2021-11-27, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Har du rymt från dagcenter?

Han har själv skrytit om våldtäkten och blivit konfronterad om brottet i en podd av två kvinnor.

Eller du kanske tycker som Rask, att den där våldtäkten bara var ett roligt skämt? Våldtäktsmän är samhällets avskum, han borde kastreras, och bötfällas för att han spridit sina defekta skitgener vidare.

Nej jag går inte på ett dagcenter varför tror du det?!

Jag VET han inte är en våldtäksman och det är INTE ok att säga det om man inte har bevis. Jag frågar en gång till. Har du bevis på det eller är han dömd för det sen tidigare?

Exakt!!!! Han är INGEN våldtäksman. Nu vet vi det!
Citera
2021-11-27, 14:44
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Enligt vilket års lag var det okej att stoppa upp saker i utslagna?

Kommer inte ihåg, men det var några år sedan som hela våldtäktslagen skrevs om. Tror det var i samband med då "sexuellt utnyttjande av barn" blev "våldtäkt mot barn".

Var en stor förändring då. Tidigare var "ett finger på fel ställe" inte klassat som våldtäkt.
Citera
2021-11-27, 14:51
Medlem
Citat:
Har du rymt från dagcenter?

Han har själv skrytit om våldtäkten och blivit konfronterad om brottet i en podd av två kvinnor.

Eller du kanske tycker som Rask, att den där våldtäkten bara var ett roligt skämt? Våldtäktsmän är samhällets avskum, han borde kastreras, och bötfällas för att han spridit sina defekta skitgener vidare.

Vilken podd var det? 😊 jag måååååste bara höra vad idioten hade för bra svar på det 😂
Citera
2021-11-27, 14:53
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krecik

Jag VET han inte är en våldtäksman och det är INTE ok att säga det om man inte har bevis. Jag frågar en gång till. Har du bevis på det eller är han dömd för det sen tidigare?

Bara för att du vill ha en dildo upprörd i arslet av din husgud betyder inte att alla önskar samma behandling.

Du kanske kan be din assistent tyda mina inlägg, jag orkar inte upprepa mig, bra sååå är!!!
Citera
2021-11-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krecik

Han har för fan skrutit om sina övergrepp i en video och desutom garvat åt det som den vidriga våldtäktsman han är!
Vad har du för skäl att backa upp sån skit eller har du verkligen rymt ifrån ett dagcenter det ligger nära till hands att tro det så som du resonerar
Citera
2021-11-27, 14:54
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisosgrisos
Vilken podd var det? 😊 jag måååååste bara höra vad idioten hade för bra svar på det 😂
Jag kommer tyvvär inte ihåg men det är länkat i tråden för 2-3 månader sen kanske.

Har för mig det var ett par feministbrudar, han försökte skratta bort övergreppet. Finns garanterat någon som vet vilken podd och avsnitt det var.
Citera
2021-11-27, 14:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Kommer inte ihåg, men det var några år sedan som hela våldtäktslagen skrevs om. Tror det var i samband med då "sexuellt utnyttjande av barn" blev "våldtäkt mot barn".

Var en stor förändring då. Tidigare var "ett finger på fel ställe" inte klassat som våldtäkt.
Du tänker på lagändringen som drevs igenom 2005.
Faktum är att det råder ett missförstånd om att sådana handlingar inte betecknades som våldtäkt även före.

Så är här löd lagen före 2005

Den som genom våld eller genom hot som innebär eller för den
hotade framstår som trängande
fara tvingar någon annan till samlag eller till annat sexuellt umgänge, om gärningen med hänsyn
till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig
med påtvingat samlag,
döms för
våldtäkt till fängelse, lägst två och
högst sex år. Med våld jämställs
att försätta någon i vanmakt eller
annat sådant tillstånd.

Det som sker 2005 är att man förtydligar lagen snarare än utvidgar den - detta då domstolarna trots lagen dömde strikt traditionellt och ansåg att både våld och penetration med kön var nödvändiga inslag - trots att lagen sa annat.
Citera
2021-11-27, 15:04
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Du tänker på lagändringen som drevs igenom 2005.
Faktum är att det råder ett missförstånd om att sådana handlingar inte betecknades som våldtäkt även före.

Så är här löd lagen före 2005

Den som genom våld eller genom hot som innebär eller för den
hotade framstår som trängande
fara tvingar någon annan till samlag eller till annat sexuellt umgänge, om gärningen med hänsyn
till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig
med påtvingat samlag,
döms för
våldtäkt till fängelse, lägst två och
högst sex år. Med våld jämställs
att försätta någon i vanmakt eller
annat sådant tillstånd.

Det som sker 2005 är att man förtydligar lagen snarare än utvidgar den - detta då domstolarna trots lagen dömde strikt traditionellt och ansåg att både våld och penetration med kön var nödvändiga inslag - trots att lagen sa annat.

Du ser.
Lagstiftningen tappade alltså färg då "praxis" sade det annorlunda.
Citera
2021-11-27, 15:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Du ser.
Lagstiftningen tappade alltså färg då "praxis" sade det annorlunda.
Oavsett så föll sådana handlingar under våldtäkt både nu och då.
Citera
2021-11-27, 15:15
Medlem
Citat:
Bara för att du vill ha en dildo upprörd i arslet av din husgud betyder inte att alla önskar samma behandling.

Du kanske kan be din assistent tyda mina inlägg, jag orkar inte upprepa mig, bra sååå är!!!

Har jag sagt jag vill?!

Vilken assistens då? Vad pratar du om?!
Citera
2021-11-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fisosgrisos
Han har för fan skrutit om sina övergrepp i en video och desutom garvat åt det som den vidriga våldtäktsman han är!
Vad har du för skäl att backa upp sån skit eller har du verkligen rymt ifrån ett dagcenter det ligger nära till hands att tro det så som du resonerar

Vadå dagcenter? Vad tusan menar du med det?!

Ja men jag frågar har ni BEVIS? Ja eller nej? Är det så jävla svårt att svara på?!
Citera
2021-11-27, 15:16
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Oavsett så föll sådana handlingar under våldtäkt både nu och då.

Kan du visa några rättsutslag som bevisar din tes?

Ofta slår rättspraxis själva lagstiftningen. Exempelvis kan personer som begår ofredande dömas till fängelse, men hur många av dessa har faktiskt fått fängelse???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in