2022-04-05, 09:40
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen
Baronen erkänner alltså att han gjort dramavideor pengar (no shit), klätt sig som en PIMP i hopp om att verka rik, köpt en sunkig becknarmerca från Baltikum etc. Han erkänner alltså allt det vi sedan länge konstaterat här i tråden.

Trots det så är vi fortfarande äckliga hatare och det är vårt fel att han betett sig som han gjort. Varför då det? Jo, för att han försökt anpassa sig och tagit in vad vi har sagt. Hur rimlig låter det i en fullt fungerande hjärna? Han är betett sig som en dåre, vilket vi upplyst honom om - sedan har han alltså försökt tillfredsställa oss genom att fortsätta bete sig som en idiot?

Noterar även att han spelar insiktsfull och försöker ursäkta sitt beteende. Det verkar vara svårt för honom att förklara att han inte är dömd för förtal, utan för grovt förtal. Han är även dömd för det i två separata ärenden, vilket han heller inte förklarat.

Vad är oddsen för att han spelar insiktsfull i hopp om att klara sig från kåken när mastodontfallet Joz tas upp i rätten? Vi luttrade har ju sett hans "insiktsfulla - nu tar vi nya tag och vänder blad"-videor en gång i kvartalet de senaste åren. Snart tillbaka i samma hjulspår igen är min gissning. Börjar lite oskyldigt sen sitter han och catfishar någon förståndshandikappad igen för att "spread awareness".

Till sist: nu fortsätter vi läsa boken!
Raskens liv är en fars.. synd att det är verklighet för barnen, det han påstår vara det viktigaste av allt.

Hittade denna video av Jim, fd polare om rask. https://youtu.be/zLQNHzz7HTU

Har för mig att jag även sett en annan video där han berättar om raskens drogvanor, letar vidare..

https://youtu.be/1KkS8jrLVhg
Här åker Jim och hälsar på rasken, han får agera barnvakt, riktigt härligt att se. Fistarna är även där..
Citera
2022-04-05, 09:43
Citat:
Ursprungligen postat av Plastartikel
Var inte Raskis vegan nyss?
Jodå, nästan 1 vecka tror jag. Där han lyxade till det med vegansk dyrglass och dyra veganprodukter, sen påstod han att han bara åt 1 gång om dagen , periodisk fasta mm sen var det som bortglömt
Nu är det bacon och korv som gäller
Citera
2022-04-05, 09:48
Jag tycker att betygsskalan, då han talade om för T hur hon skulle betygssätta hans vitlöksmördade kotlettrad, är mycket intressant!

10 , då dör man alltså rakt av pga njutningen - så extatiskt underbart härligt är det!
Och 7 är " en cheeseburgare på donken typ" .

9 är alltså Rasks kulinariska bedrift med diverse budgetvaror (dvs samma upplevelse som att tugga 15 råa klyftor vitlök inrullade i en stekt disktrasa) så vad tror ni kan vara en solid 8?

Och vad kvalar in 1-6? Vitlöksstekt bajs?
Citera
2022-04-05, 10:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag finner inga ord.
Vad hade han tänkt sig för publik?

När någon är full eller knasig tittar man i kors, det är genomgående för Baronen.

Verkligen en imponerande insats..

Om han nu ska leka fransman, varför har han skurit bort brieostens alla kanter?

Hur många länder/avsnitt räckte matpengarna till?

Roligt Cal-Fredrik...imponerande, verkligen..
Fast vinet är väl spanskt och alkoholfritt ... så jag undrar mest varför han skrivit "Viva la France" på flaskan...
Citera
2022-04-05, 10:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
Jag tycker att betygsskalan, då han talade om för T hur hon skulle betygssätta hans vitlöksmördade kotlettrad, är mycket intressant!

10 , då dör man alltså rakt av pga njutningen - så extatiskt underbart härligt är det!
Och 7 är " en cheeseburgare på donken typ" .

9 är alltså Rasks kulinariska bedrift med diverse budgetvaror (dvs samma upplevelse som att tugga 15 råa klyftor vitlök inrullade i en stekt disktrasa) så vad tror ni kan vara en solid 8?

Och vad kvalar in 1-6? Vitlöksstekt bajs?
Betyget blev alltså "snäppet över en cheeseburgare på donken" -- och givet av frugan som så klart är snäll och positiv....
Citera
2022-04-05, 10:51
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast vinet är väl spanskt och alkoholfritt ... så jag undrar mest varför han skrivit "Viva la France" på flaskan...
Det blir inte många rätt när pajasen ska göra sin grej.

Att inte ens bemöda sig att införskaffa äkta franska delikatesser, eller ens franska varor😂

Han har enligt egen utsago gått 1 termin på barn och fritidsprogrammet...är det därför han klassar sig själv som kick-ass-farsa?
Han säger även att Tessan gick hotell och restaurang...är det därför han försöker leka kock?

Jag tror inte att fjantrasken skulle klara av att leva själv. Just nu är det skyddad verkstad runt honom. Hur länge kommer det vara hållbart? Tills farfar dör?

Vad hände med Tessans efterlängtade weekend med den andra morsan? Var pajen en kärleksförklaring för den tacksamhet pajasen kände över att det inte blev av?
Citera
2022-04-05, 11:08
Hur har W det egentligen?
I de senaste insynsvideorna framkommer att han
(Jag tror) W är rädd och vill ner ur ett träd där farsan lyft upp honom för att få till en härlig familjär scen.
W fryser om händerna och är orolig över att drabbas av kallbrand, någonting som kick-ass sett videos om på youtube.
W skadar en tand, men det visar sig under vloggen att den redan innan varit skadad/ grå. Nu är den gråare och blod syns inuti. Så de bokar en akuttid. W säger själv att han inte skadat den utan han petade in en godis där, någonting han snaskar på under tiden de kliver in i hallen och pappisch förklarar "olyckan".
Några dagar senare klämmer W fingret i bildörren, får det omlindat på lättakuten. Dagen efter är pappisch ute med barnen, A och Pappisch har vantar, pappisch har tagit av sina eftersom han filmar. W har inga vantar. Är Ws vantar borta helt enkelt?
Hur många gånger har inte W råkat ut för olika "läkarkrävande" insatser? Flera ambulansfärder, ekg, det är mycket. Storebror tog ett stryptag i telefonhytten under mysvloggen..
Tur att socialen har frågat W om pappisch slår honom. Klokt.

Har vi det bra
Pappa älskar dig
Vad är viktigast av allt
Kärlek och familj
Bra
Brofist
Citera
2022-04-05, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Han är helt klart den typen som har 0 känsla när det kommer till mat. Det är bara att kolla på hans grytor han gör ibland - han tar bara massa goda saker (i hans tycke) från kylskåpet och kör ner i grytan. De senaste två ”kvällsgott” har också varit ett haveri, men enligt T kan Baronen vinna Sveriges Mästerkock om han söker!

Hans barn lär ju gråta av lycka när de växer upp och kan börja äta mat som inte smakar skit redan i munnen.
Man kan absolut blanda saker man har i kylen, men då ska det vara råvaror som passar samman och inte lag ur en glasburk och en massa annat skit.
Jag har inte sett hans grytor, men jag är inte ett dugg förvånad om även de är katastrof.

Jag kan absolut tycka att hemgjort vitlöksbröd är gott, men inte så som han gör dem... För det karätastrofbaronen gör är inte vitlöksbröd, det är en fettig macka med något som förmodligen smakar likt en spya med tanke på smaksammansättningen.
Citera
2022-04-05, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Vem fan bryr sig, man äter för att överleva 🤣

Alla med ett smaksinne och en hjärna?
Jag hade utan tvekan kunnat få till goda måltider och kvällssnacks även med deras budjett.
Citera
2022-04-05, 11:17
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
(Jag tror) W är rädd och vill ner ur ett träd där farsan lyft upp honom för att få till en härlig familjär scen.
W fryser om händerna och är orolig över att drabbas av kallbrand, någonting som kick-ass sett videos om på youtube.
W skadar en tand, men det visar sig under vloggen att den redan innan varit skadad/ grå. Nu är den gråare och blod syns inuti. Så de bokar en akuttid. W säger själv att han inte skadat den utan han petade in en godis där, någonting han snaskar på under tiden de kliver in i hallen och pappisch förklarar "olyckan".
Några dagar senare klämmer W fingret i bildörren, får det omlindat på lättakuten. Dagen efter är pappisch ute med barnen, A och Pappisch har vantar, pappisch har tagit av sina eftersom han filmar. W har inga vantar. Är Ws vantar borta helt enkelt?
Hur många gånger har inte W råkat ut för olika "läkarkrävande" insatser? Flera ambulansfärder, ekg, det är mycket. Storebror tog ett stryptag i telefonhytten under mysvloggen..

Har vi det bra
Pappa älskar dig
Vad är viktigast av allt
Kärlek och familj
Bra
Brofist

Och på skolan får bägge barnen höra om pappans låt "sug min kuk", vidriga musikvideos, alla bajslekar och runksprut i ansiktet. För barn är detta fruktansvärt att få höra. De vill bara passa in. Och ungar tänker inte så långt, kan vara otroligt elaka. E och W har det verkligen inte lätt. Och när mobbingen slutar i skolan tar narcissistaset över i hemmet. Kan inte bara morfäldrarna hoppa in och göra något? Prata vett med sin dotter åtminstone!
Citera
2022-04-05, 11:26
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Och på skolan får bägge barnen höra om pappans låt "sug min kuk", vidriga musikvideos, alla bajslekar och runksprut i ansiktet. För barn är detta fruktansvärt att få höra. De vill bara passa in. Och ungar tänker inte så långt, kan vara otroligt elaka. E och W har det verkligen inte lätt. Och när mobbingen slutar i skolan tar narcissistaset över i hemmet. Kan inte bara morfäldrarna hoppa in och göra något? Prata vett med sin dotter åtminstone!
De gör nog vad de kan, det vore förödande om E skulle fråntas det trygga andningshål som de uppbringar för honom.
Morföräldrarna är rätt mycket äldre, så det kanske blir för jobbigt att ta alla barnen och jag tror att E behöver bli sedd, utan konkurrens från W, att ta bägge grabbarna blir nog bara en uppmärksamhetsjakt som inte slutar med annat än ilska och förtvivlan mellan syskonen. För att inte tala om ifall även ostronet skulle vara med...
Citera
2022-04-05, 11:32
Medlem
Citat:

Har vi det bra
Pappa älskar dig
Vad är viktigast av allt
Kärlek och familj
Bra
Brofist

Helt sjukt, om min unge tappar bort sina vantar eller fryser så ger jag bott mina egna även om det betyder att jag kommer frysa. Att han inte gör det visar bara. Hur jävla egoistisk han är, egobaronen.

Att vc inte gjort en socialtjänstanmälan fattar jag inte, varningsklockorna är många.

Sedan är frasen "kärlek och familjen" ett sätt att hjärntvätta ungarna till att inte prata. Barn är extremt lojala och vill inte svika sina närstående som det är, sitter man då och nöter in i huvudet på ungen att familjen är viktigast så kommer barnet förmodligen aldrig att prata om vad som händer. Detta då barnet inte vill svika, inte vill förstöra det som "är viktigast" osv.

För i barnets huvud så skulle han förstöra allt om han pratade och berättade att det inte alls var bra hemma.

Hade Egobaronen velat sina barn väl, då hade han lärt dem att de var viktigast, att oavsett vad så älskar man dem villkorslöst och att man ska prata med någon på skola, dagis, vårdcentralen eller en annan vuxen om man far illa.

Om jag frågar mina barn vad som är viktigast i livet så svarar de "jag och mina syskon"!
Vill man barnen väl så lär man dem att de är absolut viktigast i världen och att de ska prata med någon om de mår dåligt hemma eller borta, om de far illa av någon annans handlingar osv. Man lär barnen att vid en brand eller annan farlig situation ska de rädda sig själva och om de kan rädda varandra, men att de aldrig ska försöka rädda mamma och pappa (för om mamma och pappa kan räddas så gör de de själva).
Barnen är viktigast inte familjen och definitivt inte hur familjen ser ut utifrån, men det fattar inte EgoistBaronen. För för honom är det viktigaste att han får som han vill och att barnen inte förstör hans ideal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in