Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Till en stats viktigaste uppgifter hör säkerhetspolitiken. I år har det varit mycket hård säkerhetspolitik på dagordningen; det militära försvaret, samarbete med Nato/USA och terrorhotet. Om det är något, vid sidan av ett fungerande rättssystem, som en stat skall lägga skattepengar på så är det säkerhetspolitiken. Hade Sverige över tid tagit denna uppgift på större allvar, så är det många problem som vi inte hade haft nu.
Jag ska vara varsam eftersom du är en moderator. Jag respekterar det och håller igen "min käft". Men du ser själv när man som vanlig medborgare berör ett "problem" då kommer trollen som ett brev på posten. Vad ska jag svara "skunkjobb" som jag redan inte svarat i alla andra trådar (bara Gud vet)? Allt ska "spåra ur", typ "derail på amerikanska". Då blir "skunkjobb" glad. Eftersom han är en kaos:are.
Citat:
Så, att det "säkerhetspolitiska komplexet" träffas under några dagar för att diskutera viktiga frågor, och också får uppmärksamhet för dessa frågor hos allmänheten, är inte bortkastade pengar utan tvärtom väl investerade. Särskilt om det också blir ordentliga effekter för vår försvarsförmåga.
Ja men hotet finns redan i landet. Det är inte ryssen. Det är muslimen. Hur många trådar och svar behövs för att folk ska fatta?
Citat:
Men, vi får väl hoppas att ordföranden i SS-U får lifta hem i år, eller i alla fall åka kollektivt.
Problemet om man låter allt bero är att fakturan ändå kommer och "Svensson" har inte råd längre. Så när jag ber om "20 starka, beväpnade män" så vet jag att ingen kommer. För Sverige är dött. Jag kommer behöva, SJÄLV, att stänga igen riksdagens lönekontor. Och jag kommer förmodligen få plikta med livet. För någon dum jävel kommer skjuta mig. Helt säkert. Förmodligen i magen och jag kommer lida alla helvetens kval. Men jag ska stänga igen riksdagens kontor i år. Kosta vad det vill. Men jag kommer göra det för mina medmänniskor. Jag gör det när ni minst anar det. Men jag skulle uppskatta hjälp.