2018-01-17, 23:56
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
Du fick ett exemplariskt ingång av mig, istället för att utforska så bestämde du dig för att slå på bordet och skrika högt i ilska, VARFÖR KAN JAG INTE FÅ GRATIS PENGAR.

Jag gav ett serisöt tips till personen som frågade, han förväntade sig tydligen att jag skulle ge honom en guide till hur han skulle bli rik, speciellt utformad för hans mentala förmåga och rådande situation. Bortskämt minst sagt!

Vänligen citera mitt inlägg där jag skriver att jag vill ha gratis pengar.
Det lyckas du inte med.
Du lyckas inte heller förklara vad som avgör värdet på fiat valutor som faktiskt var det jag frågade efter.
Bli rik? Precis som du känner till min ekonomi.

Hejdå troll
2018-01-17, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Vänligen citera mitt inlägg där jag skriver att jag vill ha gratis pengar.
Det lyckas du inte med.
Du lyckas inte heller förklara vad som avgör värdet på fiat valutor som faktiskt var det jag frågade efter.
Bli rik? Precis som du känner till min ekonomi.

Hejdå troll

Du har inte grundläggande kunskap om vad pengar är.

JAg bryr mig inte om huruvida du är rik eller ej, här talar vi om Bitcoins.

DU är girig och lat!
Medlem
statemachines avatar
Citat:
Lika hemligt som bitmynten givetvis!

De flesta har inte vad som krävs. Hard work.
Äsch, varför det? Du är ju anonym!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Tanken med Civic är att du inte ska behöva lämna ut ID-kort, adress, telenummer osv osv till varenda bank, myndighet eller företag som vill veta vem du är. Du kan då välja vilka uppgifter om dig de ska få tillgång till. Går du på krogen exempelvis kan du lätt verifiera att du har åldern inne utan att behöva lämna ut ditt ID.

Det går visst att köpa altcoins för fiat men än så länge är det bara ett fåtal som jag känner till. Typ de fem största.
Gemene man behöver aldrig tänka på att de använder olika valutor. Det sköts automatisk beroende på vilken tjänst du använder. Verifierar du dig på flygplatsen betalar flygplatsen en avgift för att köra kontrollen.
Civic: bra affärsidé som du beskriver den. Fråga: Varför måste de ha ett eget token-system? Varför kör de inte affärsidén med datavalidering via blockchain o.s.v., men tar betalt för tjänsten i FIAT (valuta som alla har tillgång till och som innebär lägre osäkerhet)?

Även om gemene man inte behöver tänka på att manuellt växla så skapar växelkurser alltid osäkerhet. Om du håller dig inom samma valuta (d.v.s. får lön i kronor och sen kan handla med kronor) så sker endast värdeförändringen genom den ganska långsamma inflationen. Har du pengar nog för två brödlimpor idag så får du med största sannolikhet två brödlimpor även imorgon. Om du däremot blandar in växelkurser mot supervolatila tokens så kan två brödlimpor idag vara en limpa imorgon som blir tre i övermorgon. Den volatiliteten är folk inte beredda att ha i sin vardag. Än mindre företag, som kan få sitt kvartalsbokslut ruinerat under en natt.

Det var en annan skribent som skrev att man inte kan köpa Altcoins för FIAT och det är det som motiverar Bitcoins värde; att man måste gå via Bitcoin för att komma åt Altcoins vilket skapar efterfrågan. Men då stämmer alltså inte ens det?
2018-01-18, 00:01
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Företagen kommer försöka, ja, eftersom det låser kunderna till företagen. Men kunderna lär inte nappa. Tänk va drygt om du behövde ICA-tokens för att handla på ICA, och du kan inte använda de pengarna på COOP för de tar bara emot COOP-tokens. Och det krävs massa växlingar, kostnader och energiåtgång för att åstadkomma växling dem emellan. Och ICA-tokens värde är ena dagen dubbelt mot COOP-tokens och hälften nästa, så du har ingen aning om ifall du har råd att handla det du vill från dag till dag. Nej, för få fördelar för kunden.

Det kanske känns orimligt nu, men faktum är att det går åt det hållet, iallafall för företag som erbjuder en originell produkt som du inte kan köpa på andra ställen.
2018-01-18, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av statemachine
Äsch, varför det? Du är ju anonym!

Du kan aldrig vara anonym. Bara försöka göra dig anonym.

Själv cashade jag in på Bitcoin då jag helt enkelt var tveksam kring om vanliga pengar verkligen var så bra, efter att jag hade gjort research, pippbäng och andra som bara kräver att få allt levererat blir aldrig the winners. Var får man saker levererat? Det finns faktiskt jättebra youtubevideosar om pengar, videosar som är väldigt pedagogiska, pippibäng skulle kunnat när jag gav rådet ha sökt upp dessa och kollat på dem, jag är ganska säker på att personen skulle haft svaret klart för sig vid det här laget. I stället väljer man att fortsätta skrika: "pengar pengar, jag vill ha dem NU".
2018-01-18, 00:03
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Jag är inte tillräckligt insatt för att bemöta det du skriver, så lämnar det därhän. Jag kan bara konstatera att jag har inte blivit övertygad av det jag läst och hört.

Angående dina två sista meningar; ja i dessa lägen skulle Bitcoin enligt mitt resonemang haft en värdefull funktion. Och under dessa kriser skulle troligtvis kursen stigit en del. Men i USA stabiliserade sig sedan läget, och då försvann funktionaliteten igen. Jag tror även att Venezuela kommer stabilisera sig tids nog, men i detta nu tror jag Venezualerna har nytta av Bitcoin eller andra kryptovalutor.
Jag tror att det också har en politisk, ideologisk samt biologisk dimension. Dvs tanken om människors frigörelse från överheten, bankerna och staten. Jag tror det går längre än att det endast är libertarianer eller pengakåta tonåringar som söker sig till kryptovalutor. Jag tror att själva grundtanken appelerar till dom allra flesta människor på jorden. För varför skulle det inte? Den mänskliga naturen hamnar i en ganska perfekt harmoni med bitcoin. Det är som att internet gav människan all information kondenserad till en apparat i fickan istället för att gå till ett bibliotek. Men det saknades något, ett monetärt system.

Jag ser det såhär: gutenbergpressen tog död på det katolska monopolet, internet tog död på informationsmonopolet, bitcoin tar död på det monetära monopolet. Jag är övertygad.
2018-01-18, 00:04
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Civic: bra affärsidé som du beskriver den. Fråga: Varför måste de ha ett eget token-system? Varför kör de inte affärsidén med datavalidering via blockchain o.s.v., men tar betalt för tjänsten i FIAT (valuta som alla har tillgång till och som innebär lägre osäkerhet)?

Även om gemene man inte behöver tänka på att manuellt växla så skapar växelkurser alltid osäkerhet. Om du håller dig inom samma valuta (d.v.s. får lön i kronor och sen kan handla med kronor) så sker endast värdeförändringen genom den ganska långsamma inflationen. Har du pengar nog för två brödlimpor idag så får du med största sannolikhet två brödlimpor även imorgon. Om du däremot blandar in växelkurser mot supervolatila tokens så kan två brödlimpor idag vara en limpa imorgon som blir tre i övermorgon. Den volatiliteten är folk inte beredda att ha i sin vardag. Än mindre företag, som kan få sitt kvartalsbokslut ruinerat under en natt.

Det var en annan skribent som skrev att man inte kan köpa Altcoins för FIAT och det är det som motiverar Bitcoins värde; att man måste gå via Bitcoin för att komma åt Altcoins vilket skapar efterfrågan. Men då stämmer alltså inte ens det?

Det jag skrev var att de flesta merparten (99%) måste du köpa för BTC. Sen finns det några få undantag som Ethereum, Litecoin, bitcoincash och säkert andra på skumma varianter på andra sidor som inte är säkra.
2018-01-18, 00:05
Medlem
statemachines avatar
Citat:
Du kan aldrig vara anonym. Bara försöka göra dig anonym.

Själv cashade jag in på Bitcoin då jag helt enkelt var tveksam kring om vanliga pengar verkligen var så bra, efter att jag hade gjort research, pippbäng och andra som bara kräver att få allt levererat blir aldrig the winners. Var får man saker levererat? Det finns faktiskt jättebra youtubevideosar om pengar, videosar som är väldigt pedagogiska, pippibäng skulle kunnat när jag gav rådet ha sökt upp dessa och kollat på dem, jag är ganska säker på att personen skulle haft svaret klart för sig vid det här laget. I stället väljer man att fortsätta skrika: "pengar pengar, jag vill ha dem NU".
Jag såg Zeitgeist redan 2007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det kanske känns orimligt nu, men faktum är att det går åt det hållet, iallafall för företag som erbjuder en originell produkt som du inte kan köpa på andra ställen.
Ett sådant företag kan vara hur originella de vill. Det kommer komma en konkurrent som har en tillräckligt bra produkt som inte kör med egna tokens, kunderna kommer föredra den sämre tekniska lösningen p.g.a. den lägre risken, och token-företaget kommer konka. Det är jag övertygad om.

Men den som lever får se

Nu ska jag sova. Det blev intressanta diskussioner i tråden. Jag har inte blivit övertygad, men har fått lite bättre förståelse vad ni tror er ha insett. Jag tror dock ni kommer bränna er rejält ekonomiskt om ni gått in med för mycket pengar. Hoppas jag får fel!
Medlem
Inge bullish ännu, påväg nedåt igen.
Fortsätter scalpa lätta pengar under tiden.
Senast redigerad av supersheriffen 2018-01-18 kl. 00:09.
2018-01-18, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag tror att det också har en politisk, ideologisk samt biologisk dimension. Dvs tanken om människors frigörelse från överheten, bankerna och staten. Jag tror det går längre än att det endast är libertarianer eller pengakåta tonåringar som söker sig till kryptovalutor. Jag tror att själva grundtanken appelerar till dom allra flesta människor på jorden. För varför skulle det inte? Den mänskliga naturen hamnar i en ganska perfekt harmoni med bitcoin. Det är som att internet gav människan all information kondenserad till en apparat i fickan istället för att gå till ett bibliotek. Men det saknades något, ett monetärt system.

Jag ser det såhär: gutenbergpressen tog död på det katolska monopolet, internet tog död på informationsmonopolet, bitcoin tar död på det monetära monopolet. Jag är övertygad.

Fast du kan inte veta att det blir Bitcoin. Skulle vilja påstå att det inte alls går att jämföra med varken pressen eller internetet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in