Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-15, 22:46
  #1
Medlem
Jag är tvungen att skriva av mig.
Varning för lång text!
Förlåt om saker o ting är rörigt men jag svarar gärna på frågor om något är otydligt.

Hejsan.
Är en Kille på 23 år som börjat på Högskola.
Olyckligt kär verkar vara mitt signum.

Jag har träffat en tjej och innan jag berättar mycket mer måste jag påpeka att hon har kille.
Redan där borde jag backa tillbaka och strunta i den här tjejen sen dag 1 jag fick reda på det.

Vi har varit väldigt tighta kompisar i ungefär 5 månader.
Jag har öppnat mig för henne och sagt som det är, att jag har känslor för henne.

Responsen blev "Du är en av dom bästa personerna jag har i mitt liv och jag vill verkligen inte förlora dig"
Min första tanke var då, jag kommer inte klara av att vara vän med dig.
Vi träffas varje dag från 09.00 till 17.00 om inte mer då vi brukar även plugga efter skolan tillsammans.

Både jag o tjejen tycker att vi passar så grymt bra tillsammans och när vi är med varandra nämner hon aldrig sin kille.
Måste även vid detta läge tillägga att hon bor på distans. Så hon träffar mig 5 dagar i veckan och honom 1-2 dagar.
Hon berätta innan jag förklarade min kärlek för henne att hennes förhållande rörde sig alldeles för fort framåt och att hon tycker deras
relation är lite knölig, som den idiotiska människa jag är pratar jag henne till rätta och får henne att tro på sitt nuvarande förhållande.

Då vi nu har disskuterat hur vi ska göra med våran vännskaps relation kommer vi aldrig fram till något, då båda vill vara med varandra, MEN på helt olika sätt.
Än sålänge tänker min dumma hjärna att det inte är helt kört mellan oss 2. Vad tror ni?

Hon ger mig dagligen inviter och frågar dagligen vad jag tycker om olika tjej saker, typ som att hon frågar om råd hur hon ska klä sig
vilka parfymer jag tycker luktar gott, hår ,ALLT.
Jag har testat henne o sagt att jag gillar långt utsläppt hår och tro på fan, kommer hon inte nästa dag i utsläppt hår, även fast hon inte haft det på 4 månader.

Varje gång vi hänger ensamma, typ 3 gånger i veckan även i och utanför skolan pratar vi om allt och det känns som vi är ett par (från min sida)

Jag vet att ni tycker jag är en idiot som fortfarande hänger med den här tjejen, med vad har jag för val? Jag har testat att dissa henne ett fåtal gånger. Vi kom fram till att båda mår grymt
dåligt av detta, då vi varken skrattar eller är någolunda lyckliga utan varandra.

Vi sms.ar och skickar snapchat 24/7 även fast jag sagt åt henne att vi måste lugna ner med detta.

Hon vidrör mig 24/7 och jag har sagt åt henne att även detta måste hon lugna ner, hon säger att hon inte gör det medvetet utan ser det som en "överlevnads instingt".

Under jullovet satte jag uppp ribban att vi inte skulle skriva något till varandra, hon accepterade det men började genast gråta. jag höll vad jag lovade och skrev ingenting över huvudtaget.
Jag kom tillbaka till skolan nyligen, testade att dissa henne första dagen, men att se hennes ledsna ansikte gör mig knäsvag och jag mår verkligen piss av det.

Jag har dissat tjejer till 100 procent innan men denna gång känns det så fel att göra det då jag ser framför mig varje gång vi ses att vi är ett framtida par och att hennes kille kan slänga
sig i väggen då han förmodligen inte håller om henne tillräckligt hårt. (Förlåt)

Sist men inte minnst pratade vi för några dagar sedan om att kanske börja bo på internatet som finns på skolan, sakta men säkert börjar hon smyga in frågor som "får man bo 2 i ett o samma rum?
får "tjej o kille bo på samma rum". Jag tänkte för mig själv "VAD VILL DEN HÄR TJEJEN MIG!?"

Jag har räknat ut det själv, att hon förmoldigen utnyttjar mig och jag har sagt det till henne eye to eye, även då börjar hon gråta och säger att det inte stämmer utan att hon bara vill visa hur mycket hon tycker om mig.

Jag har sagt att jag blir så svag för henne och jag inte vet vad jag ska ta mig till och att efter dessa högskole år kommer jag lämna henne om hon inte fått känslor för mig innan dess, hon säger att hon vägrar gå med på det då jag betyder alldeles för mycket för henne "som vän".

Jag behöver inte höra dom klassiska citaten att jag är en vidrig människa som är inne på andra mäns trädgårdar, det vet jag redan, men jag låter alltid henne göra inviterna.

Flashback, Vad Göra?
Citera
2018-01-15, 22:54
  #2
Medlem
ManJuices avatar
Om du på allvar tror att du konkurrerar med hennes pojkvän så tror du fel. Hon behandlar dig som den beta du är. Redan efter första stycket börjar jag ana lite beta-vibbar.

Ett exempel:

"Hon ger mig dagligen inviter och frågar dagligen vad jag tycker om olika tjej saker, typ som att hon frågar om råd hur hon ska klä sig
vilka parfymer jag tycker luktar gott, hår ,ALLT.
Jag har testat henne o sagt att jag gillar långt utsläppt hår och tro på fan, kommer hon inte nästa dag i utsläppt hår, även fast hon inte haft det på 4 månader."


Det där är inte "inviter", det är second opinion från en person i sin omkrets.
Tjejer frågar bara sånt till killar de inte ämnar vara seriösa med. Hon behandlar dig som vilken "gayfriend" som helst, fast utan att vilja ha en fysisk relation med dig.

Många tjejer gillar att använda en person till allt, hon ser fördelar med dig men det är ljusår ifrån att hon vill ha något seriöst med dig. Grabben du behöver utbildas i hur kvinnor fungerar.
__________________
Senast redigerad av ManJuice 2018-01-15 kl. 23:03.
Citera
2018-01-15, 22:58
  #3
Medlem
ja du..

1. I och med att du är förälskad fungerar inte din hjärna som den skall ( rent fysiskt förändrad funktion enligt medicinska studier) Det innebär att du kommer att övertolka allt hon säger gör till intresse.

2. I och med att du är förälskad vet hon fullständigt var hon har dig och tycker det är toppen med en man som ständigt är runt henne och tillfredsställer hennes behov av uppmärksamhet, lyssnar på alla hennes problem o.s.v.

3. Hon har redan indikerat att hon inte är sexuellt intresserad d.v.s fysiskt attraherad av dig. Du har öppnat dig och talat om dina känslor utan resultat . Detta förtar all spänning och sänker ditt sexuella värde.

Hon kommer att hävda allt möjligt, fokusera på vad hon gör i stället för att lyssna. Har hon närmat sig dig fysiskt? har ni hånglat? har hon gjort slut med sin kille? fakta talar för sig själv...

Du har sänkt ditt sexuella värde med ditt agerande, det enda som eventuellt kan förändra detta är om en annan tjej visar intresse för dig.


Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Om du på allvar tror att du konkurrerar med hennes pojkvän så tror du fel. Hon behandlar dig som den beta du är. Redan efter första stycket börjar jag ana lite beta-vibbar.

Hon behandlar dig som vilken "gayfriend" som helst, fast utan att vilja ha en fysisk relation med dig.

Ett exempel:

"Hon ger mig dagligen inviter och frågar dagligen vad jag tycker om olika tjej saker, typ som att hon frågar om råd hur hon ska klä sig
vilka parfymer jag tycker luktar gott, hår ,ALLT.
Jag har testat henne o sagt att jag gillar långt utsläppt hår och tro på fan, kommer hon inte nästa dag i utsläppt hår, även fast hon inte haft det på 4 månader."


Det där är inte "inviter", det är second opinion från en person i sin omkrets.
Tjejer frågar bara sånt till killar de inte ämnar vara seriösa med.

Många tjejer gillar att använda en person till allt, hon ser fördelar med dig men det är ljusår ifrån att hon vill ha något seriöst med dig. Grabben du behöver utbildas i hur kvinnor fungerar.

mycket bra inlägg
__________________
Senast redigerad av obisvenkanobi 2018-01-15 kl. 23:04.
Citera
2018-01-15, 23:04
  #4
Medlem
9797s avatar
Högskole-/universitetsåren är ju sprängfyllda med fester, tjejer och liggande. Så se för fan till att du inte slösar bort dessa på att svansa efter någon tjej som uppenbarligen inte vill ha dig.

Men visst, alla har vi ju varit olyckligt kära någon gång och det kan vara tufft. Men har du tydligt förklarat dina känslor för henne och dessa inte är besvarade så är det bara att bryta helt. Chansen att hon kommer krypandes är iaf större om du gör det + skaffar något annat ragg/tjejkompis än om du fortsätter toffla runt med den här tjejen.
Citera
2018-01-15, 23:13
  #5
Medlem
Celticos avatar
Ojojojoj, beta, bara av läsa hur du skriver.

Jag kan tänka mig att du ser någorlunda feminint bra ut, social... Du ger henne uppmärksamhet, tjejer och killar ser detta och hon står i centrum. Hon träffar inte sin kille så du blir typ second substitute som är där de andra 5 dagar.

Alltså hade jag varit tjej hade jag älskat sig.

Kom tillbaka till tråden när du har knullat henne.
Citera
2018-01-15, 23:16
  #6
Medlem
Betedde mig på snarlikt sätt i den åldern. Helt värdelöst. Allvarligt talat lägg tiden på en brud som är singel, visa att du är intresserad, få napp eller bli nobbad, i fall 2 gå vidare till nästa. Vid behov skit i kvinnor ett tag.

Att du kärar ned dig i den upptagna bruden är troligen för att hon behandlar dig någorlunda väl, då slipper du ta risken att rakt upp och ned få, nej inte intresserad. Du slösar dock bort din tid på henne, som sagt satsa på en singelbrud.

Kommer den upptagna bruden då springande och säger att hon gjort slut med sin kille och att hon vill knulla med dig nu, då kan du ta ställning till det då. Misstänker att så inte kommer bli fallet.
Citera
2018-01-15, 23:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
ja du..

1. I och med att du är förälskad fungerar inte din hjärna som den skall ( rent fysiskt förändrad funktion enligt medicinska studier) Det innebär att du kommer att övertolka allt hon säger gör till intresse.

2. I och med att du är förälskad vet hon fullständigt var hon har dig och tycker det är toppen med en man som ständigt är runt henne och tillfredsställer hennes behov av uppmärksamhet, lyssnar på alla hennes problem o.s.v.

3. Hon har redan indikerat att hon inte är sexuellt intresserad d.v.s fysiskt attraherad av dig. Du har öppnat dig och talat om dina känslor utan resultat . Detta förtar all spänning och sänker ditt sexuella värde.

Hon kommer att hävda allt möjligt, fokusera på vad hon gör i stället för att lyssna. Har hon närmat sig dig fysiskt? har ni hånglat? har hon gjort slut med sin kille? fakta talar för sig själv...

Du har sänkt ditt sexuella värde med ditt agerande, det enda som eventuellt kan förändra detta är om en annan tjej visar intresse för dig.


Det här var ett mycket bra inlägg, fick mig en liten "aha-upplevelse" faktiskt. Du har rätt till 100 %.
Citera
2018-01-15, 23:50
  #8
Medlem
xposures avatar
Jobbigt läge TS!
Patetiskt beteende från henne för övrigt.
Men lite beta-varning som de andra säger.
Det finns väl andra tjejer i din skola?
Börja intressera dig för dem istället.
Tag kontakt med nån annan tjej och låt er kompisrelation få glida isär lite.
Berätta också om alla du tycker är snygga och vill ligga med och sluta bry dig om hon börjar lipa bara för att utnyttja din svaghet då hon verkar behöva bekräftelse hela tiden.
(Tror du att såna tjejer är roliga att leva med förresten??)

Låt det gå ett tag med nya bekantskaper, lev och ha kul!
Sen så ger du henne ett ultimatum helt enkelt när hon vill ha ett snack.
Citera
2018-01-16, 00:15
  #9
Medlem
jagnickars avatar
Har ni kännt varandra i 5 månader eller bara varit kompisar så länge ?
Citera
2018-01-16, 00:15
  #10
Medlem
Word på det folk skrivit hittills. Vi har nästan alla varit där. Det suger hårt och det är otroligt jobbigt.

Jag är lite inne på det som skrevs ovan dock. Möjligt att hon skulle gå igång när du skaffar ett liv som är mindre beroende av henne, men gör det enbart för din egen skull isåfall och låt det bara vara en bieffekt att det eventuellt lockar henne, annars riskerar det att bara bli en besatthet.
Citera
2018-01-16, 02:02
  #11
Medlem
Bravess avatar
"Hon ger mig dagligen inviter och frågar dagligen vad jag tycker om olika tjej saker, typ som att hon frågar om råd hur hon ska klä sig
vilka parfymer jag tycker luktar gott, hår ,ALLT."

Du är hennes bögkompis.
Citera
2018-01-16, 02:30
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthethird
Jag är tvungen att skriva av mig.
Varning för lång text!
Förlåt om saker o ting är rörigt men jag svarar gärna på frågor om något är otydligt.

Hejsan.
Är en Kille på 23 år som börjat på Högskola.
Olyckligt kär verkar vara mitt signum.

Jag har träffat en tjej och innan jag berättar mycket mer måste jag påpeka att hon har kille.
Redan där borde jag backa tillbaka och strunta i den här tjejen sen dag 1 jag fick reda på det.

Vi har varit väldigt tighta kompisar i ungefär 5 månader.
Jag har öppnat mig för henne och sagt som det är, att jag har känslor för henne.

Responsen blev "Du är en av dom bästa personerna jag har i mitt liv och jag vill verkligen inte förlora dig"
Min första tanke var då, jag kommer inte klara av att vara vän med dig.
Vi träffas varje dag från 09.00 till 17.00 om inte mer då vi brukar även plugga efter skolan tillsammans.

Både jag o tjejen tycker att vi passar så grymt bra tillsammans och när vi är med varandra nämner hon aldrig sin kille.
Måste även vid detta läge tillägga att hon bor på distans. Så hon träffar mig 5 dagar i veckan och honom 1-2 dagar.
Hon berätta innan jag förklarade min kärlek för henne att hennes förhållande rörde sig alldeles för fort framåt och att hon tycker deras
relation är lite knölig, som den idiotiska människa jag är pratar jag henne till rätta och får henne att tro på sitt nuvarande förhållande.

Då vi nu har disskuterat hur vi ska göra med våran vännskaps relation kommer vi aldrig fram till något, då båda vill vara med varandra, MEN på helt olika sätt.
Än sålänge tänker min dumma hjärna att det inte är helt kört mellan oss 2. Vad tror ni?

Hon ger mig dagligen inviter och frågar dagligen vad jag tycker om olika tjej saker, typ som att hon frågar om råd hur hon ska klä sig
vilka parfymer jag tycker luktar gott, hår ,ALLT.
Jag har testat henne o sagt att jag gillar långt utsläppt hår och tro på fan, kommer hon inte nästa dag i utsläppt hår, även fast hon inte haft det på 4 månader.

Varje gång vi hänger ensamma, typ 3 gånger i veckan även i och utanför skolan pratar vi om allt och det känns som vi är ett par (från min sida)

Jag vet att ni tycker jag är en idiot som fortfarande hänger med den här tjejen, med vad har jag för val? Jag har testat att dissa henne ett fåtal gånger. Vi kom fram till att båda mår grymt
dåligt av detta, då vi varken skrattar eller är någolunda lyckliga utan varandra.

Vi sms.ar och skickar snapchat 24/7 även fast jag sagt åt henne att vi måste lugna ner med detta.

Hon vidrör mig 24/7 och jag har sagt åt henne att även detta måste hon lugna ner, hon säger att hon inte gör det medvetet utan ser det som en "överlevnads instingt".

Under jullovet satte jag uppp ribban att vi inte skulle skriva något till varandra, hon accepterade det men började genast gråta. jag höll vad jag lovade och skrev ingenting över huvudtaget.
Jag kom tillbaka till skolan nyligen, testade att dissa henne första dagen, men att se hennes ledsna ansikte gör mig knäsvag och jag mår verkligen piss av det.

Jag har dissat tjejer till 100 procent innan men denna gång känns det så fel att göra det då jag ser framför mig varje gång vi ses att vi är ett framtida par och att hennes kille kan slänga
sig i väggen då han förmodligen inte håller om henne tillräckligt hårt. (Förlåt)

Sist men inte minnst pratade vi för några dagar sedan om att kanske börja bo på internatet som finns på skolan, sakta men säkert börjar hon smyga in frågor som "får man bo 2 i ett o samma rum?
får "tjej o kille bo på samma rum". Jag tänkte för mig själv "VAD VILL DEN HÄR TJEJEN MIG!?"

Jag har räknat ut det själv, att hon förmoldigen utnyttjar mig och jag har sagt det till henne eye to eye, även då börjar hon gråta och säger att det inte stämmer utan att hon bara vill visa hur mycket hon tycker om mig.

Jag har sagt att jag blir så svag för henne och jag inte vet vad jag ska ta mig till och att efter dessa högskole år kommer jag lämna henne om hon inte fått känslor för mig innan dess, hon säger att hon vägrar gå med på det då jag betyder alldeles för mycket för henne "som vän".

Jag behöver inte höra dom klassiska citaten att jag är en vidrig människa som är inne på andra mäns trädgårdar, det vet jag redan, men jag låter alltid henne göra inviterna.

Flashback, Vad Göra?

Hej,
Situationer som din slutar aldrig bra. Som bäst blir du "reserv\rebound" om det temporärt bryter med hennes kille och sedan går hon tillbaka till honom\ligger med honom bakom din rygg. Du är inte hennes förstahandsval.

Vad hände om det ändå blev du och hon och en ny kille kommer in i bilden som tänker exakt som du? Att han vill ha henne från dig? Hur vet du då inte att hon gör samma sak och går till honom istället?

Det kommer sluta på ett av följande sätt:
1. Du förblir ett andrahandsval och hennes personliga psykiatriker som ger henne emotionell respons.
2. Hon är med dig temporärt och antingen går tillbaka till kille #1 eller så kommer den riktiga "Imthethird"(kille 3) och hon går vidare till honom. Sen sitter du och kille #1 sårade och undrar hur kvinnor kan vara så sviniga.

Packa ihop och gå vidare, det finns andra tjejer. Tjejer som inte utnyttjar dig emotionellt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback