• 1
  • 2
2018-01-15, 16:05
Medlem
I-van-Toers avatar
Jag brukar dra mig för att starta nya trådar på Flashback. Jag nöjer mig gärna med att kommentera andras frågeställningar men i det här fallet gör jag ett undantag. Den här sammankomsten där "gräddan" och "eliten" sammanstrålar under ett par dagar i januari borde få mer kritisk fokus på sig. I år alltså Sälen (som sen 1993) mellan den 14-16 januari. Här debatteras "hotet" mot Sverige i alla möjliga infallsvinklar och varje politkeridiot som är där har en jätteallvarlig min och ska se seriös ut. Men lyssnar ni på vad de säger? Ena sidan vill in i NATO kosta vadet kosta vill. Andra sidan vill vara alliansfria (det har tjänat Sverige gott, bla bla bla...). Men min fråga är hur mycket kostar detta skattebetalaren? Vad är det för menyer dessa syltryggar vräker i sig under dagarna? Vad är det för alkohol de sköljer ner kråset med? Vad är för avec de sen kör till "kakan" och vad blir notan för alla minibarer som är tömda sista dagen? Varför svarar kungen dumt på en fråga han mycket väl hörde?

Folk och Försvar
http://www.folkochforsvar.se/start.html

Skulle inte pengarna som den här patetiska tillställningen kostar kunna användas lite bättre och ges till Försäkringskassan där utslitna (både fysiskt och psykiskt) medborgare verkligen behöver hjälp? Det är ju samma sak med Almedalen men två sådana här tillställningar är minst en för mycket. Tycker ni inte det?

Varför låter "Svensson" hela tiden dessa tillställningar äga rum när medborgarna lider alla kval man kan lida. Det officiella svaret är ju "Ryssland" och "ryssen". Ja givetvis. Då jävlar ska gåslevern och champagnen flöda när "silverskedseliten" ska "snacka" om "ryssen". Köper DU det längre? Ärligt talat, hur jävla dum är inte "Svensson" som låter detta fortgå?

Jag har väl ställt en massa frågor som räknas som frågeställning? Vad är kostnaden för mat, alkohol, husrum för dessa pissmännsikor? Känner DU någon samhörighet med detta "pack"? OK, detta får duga. Jag är jättenyfiken på svar från andra medmänniskor.

Flytta gärna till Politik Inrikes eller Vapen och Militär om det passar bättre där.
Senast redigerad av I-van-Toer 2018-01-15 kl. 16:11.
Citera
2018-01-15, 18:16
Medlem
Blir irriterad när det talas ökade försvaranslag precis som stålarna kommer från tomma intet.

Vi behöver snarare minska försvarsbudgeten för bevisligen är den överdimensionerad då vi ständigt skicka svenska försvaret till afrika och mellanöstern, sverige ligger uppe i norra europa hur är det med geografikunskaperna?

De som vill svansa för husse washington får fixa det med privata medel eftersom svenskt försvar skall befinna sig i sverige det hörs dessutom på namnet.

Överväg skära ned försvarsanslagen i stället satsa på skola/vård.
Citera
2018-01-15, 20:11
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DukeOfEarl
Blir irriterad när det talas ökade försvaranslag precis som stålarna kommer från tomma intet.

Man skulle nästan kunna tro att den "svenska eliten" har en egen sedelpress ståendes i något mörkt rum i Rosenbad. Eller en egen linje till Wallenbergs superdator där ettor och nollor blir till pengar. För vem betalar för skiten?

Citat:
Vi behöver snarare minska försvarsbudgeten för bevisligen är den överdimensionerad då vi ständigt skicka svenska försvaret till afrika och mellanöstern, sverige ligger uppe i norra europa hur är det med geografikunskaperna?

Det borde inte finnas någon försvarsbudget överhuvudtaget för "ryssen" kommer aldrig anfalla Sverige. En ockupationsmakt skulle få tusentals problem på halsen med Sveriges HBTQ-, feminist-, allas lika värde- och demkokrativurmande. Alla pengar borde föras över till Försäkringskassan för det finns ett jättebehov om hjälp bland och till vanliga medborgare.

Citat:
De som vill svansa för husse washington får fixa det med privata medel eftersom svenskt försvar skall befinna sig i sverige det hörs dessutom på namnet.

Exakt. Men minibarerna i Sälen kommer att vara tomma imorgon kväll. Någon måste betala. Det blir "Svensson".

Citat:
Överväg skära ned försvarsanslagen i stället satsa på skola/vård.

Håller med 100%. Skola, vård och Försäkringskassan. Om dessa tre saker rasar då rasar Sverige på riktigt. Det är inget skämt. Då blir det skit på riktigt. Allt går åt det hållet och "eliten" smörjer kråset och super upp medborgarnas gemensamma tillgångar. Jävla pack!
Citera
2018-01-15, 21:07
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Tycker att varenda år man ser politikerna där så har dom samma jävla myströjor på sig.
Vad är grejen med det egentligen?
Varför har dom inte sina kostymer på sig som dom brukar ha, är det någon jävla PR-konsult som köpts in och talat om för dom att dom måste ha såna tröjor på sig för att.....vad?
Citera
2018-01-16, 01:22
Medlem
karlejdemyrs avatar
Är Sverigedemokraterna i Sälen på folk och försvar? Har inte sett någon rapportering. När Hultqvist säger att alla riksdagspartier har skapat problemet kan jag bara fundera på hur SD hade kommenterat.
Citera
2018-01-16, 08:25
Medlem
Undrar om någon brytt sig om att presentera några som helst bevis för "Rysk påverkan" i Sveriges Riksdagsval?
Eller är det bara en 100%-ig teater för att kunna "ogiltigförklara" ett valresultat där makten går dem ur händerna?
Finns nog inget land där inte folk förstår att bakom siffrorna på våldtäkter, rån, misshandel, hot, utpressning och mord så finns mänskliga tragedier.
Precis hela Västvärlden OCH Ryssland är nog upprörda över den sjuka och kriminella typ av ockupationsjuridik som används i Sverige. Där gärningsmän med "rätt" utländska rastillhörighet alltid står över lagen.
Hur kan alla dessa på Folk och Försvar sitta och blunda för alla områden i fd. Sverige som ockuperas av import-kriminella rashatare med egna lagar.
Ett Försvar har man för att förhindra ockupation och systematiska övergrepp mot civila i Sverige.
Tidpunkten för ett sånt beslut ligger kanske 30 år bakåt i tiden.
Nu är vi ockuperade!
En ockupation som kostar många Svenska människoliv
Vad ska ett Svenskt försvar försvara?
Att fattiga Svenskar svälter och lider under import-kriminella rasistapor?
Att ISIS finansieras med Svenska social-bidrag och övriga bidragsfusk samtidigt som fattigpensionärer inte har råd med mat?
Hur kan dessa "fina" gubbar spela denna rent sjuka teater?
Det finns inte ett jävla korvöre till något Försvar.
Det finns bara en hel drös fetbukade kontorist-militärer i Stockholm som spelar en "Se-bra-ut-teater" som absolut ingen tror på!
På gamla tiden skulle ingen kunnat med denna "Kejsarens nya kläder"!
Hur kan de vara så lögnaktiga och korrumperade?
Ifall aktörerna bakom finansieringen av "ISIS-resenärerna" gripits och dömts till döden för medhjälp till massmord av Ryssland så skulle nog väldigt många Svenskar jublat!
Citera
2018-01-16, 10:02
Medlem
"Ja, men de Svenska förorterna är en rent civil angelägenhet."
Så att om de Ryska Divisionerna kommer i graffiti-målade stridsvagnar och civila kläder med medelålder på under 35, så "går det inte att göra något"?
Vidare det där med medelåldern under 35 gör att "ungdomarna" då har rättigheter "som baarn"...
Nallebjörnar, eget rum med svindyr speldator och fria hemresor. Först barnbidrag sen pension efter 35.

Kort sagt Sverige blev aldrig besegrade av Ryssar utan det utbröt en kollektiv mentalsjukdom och sen kom kriminella från hela världen och bara tog för sig!
Så länge som makthavarna inte är friska i huvudet så är det totalt meningslöst att ha ett försvar.
Bort med de förståndshandikappade, sen kan vi fundera på hur landet ska befrias!
Citera
2018-01-16, 13:52
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 227
Undrar om någon brytt sig om att presentera några som helst bevis för "Rysk påverkan" i Sveriges Riksdagsval?
Eller är det bara en 100%-ig teater för att kunna "ogiltigförklara" ett valresultat där makten går dem ur händerna?

100%-ig teater. Precis som i USA. Jag tror de flesta ryssar helst av allt skulle vilja att "västvärlden" slutar upp med att svartmåla landet

Citat:
Finns nog inget land där inte folk förstår att bakom siffrorna på våldtäkter, rån, misshandel, hot, utpressning och mord så finns mänskliga tragedier.
Precis hela Västvärlden OCH Ryssland är nog upprörda över den sjuka och kriminella typ av ockupationsjuridik som används i Sverige. Där gärningsmän med "rätt" utländska rastillhörighet alltid står över lagen.

Absolut. Här sitter hela den civiliserade världen i samma båt. Det är civilisationen mot barbarerna. Inte Västvärlden mot Ryssland. Men narativet från MSM, politkerna och den förklädda "eliten" är att ryssen är det största hotet. Sen skapar de konferenser som Folk och Försvar och i stort sett skickar räkningen till "Svensson". Jag kräks på det.

Citat:
Hur kan alla dessa på Folk och Försvar sitta och blunda för alla områden i fd. Sverige som ockuperas av import-kriminella rashatare med egna lagar.

För att de är gratisätande och gratissupande psykopater. Därför.

Citat:
Ett Försvar har man för att förhindra ockupation och systematiska övergrepp mot civila i Sverige.
Tidpunkten för ett sånt beslut ligger kanske 30 år bakåt i tiden.
Nu är vi ockuperade!

Givetvis är Sverige ockuperat. Av PK-ismen, nyliberalismen och kulturmarxismen. Då pekar man finger åt det landet som lyckats ta sig ur detta helvete. Men det tog över 70 år. Ja, Ryssland.

Citat:
En ockupation som kostar många Svenska människoliv
Vad ska ett Svenskt försvar försvara?
Att fattiga Svenskar svälter och lider under import-kriminella rasistapor?
Att ISIS finansieras med Svenska social-bidrag och övriga bidragsfusk samtidigt som fattigpensionärer inte har råd med mat?

Bra frågor. Det finns ju inget att försvara längre. En hink med skit har varken fiender eller vänner.

Citat:
Hur kan dessa "fina" gubbar spela denna rent sjuka teater?
Det finns inte ett jävla korvöre till något Försvar.
Det finns bara en hel drös fetbukade kontorist-militärer i Stockholm som spelar en "Se-bra-ut-teater" som absolut ingen tror på!

De plockar ut stora pengar. Jag brukar ofta säga till de jag pratar med att folket borde gå och stänga ner riksdagens lönekontor. Fysiskt. Då skulle inte "ettorna och nollorna" ticka in på deras konton. Den kortaste vägen mellan två punkter är en rak linje. Så. Men svensken är inte redo än, tydligen.

Citat:
På gamla tiden skulle ingen kunnat med denna "Kejsarens nya kläder"!
Hur kan de vara så lögnaktiga och korrumperade?
Ifall aktörerna bakom finansieringen av "ISIS-resenärerna" gripits och dömts till döden för medhjälp till massmord av Ryssland så skulle nog väldigt många Svenskar jublat!

Svaret är blaise. Svensken är blaise. För många år utan problem (som krig och svält) har tyvärr blivit ett nationellt drag.
Citera
2018-01-16, 14:09
Medlem
bernad_laws avatar
Detta är inte PU.

Politik: utrikes --> Politik: inrikes
/Moderator
Citera
2018-01-16, 14:15
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Detta är inte PU.

Politik: utrikes --> Politik: inrikes
/Moderator

Bra flytt. Jag håller med att det passar bättre i Politik Inrikes. Det var Rysslands-vinkeln som gjorde att jag startade tråden i Utrikes. Men som sagt, jag håller med om flytten. Jag borde tänkt på det själv.
Citera
2018-01-16, 15:50
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
[...]
Jag har väl ställt en massa frågor som räknas som frågeställning? Vad är kostnaden för mat, alkohol, husrum för dessa pissmännsikor? Känner DU någon samhörighet med detta "pack"? OK, detta får duga. Jag är jättenyfiken på svar från andra medmänniskor.

[...]
Kostnaden är ju rubriken du valde. Har du själv någon uppfattning om kostnaden? Du måste väl ha funderat lite innan du skapade tråden. Ange din uppskattning av beloppet med någon sorts beräkning eller källa. Sedan kan du sätta beloppet i proportion genom att jämföra med totala statsbudgeten eller vad du nu finner relevant.

Är kostnaden för Folk och försvar större och mer upprörande än någon annan konferens?
Citera
2018-01-16, 16:24
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Kostnaden är ju rubriken du valde. Har du själv någon uppfattning om kostnaden? Du måste väl ha funderat lite innan du skapade tråden. Ange din uppskattning av beloppet med någon sorts beräkning eller källa. Sedan kan du sätta beloppet i proportion genom att jämföra med totala statsbudgeten eller vad du nu finner relevant.

Är kostnaden för Folk och försvar större och mer upprörande än någon annan konferens?

Ska jag som vanlig medborgare i Sverige uppskatta kostnaden för Folk och Försvar? Inte bara 2018 utan alla år som gått?. Tack för att du tilldelat mig en väldigt svår uppgift. OK, jag ska svara så ärligt jag kan. Det är väl ungefär 2000 personer där från "all walks of life" som snor skattepengar. Äckligt jävla pack är de alla "without exception". Sälen är inte billigt. Helpension i tre dagar kostar säkert över 20,000 kr per skalle. Då pratar vi alltså om minst 40 miljoner SEK. Sen kommer ju alla restauranger och pubar runt om. De går och "kritar" allt. 5000 kr per skalle i "vimlet"? Enkelt! 10 miljoner till. Samt tömandet av minibarer, handduksstölder, konst som försvinner, taxiresor några hundra meter. Lägg tvåtusen per skalle för det. 4 miljoner till. Sen är jag snäll överlag för det är så jag uppfostrad. Jag tänker bättre om människor än vad som är verklighet. Så vi säger 60 miljoner SEK. Det är kostnaden. Sen 1993 i Sälen, inflation inräknad så snackar vi 1993-2018. Det har nog kostat minst 1 miljard alla dessa år. När började allt skyllas på Ryssland? När det inte längre fanns några "diktatorer" att avlägsna.

Har ni lyssnat på psykopaterna? Jag har haft SVT2 på hela tiden och lyssnar på psykopaterna. Jag kan nästan höra hur det tuggar i sig fläsk, nöt och kyckling i bakgrunden. Det tråkigaste av allt är att finländaren har blivit smittad av svensken. Finnen hade jag respekt för en gång i tiden. Nu är det slut även med det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in