2021-12-01, 19:51
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Haha nej jag tycker inte om BB, jag är helt neutral.

Du har en viss poäng men skulle typ utveckla det lite med en fråga… Om Alf och Ludde skulle sluta ge ut pengar och säga Nej skaffa dig ett jobb det räcker nu. Hade Baronen hängt ut dessa två? Hmmm. Nu kan vi omöjligen veta, men jag tänker mer på tidigare mönster osv.
Vet du vad "neutral" innebär? Det är nog precis vad du inte är
Citera
2021-12-01, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vet du vad "neutral" innebär? Det är nog precis vad du inte är

Har både kritiserat honom, samt sagt imot hatare för hatens skull… Så jo, ganska väldigt så neutral
Citera
2021-12-01, 20:46
Medlem
knark-kungens avatar
Hur gick det med den där live-debatten egentligen?

Var det ingen som ville gå med på BB groteska krav med id-kontroll?
Citera
2021-12-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Det är därför hans största mål i livet just nu verkar vara att få en diagnos på pappret, då ska han visa oss.

På vilket sätt verkar det vara hans största mål??

Han har varit på bedömningssamtal och han väntar nu på att en eventuell utredning ska börja. Jaha??

Jag var till tandhygienisten förra veckan, 45 minuter tog det. Är det mitt största mål i livet nu, att ha fina tänder. Mitt jobb tog kanske 8 timmar den dagen, min träning en timme och sedan gjorde jag lite annat för ett cert jag ska ta. Rask har varit på bedömningssamtal i kanske 6 timmar, skulle tro att YouTube tog betydligt mer tid då.
Citera
2021-12-01, 20:59
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
På vilket sätt verkar det vara hans största mål??

Han har varit på bedömningssamtal och han väntar nu på att en eventuell utredning ska börja. Jaha??

Jag var till tandhygienisten förra veckan, 45 minuter tog det. Är det mitt största mål i livet nu, att ha fina tänder. Mitt jobb tog kanske 8 timmar den dagen, min träning en timme och sedan gjorde jag lite annat för ett cert jag ska ta. Rask har varit på bedömningssamtal i kanske 6 timmar, skulle tro att YouTube tog betydligt mer tid då.
Han har i flera år pushat en utredning, pratat om det I div olika videos, för honom verkar utredningens utfall vara målet just nu så att han sedan när ev diagnos finns på papper kan gå vidare till nästa steg i sitt liv.

Vilket jag hoppas blir ett maniskt jobbsökande men det tror jag är att hoppas på för mycket från arbetsbaronen.

Hur länge ska Rasken vara pappaledig?
Citera
2021-12-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
Men ditt uttalande kan ju omöjligen tolkas på annat sätt än att en sjukpensionär med fibromyalgi och vargtröjas åsikt/ kritik av dig skulle vara mindre relevant än en höginkomsttagares?

Kan ju också vara så att han säger att just den sjukpensionären med fibromyalgi och vargtröjas åsikt skulle vara mindre värd än ...

Och det är ju inte riktigt samma sak som att alla sjukpensionärers uppfattning om Rask skulle vara mindre värd än ...

Bara en tanke så att säga.
Citera
2021-12-01, 21:16
Citat:
Han har i flera år pushat en utredning, pratat om det I div olika videos, för honom verkar utredningens utfall vara målet just nu så att han sedan när ev diagnos finns på papper kan gå vidare till nästa steg i sitt liv.

Vilket jag hoppas blir ett maniskt jobbsökande men det tror jag är att hoppas på för mycket från arbetsbaronen.

Pappaledig var väl ett halvår-isch

Han har ju skrutit om att han gjort utredningar, men de har inte visat på någonting.. det var mycket kring när E skulle utredas och Tessan enligt rask var bipolär, vilket han beklagade sig över, eftersom han hade det så tufft med familjens diagnoser. Han började snacka om att vlogga om familjens diagnoser i vardagen... antagligen så var inte Tessan så sugen på det. Det var iallafall flera videos om att det var rörigt med en fru med GRAV adhd, son med adhd, frun med all säkerhet bipolär, ojoj, riktigt slitigt för rasken. Vilken tur att han är en sån klippa..
Sen när det visar sig att det inte blev en bipolär diagnos, då blev han tyst. Precis som med svartmöglet, patroner, dödshot, hundbajs, osv
Citera
2021-12-01, 21:23
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:

Han har ju skrutit om att han gjort utredningar, men de har inte visat på någonting.. det var mycket kring när E skulle utredas och Tessan enligt rask var bipolär, vilket han beklagade sig över, eftersom han hade det så tufft med familjens diagnoser. Han började snacka om att vlogga om familjens diagnoser i vardagen... antagligen så var inte Tessan så sugen på det. Det var iallafall flera videos om att det var rörigt med en fru med GRAV adhd, son med adhd, frun med all säkerhet bipolär, ojoj, riktigt slitigt för rasken. Vilken tur att han är en sån klippa..
Sen när det visar sig att det inte blev en bipolär diagnos, då blev han tyst. Precis som med svartmöglet, patroner, dödshot, hundbajs, osv
Det är bara Rask, kungen på Svensk youtube som skulle kunna göra videos om sin närmaste familjs diagnoser.

Edward är säkert jättenöjd att pappa berättat för alla följare, den schyssta handlingen ingår när man är son till Kickass-farsan, FIST BUMP KÄRLEK & FAMILJ
Citera
2021-12-01, 21:23
Medlem
Citat:

Då har han gott om tid att sitta här på nätterna och eftermiddagarna och ranta. Cykeln verkar vara 6 timmar fb, 6 timmar vila, 6 timmar fb, osv..
Citera
2021-12-01, 21:24
Medlem
Citat:

En liten throwback till när han berättade att han hade kontaktat massa TV-bolag om att ha en serie om deras kaos-familj (just pga alla diagnoser). Tänk det, ett helt kamerateam i skolådan - när enskilda intervjuer ska hållas måste resten av familjen gå in i sovrummet. Bäddat för succé!
Citera
2021-12-01, 21:26
Medlem
Citat:

Brukar det inte vara ett halvår om det är på heltid??

Om man går in i en utredning, så är det ju inte så konstigt att man vill avsluta den. En utredning om NPF kan vara ganska uppslitande, energikrävande och tuff rent allmänt. Genom att man går in i en sådan process, så är det ofta så att man förväntar sig ett resultat och sätter förhoppningar till det resultatet. Så inte alls konstigt att Rask vill få det överstökat. Att en utredning skulle hindra honom från att gå vidare köper jag också. Men åter igen, hur vet vi att det skulle vara hans största mål och det han tänker mest på i sitt liv just nu?? Att det nämnts många gånger i tråden? Ja, så många gånger så att det blivit en trådsanning, men kan säga att jag sett många, många mååååååånga människor som verkar hänga upp sig mer över utredningar än Rask. Vissa på Youtube, vissa i IRL och vissa här på forat.

Själv hoppas jag inte på något maniskt jobbsökande. Något sådant skulle med stor sannolikhet vara totalt meningslöst. Rask har en hög ålder, familj, svårt med utbildningar och mycket bagage kring sig. Att Rask hittar ett arbete hoppas jag på, det skulle ge honom mycket. Något maniskt jobbsökande kommer inte föra honom en nanomilimeter närmare det.
Citera
2021-12-01, 21:33
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
En liten throwback till när han berättade att han hade kontaktat massa TV-bolag om att ha en serie om deras kaos-familj (just pga alla diagnoser). Tänk det, ett helt kamerateam i skolådan - när enskilda intervjuer ska hållas måste resten av familjen gå in i sovrummet. Bäddat för succé!
Ja, du minns det också. Det är ju så man undrar om det är en själv som är knäpp, när rasken ljuger så friskt. Han verkar oförmögen att lyssna på någon. Inte ens sin egen fru, det är vidrigt att han gång på gång hävdar att Tessan ibland säger fel, därför att hon har en funktionsnedsättning/funktionshinder/
funktionsvariation, (eller vad han lärt sig att vill kalla det), det gör att hon inte vet vad hon säger/vill, det vet han, då rättar han henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in