2018-01-16, 09:25
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floristblomma
Kan man varna någon två gånger för samma inlägg? Är det antalet varningar som räknas innan man blir bannad?

Är det alltså bättre att svara på fflera inlägg i samma inlägg och få en varning än att få en varning för samma inlägg?

Jag har fått 2 varningar med 2 veckors mellanrum för samma inlägg så det går. Har även fått varninar när jag håller mej till ämnet, det var den senaste.
Senast redigerad av hippili 2018-01-16 kl. 09:32.
Citera
2018-01-16, 09:27
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Jag har fått 2 varningar med 2 veckors mellanrum så det går. Har även fått varninar när jag håller mej till ämnet, det var den senaste.
Du har inte fått två varningar för samma inlägg.
Citera
2018-01-16, 09:30
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Du har inte fått två varningar för samma inlägg.

Jodå det var förra året men kommer inte ihåg vilken tråd och när
Citera
2018-01-16, 09:31
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag hade en diskussion med en person i en tråd jag sällan besöker. Jag åkte på flera varningar av en moderator i samma tråd innan jag hunnit bekräfta dem. Vill minnas att det var tre. Hade ett bra samtal med en annan moderator som tittade på fallet och strök en av varningarna och sa att det blivit fel någonstans.
I det fall det händer (det kan ju vara så att det varnas flera användare i en lång tråd i omgångar) så verifieras det när varningarna leder till en omröstning. Då kommer de varningarna räknas bort och inte leda till någonting.
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vid ett annat tillfälle gav en moderator mig en varning och följde sedan upp den med rätt grova personangrepp.
Då är det en bra idé att anmäla inlägget för 1.08.
Citera
2018-01-16, 09:32
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Jodå det var förra året men kommer inte ihåg vilken tråd och när
Du fick bara en enda varning förra året, för 0.03, och det var 2017-12-26 20:09. Så nej, du har inte två varningar för samma inlägg.
Citera
2018-01-16, 09:39
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Du fick bara en enda varning förra året, för 0.03, och det var 2017-12-26 20:09. Så nej, du har inte två varningar för samma inlägg.

Jag titta i historien om varningar du har rätt om förra året men det ser ut som det kan vara förrförra året. Det blev 2 varningar för samma inlägg. Sista jag fick var till ämnet men det är inget att göra något åt nu. Någon med nästa inlägg tack
Citera
2018-01-16, 09:51
Medlem
Citat:
Du kan få en varning per inlägg, men det krävs då att varningen accepterats mellan varje ny varning. Man kan alltså inte få fyra varningar för fyra inlägg direkt. Då blir det en varning för de fyra inläggen. Kort sagt så måste varje varning läsas och accepteras innan man kan få nästa.

Moderatorn måste alltså "vänta" med att en varning är bekräftad innan han kan slänga på en ny varning?
Citera
2018-01-16, 09:57
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Moderatorn måste alltså "vänta" med att en varning är bekräftad innan han kan slänga på en ny varning?
Det går rent tekniskt att varna två gånger, men de räknas som sagt bort om det skett så att den nya varningen inte blir underlag till en framtida avstängning.
Citera
2018-01-16, 13:03
Medlem
Citat:
Det går rent tekniskt att varna två gånger, men de räknas som sagt bort om det skett så att den nya varningen inte blir underlag till en framtida avstängning.

Jag orkar inte vara PK, jag tänker skriva bög och neger när jag känner för det och jag tänker fortsätta kalla folk för de idioter de är.

Vad mer än att samla upp alla inlägg till ett inlägg kan jag göra för att minimera antal varningar utan att behöva fjanta till språket för att anpassa mig till någon princessa som känner sig kränkt och rapporterar?
Citera
2018-01-16, 13:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Vad mer än att samla upp alla inlägg till ett inlägg kan jag göra för att minimera antal varningar...

Följa forumets regler.
Citera
2018-01-16, 14:11
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Jag orkar inte vara PK, jag tänker skriva bög och neger när jag känner för det och jag tänker fortsätta kalla folk för de idioter de är.

Vad mer än att samla upp alla inlägg till ett inlägg kan jag göra för att minimera antal varningar utan att behöva fjanta till språket för att anpassa mig till någon princessa som känner sig kränkt och rapporterar?
Handlar väl inte om att bara PK utan om att man kan uppföra sig, dock så bryter det inte mot forumets regler sålänge det inte det inte handlar om nått personangrepp så jag tvivlar på att du fått en varning enbart pga detta.
Citera
2018-01-16, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Handlar väl inte om att bara PK utan om att man kan uppföra sig, dock så bryter det inte mot forumets regler sålänge det inte det inte handlar om nått personangrepp så jag tvivlar på att du fått en varning enbart pga detta.

Jag har fått många varningar när jag kallat folk för jävla hora. Jag tycker att det är på sin plats ibland och att man inte behöver vara så jävla känslig för allting som skrivs av anonyma användare på internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in