2022-01-18, 20:36
Medlem
knark-kungens avatar
Sitter och kollar på kvällens lyxfällan och börjar direkt tänka på paret Rask, vet någon om kronofogden varit där igen och försökt utmäta lösöre?

Jag misstänker att Rask undanhållit en massa datorprylar han gömt i förrådet innan deras besök som han nu försöker sälja på instagram, pengarna kommer väl smartskallen som vanligt lägga på sig själv i form av någon hudkräm eller ett par stockar snus, att han skulle betala Thereses skulder som också är hans är han alldeles för ego för.
Citera
2022-01-18, 20:40
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Jag Ville Ta över Kiss Jag Ville Festa Jag Fattade Inte Att De Hade övat Jag Bodde Här Jag Bodde Nog Inte Här Men Kanske Där Mamma Var Bodde Vi Egentligen
Citera
2022-01-18, 20:43
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Enligt han själv så jobbar han just nu.
Idag så la han ut sina teknikprylar igen, under tiden som han hade sin utbildning... medan han väntade på att någon skulle bli klar, det gäller att ha fokus på rätt saker, såhär första dagen på nya jobbet..🤯😵
Citera
2022-01-18, 21:03
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Jag Ville Ta över Kiss Jag Ville Festa Jag Fattade Inte Att De Hade övat Jag Bodde Här Jag Bodde Nog Inte Här Men Kanske Där Mamma Var Bodde Vi Egentligen
Rask var så stökig och dålig på att följa mammas regler att han bodde en hel del i olika soprum och vore det inte för Therese skulle han förmodligen än idag bo kvar i det där soprummet.
Citera
2022-01-18, 21:19
https://www.familjeliv.se/forum/thre...-enskild-firma
Detta lades in i Alexxhookers egenstartade tråd om att gå på socbidrag och ha egen firma.
Mycket intressant.
Tänk så långt Carl Fredrik har kommit i sitt företagande...
Citera
2022-01-18, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Detta lades in i Alexxhookers egenstartade tråd om att gå på socbidrag och ha egen firma.
Mycket intressant.
Så på 12 år har han kommit exakt ingenstans. Det där kunde juvara skrivet igår??

Frågan är om han går på socialbidrag än idag?
Citera
2022-01-18, 22:44
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Så på 12 år har han kommit exakt ingenstans. Det där kunde juvara skrivet igår??

Frågan är om han går på socialbidrag än idag?
Tror att den enda anledningen att han "nu" sökt jobb och inte är pappaledig, beror på att han inte hade några intjänade pappadagar, värda att plocka ut.
Han kan inte få a-kassa eller socbidrag för noll ansträngning.
Den egna firman, blev inte lönsamt, inget starta egetbidrag, rika trollet farfar kommer till undsättning, betalar allt, vilket gör att idioten kan sno pengar av farsan, snorta amfetamin i farfars hyrda "klädesbutikslokal" sno växelkassan och dra och tjacka sprit och mysa vid hamnen, fasen vilken affärsidé?! Stolt som en tupp, är han. Leendet och "allt ljus på mig" jag är legit med i en dokumentär om psykisk ohälsa, alltså är det sant att jag mår dåligt...

Han tycker ju att han kommit långt, men som du och flera konstaterar, han är kvar i samma skitiga kalsonger.

Han "tjänar" fan inte ihop till halva hyran, det räcker inte ens till allt snus.
Gällande snuset, så är det så vidrigt, hur han spottar ut, sopar ner, kladdar av snussnusket på kläder, möbler, golv.
De har en ettåring, som har två bröder förvisso, men de kryper inte runt på samma sätt på golvet...
Socialen? Hoho?
Citera
2022-01-18, 23:01
Nämen, han har märkt om sina skäggvax, som inte blivit sålda... nu är det "dunderkur för läpparna"
Ny produkt? Nej, nytt klistermärke..
Citera
2022-01-18, 23:01
Medlem
Citat:
Vad var det för mening att hans medverkan skulle medföra, gällande psykisk ohälsa?
Det var som en video som man redan sett, dvs, skryt om hans busiga bravader..

Haha ja man undrar ju. Om man jämför med Anjos egna avsnitt så pratade Anjo om hans tankegångar, hur det påverkade honom och när det blev bättre etc. Baronen köttar bara på med rövarhistorier blandat med snyft snyft.

Det är också intressant att han nästan shamear sin mamma för att han fick sova i soprum. Han valde att dricka och knarka långt in på natten - men det är mammans fel att han inte fick sova hemma. Det tankesättet sammanfattar Baronen ganska bra.
Citera
2022-01-18, 23:07
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Nämen, han har märkt om sina skäggvax, som inte blivit sålda... nu är det "dunderkur för läpparna"
Intressant produktutveckling, till sommaren omvandlas det resterande lagret till myggmedel

Jag undrar om det ens är ett skäggwax detta eller är det gammal överbliven cbdolja i burkarna? lol

Dags att kontakta konsumentombudsmannen?

Utfärdar förelägganden mot företag
KO kan utfärda förelägganden mot företag som bryter mot marknadsföringslagen eller avtalsvillkorslagen

Är ett solklart brott mot marknadsföringslagen.
Senast redigerad av knark-kungen 2022-01-18 kl. 23:11.
Citera
2022-01-19, 00:31
Medlem
Citat:

Så han har alltså tagit sina burkar med mustachvax och smällt på en ny etikett där han hävdar att det är ett jättebra lipsyl. Låter lite sådär marknadsföringsmässigt att kränga samma sak för ett pris och ett för ett annat, bara med en annan förpackning.

Sen undrar jag varför jag ska köpa läppsalva av Baronen för 89 kr när jag kan gå och köpa försvarets hudsalva för 30 kr nere på apoteket, som jag vet kommer att fungera? Det är lite väl dyrt för en lipsyl vars användningsområde kan ifrågasättas. Rask säger att det är en dunderkur för läpparna, det är den enda som gör det. Det är klart att om man smäller på lite fett på läpparna så kommer de inte spricka upp lika lätt. Betyder det att det kurerar läpparna? Man kan lika gärna smörja in läpparna med smör och få samma effekt.

Det är svårt att hitta en större skojare än Baronen, i alla fall inte om man letar i de lagren i befolkningen som inte är tjuvar och banditer.
Citera
2022-01-19, 00:32
Medlem
Citat:
Mycket intressant.
Med detta facit blir det bara tragiskt, han är så verklighetsfrånvänd att han fortfarande 13 år senare tror att han har något att hämta som egen företagare.

Skulle inte förvåna mig om allting är orkestrerat av Alf och lillebror. Dom försöker knuffa honom i rätt riktning här i livet sen blir det bara pannkaka av allting han rör i ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in