Elevanse mot hetsätning
Enligt följande sida är det godkänt att behandla hetsätning med Elevanse. Läs nedan:
http://www.sbu.se/sv/publikationer/S...ningsstorning/
Jag har under hela mitt liv plågats av extrem hetsätning pga svår hunger. Får lågt blodsocker om jag inte äter konstant. Har tidigare lyckats gå upp 50 kg på mindre än 1 år. Har anlag för extrem fetma och hjärt och kärlsjukdomar. För 3 år sedan gjorde jag en gastric bypas men problemet kvarstår med extrem hunger. Kan äta hur mycket som helst utan problem. Får aldrig dumpningar som man ska få om man äter för fort, för mycket eller fel saker.
En läkare var på väg att skriva ut Elevanse mot hetsätning men jag avbröt med henne omgående när jag upptäckte några vidriga saker med henne. Hon hade skrivit ut Elevanse mot hetsätning till andra patienter så det förekommer alltså.
Eftersom jag bröt med ovanstående läkare så tänkte jag attt jag kan be någon annan psykläkare skriva ut medicinen istället, det visade sig att läkare är ovilliga till det. Dom påstår att dom inte får. Det är ju bara en lögn. Det är bara att läsa ovanstående länk. Vänder mig till er för att jag behöver hjälp. Vad ska jag ta mig till för att få denna medicin?
Jag misstänker starkt att jag har adhd, men vill helst inte ha denna diagnos efterso det kan skapa problem med tex körkort. Jag anser att jag borde kunna få medicinen på indikationen hetsätning eftersom jag har svår problematik + att elevanse är godkänd för att behandla hetsätning.
Vänligen respektera att jag endast är intresserad av att diskutera detta läkemedel mot hetsätning. Kbt + liknande är of topic och ska inte diskuteras i denna tråd. Om ni är intresserade av det så får ni skapa egen tråd om det. Vill inte ha en massa of topic snack.