Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-01-18, 12:10
  #49
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det går inte. Kan bero på den här telefonen kanske
Det kan du googla fram om hur man gör med just din telefon. Samt att det alltid skickas ut ett pm när en varning delas ut. Du kan skicka vidare de två pm: en som visar att du fått två varningar för ett inlägg och att du därför fått två varningar. Men jag kommer tillsvidare stå kvar vid min hållning att du inte har någon dublettvarning i din profil. Dubbla varningar för ett och samma inlägg kan ha delats ut men det har i så fall blivit tillfixat.
Citera
2018-01-28, 23:08
  #50
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
(FB) Inlägg och trådar (2012-12-31)


Du har inte två varningar för samma inlägg. Visst kan det ha skett, det förekommer ibland att två (eller tre) moderatorer delar ut varning för samma inlägg samtidigt och då registreras det i profilen som två varningar. Men det syns också att det är för samma inlägg, och när det upptäcks är det ingen diskussion om att ena varningen ska raderas. Åtminstone inte i de fall jag upptäckt att det blivit en dubbelvarning.

Och bara för att ett inlägg först granskas och röstas om ifall det bryter mot en av 1.xx-reglerna och sedan frias (dvs återställs) kan det fortfarande bryta mot en annan regel. Men det är då fortfarande ingen dubbelvarning eller dubblettvarning.

Knepigt är att det sista jag använt telefon gick det inte logga in få ett tag. När jag väl kom in ser jag att någon skrivit lite. Jag har varit på sjukhus och haft telefon med mej men har inte lyckats logga in förrän nu så det spökar någon stans
Citera
2018-01-29, 12:09
  #51
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Knepigt är att det sista jag använt telefon gick det inte logga in få ett tag. När jag väl kom in ser jag att någon skrivit lite. Jag har varit på sjukhus och haft telefon med mej men har inte lyckats logga in förrän nu så det spökar någon stans
Måste du använda telefon, har du ingen riktig dator? Annars kanske det inte beror på dina tekniska förutsättningar att du har så svårt att bevisa det du påstår utan helt enkelt att du haft fel hela tiden, det låter som en troligare förklaring än det här slingrandet i inlägg efter inlägg.
Citera
2018-01-29, 13:54
  #52
Medlem
gabrielle2s avatar
Om jag då skriver ett inlägg som 3 personer anmäler.
Räknar då moderatorerna det inlägget för 1 varning till mig som användare, om nu moderatorerna väljer att se inlägget som icke godkänt ?

Förstår jag det rätt?
Citera
2018-01-29, 14:01
  #53
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Om jag då skriver ett inlägg som 3 personer anmäler.
Räknar då moderatorerna det inlägget för 1 varning till mig som användare, om nu moderatorerna väljer att se inlägget som icke godkänt ?

Förstår jag det rätt?

Korrekt.
Hur många anmälningar/rapporter per inlägg det är spelar ingen roll, du kan endast få 1 varning per inlägg.
Citera
2018-01-29, 14:07
  #54
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Om jag då skriver ett inlägg som 3 personer anmäler.
Räknar då moderatorerna det inlägget för 1 varning till mig som användare, om nu moderatorerna väljer att se inlägget som icke godkänt ?

Förstår jag det rätt?
Anmälningarna har ingen koppling till utfallet. De hamnar bara i vår RP-lista för att vi ska uppmärksammas på att det är anmält. De hamnar inte heller högre upp om fler anmäler utan samtliga RP grupperas under samma post i listan.
Citera
2018-01-29, 14:09
  #55
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Om jag då skriver ett inlägg som 3 personer anmäler.
Räknar då moderatorerna det inlägget för 1 varning till mig som användare, om nu moderatorerna väljer att se inlägget som icke godkänt ?

Förstår jag det rätt?

Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Korrekt.
Hur många anmälningar/rapporter per inlägg det är spelar ingen roll, du kan endast få 1 varning per inlägg.

Tack! Bra det annars skulle det nog inte finnas några användare kvar.
Citera
2018-01-29, 16:00
  #56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Tack! Bra det annars skulle det nog inte finnas några användare kvar.
Ja det händer att ett och samma inlägg rapporteras 5-10 gånger så 1 varning per rp skulle inte funka.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback