2022-03-26, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vi får nog följa barnens uppväxt. Att ständigt ha pappisch filmandes, prata med sig själv och tvingas upprepa och svara på

-Pappa älskar dig
-Jag älskar dig också
-Vad är viktigaste av allt?
-Kärlek och familj
-Jaaa, brofist!
Kickassfarsan är hemma och städar och finns för sina barn. Alla mår ju bra eftersom de har tak över huvudet, mat i magen, kläder på kroppen och kärlek.

Men vad får dom för upplevelser i livet? Det där som Rask snackar om är ju det basala och inget som skapar minnen från barndomen direkt.

Mina starkaste barndomsminnen är inte när farsan sa att han älskade mig för det tar man för givet som barn i normala fall, utan det vara alla våra sommar i husvagnen efter västkusten.
Citera
2022-03-26, 15:30
Medlem
Citat:
Enkelt svar på den, T var less och sökte sig eget boende för sig och grabbarna. Bajsis gjorde vad han kunde för att för att hon skulle stanna, det blev en bebis...

Ja, just det ja. Hon la väl upp på instagram när det begav sig och sen satt Rask och snackade över huvudet på frugan i videos.

Men WT brukar få många barn iofs, så dom är nog inte färdiga ska du se!
Citera
2022-03-26, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Kostar att ligga på topp.

Rask om du läser detta och promt måste ha kolsyrat vatten. Tips till dig är att införskaffa dig en sodastreamer i såna fall. Jävla luffare!

Köp grabben en vettig present och tårta istället.

Precis.

Problemet Rask har är att det är han som är huvudrollen. Såg hur han filmade hemmet på Insta-story. Allt inrett efter Raskens smak, med spooky halloweensaker på väggarna. Bröllopet skulle förstås vara på hösten, med höst-tema och höstlöv, för Rask älskar hösten, hörde ni det, hösten?

Det är aldrig, har jag råd med General när jag drar in 8 i månaden? Det är aldrig, är det rimligt att köpa vatten på flaska när det finns gratis i kranen?

Det är, jag ska ha det som får mig att må bra, sedan får vi ta allt det andra därefter. Dessutom behöver aldrig familjen lida om det krisar, för jag har empater runt om mig som aldrig skulle tillåta en massa barn få det sämre för att jag är en slapp latmask som vägrar ta tag i mina problem.

Carl-Fredrik förtjänar örfil efter örfil.
Citera
2022-03-26, 15:32
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Vet inte om du sett min video som jag gjorde för ett tag sen

https://streamable.com/ncmp5n

Rask ville inte se den men han var säker på att Therese vilja att resa endast berodde på hennes adhd.

Hur kan man förringa den man är gift med på det viset? Att han inte istället känner skam för att han förstör hennes drömmar. Man ser inte att han är ledsen för någonting ju. "VI gillar inte resor och sådant" Och när han sedan konfronteras med T's ord som är med i klippet du länkade ovan. Ja vad gör han då? Då ska det skyllas på att hon sa fel eller?! Hon drömmer och önskar fel? På grund av adhd? Nä vad faaaan!

Hur klarar Rask förresten av att alla nu ser honom som en fegis? Att inte svara Chrippa är helt otroligt😂 Eller filar han på en serie med tio delar om Chrippa och Cluee nu? Rask, det räcker med en saklig video bara. Men det går inte eller hur? För du har inget att komma med, går inte försvara sig längre..
Citera
2022-03-26, 15:38
Citat:
Men vad får dom för upplevelser i livet? Det där som Rask snackar om är ju det basala och inget som skapar minnen från barndomen direkt.

Mina starkaste barndomsminnen är inte när farsan sa att han älskade mig för det tar man för givet som barn i normala fall, utan det vara alla våra sommar i husvagnen efter västkusten.
Kickass förlitar sig på att de årliga resorna, 1 till sälen och 1 till Åland. Allt bokas och betalas av andra (släkten).
Nu har resorna uteblivit eftersom det var coronarestriktioner och sen blev det dubbelt upp med cancer...

Jag äcklas av skenheligheten som visas upp.
Alex är en töntig grinolle.
En jävel på att klaga och gnälla bakom gardinerna..
Citera
2022-03-26, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Precis.

Problemet Rask har är att det är han som är huvudrollen. Såg hur han filmade hemmet på Insta-story. Allt inrett efter Raskens smak, med spooky halloweensaker på väggarna. Bröllopet skulle förstås vara på hösten, med höst-tema och höstlöv, för Rask älskar hösten, hörde ni det, hösten?

Det är aldrig, har jag råd med General när jag drar in 8 i månaden? Det är aldrig, är det rimligt att köpa vatten på flaska när det finns gratis i kranen?

Det är, jag ska ha det som får mig att må bra, sedan får vi ta allt det andra därefter. Dessutom behöver aldrig familjen lida om det krisar, för jag har empater runt om mig som aldrig skulle tillåta en massa barn få det sämre för att jag är en slapp latmask som vägrar ta tag i mina problem.

Aha, borde nästan räknas som förskott på arvet vid det här laget ang farfar, han måste nog vara den stora försörjaren för den familjen.

https://lavendla.se/juridik/familjer...rskott-pa-arv/
Citera
2022-03-26, 15:41
Medlem
Citat:
Kickassfarsan är hemma och städar och finns för sina barn. Alla mår ju bra eftersom de har tak över huvudet, mat i magen, kläder på kroppen och kärlek.

Throwback till när han, oironiskt, menade att det var POSITIVT att han är arbetslös för då kan han finnas där för sina barn (eftersom folk med jobb använder stor del av sin tankeverksamhet till just jobb enligt Baronen). Han har verkligen ett bisarrt tankesätt.
Citera
2022-03-26, 15:42
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Precis.

Tessan uttryckte i någon film att hon ville ha lite ljusare hemma, inte massa svart och dödskallar mm.
Men det är tur att Alex vet att när Tessan säger såna konstiga saker så är det bara hennes grova adhd som klickar in, så det behöver man inte bry sig om.

Jag har funderat mycket över det påstådda meddelandet som skickats till Tessan, som hon skulle besvarat och outat...det är med största sannolikhet pappisch som fixat lite. Hon själv har inte någonsin uttryckt sig i skrift, tal eller emojies som det som visades upp...
Citera
2022-03-26, 15:44
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Throwback till när han, oironiskt, menade att det var POSITIVT att han är arbetslös för då kan han finnas där för sina barn (eftersom folk med jobb använder stor del av sin tankeverksamhet till just jobb enligt Baronen). Han har verkligen ett bisarrt tankesätt.
Ändå blir det för jobbigt att hämta båda barnen efter att Tessan jobbat och var slut, under graviditeten...
Citera
2022-03-26, 15:44
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:

Ja visst är det så, de starkaste minnena är oftast platser, mysiga aktiviteter. Inget som behöver kopplas till stora pengar alls. Eller påklistrade ord med en kamera uppkörd i ansiktet.
Bröderna Rasks bästa minne lär väl bli den där gången de gick upp hela familjen på ett berg. Man märkte hur det var något helt nytt för dem. Rask lät helt imponerad av sig själv och sa något i stil med "varför gör vi inte sånt här oftare?"
Citera
2022-03-26, 15:46
Citat:

Halloj, Highchappen blev av, inte det året de lovade grabbarna, men senare, när pappisch fått lite tystnadspengar från drogbaronen
Citera
2022-03-26, 15:48
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Ja visst är det så, de starkaste minnena är oftast platser, mysiga aktiviteter. Inget som behöver kopplas till stora pengar alls. Eller påklistrade ord med en kamera uppkörd i ansiktet.
Bröderna Rasks bästa minne lär väl bli den där gången de gick upp hela familjen på ett berg. Man märkte hur det var något helt nytt för dem. Rask lät helt imponerad av sig själv och sa något i stil med "varför gör vi inte sånt här oftare?"
Mmmm, han berättade som vanligt om sin egen barndom. Vilken pappisch.
Var det inte gnäll över smörgåsarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in