2018-05-29, 19:37
Medlem
elinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
Extrovert fucktard som inte orkar gå till ett vanligt jobb och horar ut sig till 12 åringar... Vad ska man säga om Rask? Ingen person jag skulle vela ha att göra med direkt, märker att hans taskiga barndom påverkat honom, tragiskt.

Vad jag hört o skall kolla mera är han varit otroligt bortskämd och det märker man
Citera
2018-05-29, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elinge
Vad jag hört o skall kolla mera är han varit otroligt bortskämd och det märker man

Ja säkert. Men det är solklart att det funnits stora problem i barndomen, ta bara hans flykt med knark och annat strunt..
Citera
2018-05-29, 20:17
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danskskalle87
På vilket sätt skulle vi vara paranoida? Tänk efter innan du yttrar dig om något du inte har någon aning om vad eller hur man för en disskution & istället sätter du stämplar på folk på ett sätt som inte hör till ett vettigt disskutionforum.
Det är ni som kommer med massa konspirationsteorier som ni inte ens har några belägg för!
Citera
2018-05-29, 20:23
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Han kanske sparar pengarna för att ha en buffert, kan inte tänka mig att han tjänat så bra speciellt länge. Sen är det inte allas våta dröm att köra runt i en vräkig bil. Kolla på Ingvar kamprad när han levde

Jag gillar Rask, tycker han är genuin och underhållande i alla fall jämfört med andra youtubers. Började kolla på missbruksbloggen för 1 år sedan, har kluvna känslor om det hela. Intressant och viktigt ämne, att leva med en familjemedlem som får överdos på överdos, LVM och hur det påverkar hans familj etc.
Exploateringen av hans far kan jag i stor grad tycka kan rättfärdigas med ett någerlunda nobelt syfte.

klippet där han spottar snus på sin påverkade far som följdes utav en slowmotion replay var dock extremt osympatiskt samt när hans familj har ett 30 minuter långt samtal där dem garvar åt farsan när han är helt väck och ljuger konstant var osmakligt. Känns som lyteskomik.
Det är kul att några fler gillar Alexander Rask. Ja. Jag tycker också att det var dåligt när dem garvade åt farsan när han var bäng i samtalet.
Citera
2018-05-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
Det är ni som kommer med massa konspirationsteorier som ni inte ens har några belägg för!

Jag kommer definitivt inte med några konspirationsteorier men däremot så börjar man faktiskt fundera över Varför du tycker att denne herr Rask är så bra med sin meningslösa Youtube kanal. Jag kikade igenom lite & tycker att han inte är riktig Frisk & det är säkert det som någon annan här i tråden också menade.
Citera
2018-05-29, 20:42
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danskskalle87
Jag kommer definitivt inte med några konspirationsteorier men däremot så börjar man faktiskt fundera över Varför du tycker att denne herr Rask är så bra med sin meningslösa Youtube kanal. Jag kikade igenom lite & tycker att han inte är riktig Frisk & det är säkert det som någon annan här i tråden också menade.
Ja så måste det vara! Alla är olika. Själv så tycker jag att han är den bästa Youtubern som finns.
Citera
2018-05-29, 20:52
Medlem
Citat:
Ja så måste det vara! Alla är olika. Själv så tycker jag att han är den bästa Youtubern som finns.

Du får självfallet fritt fram välja vad du själv vill se på. Än så länge har vi inte blivit ett diktatoriskt samhälle. Visserligen så är det bara en tidsfråga innan det blir det så passa på att se på herr Frisk.
Citera
2018-05-29, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Okej, möjligt att du fick ihop 103.000kr under en månad genom diverse samarbeten, det är dock inte "103tkr i månaden" vilket är det jag svarade på.

Hoppas alla intäkter går via din farfars företag & att allting, även swish donationer måste skattas.
Skatteverker är efter streamers & youtubers då de oftast inte skattar som det ska, blir en saftig summa i slutet på nästa år annars..

Nej, dessa donationer är skattepliktiga.
Det är skillnad på donation och donation, arbetar man "på youtube" eller t.ex twitch där donationer är en betydande del utav inkomsten så måste det skattas.

Ber du om donationer på facebook någon gång = ingen skatt, oavsett summa.
Streamar du för skoj skull på Twitch med en donationsknapp och folk lägger då o då = ingen skatt, oavsett summa.
Arbetar du aktivt med att få donationer genom att skapa musik, videor osv = skatt, oavsett summa.

Denne man hamnar under den sista punkten då han erkänner att han skapar clickbait för mer views = pengar, ber om donationer & skryter om hur mycket han tjänar per månad.. Så ja, swish donationer ska skattas.

Spelar ingen roll vad
1. personen som donerar säger
2. personen som tar emot pengarna säger
3. spelar ingen roll om det är till en ny dator, bil eller hund.

Okej, detta var helt ny information för mig.
Citera
2018-05-29, 21:34
Medlem
Horrorgrams avatar
Han påstår också med sitt dampiga flin att han har en stor kuk bara för han måste hävda sig. Orkar inte ens kolla klart en video med honom. Sjukt jobbig och hans jävla intro ” Godag alla framstjärtar” han kan ju lika gärna säga godag alla fittor. Nej det enda han är och alltid kommer vara är WT. Och som ni sagt han har så jävla mycket clickbait så de är löjligt. Går live och tigger pengar. Vidrig. Rask skaffa dig ett jobb. Ett tips bara.
Citera
2018-05-29, 22:36
Medlem
Citat:

I jämförelse med vadå?
Citera
2018-05-29, 22:46
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
I jämförelse med vadå?
Han är bättre än alla andra youtubers. Han och angry foreigner är mina favoriter.
Citera
2018-05-29, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Han påstår också med sitt dampiga flin att han har en stor kuk bara för han måste hävda sig. Orkar inte ens kolla klart en video med honom. Sjukt jobbig och hans jävla intro ” Godag alla framstjärtar” han kan ju lika gärna säga godag alla fittor. Nej det enda han är och alltid kommer vara är WT. Och som ni sagt han har så jävla mycket clickbait så de är löjligt. Går live och tigger pengar. Vidrig. Rask skaffa dig ett jobb. Ett tips bara.

Vad är det för fel att ha en rejäl dragg mellan benen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in