. Skillnaden är att jag kan logga ut och syssla med något annat och glömma alltihop. Det kan inte Rask. Ifall han loggar ut och sysslar med annat sitter folk i tråden och filar på orosanmälningar till barnavårdsnämnden och socialen. Klart som fan att det lägger grund för ilska och trots.
Ja, men han borde lära sig att sålla. Sluta att se det som att alla som skriver i den här tråden är aktiva i att orosanmäla honom till socialen och annat. Skulle aldrig komma på tanken att göra det.
Citat:
Det är lite det jag tror att han får ut av det här. Eller, får ut och får ut... Han, och ni, har hamnat i nån sorts limbo. En ständigt pågående envig. Han har sitt uppmärksamhetsbehov och det sporrar en ny film och den sporrar i sin tur nya inlägg i den här tråden och det får i sin tur Rask att må ännu sämre och det gör att han måste bemöta en massa skit eller försöka hitta en diversion och det leder till en ny film och så vidare. Det är en ohälsosam spiral.
På ett sjukligt sätt tror jag han gillar den här tråden. Det är en källa till uppmärksamhet. Var det bara härifrån han fick uppmärksamhet, då hade han tagit det. Syns han inte finns han inte, verkar vara hans melodi.
Citat:
Ja, precis. Jag har funderat på det också. Det hade varit det absolut enklaste, att bara stänga ner kanalen. Han lär ju inte tjäna särskilt mycket pengar på den så det lär ju inte vara någon större förlust. Och i vilket fall, det kan vara värt att förlora de där korvörena för att bli av med den här cesspiten. Men jag tror att det handlar om stolthet. Varför ska han behöva stänga ner sin kanal för att bli av med trollen? Nej, det är sant men ibland måste man spela de kort man har. Stäng ner skiten och kör vidare med poddar och sånt på andra plattformar ifall det roar, men målet bör vara att få bort den här tråden eftersom den bara drar till sig människor som försöker skada inte bara Rask själv utan hela hans familj.
Lite stolthet men jag tror också att han lever i en djup förnekelse, att han är en av Sveriges största youtubers och skulle lämna ett stort tomrum efter sig om han slutade ladda upp videor. Samt chaser-effect, han minns sina glansdagar då han fick miljontals views och han vill dit igen. Förhoppningen att en dag nå dit igen gör att han håller sig kvar. Han är trots allt en missbrukare. Vad som kännetecknar missbruk är att man fortsätter göra något trots att det innebär lidande för en, för beroendet är för starkt.
Den här mannen behöver hjälp, det är faktiskt rätt så synd om honom. Det slår mig faktiskt titt som tätt, att jag tycker synd om snubben för allting som skrivs. Sedan kommer han med nya utspel där han är beter sig
helt makalöst odrägligt, och min sympati försvinner ett tag.