2021-11-27, 18:23
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Jorå, den där Alf har allt ett hjärta av Guld då det gäller att finansiera uppehället till delar av sin efterkomma:

https://youtu.be/CqQ5nE6P4vM?t=320

Faktiskt har jag också funderat på hur det kommer att bli här framgent med arvet efter den välbärgade farfadern..
Ett är ju säkert iaf, BB kan inte hantera pengar och oavsett summan som kan komma ifråga så skulle de snart nog vara på ruinens brant och leva i misär.. Tänk bara tillbaka ett par år då det begav sig och flöt in lite extra ett par månader och det redovisades inköp från Icatrossen på tiotusentals kronor i månaden i fråga om oxfilé och extravagans... Med vetskapen vi har nu gällande deras ekonomi och Therese skulder så är det helt ofattbart hur det gödslades pengar som det gjordes utan en tanke på att försöka spara något för att själva kunna förändra sin framtida situation, trångbodda var de då och nu är det ännu värre..

Det bästa vore nog om Baronen fick portionerat ut månatliga summor till de nödvändigaste levnadsomkostnaderna såsom mat och hyra, samt att arvets storlek skulle bli minimalt inom regelverkets gränser och allt vad arvslotter och annat kräver.. Och det för att rättvisa ska skipas bland arvingarna gällande pengar latmasken fått genom åren men också för att försöka dana honom till att bli en bättre människa som kan göra rätt för sig och bidra till samhället..

Om jag vore Alf så skulle jag bjuda in Ludde på middag här en kväll och där dra upp planerna och linjerna för att i lönndom slussa över pengar till honom som är den enda i rakt nedstigande led som kan hantera en större summa pengar i handen utan att det skulle leda till en total katastrof..
Det bästa för Baronen och hans luffartillvaro vore ifall han gjordes helt arvlös Och Att Han Redan Nu Fick Reda På Det Och Visste Om Det, men det är nog bara en utopisk tanke..

Det stora problemet som jag ser det är inte uppväxten med sin missbrukande far, utan att han under sin uppväxt blivit i det närmaste helt söndercurlad med ekonomisk uppbackning av alla de slag.... Det var en stor tragedi nu senast när den där psykiskt sjuka bitcoin-miljonären även han hjälpte till att kratta den manege där det aldrig kommer att presteras något uppträde så länge det ALDRIG ställs några krav..

"Förvärvaren" - "Ärvaren" - "Fördärvaren" -Inte så svårt att placera in Baronen i det släktledet ....
Jäklar vilken bra koll du har på hans videos.

Så tom "klädbutiken" var ett av Alf misslyckat finansierat projekt för att försöka få ur dagdrivaren på arbetsmarknaden. Nu har han iaf kollat tempen på Rask och vi alla är nog rörande överens om att Rask som aldrig arbetat (nåja) aldrig heller har behövt gå hungrig, det skröts ju även i ungdomen om att Freddan hade plånkan full av rödingar, försvann det 2 lax var det ingen som märkte det, allt brändes inom loppet av några timmar på Trossen, spara, vad är det?

Jag skulle gärna vilja veta lite mer om hur det såg ut där i butiken, vilka öppettider, klarade han ens av att stiga upp och öppna i tid? Han har ju som vi alla redan vet ingen arbetsmoral.

Jag killgissar lite att Alf slutade pytsa in pengar i klädfirman för att själv inte hamna på ruinens brant.

Jag undrar om satsningar som "städfirman" också egentligen I grunden var Alfs idé.

Näe du Rask, det här med att driva affärer och hantera pengar har aldrig varit din starka sida, jag håller med, det bästa vore nog om hela familjen ströp alla allmosor till Rasken, han behöver få hot om vräkning för att känna att det bränner lite.

Kom att tänka på det här med underhållspengar för 3 barn när T ser genom masken och sticker, bara det är ju 5000:- i månaden, slurp sa det så var BBs lön slut.

Om vi är realistiska, kan Rask ens hålla ett jobb under provanställningen? Eller blir det LSS lägenheten bredvid Magmysmannen?
Citera
2021-11-27, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är Fredrik som är bröstarvinge och ärver om inget annat är skrivet. Det är vad man får utgå ifrån så länge man inte vet något annat.
Fredrik är arvtagare - Rask är inte det - om man skriftar arvet såsom lagen säger.

det är vad du utgår ifrån, jag utgår ifrån att alf är en väldigt rättvis man, och värdesätter sina barnbarn högt, och vill att alla delar lika. det har ju framgått med önskvärd tydlighet genom alla sysselästtningar han hjälp rask med. du vet inte jag vet inte, du utgår från grunden vad som är svensson sättet jag utgår från vad jag tror, båda funkar.
brukar gilla att du kommer med kunskap i rättsväsendet och uppdaterar från målsäganden, men du är ingen diktator i tråden. sista jag skriver till dig...idag..
Citera
2021-11-27, 18:30
Medlem
Något underhåll behöver vi inte räkna med, om en skilsmässa skulle bli aktuellt. Det händer ju bara om T skulle få hela vårdnaden, vilket inte kommer ske. I varje fall inte med den infon som finns just nu. Klart information kan ändras.

Någon LSS bostad kommer inte heller att hända. Mest eftersom Rask inte har råd med en sådan.
Citera
2021-11-27, 18:37
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Jäklar vilken bra koll du har på hans videos.

Så tom "klädbutiken" var ett av Alf misslyckat finansierat projekt för att försöka få ur dagdrivaren på arbetsmarknaden. Nu har han iaf kollat tempen på Rask och vi alla är nog rörande överens om att Rask som aldrig arbetat (nåja) aldrig heller har behövt gå hungrig, det skröts ju även i ungdomen om att Freddan hade plånkan full av rödingar, försvann det 2 lax var det ingen som märkte det, allt brändes inom loppet av några timmar på Trossen, spara, vad är det?

Jag skulle gärna vilja veta lite mer om hur det såg ut där i butiken, vilka öppettider, klarade han ens av att stiga upp och öppna i tid? Han har ju som vi alla redan vet ingen arbetsmoral.

Jag killgissar lite att Alf slutade pytsa in pengar i klädfirman för att själv inte hamna på ruinens brant.

Jag undrar om satsningar som "städfirman" också egentligen I grunden var Alfs idé.

Näe du Rask, det här med att driva affärer och hantera pengar har aldrig varit din starka sida, jag håller med, det bästa vore nog om hela familjen ströp alla allmosor till Rasken, han behöver få hot om vräkning för att känna att det bränner lite.

Kom att tänka på det här med underhållspengar för 3 barn när T ser genom masken och sticker, bara det är ju 5000:- i månaden, slurp sa det så var BBs lön slut.

Om vi är realistiska, kan Rask ens hålla ett jobb under provanställningen? Eller blir det LSS lägenheten bredvid Magmysmannen?

Jag råkade höra det uttalandet för någon vecka sedan då jag kollade lite på en random video av honom.. Så det tog bara några minuter för mig att hitta den genom att skrolla tillbaka på visningshistoriken på min Youtube, jag har inte en lång ström av BaronVideos i min historik

(Videon där han spottar ut snuset i ansiktet på sin Farsa kan jag däremot hitta direkt på hans kanal så länge den ligger kvar där, ett lägre lågvatten än så får man leta efter)

Bäst att länka fakta då det går, så man slipper se Baronens ständiga fäktande i tråden typ;
-"När sa Jag jag så!?" "Kan du backa upp vad du säger!?" "Yadayadayada" osv, osv ....
Senast redigerad av 123.... 2021-11-27 kl. 19:09.
Citera
2021-11-27, 18:44
Citat:
Det är Fredrik som är bröstarvinge och ärver om inget annat är skrivet. Det är vad man får utgå ifrån så länge man inte vet något annat.
Fredrik är arvtagare - Rask är inte det - om man skriftar arvet såsom lagen säger.
Alf kan ju även gifta sig så dwt kan komma in särkullbarn..
Citera
2021-11-27, 18:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
det är vad du utgår ifrån, jag utgår ifrån att alf är en väldigt rättvis man, och värdesätter sina barnbarn högt, och vill att alla delar lika. det har ju framgått med önskvärd tydlighet genom alla sysselästtningar han hjälp rask med. du vet inte jag vet inte, du utgår från grunden vad som är svensson sättet jag utgår från vad jag tror, båda funkar.
brukar gilla att du kommer med kunskap i rättsväsendet och uppdaterar från målsäganden, men du är ingen diktator i tråden. sista jag skriver till dig...idag..
Jag utgår ifrån att ingen vet vilka val Alf gjort och därmed kan man bara förhålla sig till vad lagen säger.
Citera
2021-11-27, 18:45
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

Den man som stått åtalad för att ha blottat sig för barn i området Herrhagen i Karlstad döms till fyra månaders fängelse för sexuellt ofredande.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-till-fangelse

Ofredade kvinna – döms till fängelse
https://nsd.se/bli-prenumerant/artikel/jpgzqx0j

Nazist döms till fängelse för ofredande av medieprofiler
Ofredande innebär vanligtvis dagsböter som påföljd, men tingsrätten anser att vart och ett av de tre fallen har ett straffvärde på en månads fängelse.
https://expo.se/2020/01/anders-jonss...else-ofredande

Det första ärendet rör sexuellt ofredande som är ett helt annat brott.

Nummer 2 kan jag inte läsa pga. betalspärr.

I det tredje ärendet är det hets mot folkgrupp han fick fängelse för.
Senast redigerad av Haubits77B 2021-11-27 kl. 18:47. Anledning: Tillägg.
Citera
2021-11-27, 18:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Det första ärendet rör sexuellt ofredande som är ett helt annat brott.

Nummer 2 kan jag inte läsa pga. betalspärr.

I det tredje ärendet är det hets mot folkgrupp han fick fängelse för.
Det döms ganska ofta fängelse för ofredande, då tillsammans med andra brottsrubriceringar.

I det tredje ärendet får han fängelse för ofredande + hmf. De uttalar särskilt vad var och ett av ofredande har för straffvärde - en månads fängelse för var och ett.
Citera
2021-11-27, 18:53
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Det döms ganska ofta fängelse för ofredande, då tillsammans med andra brottsrubriceringar.

I det tredje ärendet får han fängelse för ofredande + hmf. De uttalar särskilt vad var och ett av ofredande har för straffvärde - en månads fängelse för var och ett.

Straffvärde ja, men det brukar bli villkorligt, böter etc. Som du säger är andra brott involverade.

Sannolikheten för att de facto få ett fängelsestraff för enbart ofredande är mycket låg.
Citera
2021-11-27, 18:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Straffvärde ja, men det brukar bli villkorligt, böter etc. Som du säger är andra brott involverade.

Sannolikheten för att de facto få ett fängelsestraff för enbart ofredande är mycket låg.
l
Ja, rätten konstaterade det, men valde fängelse.

Jaha ... jag ser inte relevansen i den här tråden för vilka straff ofredande kan ge.
Citera
2021-11-27, 18:59
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
l
Ja, rätten konstaterade det, men valde fängelse.

Jaha ... jag ser inte relevansen i den här tråden för vilka straff ofredande kan ge.

Det var väl du som började tramsa. Precis som du alltid gör.
Citera
2021-11-27, 19:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det var väl du som började tramsa. Precis som du alltid gör.
Nej, det var du som började tramsa om att man måste veta när ett brott är begått för att kalla det och förövaren vid sin rätta benämning.

När du hade fel om hur lagen såg ut före 2005 så började du tramsa om ofredande..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in