2018-01-16, 16:39
Medlem
JBernards avatar
Vilken slump att dom förlägger konferensen i Sälen under högsäsong. Som skattebetalare med tanke på landets bästa föreslår jag att man antingen flyttar konferensen till tidig vår/sen höst eller lägger den i t ex Malmö eller Jönköping under aktuell tid.
Citera
2018-01-16, 16:55
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Vilken slump att dom förlägger konferensen i Sälen under högsäsong. Som skattebetalare med tanke på landets bästa föreslår jag att man antingen flyttar konferensen till tidig vår/sen höst eller lägger den i t ex Malmö eller Jönköping under aktuell tid.

Det är ingen slump. För det här är perioden då "Svensson" är som mest sliten och uttömd. Andra halvan av januari är "Svensson" trött, sliten och vill bara sova. Då kör psykopaterna sitt "race". Tror ni på allvar att jag skämtar efter alla dessa år? DE SNOR VÅRA PENGAR LIVE I TV! Slå på SVT 2 nu.

Det är därför jag säger följande. Jag behöver ca 20 starka män i Stockholm (beväpnade) och så går vi till riksdagens lönekontor och fysiskt stänger ner det. Då kommer inte "ettorna och nollorna" ticka in på psykopaternas konton. Då är det slut. Det finns en funktion att skicka privata meddelanden. Jag är redo. Dessa jävla nyliberaler ska bort. Vad som händer efter det? Vet ej. Men de ska bort.
Citera
2018-01-16, 17:32
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ska jag som vanlig medborgare i Sverige uppskatta kostnaden för Folk och Försvar?
Ja det kan man väl verkligen förvänta sig när du nu är så upprörd att du startar en tråd om saken. Det ligger väl exempelvis mer på dig än någon annan Flashbackare.

Citat:
Inte bara 2018 utan alla år som gått?. Tack för att du tilldelat mig en väldigt svår uppgift. OK, jag ska svara så ärligt jag kan. Det är väl ungefär 2000 personer där från "all walks of life" som snor skattepengar. Äckligt jävla pack är de alla "without exception". Sälen är inte billigt. Helpension i tre dagar kostar säkert över 20,000 kr per skalle. Då pratar vi alltså om minst 40 miljoner SEK. Sen kommer ju alla restauranger och pubar runt om. De går och "kritar" allt. 5000 kr per skalle i "vimlet"? Enkelt! 10 miljoner till. Samt tömandet av minibarer, handduksstölder, konst som försvinner, taxiresor några hundra meter. Lägg tvåtusen per skalle för det. 4 miljoner till. Sen är jag snäll överlag för det är så jag uppfostrad. Jag tänker bättre om människor än vad som är verklighet. Så vi säger 60 miljoner SEK. Det är kostnaden. Sen 1993 i Sälen, inflation inräknad så snackar vi 1993-2018. Det har nog kostat minst 1 miljard alla dessa år. När började allt skyllas på Ryssland? När det inte längre fanns några "diktatorer" att avlägsna.

Har ni lyssnat på psykopaterna? Jag har haft SVT2 på hela tiden och lyssnar på psykopaterna. Jag kan nästan höra hur det tuggar i sig fläsk, nöt och kyckling i bakgrunden. Det tråkigaste av allt är att finländaren har blivit smittad av svensken. Finnen hade jag respekt för en gång i tiden. Nu är det slut även med det.
Har du några källor till dina siffror? En snabb koll säger att årets konferens hade c:a 350 deltagare och inte 2000 som du skrev. Källa: http://www.folkochforsvar.se/rikskonferensen.html

Har du lika dålig grund för resten av dina påståenden? För övrigt betalas såklart inte icke statliga deltagares avgift från statskassan.

Jag önskar även bevis för det där med handduksstölder etc.
Senast redigerad av skunkjobb 2018-01-16 kl. 17:34.
Citera
2018-01-16, 19:45
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ja det kan man väl verkligen förvänta sig när du nu är så upprörd att du startar en tråd om saken. Det ligger väl exempelvis mer på dig än någon annan Flashbackare.

Har du några källor till dina siffror? En snabb koll säger att årets konferens hade c:a 350 deltagare och inte 2000 som du skrev. Källa: http://www.folkochforsvar.se/rikskonferensen.html

Har du lika dålig grund för resten av dina påståenden? För övrigt betalas såklart inte icke statliga deltagares avgift från statskassan.

Jag önskar även bevis för det där med handduksstölder etc.

...och alla stackare som jobbar på hotellen, på restaurangerna, i pubarna? De räknas inte som människor som är där och "servar" dessa jävla societetssvin? Som skattebetalarna måste betala i t ex arbetsgivaravgift. Du tror inte det påverkar oss alla? Eller menar du att de själva går omkring och "servar" sig själva rakt ut ur kassaapparaten? För att vara ett troll, som du är, så börjar du tappa greppet. Du är en idiot.

Även om det bara är 350 fittor som dig själv. 350 x 20,000 kr plus extrasupande, och stölder säg 5,000 per skalle. 8,7-9 miljoner kronor. Du tycker alltså även att denna "låga" siffra är OK att "Svensson" står för? Är du dum i huvudet på riktigt? Bor du ens i Sverige? Stockholm?
Citera
2018-01-16, 20:12
Moderator
Strix m/94s avatar
Till en stats viktigaste uppgifter hör säkerhetspolitiken. I år har det varit mycket hård säkerhetspolitik på dagordningen; det militära försvaret, samarbete med Nato/USA och terrorhotet. Om det är något, vid sidan av ett fungerande rättssystem, som en stat skall lägga skattepengar på så är det säkerhetspolitiken. Hade Sverige över tid tagit denna uppgift på större allvar, så är det många problem som vi inte hade haft nu.

Så, att det "säkerhetspolitiska komplexet" träffas under några dagar för att diskutera viktiga frågor, och också får uppmärksamhet för dessa frågor hos allmänheten, är inte bortkastade pengar utan tvärtom väl investerade. Särskilt om det också blir ordentliga effekter för vår försvarsförmåga.

Men, vi får väl hoppas att ordföranden i SS-U får lifta hem i år, eller i alla fall åka kollektivt.
Citera
2018-01-16, 20:38
Medlem
storraps avatar
Citat:
dessa jävla societetssvin ......ett troll, som du är, ....så börjar du tappa greppet. Du är en idiot.
Är du dum i huvudet på riktigt? Bor du ens i Sverige? Stockholm?
Sälenkonferensen är som Strix säger viktig men av din trådtext o dina följande "välbalanserade" inlägg att döma har du inte greppat vad den handlar om o varför. Än mindre har du börjat tråden med några som helst fakta på fötterna..
Citera
2018-01-16, 21:10
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Till en stats viktigaste uppgifter hör säkerhetspolitiken. I år har det varit mycket hård säkerhetspolitik på dagordningen; det militära försvaret, samarbete med Nato/USA och terrorhotet. Om det är något, vid sidan av ett fungerande rättssystem, som en stat skall lägga skattepengar på så är det säkerhetspolitiken. Hade Sverige över tid tagit denna uppgift på större allvar, så är det många problem som vi inte hade haft nu.

Jag ska vara varsam eftersom du är en moderator. Jag respekterar det och håller igen "min käft". Men du ser själv när man som vanlig medborgare berör ett "problem" då kommer trollen som ett brev på posten. Vad ska jag svara "skunkjobb" som jag redan inte svarat i alla andra trådar (bara Gud vet)? Allt ska "spåra ur", typ "derail på amerikanska". Då blir "skunkjobb" glad. Eftersom han är en kaos:are.

Citat:
Så, att det "säkerhetspolitiska komplexet" träffas under några dagar för att diskutera viktiga frågor, och också får uppmärksamhet för dessa frågor hos allmänheten, är inte bortkastade pengar utan tvärtom väl investerade. Särskilt om det också blir ordentliga effekter för vår försvarsförmåga.

Ja men hotet finns redan i landet. Det är inte ryssen. Det är muslimen. Hur många trådar och svar behövs för att folk ska fatta?

Citat:
Men, vi får väl hoppas att ordföranden i SS-U får lifta hem i år, eller i alla fall åka kollektivt.

Problemet om man låter allt bero är att fakturan ändå kommer och "Svensson" har inte råd längre. Så när jag ber om "20 starka, beväpnade män" så vet jag att ingen kommer. För Sverige är dött. Jag kommer behöva, SJÄLV, att stänga igen riksdagens lönekontor. Och jag kommer förmodligen få plikta med livet. För någon dum jävel kommer skjuta mig. Helt säkert. Förmodligen i magen och jag kommer lida alla helvetens kval. Men jag ska stänga igen riksdagens kontor i år. Kosta vad det vill. Men jag kommer göra det för mina medmänniskor. Jag gör det när ni minst anar det. Men jag skulle uppskatta hjälp.
Citera
2018-01-16, 21:27
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Problemet om man låter allt bero är att fakturan ändå kommer och "Svensson" har inte råd längre. Så när jag ber om "20 starka, beväpnade män" så vet jag att ingen kommer. För Sverige är dött. Jag kommer behöva, SJÄLV, att stänga igen riksdagens lönekontor. Och jag kommer förmodligen få plikta med livet. För någon dum jävel kommer skjuta mig. Helt säkert. Förmodligen i magen och jag kommer lida alla helvetens kval. Men jag ska stänga igen riksdagens kontor i år. Kosta vad det vill. Men jag kommer göra det för mina medmänniskor. Jag gör det när ni minst anar det. Men jag skulle uppskatta hjälp.
Det var ord och inga visor det!
Fanns du inte redan på SÄPO:s lista över intressanta personer så finns du förmodligen nu.

För övrigt, hur ska man kunna hjälpa dig om du ska göra det när vi minst anar det?
Du måste ju ge oss ett datum om någon skulle vilja hjälpa till, annars går det ju inte.
Citera
2018-01-16, 21:33
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Jag ska vara varsam eftersom du är en moderator. Jag respekterar det och håller igen "min käft". Men du ser själv när man som vanlig medborgare berör ett "problem" då kommer trollen som ett brev på posten. Vad ska jag svara "skunkjobb" som jag redan inte svarat i alla andra trådar (bara Gud vet)? Allt ska "spåra ur", typ "derail på amerikanska". Då blir "skunkjobb" glad. Eftersom han är en kaos:are.

Vi moderatorer är inte skörare än andra användare, och vi skriver som vanliga användare också

Citat:
Ja men hotet finns redan i landet. Det är inte ryssen. Det är muslimen. Hur många trådar och svar behövs för att folk ska fatta?

Om Du blir skjuten så gör Du ingen nytta för Sverige. Minns följande tänkvärda uttalnde:

"No man ever won a war by dying for his country."

Förvisso har vi det mest akuta hotet inom landets gränser, men det betyder inte att de yttre hoten är oviktiga. Tvärtom. Kanske är det endast genom att upprusta mot de yttre hoten, som vi kan skaffa oss de redskap som behövs för att klara av de inre hoten.
Citera
2018-01-17, 23:24
Medlem
snor tråden lite ifrån denna jobbiga jävla ts, är det på detta möte som det ska bestämmas om det blir Nato på papper eller inte?
Citera
2018-01-18, 15:38
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 17maj
snor tråden lite ifrån denna jobbiga jävla ts, är det på detta möte som det ska bestämmas om det blir Nato på papper eller inte?
Nej självklart inte.
Citera
2018-01-18, 16:33
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
...och alla stackare som jobbar på hotellen, på restaurangerna, i pubarna? De räknas inte som människor som är där och "servar" dessa jävla societetssvin? Som skattebetalarna måste betala i t ex arbetsgivaravgift. Du tror inte det påverkar oss alla? Eller menar du att de själva går omkring och "servar" sig själva rakt ut ur kassaapparaten? För att vara ett troll, som du är, så börjar du tappa greppet. Du är en idiot.

Även om det bara är 350 fittor som dig själv. 350 x 20,000 kr plus extrasupande, och stölder säg 5,000 per skalle. 8,7-9 miljoner kronor. Du tycker alltså även att denna "låga" siffra är OK att "Svensson" står för? Är du dum i huvudet på riktigt? Bor du ens i Sverige? Stockholm?
Du skiter alltså ur dig några siffror som är ren fantasi och fullständigt överdrivna, kallar andra för troll och idioter och sen tror du att någon ska ta dig på allvar. Du verkar faktiskt inte klok i huvudet.

Rikskonferensen Folk och försvar är bra, försvaret är en viktig angelägenhet där det är bra med ett forum för intresserade bland både politiker och andra inblandade. Kostnaden är ingenting att gråta över, en kostnad som för övrigt bara delvis tas från statskassan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in