Citat:
Ursprungligen postat av
Wooqiprwo
Är det normalt att vara så besatt av en årstid? Har nog aldrig varit med om dess like.
Klart det är mysigt med höst, speciellt just nu när det är lite "sommar-light", men vem fan lägger ner så jävla mycket tid på att älska en årstid?
Sen tror jag att han överdriver hur mycket folk hatar hösten och vintern. Personligen hänger jag inte upp mig så jävla mycket på vad det är för väder, life goes on oavsett liksom.
Tror faktiskt att det är ganska normalt att vara besatt av en specifik årstid.
Tänk efter lite, bror. Hur ofta hör du inte hjärndöda tjejer prata om sommaren, sol & värme. Ytliga pissluder som bara vill festa liksom. Misstänker att du hör det ganska ofta.
Därför är det väl inte konstigt att tex Rask är så besatt av höst. Kanske mer på ett vuxet sätt men ändå. Han har klagat på värmen. Det vet du, eller hur? När hösten nu gjort sitt intåg så blir luften svalare. Blodtrycket sjunker ngt. Den tryckande smärtan avtar. Han kan andas igen. Känslan av att ha blivit pånyttfödd är ett faktum.
Är det då så konstigt att han blir glad när hösten nu är här. Är det så konstigt att han vill dela med sig av den glädjen till sina följare?
Jag personligen tycker det är fint att bejaka dessa känslor. Fint är oxå att försöka dela med sig av den glädje han besitter.
Rask har även rätt i att folk i regel hatar vintern. Bara att fråga random snubbe liksom. Välj mellan vinter & sommar. Vilken är bäst? Vilket svar tror dubatt du får. Summer all the way liksom.

Å vilken årstid är sämst. Självklart vinter. Rask har inte fel. Han överdriver inte, vän. Han har en viss insyn i saker & ting. Det måste man faktiskt erkänna.