2022-01-27, 23:47
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Bara ett vänskapligt råd, du kan aldrig vinna en diskussion mot en narcssist, dom spelar med helt andra regler än oss vanliga empatiserande människor, tro mig, jag har försökt, trodde ärligt talat personen skulle slå ihjäl mig när jag slet av honom masken.

Det bästa förhållningssättet är no contact, om det inte går så håll avstånd och ifrågasätt inte lögnerna irl, det är då det empatilösa odjuret kommer fram och då kan vad som helst hända, finns många som dött av detta.
Ska jag vara helt ärlig så var han rätt trevlig faktiskt, och han protesterade inte heller mot någonting av det jag sa. Jag blev otroligt förvånad faktiskt. För han måste ha gått på riktigt bra muskelavslappnande piller eller så har han kanske en ödmjuk sida hos sig också. Det var nog snarare jag som var mer konfrontativ och tjatade på. Annars brukar ju inte han vara rädd för att öppna kakhålet.
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Nej, det kan jag förstås inte veta om det är lögn eller inte, men jag får intryck av att det finns trovärdighet i detta baserat på att som den där familjen lever är det fullt rimligt att anta barnen inte lever riktigt normalt. Tiden får väl visa om det är sant eller inte, det kan jag inte göra nåt åt.
Jag menar; sen när började man tro på allt man läser på Flashback? Eller är det bara en massa noobs i denna tråden numera? Någon jävla random användare kommer in och påstår att den sitter på inspelningar där han, vadå? Verbalt misshandlar sin familj eller? Och du bara sväljer det. Uppmanar personen att inte bry dig om "oss". Det här är ett diskussionsforum om du har missat det. Om man inte vill bli ifrågasatt så hör man nog inte hemma här.

Sen kan den här personen skriva hur mycket skit om mig den vill. Det biter inte på mig. Men varför ska inte Alex få ha en röst som vädras åt bägge hållen? Om någon kom in i tråden och påstod att Alex knullar småbarn och samlar på barnporr, hade ni inte ifrågasatt det då? Hade ni bara svalt allting i rädsla för att bli kallade för "kritiska grisar".

Logga ut, för fan.
Citera
2022-01-27, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Jag menar; sen när började man tro på allt man läser på Flashback? Eller är det bara en massa noobs i denna tråden numera? Någon jävla random användare kommer in och påstår att den sitter på inspelningar där han, vadå? Verbalt misshandlar sin familj eller? Och du bara sväljer det. Uppmanar personen att inte bry dig om "oss". Det här är ett diskussionsforum om du har missat det. Om man inte vill bli ifrågasatt så hör man nog inte hemma här.

Sen kan den här personen skriva hur mycket skit om mig den vill. Det biter inte på mig. Men varför ska inte Alex få ha en röst som vädras åt bägge hållen? Om någon kom in i tråden och påstod att Alex knullar småbarn och samlar på barnporr, hade ni inte ifrågasatt det då? Hade ni bara svalt allting i rädsla för att bli kallade för "kritiska grisar".

Logga ut, för fan.
När har jag skrivit det?

Jag tyckte användaren kom med ett intressant inlägg, faktiskt det enda riktigt nya som tillförts tråden på ett bra jävla tag som bottnar i något annat än YT klipp. Jag sväljer ingenting, men skulle gärna höra mer om omständigheterna kring den nya informationen än att ni två tjafsar om definitioner av bedrägeri sida upp och sida ner.

Logga ut själv för fan.
Citera
2022-01-27, 23:58
Medlem
[quote=knark-kungen|78868676]
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Du är nog den enda vettiga i tråden just nu och jag tackar för erbjudandet men jag lämnar inte över till någon på nätet att skydda de andras identitet.
Socialtjänsten i Trosa vet att inspelningen finns och när dom vill ta del av den så kommer dom få göra det. Problemet hittills är att dom inte ens vill höra den
Citat:
Hur vet du det?

Just Raskfamiljen lär sannolikt vara den familjen som ligger i toppen av antalet orosanmälningar i lilla Trosa.
Vi har ju erbjudit dem inspelningen och de tackar nej.
Citera
2022-01-27, 23:58
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
När har jag skrivit det?

Jag tyckte användaren kom med ett intressant inlägg, faktiskt det enda riktigt nya som tillförts tråden på ett bra jävla tag som bottnar i något annat än YT klipp. Jag sväljer ingenting, men skulle gärna höra mer om omständigheterna kring den nya informationen än att ni två tjafsar om definitioner av bedrägeri sida upp och sida ner.

Logga ut själv för fan.
Såhär skrev du till personen som du svarade på:
Citat:
Jag tror dig och jag kan förstå din frustration, men häng inte upp dig på enstaka användares referensramar för bedrägeri, det leder ingen vart och det är egentligen inget att tjafsa om.
Du tycker inte att det låter som en uppmaning till att inte bry sig om oss, alltså vi användare, som ifrågasätter det personen tidigare påstod?

Vi hade en diskussion, det här är ett diskussionsforum. Gå och lägg ett fucking pussel eller bygg ett slott i lego om du inte vill vara delaktig i det. Men om denna användaren påstår att Rask har varit delaktig i bedrägerier som kan liknas vid de som Caroline och Tobias har sysslat med, hade inte du velat ha en djupare förklaring då? Det är väl ingenting man bara borde få häva ur sig helt ohämmat.
Citera
2022-01-27, 23:59
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ska jag vara helt ärlig så var han rätt trevlig faktiskt, och han protesterade inte heller mot någonting av det jag sa. Jag blev otroligt förvånad faktiskt. För han måste ha gått på riktigt bra muskelavslappnande piller eller så har han kanske en ödmjuk sida hos sig också. Det var nog snarare jag som var mer konfrontativ och tjatade på.
Det tror jag säkert att han var, ingen människa vinner något på att behandla alla som skit jämt, det vet dom.

Personen jag i många år kallade min bästa vän var också trevlig till 99%, dom är sluga, han trodde säkert du spelade in och betedde sig därefter.

Det är när du är ensam med odjuren deras riktiga ansikte kommer fram, när dom vet att ingen förutom en själv kan backa upp det man sa.

Har du ingen personlig erfarenhet med en narcissist är jag glad för din skull, det är ingenting jag önskar min värsta fiende, tog mig flera år att återhämta mig psykiskt och förstå att det inte var mig det var fel på, det var han som projicerade över sin skit på mig, trots det är jag glad för erfarenheten, jag har nu lärt mig varningssignalerna för vilka människor man ska hålla på en armlängsavstånd, råder alla att läsa på om kluster B personlighetsstörning, alla människor stöter på en narc någon gång, vissa bla människor med hög eq (som jag ex) har lätt att fastna).

Men jag är nu äldre och vet bättre.
Citera
2022-01-28, 00:02
Medlem
knark-kungens avatar
[quote=daxvaxpax|78868933]
Citat:

Vi har ju erbjudit dem inspelningen och de tackar nej.
Luktar skit, soc är enligt lag tvungna att utreda alla orosanmälningar.

Och vadå erbjudit? Man skickar väl dit det man har sen får dom ta det vidare, du förlorade lite av din trordighet (jag tror fortfarande barnen behandlas som skit emellanåt, det är oundvikligt med en sån farsa).
Citera
2022-01-28, 00:04
Medlem
Citat:
Såhär skrev du till personen som du svarade på:

Du tycker inte att det låter som en uppmaning till att inte bry sig om oss, alltså vi användare, som ifrågasätter det personen tidigare påstod?

Vi hade en diskussion, det här är ett diskussionsforum. Gå och lägg ett fucking pussel eller bygg ett slott i lego om du inte vill vara delaktig i det. Men om denna användaren påstår att Rask har varit delaktig i bedrägerier som kan liknas vid de som Caroline och Tobias har sysslat med, hade inte du velat ha en djupare förklaring då? Det är väl ingenting man bara borde få häva ur sig helt ohämmat.

Nej det tycker jag inte eftersom jag inte har skrivit det, se det mer som en uppmaning till att sluta tjafsa om definitionen av begreppet "bedrägeri" Blir det klarare då?. De här Caroline och Tobias, har inte dom en egen tråd där deras eskapader kan avhandlas?

Är det färdiggnällt i och med detta?
Citera
2022-01-28, 00:04
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Det tror jag säkert att han var, ingen människa vinner något på att behandla alla som skit jämt, det vet dom.

Personen jag i många år kallade min bästa vän var också trevlig till 99%, dom är sluga, han trodde säkert du spelade in och betedde sig därefter.

Det är när du är ensam med odjuren deras riktiga ansikte kommer fram, när dom vet att ingen förutom en själv kan backa upp det man sa.

Har du ingen personlig erfarenhet med en narcissist är jag glad för din skull, det är ingenting jag önskar min värsta fiende, tog mig flera år att återhämta mig psykiskt och förstå att det inte var mig det var fel på, det var han som projicerade över sin skit på mig, trots det är jag glad för erfarenheten, jag har nu lärt mig varningssignalerna för vilka människor man ska hålla på en armlängsavstånd, råder alla att läsa på om kluster B personlighetsstörning, alla människor stöter på en narc någon gång, vissa bla människor med hög eq (som jag ex) har lätt att fastna).

Men jag är nu äldre och vet bättre.
Det var smart av honom att tro det, för det gjorde jag också. Men jag har inte gjort någonting med inspelningarna, och jag vet inte riktigt vart de tog vägen, för det var med min polares lur som jag spelade in samtalet. Och det var inte med avsikt till att exposa honom på något sätt. Det var väl mer för min egen säkerhet, och jag tror t o m att jag sa till honom detta. För på den tiden hade han en förmåga till att klippa och klistra lite hur han själv ville.

Jag har erfarenhet av narscissister så jag vet precis vart du kommer ifrån.
Citera
2022-01-28, 00:08
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Nej det tycker jag inte eftersom jag inte har skrivit det, se det mer som en uppmaning till att sluta tjafsa om definitionen av begreppet "bedrägeri" Blir det klarare då?. De här Caroline och Tobias, har inte dom en egen tråd där deras eskapader kan avhandlas?

Är det färdiggnällt i och med detta?
Är det du som sätter reglerna för vad som är avklarat och vad som får fortsättas prata om? Jag vet inte om de har en egen tråd. Om de har det så kommer jag fortsätta det ämnet där. Nu var påståenden om Rask som jag ville ha svar på, får jag inte efterfråga det för dig eller? Är du någon ny, självutnämnd moderator i tråden eller?

Frågan kvarstår: Vad är det för bedrägerier som Rask har begått, som är likvärdiga de som Caroline och Tobias har sysslat med?

Ordet går till dig daxvaxpax (eller vad fan ditt korkade jävla namn är).
Citera
2022-01-28, 00:08
Medlem
Citat:
Nej, det kan jag förstås inte veta om det är lögn eller inte, men jag får intryck av att det finns trovärdighet i detta baserat på att som den där familjen lever är det fullt rimligt att anta barnen inte lever riktigt normalt. Tiden får väl visa om det är sant eller inte, det kan jag inte göra nåt åt.
Nej, du kan inte avgöra om jag är "på riktigt" eller inte.
Jag går dock ut i tråden och gör klart att jag och ett par andra grannar står bakom en del av anmälningarna till socialtjänsten.
Varför skulle jag påstå något sådant om vi kan överlämna åt Flashback att bära ansvaret för det?

Jag tycker dock att man dra slutsatser gällande de i tråden som låtsas vara kritiska till Rask men som omedelbart mobiliserar ett massivt försvar för honom när det kan handla om att han måste hantera verkligheten och att det finns människor som ser och kritiserar honom i verkligheten.

Jag bor granne med honom och jag har sett och hört hur han och Therese verbalt misshandlar sin äldste son. Inte en gång, utan många gånger under de få år som dom bott här.
Låtsas gärna att jag ljuger men för Edward är det verkligheten som en del inte vill se.
Citera
2022-01-28, 00:11
Medlem
Citat:
Luktar skit, soc är enligt lag tvungna att utreda alla orosanmälningar.

Och vadå erbjudit? Man skickar väl dit det man har sen får dom ta det vidare, du förlorade lite av din trordighet (jag tror fortfarande barnen behandlas som skit emellanåt, det är oundvikligt med en sån farsa).
Okej. Säger du så är det troligen så, vi som försökt vet ju inget, utan du vet bäst. Eller inte.
Citera
2022-01-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ska jag vara helt ärlig så var han rätt trevlig faktiskt, och han protesterade inte heller mot någonting av det jag sa. Jag blev otroligt förvånad faktiskt. För han måste ha gått på riktigt bra muskelavslappnande piller eller så har han kanske en ödmjuk sida hos sig också. Det var nog snarare jag som var mer konfrontativ och tjatade på. Annars brukar ju inte han vara rädd för att öppna kakhålet.

.
Handlar tråden om när du blev charmad av en narcissist ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in