Citat:

Ursprungligen postat av 
knark-kungen

Han har i flera år pushat en utredning, pratat om det I div olika videos, för honom verkar utredningens utfall vara målet just nu så att han sedan när ev diagnos finns på papper kan gå vidare till nästa steg i sitt liv.
Vilket jag hoppas blir ett maniskt jobbsökande men det tror jag är att hoppas på för mycket från arbetsbaronen.
Hur länge ska Rasken vara pappaledig?

Brukar det inte vara ett halvår om det är på heltid??
Om man går in i en utredning, så är det ju inte så konstigt att man vill avsluta den. En utredning om NPF kan vara ganska uppslitande, energikrävande och tuff rent allmänt. Genom att man går in i en sådan process, så är det ofta så att man förväntar sig ett resultat och sätter förhoppningar till det resultatet. Så inte alls konstigt att Rask vill få det överstökat. Att en utredning skulle hindra honom från att gå vidare köper jag också. Men åter igen, hur vet vi att det skulle vara hans största mål och det han tänker mest på i sitt liv just nu?? Att det nämnts många gånger i tråden? Ja, så många gånger så att det blivit en trådsanning, men kan säga att jag sett många, många mååååååånga människor som verkar hänga upp sig mer över utredningar än Rask. Vissa på Youtube, vissa i IRL och vissa här på forat.
Själv hoppas jag inte på något maniskt jobbsökande. Något sådant skulle med stor sannolikhet vara totalt meningslöst. Rask har en hög ålder, familj, svårt med utbildningar och mycket bagage kring sig. Att Rask hittar ett arbete hoppas jag på, det skulle ge honom mycket. Något maniskt jobbsökande kommer inte föra honom en nanomilimeter närmare det.