2022-01-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Självklart kan du bara klippa ut frekvensen där man hör Rask/T. Det är nog ganska svårt dock om man faktiskt inte har någon ljudinspelning.

Hade du faktiskt suttit på ljudinspelningar och är rädd för "hämndaktioner" så skulle du inte från första början skriva att du är granne med Rask.

Tills att du kan styrka ditt påstående med en kort frekvens från en av dina ljudinspelningar så snackar du skit.
Jupp så äre, som din idol skulle säga.

Nej det är inte så enkelt att klippa ut bakgrundsljud från samtal.
Citera
2022-01-27, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Du måste styckeindela (har jag fått lära mig här på Flashback) för din wall of text orkar ingen läsa.
Sorry, fixat nu.
Citera
2022-01-27, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det är tur att Systembolaget är stängt för idag.
Ok. Hur kommer du må imorgon när det öppnar igen?
Behöver du stöd då så skicka ett PM
Citera
2022-01-27, 23:23
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Jupp så äre, som din idol skulle säga.

Nej det är inte så enkelt att klippa ut bakgrundsljud från samtal.
Varför är inte det enkelt?
En riktigt kass arbetare hos Samhall skulle klara det utan problem.
Citera
2022-01-27, 23:24
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ok. Hur kommer du må imorgon när det öppnar igen?
Behöver du stöd då så skicka ett PM
Återigen så bevisar du att du är alldeles för efterbliven för att kunna tolka ett inlägg som består utav en mening.
Citera
2022-01-27, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Maska det andra ljudet då.

Kan du inte kan jag hjälpa dig.
Du är nog den enda vettiga i tråden just nu och jag tackar för erbjudandet men jag lämnar inte över till någon på nätet att skydda de andras identitet.
Socialtjänsten i Trosa vet att inspelningen finns och när dom vill ta del av den så kommer dom få göra det. Problemet hittills är att dom inte ens vill höra den.
Citera
2022-01-27, 23:29
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Det här handlar ju mer om att du direkt rycker ut till hans försvar. Varför då?
Och om du anser honom så klanderfri, varför skriver du då själv skit i tråden?

Jag skiter i om ni tror mig eller inte och det gör du också, för dig är inte sanning viktig utan Rask är viktig. Han gillar nog dig.
Edward är ungen som råkar illa ut och det jag ville säga är att anmälningarna inte alls kommer bara från Flashback. Vi grannar har försökt anmäla hur det barnet är utsatt många gånger men socialtjänsten vill inte lyssna.
Den folk borde bry sig om är Edward för han lever i ett helvete.
Nej, där har du fel. Du påstår någonting som många av oss bara vill få bekräftat. Kommer man med ett sådant påstående så får man nog backa upp det på något sätt. Du kan ju inte ens berätta hur du har gjort för att komma över en sådan inspelning. Och är det du som har producerat inspelningen så måste väl du bo väldigt nära honom, eller?

Och om du nu bor väldigt nära honom, så nära att du kan höra honom genom väggarna, skälla och skrika på sina barn, så kommer han ju kunna ta reda på vem av hans grannar som du är, eller hur? Det hade ju för fan vem som helst kunnat räkna ut.

Ja, jag har skrivit mycket skit om Rask i denna tråden, men det är flera år sedan. Vissa saker kanske jag ångrar att jag skrev och andra står jag fast vid än idag. Det här är saker jag har pratat med honom om i telefon, i November 2019. Jag ringde honom via Facebook och vi pratade en god stund med varandra, och då konfronterade jag honom med en massa skit som kommit ur hans käft. Han erkände bland annat att han ljög medvetet i sina videorubriker. Att han kryddade vissa saker.

Detta var efter videon där han går till sitt kontor och svarar på våra frågor. Jag nämndes några gånger, och jag vill få ett svar från honom om varför han bland annat sa att jag var efterbliven och dum i huvudet. Självklart var det ju ingenting som han vågade erkänna att han hade sagt. Varför kan man ju fråga sig. Jag kan ju knappast slå honom genom telefonen, om jag nu hade velat göra det. Men så lättkränkt är jag inte. Jag såg det mest som en kul grej.

Men du kan tydligen inte heller svara på frågor; som t ex hur du har lyckats spela in Rask när han skriker på E. Har du buggat kåken eller?
Senast redigerad av JaredLeto 2022-01-27 kl. 23:32.
Citera
2022-01-27, 23:31
Medlem
knark-kungens avatar
[quote=daxvaxpax|78868640]Du är nog den enda vettiga i tråden just nu och jag tackar för erbjudandet men jag lämnar inte över till någon på nätet att skydda de andras identitet.
Socialtjänsten i Trosa vet att inspelningen finns och när dom vill ta del av den så kommer dom få göra det. Problemet hittills är att dom inte ens vill höra den
Hur vet du det?

Just Raskfamiljen lär sannolikt vara den familjen som ligger i toppen av antalet orosanmälningar i lilla Trosa.
Citera
2022-01-27, 23:33
Medlem
Citat:
Du är nog den enda vettiga i tråden just nu och jag tackar för erbjudandet men jag lämnar inte över till någon på nätet att skydda de andras identitet.
Socialtjänsten i Trosa vet att inspelningen finns och när dom vill ta del av den så kommer dom få göra det. Problemet hittills är att dom inte ens vill höra den.
Jag tror dig och jag kan förstå din frustration, men häng inte upp dig på enstaka användares referensramar för bedrägeri, det leder ingen vart och det är egentligen inget att tjafsa om.

Din information om att åtminstone ett av barnen på riktigt far illa är värdefull, betänk att alla vi andra endast får inblick i familjen Rasks värld baserat på vad föräldrarna lägger ut på nätet och vi kan se att det görs jävligt tafatta och ogenomtänkta försök till vad som verkar borderline bedrägeri, men eftersom det vanligtvis skiter sig inom några timmar kan vi inte ta det på allvar.
Citera
2022-01-27, 23:34
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Jag tror dig och jag kan förstå din frustration, men häng inte upp dig på enstaka användares referensramar för bedrägeri, det leder ingen vart och det är egentligen inget att tjafsa om.

Din information om att åtminstone ett av barnen på riktigt far illa är värdefull, betänk att alla vi andra endast får inblick i familjen Rasks värld baserat på vad föräldrarna lägger ut på nätet och vi kan se att det görs jävligt tafatta och ogenomtänkta försök till vad som verkar borderline bedrägeri, men eftersom det vanligtvis skiter sig inom några timmar kan vi inte ta det på allvar.
Om den informationen baseras på en lögn då, är den fortfarande värdefull för dig då?
Citera
2022-01-27, 23:35
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Nej, där har du fel. Du påstår någonting som många av oss bara vill få bekräftat. Kommer man med ett sådant påstående så får man nog backa upp det på något sätt. Du kan ju inte ens berätta hur du har gjort för att komma över en sådan inspelning. Och är det du som har producerat inspelningen så måste väl du bo väldigt nära honom, eller?

Och om du nu bor väldigt nära honom, så nära att du kan höra honom genom väggarna, skälla och skrika på sina barn, så kommer han ju kunna ta reda på vem av hans grannar som du är, eller hur? Det hade ju för fan vem som helst kunnat räkna ut.

Ja, jag har skrivit mycket skit om Rask i denna tråden, men det är flera år sedan. Vissa saker kanske jag ångrar att jag skrev och andra står jag fast vid än idag. Det här är saker jag har pratat med honom om i telefon, i November 2019. Jag ringde honom via Facebook och vi pratade en god stund med varandra, och då konfronterade jag honom med en massa skit som kommit ur hans käft. Han erkände bland annat att han ljög medvetet i sina videorubriker. Att han kryddade vissa saker.

Detta var efter videon där han går till sitt kontor och svarar på våra frågor. Jag nämndes några gånger, och jag vill få ett svar från honom om varför han bland annat sa att jag var efterbliven och dum i huvudet. Självklart var det ju ingenting som han vågade erkänna att han hade sagt. Varför kan man ju fråga sig. Jag kan ju knappast slå honom genom telefonen, om jag nu hade velat göra det. Men så lättkränkt är jag inte. Jag såg det mest som en kul grej.

Men du kan tydligen inte heller svara på frågor; som t ex hur du har lyckats spela in Rask när han skriker på E. Har du buggat kåken eller?
Bara ett vänskapligt råd, du kan aldrig vinna en diskussion mot en narcssist, dom spelar med helt andra regler än oss vanliga empatiserande människor, tro mig, jag har försökt, trodde ärligt talat personen skulle slå ihjäl mig när jag slet av honom masken.

Det bästa förhållningssättet är no contact, om det inte går så håll avstånd och ifrågasätt inte lögnerna irl, det är då det empatilösa odjuret kommer fram och då kan vad som helst hända, finns många som dött av detta.
Citera
2022-01-27, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Om den informationen baseras på en lögn då, är den fortfarande värdefull för dig då?
Nej, det kan jag förstås inte veta om det är lögn eller inte, men jag får intryck av att det finns trovärdighet i detta baserat på att som den där familjen lever är det fullt rimligt att anta barnen inte lever riktigt normalt. Tiden får väl visa om det är sant eller inte, det kan jag inte göra nåt åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in