Citat:
Ursprungligen postat av
Wooqiprwo
Här ser jag väldigt mycket som är tolkat till det negativa.
Det är liksom svårare att tolka en bukett med blommor och fina kommentarer till något negativt, men du lyckas nästan där också.
Jag kan inte sitta och påstå att han ä manipulativ, ljuger och misshandlar (psykiskt) när det är omöjligt att säga att så är fallet.
Däremot är en bukett blommor exempelvis positivt tills motsatsen är bevisat.
Har Therese talat ut med någon här om att hon lever i förtryck?
De har det ju uppenbarligen och bevisligen knapert ställt så Rasks val av yrke(n) lan man ha en åsikt om.
Att jag tolkade det till det negativa handlar ju just om att det påstods att bara för att man visar andra att man bryr sig om varandra så betyder det att ingenting händer bakom kulisserna, vilket inte alls är sant.
Visste du om att blommor ofta används som ursäkt? Både av förövare och offer? Offer som tror sig vara förövare då de får höra t.ex "jag mår så dåligt för att jag hoppade på dig när du låg ner och det är bara ditt fel. Du får mig att bli så arg att jag inte kan kontrollera mig och sedan ska jag behöva leva med ångesten av att jag har skadat den jag älskar mest i världen".
Att någon köper blommor betyder INTE att det nödvändigtvis är för att visa sin uppskattning eller att en bukett blommor är "något fint" tills dess att motsatsen är bevisad.
Att hon hela tiden måste lägga upp kommentarer offentligt men att han sällan ger tillbaka samma sak tyder på att det ska visas/bevisas att hon redan tillhör någon inte att hon är så kär.
Jag och min partner t.ex skriver gulliga sms och lämnar små lappar i huset, som den andre kan läsa när vi inte hinner träffas på morgonen osv. Lappar som bara är för oss att läsa, som inte är för allmänhetens ögon.
Vi och de flesta jag känner, har inte behovet av att ständigt försäkra andra om att vi älskar varandra. För det är nämligen det man gör när man lägger ut på sociala medier stup i ett. Hade man bara velat visa sin kärlek till sin partner så hade man inte gått ut på sociala medier, utan hållit det mellan 2 parter.
Återigen så säger jag inte att det är så, men att risken för det är väldigt stor.
Som jag ser det så strålar T inte av glädje, hon ser inte särskilt lycklig ut och hon strålar definitivt inte av kärlek när hon pratar om honom. Hon ser mer trött och uppgiven ut, som att hon är trött på att allt med henne ska handla om honom.
När det kommer till hur han agerar vid lives när hon säger emot eller tänker svara på något han finner obekvämt så kan jag nog skapa en compilation med olika liveklipp då jag har x antal gamla och nya lives sparade.