Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-16, 20:20
  #1
Medlem
-Himmler-s avatar
Besökte idag ett Burger King-hak och det första man möts av när man ska kliva in är en skylt på dörren som det stod något i stil med "vi accepterar våra konkurrenters kuponger för vår motsvarande produkt" på.

Varför accepterar man sina konkurrenters kuponger? Finns det någon kund som tänker "jag ska till Burger King, bäst jag tar med kupongerna från donken"? Ökar det försäljningen? Känns mest väldigt tattigt.
Citera
2018-01-16, 20:23
  #2
Medlem
Hurt-Åkes avatar
En viss andel av folk är dumma i huvudet. Särskilt vissa folk...

Så det händer säkert ofta och det är därför man sätter upp lappen. Men jag antar att det blir tjafs och hot om mammaknullning ändå...
Citera
2018-01-16, 20:27
  #3
Medlem
Smart marknadsföring. Det är väl något liknande som elektronikkedjorna körde med förr med lägsta pris garantin, har konkurrenterna rea så får du samma pris där.

Max borde göra samma sak, det skulle aldrig falla mig att handla på BK även med de andras rabatt, jag är mer kräsen än så, pommes som smakar papper, bleh.
Citera
2018-01-16, 20:29
  #4
Medlem
Min första tanke var att detta måste vara olagligt.
Min nästa tanke var; vafan, varför?
Smart reklamknep?
Citera
2018-01-16, 20:32
  #5
Medlem
Rem-s avatar
För att då väljer man att besöka BK istället för deras konkurrent. Är det inte självklart?
Citera
2018-01-16, 20:32
  #6
Medlem
Dag livs fridhemsplan gör samma ej pantkvitton
Citera
2018-01-16, 20:34
  #7
Medlem
Gazons avatar
Smart ide. Spara på reklam.
Citera
2018-01-16, 20:35
  #8
Medlem
Låter lite smart. Dels reagerar många på det men betydligt färre kommer nog att utnyttja det vilket gör att dom vinner på det.
Citera
2018-01-16, 20:37
  #9
Medlem
-Himmler-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
För att då väljer man att besöka BK istället för deras konkurrent. Är det inte självklart?

Vem planerar ett besök till Burger King och tar samtidigt med sig kuponger från donken/max? Hur ska kunden veta att de tar konkurrenters kuponger om de inte har gjort reklam för detta?
Citera
2018-01-16, 20:39
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Himmler-
Vem planerar ett besök till Burger King och tar samtidigt med sig kuponger från donken/max? Hur ska kunden veta att de tar konkurrenters kuponger om de inte har gjort reklam för detta?
Poängen är väl att istället för att BK's kunder ska lockas till Max/McD med hjälp av rabatter så kan dom ta kupongerna till BK istället.
Citera
2018-01-16, 20:39
  #11
Medlem
Hamburgare låg vinst på netto marginal 2 procent. Personal dyr köttet billigt
Citera
2018-01-16, 20:40
  #12
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Himmler-
Vem planerar ett besök till Burger King och tar samtidigt med sig kuponger från donken/max? Hur ska kunden veta att de tar konkurrenters kuponger om de inte har gjort reklam för detta?
Kunden vet om det eftersom BK skyltar med det på sina restauranger. Eller så har kunden ett kuponghäfte, typ Klubbkortet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback