Citat:
Ursprungligen postat av
Litenensam
Vad ska man kalla en person som ljuger då?
Som endast ser till sitt eget bästa, snyltar på samhället och vägrar ta ansvar?
Inte ens sin egen pensionsavgift betalar han, skatten som han jobbat in, under ett helt år motsvarar vad en normal familj betalar i månaden, i underkant.
Det är patetiskt, tiggeriverksamhet, missbruk och ständig jakt efter likes...
Att vara så desperat över sin misslyckade tillvaro, skyller det på sin uppväxt mm
Exakt vad är det han förmedlar till sina egna barn? Vad kommer de säga om tio år, om sin egen uppväxt?
Det hela är alldeles förfärlig alltså.
Tänk om han bara kunde lägga ner och börja jobba som en vanlig man. Då hade han på några år kunnat ordna upp I situationen. Kanske kunde han ha en egen grävfirma eller något. Få en skaplig tillvaro på bara några år, lagom till att ungarna är 15 typ. Han hade klarat det om han ville.
Grejen är att jag känner med han när han säger att han mår dåligt. Jag fattar ju det, det är synd om han. Men så gör han bara mer och mer av samma och hankar sig fram.
När han fortsätter med idiotin så slutar min empati. Tänk på barnen liksom, men nejdå. Pappa ligger i sängen hela dagarna och drömmer om att bli en influenser.
Han har säkert självmordstankar också, tänker "jag får inte youtube till att lyfta, därför vill jag inte leva". Kan ni förstå hur sjukt det är när lösningen är att han börjar arbeta vanligt som absolut alla andra.
Och skylla på sin barndom. Det är trist att ha en dålig barndom, det är det. Jag hade det också. Men jag skulle ALDRIG skylla på det för att ursäkta att jag är en lat och dum människa.
Hoppas han bättrar sig för barnens skull.