2021-08-30, 17:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois
Ny vlogg uppe på familjekanalen:
https://youtu.be/6inUpj4GiDA

Inget speciellt med vloggen, men jag tog en skärmdump på kommentarsfältet.

Det säger rätt mycket om hans "fans".

Skärmdump: https://ibb.co/jLtkv3Q

Ni som försvarar Rasks handlingar i tråden.
Ni har aldrig funderat över varför det är 99% av hans "fans" som antingen är barn, lågutbildade eller med en funktionsnedsättning?
Var inte äldsta pojken med till museet?
Sa han varför?
Citera
2021-08-30, 18:04
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det kanske är för att du inte varit utsatt som du kan tillåta dig att tro det.
Att han är falsk och manipulativ har han själv dokumenterat i youtube inlägg.

Som sagt så tror och tycker jag vad jag vill utifrån det jag ser tills jag blir motbevisad.

Dock leder inte denna diskussion någonstans så jag lägger ner nu iaf.
Citera
2021-08-30, 18:09
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Var inte äldsta pojken med till museet?
Sa han varför?
Nej, man fick aldrig veta varför.
Citera
2021-08-30, 18:13
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Ännu en video om skjutningar. Jag tycker dock att dessa videos är rätt kul att kolla på. Inte för att videon i sig är bra, utan för att det är ganska underhållande att lyssna på människor uttala sig om politik utan att ha någon kunskap.

Jag har för mig att han skulle strukturera om sin kanal. Undrar om det här är hans nya fokus?

EDIT: Han vet fortfarande inte vad en demokrati är...
Jag tror genuint att Rask skulle kunna göra bra videos där han pratar om aktuella saker i samhället.

Det som är synd är att han ofta lägger väldigt lite tid på research om det han pratar om, vilket gör att dem personligen upplevs rätt så oseriösa.

När det gäller videos kring politik så är det precis som du säger, han har verkligen ingen kunskap inom demokrati och hur det faktiskt fungerar.

Det är då svårt att ta dessa videos på allvar.

I senaste videon avslutar han med att han vill att all narkotika i Sverige ska bli helt legaliserat. Intressant åsikt, särskilt med tanke på hans pappas bakgrund.
Senast redigerad av StellaArtois 2021-08-30 kl. 18:25.
Citera
2021-08-30, 18:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag tror genuint att Rask skulle kunna göra bra videos där han pratar om aktuella saker i samhället.

Det som är synd är att han ofta lägger väldigt lite tid på research om det han pratar om, vilket gör att dem personligen upplevs rätt så oseriösa.

När det gäller videos kring politik så är det precis som du säger, han har verkligen ingen kunskap inom demokrati och hur det faktiskt fungerar.

Det är då svårt att ta dessa videos på allvar.
Jag tror genuint på att du inte alls tror genuint på det.

Han lägger för lite research och han har inte kunskapen att tolka resultaten av en research ens om han gör det ...
Ditt andra stycke berättar att du faktiskt är av den åsikten själv.

Jag tror att han skulle kunna lyfta sin youtube-karriär om han fokuserade på en linje, satsade på den och höll sig till det. Nu spretar det för mycket och när han använder kanalen för att ge sig på människor blir det helt fel.

Jag tror att om han valde ett koncept som t ex Swedish Family och satsade på att skapa äventyr för och sätta barnen i Fokus så skulle det kunna vara ett lyckat koncept.
Skälet till att han inte lyckas i sitt familjevloggande är att han istället för att lyfta fram familjen i olika aktiviteter ger dem små biroller och sig själv en stor huvudroll ... Det blir jäkligt ointressant.
Om han istället la pengarna han köper märkesgrejor för till sig själv på att skapa upplevelser för familjen och dokumentera dem och vad de tyckte, så skulle det bli väldigt mycket bättre.

Sist barnbarnen var här så var det en enkel tävling med barnen i fokus som skulle tittas på ... trots att de sett den tidigare ... SF barnen hade en "smak" tävling där man skulle se om godis vann över äkta vara ... Enkelt att fixa om man kan släppa fram barnen som huvudrollsinnehavare och stå tillbaka själv.

Godis vs Mat CHALLENGE
https://www.youtube.com/watch?v=xb4M...ESWEDISHFAMILY

Edit
Jag vill tillägga att om något av barnen inte vill vara med och filmas så respekteras det. Det brukar innebära att barnet inte filmas någon gång, sen är det med på tåget igen.
Senast redigerad av micro113 2021-08-30 kl. 18:29.
Citera
2021-08-30, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Här ser jag väldigt mycket som är tolkat till det negativa.

Det är liksom svårare att tolka en bukett med blommor och fina kommentarer till något negativt, men du lyckas nästan där också.

Jag kan inte sitta och påstå att han ä manipulativ, ljuger och misshandlar (psykiskt) när det är omöjligt att säga att så är fallet.

Däremot är en bukett blommor exempelvis positivt tills motsatsen är bevisat.

Har Therese talat ut med någon här om att hon lever i förtryck?

De har det ju uppenbarligen och bevisligen knapert ställt så Rasks val av yrke(n) lan man ha en åsikt om.

Att jag tolkade det till det negativa handlar ju just om att det påstods att bara för att man visar andra att man bryr sig om varandra så betyder det att ingenting händer bakom kulisserna, vilket inte alls är sant.

Visste du om att blommor ofta används som ursäkt? Både av förövare och offer? Offer som tror sig vara förövare då de får höra t.ex "jag mår så dåligt för att jag hoppade på dig när du låg ner och det är bara ditt fel. Du får mig att bli så arg att jag inte kan kontrollera mig och sedan ska jag behöva leva med ångesten av att jag har skadat den jag älskar mest i världen".
Att någon köper blommor betyder INTE att det nödvändigtvis är för att visa sin uppskattning eller att en bukett blommor är "något fint" tills dess att motsatsen är bevisad.

Att hon hela tiden måste lägga upp kommentarer offentligt men att han sällan ger tillbaka samma sak tyder på att det ska visas/bevisas att hon redan tillhör någon inte att hon är så kär.

Jag och min partner t.ex skriver gulliga sms och lämnar små lappar i huset, som den andre kan läsa när vi inte hinner träffas på morgonen osv. Lappar som bara är för oss att läsa, som inte är för allmänhetens ögon.

Vi och de flesta jag känner, har inte behovet av att ständigt försäkra andra om att vi älskar varandra. För det är nämligen det man gör när man lägger ut på sociala medier stup i ett. Hade man bara velat visa sin kärlek till sin partner så hade man inte gått ut på sociala medier, utan hållit det mellan 2 parter.

Återigen så säger jag inte att det är så, men att risken för det är väldigt stor.

Som jag ser det så strålar T inte av glädje, hon ser inte särskilt lycklig ut och hon strålar definitivt inte av kärlek när hon pratar om honom. Hon ser mer trött och uppgiven ut, som att hon är trött på att allt med henne ska handla om honom.

När det kommer till hur han agerar vid lives när hon säger emot eller tänker svara på något han finner obekvämt så kan jag nog skapa en compilation med olika liveklipp då jag har x antal gamla och nya lives sparade.
Citera
2021-08-30, 18:30
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Jag tror genuint på att du inte alls tror genuint på det.

Han lägger för lite research och han har inte kunskapen att tolka resultaten av en research ens om han gör det ...
Ditt andra stycke berättar att du faktiskt är av den åsikten själv.

Jag tror att han skulle kunna lyfta sin youtube-karriär om han fokuserade på en linje, satsade på den och höll sig till det. Nu spretar det för mycket och när han använder kanalen för att ge sig på människor blir det helt fel.

Jag tror att om han valde ett koncept som t ex Swedish Family och satsade på att skapa äventyr för och sätta barnen i Fokus så skulle det kunna vara ett lyckat koncept.
Skälet till att han inte lyckas i sitt familjevloggande är att han istället för att lyfta fram familjen i olika aktiviteter ger dem små biroller och sig själv en stor huvudroll ... Det blir jäkligt ointressant.
Om han istället la pengarna han köper märkesgrejor för till sig själv på att skapa upplevelser för familjen och dokumentera dem och vad de tyckte, så skulle det bli väldigt mycket bättre.

Sist barnbarnen var här så var det en enkel tävling med barnen i fokus som skulle tittas på ... trots att de sett den tidigare ... SF barnen hade en "smak" tävling där man skulle se om godis vann över äkta vara ... Enkelt att fixa om man kan släppa fram barnen som huvudrollsinnehavare och stå tillbaka själv.

Godis vs Mat CHALLENGE
https://www.youtube.com/watch?v=xb4M...ESWEDISHFAMILY
Jo, jag tror genuint att han skulle göra bra videos kring aktuella händelser i samhället om han verkligen skulle lagt energi på det.

Vi har inte många i Sverige på Youtube som diskuterar samhällsfrågor som har den typen utav karaktär som Rask har.

Jag håller inte med dig om att han potentiellt skulle kunna lyckas på Youtube genom att göra content där äventyr och barn ligger i fokus, oavsett hur mycket fokus det hade varit på barnen.
Citera
2021-08-30, 18:33
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
Att jag tolkade det till det negativa handlar ju just om att det påstods att bara för att man visar andra att man bryr sig om varandra så betyder det att ingenting händer bakom kulisserna, vilket inte alls är sant.

Visste du om att blommor ofta används som ursäkt? Både av förövare och offer? Offer som tror sig vara förövare då de får höra t.ex "jag mår så dåligt för att jag hoppade på dig när du låg ner och det är bara ditt fel. Du får mig att bli så arg att jag inte kan kontrollera mig och sedan ska jag behöva leva med ångesten av att jag har skadat den jag älskar mest i världen".
Att någon köper blommor betyder INTE att det nödvändigtvis är för att visa sin uppskattning eller att en bukett blommor är "något fint" tills dess att motsatsen är bevisad.

Att hon hela tiden måste lägga upp kommentarer offentligt men att han sällan ger tillbaka samma sak tyder på att det ska visas/bevisas att hon redan tillhör någon inte att hon är så kär.

Jag och min partner t.ex skriver gulliga sms och lämnar små lappar i huset, som den andre kan läsa när vi inte hinner träffas på morgonen osv. Lappar som bara är för oss att läsa, som inte är för allmänhetens ögon.

Vi och de flesta jag känner, har inte behovet av att ständigt försäkra andra om att vi älskar varandra. För det är nämligen det man gör när man lägger ut på sociala medier stup i ett. Hade man bara velat visa sin kärlek till sin partner så hade man inte gått ut på sociala medier, utan hållit det mellan 2 parter.

Återigen så säger jag inte att det är så, men att risken för det är väldigt stor.

Som jag ser det så strålar T inte av glädje, hon ser inte särskilt lycklig ut och hon strålar definitivt inte av kärlek när hon pratar om honom. Hon ser mer trött och uppgiven ut, som att hon är trött på att allt med henne ska handla om honom.

När det kommer till hur han agerar vid lives när hon säger emot eller tänker svara på något han finner obekvämt så kan jag nog skapa en compilation med olika liveklipp då jag har x antal gamla och nya lives sparade.
Vill bara tillägga denna skärmdump från Rasks Instagram, ett perfekt exempel på just det du beskriver.

https://ibb.co/LRTc5mJ

Detta är mer en fasad framför alla, för att folk ska tro att man har det så himla bra tillsammans.
Citera
2021-08-30, 18:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo, jag tror genuint att han skulle göra bra videos kring aktuella händelser i samhället om han verkligen skulle lagt energi på det.

Vi har inte många i Sverige på Youtube som diskuterar samhällsfrågor som har den typen utav karaktär som Rask har.

Jag håller inte med dig om att han potentiellt skulle kunna lyckas på Youtube genom att göra content där äventyr och barn ligger i fokus, oavsett hur mycket fokus det hade varit på barnen.
Vad är det för typ av karaktär Rask har?
Och som du tycker skulle tillföra något?
Citera
2021-08-30, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1

Riktigt spot on ang dessa kärleksförklaringar via sociala medier! Nu är ju inte dom ensamma om att göra det precis, men det är nevertheless töntigt. Jag personligen har svårt att ta ett sånt par på allvar, då jag trodde att det mest var en grej bland tonåringar…
Citera
2021-08-30, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Som sagt så tror och tycker jag vad jag vill utifrån det jag ser tills jag blir motbevisad.

Dock leder inte denna diskussion någonstans så jag lägger ner nu iaf.
Du tror så mycket och vill så mycket att det snart inte är någon som vet vad du vill.
Citera
2021-08-30, 18:53
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Du tror så mycket och vill så mycket att det snart inte är någon som vet vad du vill.

Haha så kanske det är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in