2018-01-27, 10:38
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
https://ledarsidorna.se/2018/01/att-ge-upp-ligger-inte-for-mig/

Citat:
I teorin råder yttrandefrihet i Sverige. I praktiken haltar det betänkligt. Vi, som bittert fått erfara att det inte är möjligt att hysa och uttrycka vilka åsikter vi vill eller söka, ta emot och sprida information utan ingripande är en växande skara. Allt oftare hörs krav på att individer med misshagliga åsikter ska skiljas från sitt arbete och anmälningarna med åtföljande avstängning på sociala medier som Facebook står som spön i backen. Jag lägger nu till erfarenheten av att ha fått en crowdfundingkampanj via Kickstarter stoppad efter anmälningar på min lista över inskränkningar i min mänskliga rättighet att uttrycka mig, söka och sprida information utan ingripande.

https://ledarsidorna.se/2018/01/att-ge-upp-ligger-inte-for-mig/
Citera
2018-01-27, 10:52
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är bra, även för P Jonasson, att ha en annan oberoende undersökning som bekräftar hans siffror.

Oberoende? Hon har ju uppenbarligen en högerpolitisk koppling, och av allt att döma en agenda. Hon har ju redan på förhand ställt in sig på vad utfallet kommer bli, och har som mål att få säga ”vad var det jag sa?” under Almedalsveckan, för att få uppmärksamhet och debatt kring ämnet.

Och det är till stor del därför som hennes undersökning inte kommer få någon genomslagskraft.

Föreställ dig att exempelvis Gustav Fridolin hade sagt: ”Nu ska jag minsann göra en anslys av vilka det egentligen är som begår våldsbrott i Sverige, så ska ni få se!”, och sedan häpet presenterade att ”ja det var visst en slående majoritet utrikesfödda..!” - det hade nog fått lite fler rubriker.
Citera
2018-01-27, 10:53
Medlem
Jan-As avatar
Funderar starkt på att föra över 300:- och bidra till att undersökningen görs. Man får ju ett eget exemplar av boken!
Låter för bra för att vara sant men jag kommer att chansa:
https://ledarsidorna.se/start/crowdfunding-for-boken-valdtakt-och-kultur/
Citera
2018-01-27, 11:33
Medlem
dom gånger man varit på häkten är de lätt 80% mena där
Citera
2018-01-27, 11:41
Medlem
Snopphanens avatar
Men alltså det är en jävla halmgubbe. Kickstarter är ett stort privat företag. Tar inte emot en krona i statligt stöd. Det är liksom ingen stor sak. Mer då än att medierna slog på stort om det.
Varför så jävla mycket offerkofta hela tiden? Hon har väl fått in över 200000 redan, bara sen igår. Men gnäll inte så jävligt. Vill hon inte ha bittra sverigedemokrater på sin facebook? Varför låter hon själv som en bitter sverigedemokrat i så fall?

Vet inte om hon och Jonasson är vänner förresten, hon måste väl ha utgått från den i början.
Citera
2018-01-27, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Funderar starkt på att föra över 300:- och bidra till att undersökningen görs. Man får ju ett eget exemplar av boken!
Låter för bra för att vara sant men jag kommer att chansa:
https://ledarsidorna.se/start/crowdfunding-for-boken-valdtakt-och-kultur/
Jag är också inne på det. Fast hur gör man rent praktiskt för att mejla över kvitto?
Citera
2018-01-27, 11:54
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Men alltså det är en jävla halmgubbe. Kickstarter är ett stort privat företag. Tar inte emot en krona i statligt stöd. Det är liksom ingen stor sak. Mer då än att medierna slog på stort om det.
Varför så jävla mycket offerkofta hela tiden? Hon har väl fått in över 200000 redan, bara sen igår. Men gnäll inte så jävligt. Vill hon inte ha bittra sverigedemokrater på sin facebook? Varför låter hon själv som en bitter sverigedemokrat i så fall?

Vet inte om hon och Jonasson är vänner förresten, hon måste väl ha utgått från den i början.
Jag förstår inte att du avfärdar detta som en icke-händelse. Nej, det har inget med yttrandefrihet att göra då det som du påpekar handlar om ett privat företag. Men om återkommande kampanjer gör att privata företag som Facebook berövar människor som uttrycker fullt legitima icke-straffbara åsikter sin plattform och om kickstarter och andra go-fund-me-projekt gör detsamma kringskärs diskussionsfriheten i vårt samhälle. Lägg till det att samma kampanjer används för att arbetsgivare inte ska ge dessa personer uppdrag. Ser du inte allvaret i detta? Rätten att uttrycka sig blir en chimär om de med en avvikande åsikt inte har någon möjlighet att komma till tals.

I efterhand betraktar vi McCarthyeran som skamlig - där skedde just detta, filmindustrins privata företag vägrade anställa människor på grund av deras åsikter.

Så visst, privata företag har rätt att göra detta men kom inte och säg att det inte påverkar åsiktsspridningen i samhället negativt.
Citera
2018-01-27, 11:56
Medlem
Finisterres avatar
Citat:

Varför är du så rädd för att en bok skrivs?
Det är väl bra om medborgarna får veta mer om vad som hänt i samhället, särskilt under ett valår, tycker du inte?
Citera
2018-01-27, 12:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Men lägg ner, det finns inga bevis för att det var JÄH, inte ens något som pekar åt det hållet. JÄH är partipolitiskt blandat, inte bara sossar. JÄH kontrollerar inte högskolorna och är inget regeringsorgan. Kan ni inte bara släppa konspirationsteorierna och fatta att ett privat företag inte måste godkänna vad som helst och att det inte handlar om censur, ens om yttrandefrihet?

Du är inte målet för vår kritik, utan vi riktar oss till moraliska människor som läser här för att lära sig. Om vi ibland adresserar dig är det bara för att påvisa för rationella och demokratiska människor hur det ligger till. S hade Informationsbyrån nu använder de lösare nätverk för sina påverkansoperationer och åsiktsregistrering. Många som är passiva medlemmar i JÄH tror ju på riktigt att det är som du skriver det är dem vi informerar om hur det ligger till.

Faktiskt hjälper du oss genom att upprepa samma innehållslösa mantra. kritiskt tänkande JÄH medlemmar som läser dina inlägg genomskådar dig. Förut fick vi skärmklipp från gruppen av infiltratörer nu får vi det av avhoppare som står kvar i gruppen. Det är hundratals nu.
Citera
2018-01-27, 12:16
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag förstår inte att du avfärdar detta som en icke-händelse. Nej, det har inget med yttrandefrihet att göra då det som du påpekar handlar om ett privat företag. Men om återkommande kampanjer gör att privata företag som Facebook berövar människor som uttrycker fullt legitima icke-straffbara åsikter sin plattform och om kickstarter och andra go-fund-me-projekt gör detsamma kringskärs diskussionsfriheten i vårt samhälle. Lägg till det att samma kampanjer används för att arbetsgivare inte ska ge dessa personer uppdrag. Ser du inte allvaret i detta? Rätten att uttrycka sig blir en chimär om de med en avvikande åsikt inte har någon möjlighet att komma till tals.

I efterhand betraktar vi McCarthyeran som skamlig - där skedde just detta, filmindustrins privata företag vägrade anställa människor på grund av deras åsikter.

Så visst, privata företag har rätt att göra detta men kom inte och säg att det inte påverkar åsiktsspridningen i samhället negativt.
Som så ofta, lysande kunskap om ämnet , tomternissar som inte förstår vidden av sitt "kampanjande" kan få digra konsekvenser.

Att få lov att säga Apelsin, när man onmtalar apelsiner och säga Citronen, är gul istället för att nöja sig med bara frukten är gul.. jaha? handlar det om bananer? nej.. och så fortsätter kurragömmelek, medan liv står på spel, ibland bokstavligen - åtminstonde inget att ideologisera när våldtäktsepidemier eller våldstendenser eskalerar , om så lokalt!

Så handlar det om gambianer, är det naturligtvis av vikt , som exempel , eller afghaner.. en enda våldtäkt är i sig , oacceptabelt, helt å hållet.

Jag vill t.ex gärna veta om det var min bror eller kusin som är involverad i våldtäktsaktiviteter, det skulle ju självklart underlätta för mig att kunna som medborgare hjälpa då varje individ med förnuft i behåll KAN förbättra ett samhälle men då ska man veta var, när och hur.. och vem som behöver förstärkt samhällsupplysning, och som sagt det har varit fult att tala om medborgarkunskap, ochn riktigt fyfy att tala om ökade språkkrav, så våldtäktsman eller inte, iaf det gagnar alla i samhälle där alla ska ha och ta anspråk på RÄTTMÄTIGA resurser, inte bara roffa.

Du gav en bra erinran om vad det handlar om. Själv är jag dåligt insatt i pastasmeten.. må han komma med sin benudling.

/ Ramen
Citera
2018-01-27, 12:21
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Men lägg ner, det finns inga bevis för att det var JÄH, inte ens något som pekar åt det hållet. JÄH är partipolitiskt blandat, inte bara sossar. JÄH kontrollerar inte högskolorna och är inget regeringsorgan. Kan ni inte bara släppa konspirationsteorierna och fatta att ett privat företag inte måste godkänna vad som helst och att det inte handlar om censur, ens om yttrandefrihet?

Vilka "ni" pratar du om. Att du är med i en sekteristisk politiskt korrekt statsfeministisk SEKT råder det inget tvivel om. Men vilka är "ni"?
Citera
2018-01-27, 12:23
Medlem
Ken Drydens avatar
Nästan 300 000 kronor på ett dygn genom den nya crowdfundingen!
https://nyheteridag.se/den-nya-insamlingen-for-heberleins-bok-narmar-sig-300000-kronor-efter-bara-ett-dygn/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in