2022-02-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Står på transportstyrelsen att den har användningsförbud, såhär står det på Google.

Ett fordon kan ha användningsförbud på grund av obetald felparkeringsavgift, fordonsskatt, trängselskatt, infrastrukturavgift (fordonsrelaterade skulder) eller vägavgift. ... Användningsförbud innebär att du inte får köra fordonet. Om du ändå gör det kan polisen stoppa dig och ta fordonets registreringsskyltar.

Risken att han blir stoppad är väldigt små, finns väl inte ens en polis i Trosa?

Dessutom står nog bilen mest, drivmedel är dyrt för två arbetslösa dagdrivare.

Jag ringde transportstyrelsen, dom har en obetalt skatt på bilen som har förfallit på ~1200kr och får alltså inte använda bilen

Skuldberget växer
Senast redigerad av razerdayzer 2022-02-07 kl. 14:33.
Citera
2022-02-07, 14:36
Citat:
Det kan vi kolla upp, har du regnmr?

Förstår inte ens varför paret har en bil, dom behöver inte en, ingen av föräldrarna jobbar och det är nära till allt.

Den skaffades väl för att Rask skulle kunna sitta i den och filma, eller åka ut och köra lite när det blir för mycket hemma i lådan och han behöver lite distans.
Han kan väl sluta ta så jävla mycket plats, hur normalt är det att ständigt bli tystad och filmad, uthängd på internet så att hela världen kan se hur din pappa tror han är en rockartist som inte blivit upptäckt än?
Om han nu skrev 100 mjölkpaket sillmjölke på ledgit en kvart, så måste det väl vara lätt att lägga ner lite mer jobb och försöka att få till någonting eget? (Jag vet, förutsatt att han har *det*) den som borde sitta i garderoben, eller vara den som inte ockuperar den redan trånga lägenheten för resten av familjen, är väl han själv? Gå ut på din långa 7-mila vandring, ge Tessan och ungarna privatliv och andrum, för faan.
Jesusbaronen kom och försvann,
Citera
2022-02-07, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Jag ringde transportstyrelsen, dom har en obetalt skatt på bilen som har förfallit på ~1200kr och får alltså inte använda bilen

Skuldberget växer

Hur kan familjen ens syssla med Youtube? Jag hade mått så äckligt jävla pissdåligt om jag var ens 50% utav deras skuldberg… Så jävla skrämmande. Att det ens är lagligt att vara så jävla sämst. Godman krävs innan det blir värre. Daglig granskning krävs också
Citera
2022-02-07, 15:00
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:

Skuldberget växer
Måste man låta en räkning på 1200:- gå till inkasso är det illa, riktigt illa.

Men det är ingenting nytt, varje månad är en kamp för att hålla familjen flytande, det lilla som kommer in räcker inte ens till det mest basala som mat och räkningar.

En riktig man tar hand om familjen oavsett vad, gå och gräv ner dig i skogen Rask, du är en patetisk ursäkt till farsa.
Citera
2022-02-07, 15:08
Medlem
Citat:
Måste man låta en räkning på 1200:- gå till inkasso är det illa, riktigt illa.

Men det är ingenting nytt, varje månad är en kamp för att hålla familjen flytande, det lilla som kommer in räcker inte ens till det mest basala som mat och räkningar.

En riktig man tar hand om familjen oavsett vad, gå och gräv ner dig i skogen Rask, du är en patetisk ursäkt till farsa.

Det är riktigt piss illa.
Varför har dom kvar bilen när som inte har råd med den? Varför har man inte ställt av bilen istället så man slipper få hem en faktura på skatten som man inte kan betala som riskerar att åka till inkasso. Som sagt en godman vore på sin plats.
Citera
2022-02-07, 15:44
Medlem
cerns avatar
Det enda han gör är att ladda upp videos där han pratar om hårdrock nu.. Han går All in på snacka musik!
Citera
2022-02-07, 16:26
Citat:
Står på transportstyrelsen att den har användningsförbud, såhär står det på Google.

Ett fordon kan ha användningsförbud på grund av obetald felparkeringsavgift, fordonsskatt, trängselskatt, infrastrukturavgift (fordonsrelaterade skulder) eller vägavgift. ... Användningsförbud innebär att du inte får köra fordonet. Om du ändå gör det kan polisen stoppa dig och ta fordonets registreringsskyltar.

Risken att han blir stoppad är väldigt små, finns väl inte ens en polis i Trosa?

Dessutom står nog bilen mest, drivmedel är dyrt för två arbetslösa dagdrivare.
Han var ju ute och körde när han ringde upp kvinnan sent på kvällen, när Tessan och barnen var sjuka i corona. Sinnessjukt, men det blir väl så att den kostnaden för soppan aldrig landat hos muppen, utan farfar betalar.
Otroligt vad jag blir provocerad av hans bristande omsorgsförmåga.
Han ljuger konstant, en evig svada med armen utsträckt, filmandes sig själv.
Allt ljus på mig, farsan som är bäst på att vara sämst!
Citera
2022-02-07, 16:26
Medlem
Citat:

Skuldberget växer

Haha, fyfan. Om det är sant måste det vara RIKTIGT illa nu. Men Baronen tycker att kafferaster är jobbiga, så han ska ju såklart inte jobba!
Citera
2022-02-07, 16:30
Medlem
Går bra att ringa själv och kolla. Det är en telefonsvarartjänst, så när den frågar vad du vill kolla säg skulder.

077-114 15 16

Reg nr: UBE 212

Obetald fordonsskatt 1221kr
Citera
2022-02-07, 16:45
https://streamable.com/c9i831
Han är ute och åker just nu, köper plastmacka och loka, ny varmare vinterjacka också, det går bra nu...
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-02-07 kl. 17:03.
Citera
2022-02-07, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://streamable.com/5dibik
Han är ute och åker just nu, köper plastmacka och loka, ny varmare vinterjacka också, det går bra nu...

Länken funkar inte. Han kanske fick micen och mixerbordet sålt och betalat in skatten. Tar ett par dagar innan det kan uppdateras när man ringer in och kollar.
Citera
2022-02-07, 16:56
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://streamable.com/5dibik

Låt grabben vara ifred för fan. Hans stjärna har dalat, är medveten om detta men att sparka på ngn som ligger är inte okej, speciellt inte när varje spark riktad mot Rask är som två sparkar mot sambo & barn. Wtf liksom. Har du ingen heder?

Jag tycker faktiskt han är lite rolig på sina videos, förr var han bättre helt klart, men ändå. Han kämpar för att hålla sig över ytan. Han förjänar en hjälpande hand, inte en fot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in