Citat:
Ursprungligen postat av
exexexex
JA ;-P, jag tänker att vi kan baita haters här inne med typ "mobbing mot haters är kul", typ kanske bara skriva sånt som man vet folk inte håller med om, typ vara lite edgy outsider med flit! Och om någon nappar så kör vi bah -"nu triggar du mig mer :-P :-P (_*_)"
Och lyssna på det här, vi kanske ska ta screens på när vi FAKTISKT swishar baronen!!! Fatta vilken storm det skulle bli här då! ;-P
Tanakh, är du med oss?
Och vad kände ni för den senaste förlåtvideon? Jag tyckte att han var så fint sminkad och fick ut sina sanningar så bra!
Det är inte fel att vara lite edgelord om det roar en själv och retar andra. Och uppenbarligen nöp det ju, annars hade du inte nästan ordagrant kommit ihåg vad jag skrev för flera veckor sedan.
Ska jag vara ärlig så ser jag inte problemet med det mesta av det baronen har gjort. Ja, han har betett sig korkat men det har mest varit korkat mot honom själv, exempelvis att ljuga som skitsaker som är lätta att kontrollera. Det är dumt eftersom man då framstår som mindre begåvad. Lögnerna som sådana har jag inga problem med. Världen är byggd av lögner. Många av mina bästa historier är lögn, helt eller delvis. Men i stunden fyller rövarstoryn ett syfte och det räcker.
Samma sak med att baronen ska ha lurat barn på pengar. Ja, än sen? Världen fungerar så. Varenda leksaksaffärs affärsidé går ut på att sälja drömmar till barn och sedan rikta de här barnen mot föräldrarnas plånböcker. Rask gjorde likadant. Att du reagerar på detta beror på att du ogillar Rask, samtidigt som du inte känner samma antipati mot Kalle Anka & Co, Stor & Liten eller McDonalds.
Samma sak med att Rask skulle ha skapat content av att starta bråk. Ja, det har han gjort. Men än sen? Vi gjorde ju samma sak själva när vi tussade ihop Micke och Addeboii och Robin&Ida mot varandra, just for the lulz. Vi skapade content av att starta bråk mellan idioter och det var naturligtvis jätteroligt. Att idioterna sedan blev ledsna är smällar dom får ta. Och det är inte bara vi, all modern journalistik bygger på exakt samma recept. Vantolka ett uttalande, be om en replik från den som uttalandet gäller, gå tillbaka till person ett och spela upp repliken och sedan mjölka "bråket" via löpsedlar och artiklar. Krydda med lögner och överdrifter. Världen fungerar så.
Alla de här sakerna kokar ytterst ner till en fråga om moral, eller åtminstone illusionen av moral. Att försöka elevera sig själv genom att hitta något att klanka ner på andra med. Jag vet att flera av figurerna som sitter och indignerat gnäller på baronens dygnsrytm och alkoholvanor själva skriver fylleinlägg titt som tätt och är vakna mitt i natten mitt i veckan. Men än sen? Det gör jag själv också. Vi är samma skrot och korn allihop, både du och jag och baronen och allihopa. Amoraliska svin som roar oss genom att kannibalisera på sådana som vi upplever som svagare och dummare än oss själva. Och det är okej sålänge det är roligt. Åtminstone för oss själva.