2021-07-13, 06:34
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxHooker
https://ibb.co/PYJh7w6
https://ibb.co/KXMXRmz
Kalla inte honom för lögnare, när lögnaren här är du 😇
/En närstående till Rask.

Nämen vad lämpligt att en närstående till rask sitter med skattepapper i pdf fil Och inlogg till fb konto mitt i natten för att motbevisa folk . Fast du herr närstående kommer ju med bevis att rask ljuger, i klipper säger han 8-9 tusen, du kommer med papper där det står 7200kr, så du hjälper ju till att bevisa att rask ljuger , tack för att du lägger upp bevis på att rask är lögnare, och dig måste vi väl kunna lita på eftersom att du är närstående till rask.

Edit: kan även tycka om en närstående sitter med uppgifterna så borde rask kunnat gjort sin research innan han knäppte på kameran och kolla dom exakta uppgifterna, eftersom att han visste frågorna i förväg. De här är ju bara en repris som klockan igen.
Senast redigerad av Viper08 2021-07-13 kl. 07:01.
Citera
2021-07-13, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viper08
Nämen vad lämpligt att en närstående till rask sitter med skattepapper i pdf fil Och inlogg till fb konto mitt i natten för att motbevisa folk . Fast du herr närstående kommer ju med bevis att rask ljuger, i klipper säger han 8-9 tusen, du kommer med papper där det står 7200kr, så du hjälper ju till att bevisa att rask ljuger , tack för att du lägger upp bevis på att rask är lögnare, och dig måste vi väl kunna lita på eftersom att du är närstående till rask.
Han tjänar alltså 80k om året... och resten tigger han och Tess. Herregud alltså.

Det vore spännande om det gjordes en granskning av hans "företag". Det känns som att han inte helt spelar enligt boken rörande hur han använder företagets saker.
Citera
2021-07-13, 07:05
Medlem
Citat:
Vad ska man kalla en person som ljuger då?
Som endast ser till sitt eget bästa, snyltar på samhället och vägrar ta ansvar?
Inte ens sin egen pensionsavgift betalar han, skatten som han jobbat in, under ett helt år motsvarar vad en normal familj betalar i månaden, i underkant.
Det är patetiskt, tiggeriverksamhet, missbruk och ständig jakt efter likes...
Att vara så desperat över sin misslyckade tillvaro, skyller det på sin uppväxt mm
Exakt vad är det han förmedlar till sina egna barn? Vad kommer de säga om tio år, om sin egen uppväxt?
Citera
2021-07-13, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vad ska man kalla en person som ljuger då?
Som endast ser till sitt eget bästa, snyltar på samhället och vägrar ta ansvar?
Inte ens sin egen pensionsavgift betalar han, skatten som han jobbat in, under ett helt år motsvarar vad en normal familj betalar i månaden, i underkant.
Det är patetiskt, tiggeriverksamhet, missbruk och ständig jakt efter likes...
Att vara så desperat över sin misslyckade tillvaro, skyller det på sin uppväxt mm
Exakt vad är det han förmedlar till sina egna barn? Vad kommer de säga om tio år, om sin egen uppväxt?

Det hela är alldeles förfärlig alltså.

Tänk om han bara kunde lägga ner och börja jobba som en vanlig man. Då hade han på några år kunnat ordna upp I situationen. Kanske kunde han ha en egen grävfirma eller något. Få en skaplig tillvaro på bara några år, lagom till att ungarna är 15 typ. Han hade klarat det om han ville.

Grejen är att jag känner med han när han säger att han mår dåligt. Jag fattar ju det, det är synd om han. Men så gör han bara mer och mer av samma och hankar sig fram.

När han fortsätter med idiotin så slutar min empati. Tänk på barnen liksom, men nejdå. Pappa ligger i sängen hela dagarna och drömmer om att bli en influenser.

Han har säkert självmordstankar också, tänker "jag får inte youtube till att lyfta, därför vill jag inte leva". Kan ni förstå hur sjukt det är när lösningen är att han börjar arbeta vanligt som absolut alla andra.

Och skylla på sin barndom. Det är trist att ha en dålig barndom, det är det. Jag hade det också. Men jag skulle ALDRIG skylla på det för att ursäkta att jag är en lat och dum människa.

Hoppas han bättrar sig för barnens skull.
Citera
2021-07-13, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen
Har Skatteverket koll på att han har sin privata TV på firman? Mycket svårt att se hur han motiverar att familjens TV behövs för hans affärsverksamhet. Här gör han enligt min lekmannamässiga bedömning en fuling då den antagligen inte är avdragsgill.

Kul för övrigt att Kronofogden knackat på. Fick han behålla Festina-klockan för 10 (eller var det 15) tusen? Känns som att en kvalitetsklocka av den kalibern vore hett på Kronofogdens auktionssajt.

Kan säga att både kronofogden och Skatteverket var intresserade av den systematiska tiggeri verksamheten på nätterna, först råka en fågel viska i kronofogdens öra och då tackade kronofogden och ville att Skatteverket skulle ta del av samma information. Vi får väl se efter sommaren när skattemasen kommit tillbaka från semestern.
Citera
2021-07-13, 08:08
Medlem
Citat:

Det som gör det troligt att den som skrivit är närstående till Rask är ett Rask aldrig kliver upp tidigt på morgonen. Mer troligt kanske är att han inte gått och lagt sig än iofs och uppstigning blir mellan 13-15 nångång
Citera
2021-07-13, 08:19
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det som gör det troligt att den som skrivit är närstående till Rask är ett Rask aldrig kliver upp tidigt på morgonen. Mer troligt kanske är att han inte gått och lagt sig än iofs och uppstigning blir mellan 13-15 nångång

Det roliga är att personen skulle ”trycka” dit en flashbackare men det ända han åstadkom var att hjälpa till och sprida information om att rask faktisk ljög i sin video. Först vänder Jim rask ryggen och kallar han lögnare och nu kommer en annan närstående till rask och visar vilken lögnare han är.
Citera
2021-07-13, 08:21
Medlem
Alexander.

Om man har 80k i årsinkomst och har 3 barn och berättat i sin senaste video att farfar Alf räddat er flera månader.

Varför!? Varför söker du dig inte ett riktigt jobb där du kan få en stabil inkomst varje månad som tryggar dig och familjen? Jag förstår inte? Vlogga kan du göra på din fritid och med en ekonomi kan ni hitta på mer saker och du får material till din kanal.

Kan du svara helt ärligt på frågan eller kan din närstående vän @alexxhooker svara på varför du inte pallrar dig ner till AF ? Jag förstår inte… pM gärna svaret om du inte vill svara öppet.

Reflektion på Q/A
Du ljuger/svarar medvetet fel på en fråga som sen bevisas i tråden, hur kan man veta att resten av frågorna är ärliga svar?

Att du ljuger är sen gammalt men ganska ointressant, hoppas lögnerna bara är ut i filmerna så det inte ljugs hemma för familjen för då har du inte bara ekonomiska problem då vet jag inte vad det ska bli av dig…
Citera
2021-07-13, 09:44
Medlem
Citat:

Varför ska jag inte kalla han för lögnare när du precis lagt upp bevis på att han ljög? Riktigt jävla pinsamt inlägg. Kollade videon igen för att se att jag hörde rätt, och jajamen rask sitter nöjt och säger att det är 8-9 tusen, vilket det inte är, alltså ljög han, du kommer in i tråden som en ”närstående” och bevisar att rask ljög i klippet, men jag kan då inte kalla han lögnare trots att han ljög? Rask säger själv i klippet att han var inne för någon dag sen och kollade sitt skuldsaldo hos kronofogden, då borde han ju veta siffran istället för att ljuga. Och om du som närstående har rask deklarationspapper borde rask ha dom själv och läst beloppet som står där. Pinsamt å rask vägnar om du är en ”närstående” till han.
Citera
2021-07-13, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Haha enligt YT så stiger han upp INNAN tessan och barnen ibland!! Annars är det "9.. halv 10?"
Citera
2021-07-13, 10:52
Medlem
Inte stor skillnad på 7200 och 8000.
Vorre annat om han knappt betalade hölften utav vad han sa.
Citera
2021-07-13, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Inte stor skillnad på 7200 och 8000.
Vorre annat om han knappt betalade hölften utav vad han sa.

Från 7200 till 9000 är inte heller stor skillnad, det är inte summan här som är intressant det hade kunnat få diffa 500000, det är lögnerna och oförmågan att tala sanning som lyfts upp. Han har uppenbarligen dom rätta siffrorna, varför inte säga det om man gör en brutalt ”ärlig” video?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in