Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-16, 07:04
  #1
Medlem
Kan man varna någon två gånger för samma inlägg? Är det antalet varningar som räknas innan man blir bannad?

Är det alltså bättre att svara på fflera inlägg i samma inlägg och få en varning än att få en varning för samma inlägg?
Citera
2018-01-16, 07:06
  #2
Moderator
Arne.Ankas avatar
En varning gäller ett eller flera inlägg, ja antalet varningar spelar in 3-6st.
Citera
2018-01-16, 07:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
En varning gäller ett eller flera inlägg, ja antalet varningar spelar in 3-6st.

Fråga 1: spelar det någon roll att man medvetet berör flera användare samtidigt i samma inlägg för att hålla nere antal varningar när man inte tycker som andra användare och folk ska börja gråt-rapportera?

Fråga 2: får användare varningar om de svarar på inlägg som får varningar?
Citera
2018-01-16, 07:13
  #4
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
En varning gäller ett eller flera inlägg, ja antalet varningar spelar in 3-6st.
Gäller inte en varning per tråd? Om man inte går bryter mot reglerna igen i samma tråd efter varningen då
Citera
2018-01-16, 07:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Gäller inte en varning per tråd? Om man inte går bryter mot reglerna igen i samma tråd efter varningen då

Om de inte tycker om dig så ger de dig en varning per inlägg. Det beror på hur mycket piss det finns i kaffet den morgonen eller om det blev något ligga dagen innan.
Citera
2018-01-16, 07:18
  #6
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floristblomma
Om de inte tycker om dig så ger de dig en varning per inlägg. Det beror på hur mycket piss det finns i kaffet den morgonen eller om det blev något ligga dagen innan.
Jaja, gnäll du. Det är Arne som jag vill ska snara.
Citera
2018-01-16, 07:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Jaja, gnäll du. Det är Arne som jag vill ska snara.

Jaha, så det är struntsamma om jag har rätt. Du vill alltså bara att rätt person säger exakt samma sak. Tror du dock att en moderator skulle erkänna det jag just skrev?
Citera
2018-01-16, 07:24
  #8
Medlem
Neroxxs avatar
Har alltid varit av den tron att du kan få en varning per inlägg. Men jag kan förstås ha fel då jag inte är mod. Det logiska vore ju dock att få en varning per inlägg som bryter mot reglerna. Det är väl vissa forumsdelar som är hårdare på att ge varningar?
Citera
2018-01-16, 07:32
  #9
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floristblomma
Jaha, så det är struntsamma om jag har rätt. Du vill alltså bara att rätt person säger exakt samma sak. Tror du dock att en moderator skulle erkänna det jag just skrev?
Nej, om du har rätt så är ditt inlägg lika mycket värt som Arnes. Problemet är att du inte har någon kunskap om det frågan berör och därför är ditt svar inte mycket värt utan att någon mod bekräftar det, speciellt inte när det är så populärt att klaga på moderatorerna. Hade du svarat mer seriöst så hade kanske jag tagit svaret mer seriöst också, vad ska jag med ännu ett "åh alla modsen har mens"-inlägg till tänkte du?
Citera
2018-01-16, 08:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Nej, om du har rätt så är ditt inlägg lika mycket värt som Arnes. Problemet är att du inte har någon kunskap om det frågan berör och därför är ditt svar inte mycket värt utan att någon mod bekräftar det, speciellt inte när det är så populärt att klaga på moderatorerna. Hade du svarat mer seriöst så hade kanske jag tagit svaret mer seriöst också, vad ska jag med ännu ett "åh alla modsen har mens"-inlägg till tänkte du?

Hur hade jag skrivit om jag "skrivit sanningen" då?
Citera
2018-01-16, 08:18
  #11
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floristblomma
Hur hade jag skrivit om jag "skrivit sanningen" då?
Du hade först och främst kunnat berätta varifrån du har fått den här informationen.
Citera
2018-01-16, 09:06
  #12
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Har alltid varit av den tron att du kan få en varning per inlägg. Men jag kan förstås ha fel då jag inte är mod. Det logiska vore ju dock att få en varning per inlägg som bryter mot reglerna. Det är väl vissa forumsdelar som är hårdare på att ge varningar?
Du kan få en varning per inlägg, men det krävs då att varningen accepterats mellan varje ny varning. Man kan alltså inte få fyra varningar för fyra inlägg direkt. Då blir det en varning för de fyra inläggen. Kort sagt så måste varje varning läsas och accepteras innan man kan få nästa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback