2018-01-18, 00:08
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Ett sådant företag kan vara hur originella de vill. Det kommer komma en konkurrent som har en tillräckligt bra produkt som inte kör med egna tokens, kunderna kommer föredra den sämre tekniska lösningen p.g.a. den lägre risken, och token-företaget kommer konka. Det är jag övertygad om.

Men den som lever får se

Nu ska jag sova. Det blev intressanta diskussioner i tråden. Jag har inte blivit övertygad, men har fått lite bättre förståelse vad ni tror er ha insett. Jag tror dock ni kommer bränna er rejält ekonomiskt om ni gått in med för mycket pengar. Hoppas jag får fel!

Nja, det går rätt bra för EA Sports va? Inte många som slutat handla in game purchases eller spela FIFA för att de måste köpa sina packs genom att först betala för FIFA coins osv.

I början var det nog störande för många, men nu 2-3 år senare är det normalt.

Tack själv! Trevligt!

Sov gott!
2018-01-18, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Vart är alla trollen nu som sa att allt är över och att vi borde sålt allt vi hade?

Alla alts pumpar upp nu.

Gick du lång vid 9k eller? Nu är ju priset runt 11k så härligt för dig då.

Kör ni vanliga market orders när ni handlar?
2018-01-18, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av statemachine
Jag såg Zeitgeist redan 2007

Skulle du tagit chansen 2010 och avstått en kebabpizza skulle du varit miljonär idag. Jag har alltid varit tidigt ute med nya saker, skillnaden är att denna gången gjorde det mig rik och med att man på något sätt köpte sig in i uppfinningen. Vissa kommer såklart alltid säga nej nej nej, finns säkert de som fortfarande i januari 2018 vägar internet för att de ska vara tvärtemot. Men vill man verkligen bli som Pippibäng?
2018-01-18, 00:10
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersheriffen
Inge bullish änsålänge, påväg nedåt igen.
Fortsätter scalpa lätta pengar under tiden.

Inget bullish? Den är fortfarande bullish på 4h candle. Eller bullish och bullish, ljuset är fortfarande grönt. Det kommer inte bli nån superrush för än vi ser ett tk-cross och chikuon ligger över priset.

Den mötte motstånd på 11,4 vi Kijun, exakt som jag sa för tre timmar sen typ. Ingen chock direkt.
2018-01-18, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag tror att det också har en politisk, ideologisk samt biologisk dimension. Dvs tanken om människors frigörelse från överheten, bankerna och staten. Jag tror det går längre än att det endast är libertarianer eller pengakåta tonåringar som söker sig till kryptovalutor. Jag tror att själva grundtanken appelerar till dom allra flesta människor på jorden. För varför skulle det inte? Den mänskliga naturen hamnar i en ganska perfekt harmoni med bitcoin. Det är som att internet gav människan all information kondenserad till en apparat i fickan istället för att gå till ett bibliotek. Men det saknades något, ett monetärt system.

Jag ser det såhär: gutenbergpressen tog död på det katolska monopolet, internet tog död på informationsmonopolet, bitcoin tar död på det monetära monopolet. Jag är övertygad.
Skulle egentligen sova, men ett till snabbt svar då.

Detta är den bästa motiveringen av kryptovalutors värde jag läst hittills. Det verkar dock för osäkert för att det ska slå hos gemene man, även om man vill vara "fri". En ensamstående småbarnsmamma som knappt får vardagsekonomin att gå ihop kommer aldrig gå över till en valuta som inte backas upp av en stat eller någon annan stark institution, eftersom det är mycket för hög risk. Hon behöver kunna använda sina pengar till att betala skatten och handla maten, och det finns inget ekonomiskt utrymme för att riskera ett värdetapp på 10 % över en natt. Och jag tror detsamma gäller för väldigt många.
2018-01-18, 00:14
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
Fast du kan inte veta att det blir Bitcoin. Skulle vilja påstå att det inte alls går att jämföra med varken pressen eller internetet
Vem bryr sig om det är bitcoin, litecoin, raiblocks eller whatever. Jag pratar generellt.
2018-01-18, 00:15
Medlem
Enbolots avatar
Citat:
Pengar är inget annat än effektiviserad byteshandel. Säg att du är stolstillverkare. Lite otympligt att hitta en butiksägare som för tillfället behöver en stol varje gång du skall handla. Pengar är ett mellanting mellan dina tjänster och din byteshandelspartners tjänster, som gör att du kan idka byteshandel utan att din partner behöver just din tjänst där och då. Du säljer din stol till någon för pengar, i princip ett "bevis" på att du kan casha in tjänster från andra, som du sen använder i butiken, som butiksägaren sen kan använda vidare i byteshandel med andra.

Sen är det en vääääldigt grov förenkling av hur det ekonomiska systemet ser ut idag och konceptet med skuld har jag inte ens berört, men principiellt stämmer det.

Visst du har rätt papperspengar är ett sätt att effektivisera byteshandeln. Papperspengarna uppstod på medeltiden då de som var riktigt rika hade en borg med ett kassavalv där de hade sitt guld, de som var fattiga hade sitt guld och silver i en pung om halsen. De som var för fattiga för att ha en borg men för rika för att ha en pung med guld om halsen kom på att de kunde deponera sitt guld hos guldsmederna som alltid hade ett valv mot ett försäkringspapper om att de hade si och så mycket guld deponerat. Snabbt kom man på att pappret med försäkringen om att guldet fanns deponerat fungerade lika bra som det tunga guldet då man skulle göra affärer och var föregångaren till papperspengen. Guldsmederna kom snabbt på att det var sällan som folk löste in pappren och kom då på iden att skriva ut papper med försäkringar att man hade guld som de lånade ut mot ränta. Detta fungerade så länge inte alla kom samtidigt och ville lösa in sitt guld. Där har vi embryot till det moderna bankväsendet.
Skulden är i princip ett sätt att kontrollera personer och nationer, äger du skuldförbindelsen så har du kontrollen. Det är detta IMF gör när de lånar ut pengar till fattiga nationer, de tar deras naturtillgångar i säkerhet och kan de inte betala så säljer de prospekteringsrätten och rätten att bryta mineraler till de stora globala gruvbolagen. Vi lever alla i ett tjyvsamhälle.
2018-01-18, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Vem bryr sig om det är bitcoin, litecoin, raiblocks eller whatever. Jag pratar generellt.

Smörgrabben
2018-01-18, 00:17
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks
Gick du lång vid 9k eller? Nu är ju priset runt 11k så härligt för dig då.

Kör ni vanliga market orders när ni handlar?

Nope. Eller jag adderade fem lax vid 9,2 för att köpa lite billiga alts. Helt onödigt egentligen eftersom det är småslantar jämfört med resten av min portfolio, men jag blev lite förblindad av de låga värderingarna att jag tyckte det var idiotisk att inte slänga in när det ändå kommer dubbla om en vecka.

Antar att det är mitt sätt att visa för mig själv att jag köper dippen. Vet inte, nåt typ av försök av mig att ta advantage över dippen även om det är för en småsumma.

En lucka i mitt trading game är att jag inte har en fiat reserve att plocka in vid sådana är tillfällen, det ska jag villigt erkänna. Mest beror det på coinbase jävla växlingsavgifter som är horribla, men jag antar att jag borde sluta vara dumsnål.
Senast redigerad av RobertoSaviano 2018-01-18 kl. 00:20.
2018-01-18, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Inget bullish? Den är fortfarande bullish på 4h candle. Eller bullish och bullish, ljuset är fortfarande grönt. Det kommer inte bli nån superrush för än vi ser ett tk-cross och chikuon ligger över priset.

Den mötte motstånd på 11,4 vi Kijun, exakt som jag sa för tre timmar sen typ. Ingen chock direkt.

Maybe.. Tycker den plötsliga pumpen över alla coins känns lite shady bara. Kanske har blivit skadad av alla bulltraps senaste veckorna :>
2018-01-18, 00:20
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersheriffen
Maybe.. Tycker den plötsliga pumpen över alla coins känns lite shady bara. Kanske har blivit skadad av alla bulltraps senaste veckorna :>

Det brukar allt som oftast se ut så. Det är mer vanligt än ovanligt.
2018-01-18, 00:26
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Skulle egentligen sova, men ett till snabbt svar då.

Detta är den bästa motiveringen av kryptovalutors värde jag läst hittills. Det verkar dock för osäkert för att det ska slå hos gemene man, även om man vill vara "fri". En ensamstående småbarnsmamma som knappt får vardagsekonomin att gå ihop kommer aldrig gå över till en valuta som inte backas upp av en stat eller någon annan stark institution, eftersom det är mycket för hög risk. Hon behöver kunna använda sina pengar till att betala skatten och handla maten, och det finns inget ekonomiskt utrymme för att riskera ett värdetapp på 10 % över en natt. Och jag tror detsamma gäller för väldigt många.
Ingen revolution som är i sin linda är stabil eller säker. Ensamstående småbarnsmammor gav nog inte mycket uppmärksamhet till windows 1.0. Men nu kretsar mycket av deras liv kring deras kära PC eller android.
Senast redigerad av Hexen666 2018-01-18 kl. 00:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in