Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-15, 17:53
  #1
Medlem
tomchis avatar
Har funderat lite på detta, vad tror ni ayahuasca kan ha för effekt på någon som är psykopat/sociopat? hittade någon som skrev att hen var sociopat och att röka DMT inte gjorde någonting alls mot hans sociopati, men vad tror ni, skulle det kunna fungera för att bota/lindra sådana drag? kanske efter flera sessioner?
Citera
2018-01-15, 17:59
  #2
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomchi
Har funderat lite på detta, vad tror ni ayahuasca kan ha för effekt på någon som är psykopat/sociopat? hittade någon som skrev att hen var sociopat och att röka DMT inte gjorde någonting alls mot hans sociopati, men vad tror ni, skulle det kunna fungera för att bota/lindra sådana drag? kanske efter flera sessioner?


Tro mig, det är bara åldern som kan bota en sociopat/psykopat.

Nej! Jag har inga källor.

Men erfarenheter i livet har jag och den sociopaten blev då bara ÄNNU VIDRIGARE !
Citera
2018-01-15, 19:13
  #3
Medlem
I regel upplever inte sociopater/psykopater att det är något fel på dem, så det är lite anmärkningsvärt när en sociopat vill bli "botad". Jag ser det inte som omöjligt att psykedelia skulle kunna vara en möjlig behandlingsmetod, men man får nog vara lite försiktig.

Även om jag inte sett någon studie som försökt sig på detta, så fanns det en på 60-talet som försökte hjälpa gravt autistiska och schizofrena barn med hjälp av LSD-terapi. Ett av dessa barn fick sitta i tvångströja, eftersom hon annars försökte attackera människor i sin omgivning eller klösa ut sina egna ögon. När terapisessionerna var avslutade, så kunde hon bland annat för första gången känna kärlek gentemot sina föräldrar och även förstå att de älskade henne. Det är främst det här fallet som gör att jag känner att man inte kan utesluta att det faktiskt skulle kunna gå att använda psykedelisk terapi för att få psykopater att t ex känna sympati med andra. [Edit] Jag kanske bör nämna att jag är fullt medveten om att en psykossjukdom inte är detsamma som antisocial personlighetsstörning, men fallet jag nämnde visar ändå att någon som tidigare inte kunnat känna band med andra människor kunde göra det efter en tids psykedelisk terapi.

En annan möjlighet skulle eventuellt kunna vara MDMA.
__________________
Senast redigerad av mand71 2018-01-15 kl. 19:21.
Citera
2018-01-15, 20:47
  #4
Medlem
tomchis avatar
Intressant!

Ja MDMA skulle kanske kunna fungera. Jag kände dock en person förr som är sociopat och som tagit mycket MDMA utan att något förändrats hos honom (förutom under själva ruset) men om det görs i terapeutiskt syfte med en expert så vem vet
Citera
2018-01-19, 13:28
  #5
Medlem
Pyra666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomchi
Har funderat lite på detta, vad tror ni ayahuasca kan ha för effekt på någon som är psykopat/sociopat? hittade någon som skrev att hen var sociopat och att röka DMT inte gjorde någonting alls mot hans sociopati, men vad tror ni, skulle det kunna fungera för att bota/lindra sådana drag? kanske efter flera sessioner?

Det är exakt det du behöver. Empatin kommer smygande efter ett tag. Hade samma besvär som dig och gick på öppenvård på rättpsyk och fick sitta några år i fänglse för ett grovt våldsbrott.

Efter det bestämde mig helt enkelt för att bry mig om andra människor än mig själv. Jag Var tvungen att låtsas länge men efter ett tag utvecklades jag att känna mer. Världen växer om man känner för andra!
Jag har fortfarande mer empati för djur än människor och halkar lätt in på fel tankebanor. Men jag får helt enkelt säga till mig själv.

Bra att du vill göra något åt det. LSD/svamp och andra liknande substanser är bra verktyg för personlig utveckling, och väldigt kul!

Må väl.
Citera
2018-01-19, 13:31
  #6
Medlem
Pyra666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomchi
Intressant!

Ja MDMA skulle kanske kunna fungera. Jag kände dock en person förr som är sociopat och som tagit mycket MDMA utan att något förändrats hos honom (förutom under själva ruset) men om det görs i terapeutiskt syfte med en expert så vem vet

Äh.. jävla snabbmat. Låtsasdrog.
Du kan bli kompis med vem som helst och älskar hela Världen. När E:n dalat kan du gräva ner han i en grop.

Bra att ha om man vill kramas med en brud en kväll men det är inget bestående.
Citera
2018-01-19, 14:04
  #7
Medlem
Pyra666s avatar
[quote=mand71|62921773]I regel upplever inte sociopater/psykopater att det är något fel på dem, så det är lite anmärkningsvärt när en sociopat vill bli "botad". Jag ser det inte som omöjligt att psykedelia skulle kunna vara en möjlig behandlingsmetod, men man får nog vara lite försiktig.

Tänkte samma sak. Enda anledningen en psykopat skulle skapa en sådan här tråd är att han skulle vilja ha någon typ av uppmärksamhet. Men killen kan ju vara genuin och då ska han ha all kred.
Citera
2018-01-19, 14:19
  #8
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomchi
Intressant!

Ja MDMA skulle kanske kunna fungera. Jag kände dock en person förr som är sociopat och som tagit mycket MDMA utan att något förändrats hos honom (förutom under själva ruset) men om det görs i terapeutiskt syfte med en expert så vem vet

Spontant skulle jag då säga candyflip/hipieflipp. Ifall du ör bekant med det, måste ju vara ultimat för ett psyko
Citera
2018-01-19, 17:04
  #9
Avstängd
Skuggnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Tro mig, det är bara åldern som kan bota en sociopat/psykopat.
Första vettiga inlägget någonsin på Flashback om psykopati.

Citat:
Ursprungligen postat av tomchi
Har funderat lite på detta, vad tror ni ayahuasca kan ha för effekt på någon som är psykopat/sociopat? hittade någon som skrev att hen var sociopat och att röka DMT inte gjorde någonting alls mot hans sociopati, men vad tror ni, skulle det kunna fungera för att bota/lindra sådana drag? kanske efter flera sessioner?
Vad är din egna hypotes?
Citera
2018-01-20, 08:55
  #10
Medlem
Pyra666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomchi
Har funderat lite på detta, vad tror ni ayahuasca kan ha för effekt på någon som är psykopat/sociopat? hittade någon som skrev att hen var sociopat och att röka DMT inte gjorde någonting alls mot hans sociopati, men vad tror ni, skulle det kunna fungera för att bota/lindra sådana drag? kanske efter flera sessioner?

Varför uppmanar du i andras inlägg att de ska testa DMT och andra droger som Extacy och utrycker det som du gjort det många gånger?
När du i den här tråden framställer dig som en ovetande Psykopat?

Är du uttråkad och letar en manlig förebild?
__________________
Senast redigerad av Pyra666 2018-01-20 kl. 08:58.
Citera
2018-01-20, 13:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyra666
När du i den här tråden framställer dig som en ovetande Psykopat?
Vart skriver tomchi det? Första posten tycks ju inte handla om TS.
Citera
2018-01-20, 14:31
  #12
Medlem
Pyra666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mand71
Vart skriver tomchi det? Första posten tycks ju inte handla om TS.

Nä men om han frågar så mycket om vad som kan tänkas vara bra för en psykopat uppfattas det som han inte vet hur drogerna han "tagit" fungerar eller hur?

Och att skriva en "vän" är ju lika genomskinligt som "naturligtvis är det inte killen i filmen det handlar om".

Och hans direkta uppmande i andra trådar att testa DMT, för alla möjliga droger och anledningar, känns ju inte direkt igen här.
Kolla hans andra inlägg.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback