2018-01-22, 17:09
Medlem
Detta kommer inte på några villkor att publiceras i någon "vanlig" tidning. Där ska det hjärntvätas och ljugits som vanligt.
Fuck!

/Jag bara undrar vem svensson ska rösta på. I så fall är det rätt åt honom./
Citera
2018-01-22, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag håller med om nästan allt du säger i ditt inlägg, utom just det jag har fetmarkerat. Jag tror nämligen inte att våra politiker styrs av någon dold agenda.

Nej, jag tror i stället att politikerna har målat in sig i ett hörn. Under alldeles för lång tid har de i naiv självbelåtenhet styrt landet i enlighet med en "godhets-agenda", enligt vilken både Sverige som nation, de politiska partierna som partier och de enskilda politikerna som individer, bevisar sin godhet just genom att ta emot massor av flyktingar. (Öppna era hjärtan... Mitt land bygger inga murar...)

Politikernas syfte har helt enkelt varit att bevisa att de är bäst i världen i godhetsklassen. Då har de inte funderat mycket på vad det kommer att innebära för Sverige att ta emot så här extremt många flyktingar.

Medan den här politiken har varit allenarådande, så har politikerna tillsatt en massa flyktingkramare på mängder av otroligt viktiga poster i Sverige. Vilken syn på svenskt flyktingmottagande och vilket inflytande har chefen för Migrationsverket? Vilken syn på flyktingpolitiken och vilket inflytande har rikspolischefen (Hej, Dan Eliasson)? Vilken samhällsutveckling försöker ordföranden i Högsta domstolen driva? Och vad gäller för alla andra små och stora myndigheter i Sverige?

Jag tror att den generösa flyktingpolitiken har blivit som ett självspelande piano, ett mångtusenhändigt kanon spelat av tiotusentals svenska myndighetspersoner. Dessa tiotusentals personer spelar samma melodi: Välkommen, välkommen, välkommen, välkommen... Man kan också säga att vår flyktingpolitik har blivit som ett skenande tåg. Nu när de flesta kan se att vår godhetsagenda har skenat rakt år skogen, så kan våra politiker och myndigheter säga, Nu ska vi stoppa tåget.

Men hur ska det gå till?
Håller med i det du säger.

De har målat in sig ordentligt i ett hörn eller snarare med skygglappar kört in i en enkelriktad återvändsgränd som de inte kan backa ut ur, de bara fortsätter att slå huvudet i väggen längst in. De har byggt upp ett massivt idépolitiskt ramverk som gör det omöjligt att backa.
S och vänstern gav i praktiken upp den sk klasspolitiken (dvs att tillväxt skulle spridas relativt jämt) med nyliberalismens segertåg, invandringen kom som en räddande ängel, de kunde var ”vänster-goda” och ”slåss” för de globalt utsatta och ”svaga”.

Inom S-toppen som Ingvar Carlsson m.fl. hade det redan i slutet av 70-talet grymtats lite om att den svenske arbetaren nog hade fått det för bra och blivit otacksamma mot sina välgörare. De behövde nog sättas på plats. Det visar sig emellanåt, om svennebanan är missnöjd är det för att han är obildad och inte förstår hur vist allt är ordnat.

Asyl o invandrings ”ideologin” har penetrerat överallt, försöker man prata lite kritiskt om detta med folk som man annars inte pratar så mycket med kommer de med ideologins plattityder, det utan att de på minsta sätt är typ antirasist aktivister, vanligt folk som annars inte bryr sig. Typ, Islam är väl inte så bra så kommer de med något om typ men den var ju så framstående en gång i tiden. Hur ska jag på någon minut kunna omvända dessa, när sammanhanget trots allt är att det ska vara trevlig familj/släkt bjudning.
Citera
2018-01-22, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Håller med i det du säger.

De har målat in sig ordentligt i ett hörn eller snarare med skygglappar kört in i en enkelriktad återvändsgränd som de inte kan backa ut ur, de bara fortsätter att slå huvudet i väggen längst in. De har byggt upp ett massivt idépolitiskt ramverk som gör det omöjligt att backa.
S och vänstern gav i praktiken upp den sk klasspolitiken (dvs att tillväxt skulle spridas relativt jämt) med nyliberalismens segertåg, invandringen kom som en räddande ängel, de kunde var ”vänster-goda” och ”slåss” för de globalt utsatta och ”svaga”.

Inom S-toppen som Ingvar Carlsson m.fl. hade det redan i slutet av 70-talet grymtats lite om att den svenske arbetaren nog hade fått det för bra och blivit otacksamma mot sina välgörare. De behövde nog sättas på plats. Det visar sig emellanåt, om svennebanan är missnöjd är det för att han är obildad och inte förstår hur vist allt är ordnat.

Asyl o invandrings ”ideologin” har penetrerat överallt, försöker man prata lite kritiskt om detta med folk som man annars inte pratar så mycket med kommer de med ideologins plattityder, det utan att de på minsta sätt är typ antirasist aktivister, vanligt folk som annars inte bryr sig. Typ, Islam är väl inte så bra så kommer de med något om typ men den var ju så framstående en gång i tiden. Hur ska jag på någon minut kunna omvända dessa, när sammanhanget trots allt är att det ska vara trevlig familj/släkt bjudning.

Jag håller med dig, speciellt om det fetade.

Jag tror också att S gav upp tanken om jämlikhet i Sverige när nyliberalismen drog fram över världen. Då satsade man i stället på att bjuda in "världen" till det svenska folkhemmet och rädda världen på det sättet. Och eftersom S hade en lång historia bakom sig av att stötta Palestina i Israel-Palestina-konflikten, så ville man först och främst bjuda in utsatta muslimer till Sverige, för det var dem det var mest synd om.

När det gäller M, så hade man nog en dold agenda trots allt. Den agendan var att bryta ner det svenska välfärdssystemet och rädda de välbeställda i Sverige från att betala så mycket skatt. Genom att bjuda in massor av fattiga människor som inte kunde försörja sig själva, så utsatte M det svenska välfärdssystemet för stora påfrestningar. Då sökte sig många (välbärgade) till privata välfärdslösningar i stället, precis som M ville ha det. Och genom att M dessutom kraftigt sänkte skatterna för de mest välbeställda i Sverige, så blev de rika i Sverige väldigt mycket rikare. Och det är knappast någon tillfällighet att den skattefinansierade välfärdssektorn fungerar dåligt i Sverige idag.

Så S ville rädda världen eftersom man hade gett upp tanken på att förbättra det svenska folkhemmet. Och M ville undergräva den skattefinansierade välfärden i Sverige och göra de rika rikare.

Men inget av dessa partier hade nog som uttalat syfte att byta ut befolkningen i Sverige.
Citera
2018-01-24, 06:37
Medlem
S.Kandals avatar
https://ledarsidorna.se/2018/01/valdtaktsboken-av-ann-heberlein/

Citat:
Arbetet med att analysera våldtäktsdomarna från 2012 och framåt är påbörjad. För att kunna färdigställa en rapport som uppfyller krav på vetenskaplighet behöver jag tid – och tid kostar pengar. Dessutom bör min analys och mina slutsatser fackgranskas, vilket också kostar. Min ambition är att skriva en bok på temat våldtäkt och kultur – en bok som är vederhäftig och saklig: En bok som inte kan avfärdas.

En bok som kan leda till förändring – det är nämligen först då vi analyserat och definierat ett problem, först när vi har fakta, som vi kan föreslå och vidta verkningsfulla åtgärder. Allt för att så få kvinnor som möjligt ska behöva dela min erfarenhet av att bli våldtagen.
Citera
2018-01-24, 10:02
Medlem
Ken Drydens avatar
Hennes projekt ligger ute på Kickstarter, där också Timo Sanandaji finansierade sin bok. Det verkar ha sjösatts i går klockan 20.30 och hon vill ha in 400 000 för att samla in domar, anlita lite fackgranskande jurister samt avlöna en assistent.
Det har ännu inte gått ett dygn och hon har redan fått in över 50 000 kronor. Insamlingen löper till den 22 februari.
Spännande det här. Kommer hon att få in dessa pengar? Jag ska följa detta. Kanske man skulle ge ut en bok själv?

https://www.kickstarter.com/projects/708347418/valdtakt-och-kultur-ann-heberlein
Citera
2018-01-24, 10:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Hennes projekt ligger ute på Kickstarter, där också Timo Sanandaji finansierade sin bok. Det verkar ha sjösatts i går klockan 20.30 och hon vill ha in 400 000 för att samla in domar, anlita lite fackgranskande jurister samt avlöna en assistent.
Det har ännu inte gått ett dygn och hon har redan fått in över 50 000 kronor. Insamlingen löper till den 22 februari.
Spännande det här. Kommer hon att få in dessa pengar? Jag ska följa detta. Kanske man skulle ge ut en bok själv?

https://www.kickstarter.com/projects/708347418/valdtakt-och-kultur-ann-heberlein

Hon ska själv begära ut domar. Dessutom ska två personer med juridisk kompetens fackgranska hennes resultat:

Citat:
"Att begära ut domar och framför allt förundersökningsprotokoll kostar både tid och pengar och att göra en noggrann och vederhäftig analys, både en kvantitativ och en kvalitativ sådan, är tidskrävande.

För att säkerställa kvaliteten på rapporten kommer dessutom två personer med juridisk kompetens att fackgranska min analys – dessa ska givetvis arvoderas."

Det verkar som att hon tänker göra ett väldigt seriöst arbete. Och det är bra. Det blir väldigt svårt att ifrågasätta det hon kommer fram till då.
Citera
2018-01-24, 10:25
Medlem
Citat:

Och nu var det över 60000. Lär ju inte ta speciellt många dagar att nå målet om finansiering.
Citera
2018-01-24, 10:27
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:

Ja det är en lite annan femma, om hon tar in jurister. Har hon gått och blivit seriös?
Pengarna drar hon säkert in lätt, både privatpersoner och företag.

Tillägg: fast nu läste jag det. Är det upplevd otrygghet hon ska mäta eller fakta?
Det är ju inte någon neutralt upplägg direkt. Hon kommer vara tvungen att hoppas att det blir fler våldtäkter för att göra en stor poäng av det.
Senast redigerad av Snopphanen 2018-01-24 kl. 10:29.
Citera
2018-01-24, 10:35
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Det är väl på P Jonassons arbete hon baserar sitt eget. Finns ju ingen anledning att dra hem alla dessa domar på nytt. Däremot har väl Jonasson uppgett att han inte fick tillgång till samtliga, så det jobb som främst återstår att göra är checka av vad som saknas och få fram dessa.

Tydligen så ska hon begära ut domar på nytt:

Citat:
"Att begära ut domar och framför allt förundersökningsprotokoll kostar både tid och pengar och att göra en noggrann och vederhäftig analys, både en kvantitativ och en kvalitativ sådan, är tidskrävande.

För att säkerställa kvaliteten på rapporten kommer dessutom två personer med juridisk kompetens att fackgranska min analys – dessa ska givetvis arvoderas."

Vilket är bra. Då finns det mindre för hennes motståndare att ifrågasätta.

Dock kan hon få det tuffare än P Jonasson, pga de nya restriktionerna.
Citera
2018-01-24, 10:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Ja det är en lite annan femma, om hon tar in jurister. Har hon gått och blivit seriös?

Väldigt bra.

Vi vet ju alla, från dessa sammanhang, att minsta misstag i boken eller minsta misstag i faktan kan komma att lyftas fram och kritiseras mycket starkt. Samtidigt som övrig korrekt fakta inte nämns överhuvudtaget.

Så det gäller verkligen att allt går rätt till och att allt är korrekt. In i minsta detalj.
Citera
2018-01-24, 10:44
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Tydligen så ska hon begära ut domar på nytt:

Vilket är bra. Då finns det mindre för hennes motståndare att ifrågasätta.

Dock kan hon få det tuffare än P Jonasson, pga de nya restriktionerna.

Ja om hon är mer intresserad av att sätta dit män med en utländsk bakgrund, än att granska gruppvåldtäkter och vilka värderingar som ligger bakom dem, så kanske hon får det lite svårare än Jonasson.
Jag tror inte att det är så många gruppvåldtäkter det handlar om. Så ja, hon måste nog slänga in mycket känslor, upplevd oro, och Köln, och tafs (men en hand mellan benen är ju inte detsamma som en våldtäkt, eller hur Heberlein?).
OK men nu blir nog medierna tvungna att göra samma sak för att kunna granska Heberleins resultat.
Det är helt ok att de gör det (men jag håller tummarna för att vänstern håller sig i skinnet och inte galenförklarar henne igen). Det jävliga med Heberlein är att hon tar till fulknep mot andra men skriker som en gris om andra gör samma sak som hon.
Citera
2018-01-24, 10:48
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Väldigt bra.

Vi vet ju alla, från dessa sammanhang, att minsta misstag i boken eller minsta misstag i faktan kan komma att lyftas fram och kritiseras mycket starkt. Samtidigt som övrig korrekt fakta inte nämns överhuvudtaget.

Så det gäller verkligen att allt går rätt till och att allt är korrekt. In i minsta detalj.

Jamen liksom vadå detaljer - hon trodde ju att det var cirka ett terrordåd om dagen. Hon är knäpp, mycket mycket knäpp. Nu kan det nog bli så att hon stagar upp tendentiösa slutsatser med ett sammelsurium av fakta och små känslor och gliringar.
Men ja, det kan också bli en seriös historia - åtminstone om journalister sätter igång med ungefär samma sak för att granska och bemöta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in