2021-09-30, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
https://youtu.be/pQoiM1brpM8

I introt till den här videon vill Rask berätta om hans bakgrund som son till en missbrukare, till alla nya följare som då hade kommit för FörtalsBaronen.

Glädjande nog kunde han meddela att han varit FörtalsBaronen hela tiden, det började bara med farsan och gick sedan över till att handla om andra som kom i hans väg.

I alla fall så berättar FörtalsBaronen att han ”jobbar med något han älskar” och ”tjänar extremt mycket pengar på det.”

Notera att videon är från 2019. Bara för att vara tydlig, han drog in ~ 250 000 kr. Är det det här som är det stora?

Jag vill bara informera alla städare, personer som jobbar inom äldrevården, m.fl: Klaga inte på er lönesättning. Ni tjänar EXTREMT bra med pengar på det ni gör. Satsa inte på att skola om er till något annat.
Grejen är ju att han alltid ditchat så mycket skratt han bara kan så räkna in svarta stålar på det där.

Noterar att det bara är jag/mig jag jag jag jag mig mig i videon..
Och herregud så han godsnackar sig själv. Det är extremt välpolerat och tillrättalagt.

Det här var när Rask kände att han funnit sin nisch på youtube. Säkert hans lyckligaste tid. Men vad hände egentligen?

Så här i retrospekt: vad gick fel?

Inte förtalet, han kunde ha spunnit det rätt. Det måste vara att människor kände att han var genuint oskön, eller?
Citera
2021-09-30, 08:56
Är det någon som har raskens videos sparade där han gråter efter benzo, tävlingen+hemma hos U,
Städning och gnäll om svartmögel
Allmänt taskig och kränkande mot T och barnen. När han stalkar och förtalar. När han skryter om övergrepp mot rn vän, sexsnack med T, "vuxenprat" med barnen
Dvs. videos som styrker det som han påstår är lögner. Kan vara bra att socialen själva får se att det finn all anledning till oro.
Även om allt skulle vara skådespel, så ginns det tre barn som ska möta skolkompisar osv, totalt uthängda av sin far. Det är han själv som lagt ribban, nu kommer konsekvenserna.
Att han inte ens bemöda sig att ta sig till förhandlingen, i tingsrätten.
Barnen kan inte vara trygga i sitt hem, det är han själv som skapat situationen?!
Han trif han är så beundransvärd men sanningen är att folk skrattar bakom hans rygg.
Jsg tror inte anmälaren påstått att han utsätter familjen för fysisk misshandel, däremot psykisk misshandel. Men han förstår inte skillnaden.
Han har i stort sett sålt sin familj för ära och rikedom i form av content, likes, views.
Carl Fredrik Alexander Rask, dax att inse sanningen?
Citera
2021-09-30, 09:00
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
https://youtu.be/pQoiM1brpM8

I introt till den här videon vill Rask berätta om hans bakgrund som son till en missbrukare, till alla nya följare som då hade kommit för FörtalsBaronen.

Glädjande nog kunde han meddela att han varit FörtalsBaronen hela tiden, det började bara med farsan och gick sedan över till att handla om andra som kom i hans väg.

I alla fall så berättar FörtalsBaronen att han ”jobbar med något han älskar” och ”tjänar extremt mycket pengar på det.”

Notera att videon är från 2019. Bara för att vara tydlig, han drog in ~ 250 000 kr. Är det det här som är det stora?

Jag vill bara informera alla städare, personer som jobbar inom äldrevården, m.fl: Klaga inte på er lönesättning. Ni tjänar EXTREMT bra med pengar på det ni gör. Satsa inte på att skola om er till något annat.
Inte för att vara den som är den men jämfört med noll kronor, som han drog in tidigare år, är ju faktiskt 250 000 extremt mycket
Citera
2021-09-30, 09:05
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois
Är det någon som är insatt i hur socialen hanterar en orosanmälan?

Kommer det endast ligga fokus på den enskilda orosanmälan eller kan det vara så att dem går igenom även dem resterande orosanmälningarna som har dykt upp?

Jag frågar eftersom att jag hoppas på att dem kommer gå igenom deras ekonomi, något som är den huvudsakliga anledningen till att folk faktiskt har gjort en orosanmälan.

Men alltså vad tror folk ska hända genom att orosanmäla någon pga att den har skulder pchndålig ekonomi? Folk med barn och rejält mycket värre skulder än detta par får ju skuldsanering hela tiden utan att soc börjar och försöka lägga vantarna på ungarna.
Citera
2021-09-30, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoOneSomeOne
Jo då. T kan inte skådespeleri, hon har inte den kapaciteten.
Alex: Baby vi ska göra en video där vi gråter ut och säger att vi har fått en orosanmälan pga våld mot barnen.
T: Vaaa? Har soc ringt och sagt det?
Alex: Nej älskling men vi ska låtsas som det.
T: Jaha så du ringer mig och det ska låta som att det är soc som ringer?
Osv osv.

Det kändes inte äkta… Att någon timme senare prata om barnprogram som om att det vorre ingenting. Är ganska övertygat om att denna orosanmälan är fejkad. Dessa personer gör allt för småpengar
Citera
2021-09-30, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Det kändes inte äkta… Att någon timme senare prata om barnprogram som om att det vorre ingenting. Är ganska övertygat om att denna orosanmälan är fejkad. Dessa personer gör allt för småpengar

T skulle aldrig kunna fejka det där. Om man tror på en konspiration så kan ju A ha stageat det, men det är också långsökt.

Det gled nog in en anmälan, på riktigt, och Förtalsbaronen är alldeles för erfaren för att inte se till att dra in så mycket pengar som möjligt på det här. Det är så synd om Baronen! Ska han behöva sluta med youtube? Buhu buhu

EDIT: Varför sitter han och säger att ”vi kommer låsas in på psyk om det här fortsätter, vi kommer inte orka vara bra föräldrar” i samma video när han pratar om soc? Jävla stolpskott. Känns också som han har tvingat T att spela in den där videon, han vill verkligen att hon ska gråta dessutom. Usch
Senast redigerad av Froge 2021-09-30 kl. 09:56.
Citera
2021-09-30, 10:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Varför åkte han limousin? Är han 12 år gammal?
.snacka om att ta sig själv på för stort allvar.

Det är liksom ingen ände på cringe och skammen, det är så skämmigt allting. Rask gör vad som helst = han gör det skämmigt och cringe. Det är precis som att det bara sker automatiskt.
Jag tror det var Joakim Lundell som skickade och betalade för limousinen och att den hämtade upp och lämnade av fler gäster än bara Rask.
Det var helt enkelt den skjuts som erbjöds - så det är väl rätt givet att han inte tackade nej utan använde sig av den.
Citera
2021-09-30, 10:39
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Det är därför han tycker anonymitet på internet är farligt. Inte att nån liten skolpojke hotar honom anonymt utan att folk som har problem med honom personligen kan komma åt honom, utan att han kan göra något tillbaka.

Hämnd är något som är viktigt för Rask, eftersom han är en person som bär på mycket hat inom sig.

Det är därför han är urförbannad på att Anonymitet finns på nätet. Inte för att Skydda andra utan för att han inte kan få hänga ut personerna på sin kanal för att ta in pengar. Det är mycket vilseledande uttryck i hans meningar. Vi vet ju alla vad som händer med de som kritiserar han. De hängs ut på hans kanal som har 200 000+ Prenumeranter.
Citera
2021-09-30, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Grejen är ju att han alltid ditchat så mycket skratt han bara kan så räkna in svarta stålar på det där.

Noterar att det bara är jag/mig jag jag jag jag mig mig i videon..
Och herregud så han godsnackar sig själv. Det är extremt välpolerat och tillrättalagt.

Det här var när Rask kände att han funnit sin nisch på youtube. Säkert hans lyckligaste tid. Men vad hände egentligen?

Så här i retrospekt: vad gick fel?

Inte förtalet, han kunde ha spunnit det rätt. Det måste vara att människor kände att han var genuint oskön, eller?

Precis. Han är lite i samma klass som en lågskalig knarklangare. Man kan köpa märkeskläder och gå och äta på restaurang, men boendet är en hyresrätt. När det verkligen gäller kan han inte köpa något riktigt för pengarna. Som ett hus till familjen. Därför är hans extremt höga inkomster inte mycket värt.

Det är alltid jag jag och mig mig i Rasks videor. Det är allt som existerar i Rasks värld, prata om och förhärliga sig själv, försvara sig själv, tycka synd om sig själv. Det upptar det mesta av hans tid.

Den här tiden fick Rask bra med visningar på dramacontent. Inte bara det han dömdes för utan i största allmänhet. Det räckte med att han blev åtalad för att det skulle upphöra. Han vågar helt enkelt inte göra det mer. Sen precis som du är inne på så såg många vilken vidrig kille han är under den perioden, så han blev nog allmänt illa omtyckt efter det. Jag följer själv bara Rask eftersom jag tycker han är extremt oskön, jag vet att det är så för många andra med mig. När han sitter och förhärligar sig själv eller pratar tvärsäkert om saker han inte har koll på så känner jag hur jag att jag blir fruktansvärt provocerad av stollen. Men jag gillar det samtidigt. Konstigt hur saker funkar.
Citera
2021-09-30, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Inte för att vara den som är den men jämfört med noll kronor, som han drog in tidigare år, är ju faktiskt 250 000 extremt mycket

Jag säger inte att lönen är dålig eller något, särskilt när det är två som jobbar i hushållet. Jag påpekar bara hur fruktansvärt cringe Baronen är, som gör en knegarlön och direkt börjar skryta om hans enorma framgångar.

Han verkar också vara för dum för att förstå att det inte är någon som gillar en person som saknar ödmjukhet som honom och känner ett behov av att berätta för folk hur mycket man tjänar på tal om ingenting. Det blev lite av hans fall tror jag.
Citera
2021-09-30, 11:53
När kommer nästa video, eller har han insett allvaret?
Citera
2021-09-30, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
När kommer nästa video, eller har han insett allvaret?
Allt handlar om vad som sägs på mötet.

Kan det vara så att soc kallat familjen för att bevilja dom soc bidrag? Eller kanske hjälpa med hyran?

Jag hoppas iaf på en uppdatering, det där samtalet kommer Bajsbaronen snabbt borsta av sig, han är van att ljuga för sig själv.

Skrattar ihjäl mig bara av tanken att han skulle visa upp mitt inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in