Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-13, 18:05
  #1
Medlem
flowerprints avatar
Hej alla, igår var jag hemma hos min vän, vi drack och det blev några glas vin för mycket. Efter ett tag så börjar vi argumentera och det leder sedan till ett bråk mellan oss. Min vän tar en trasa med kloroform mot mig och jag förstår inte riktigt vad som händer. Jag ser bara svart och vaknar några timmar efter.

Jag blev förbannad när jag insåg vad som hänt, men känner ändå att man inte ger upp en vänskap för något sådant.

Vad skulle ni göra?
Citera
2018-01-13, 18:06
  #2
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerprint
Hej alla, igår var jag hemma hos min vän, vi drack och det blev några glas vin för mycket. Efter ett tag så börjar vi argumentera och det leder sedan till ett bråk mellan oss. Min vän tar en trasa med kloroform mot mig och jag förstår inte riktigt vad som händer. Jag ser bara svart och vaknar några timmar efter.

Jag blev förbannad när jag insåg vad som hänt, men känner ändå att man inte ger upp en vänskap för något sådant.

Vad skulle ni göra?

Polisanmäla rakt av, detta är en ickefråga.
Citera
2018-01-13, 18:07
  #3
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerprint
Hej alla, igår var jag hemma hos min vän, vi drack och det blev några glas vin för mycket. Efter ett tag så börjar vi argumentera och det leder sedan till ett bråk mellan oss. Min vän tar en trasa med kloroform mot mig och jag förstår inte riktigt vad som händer. Jag ser bara svart och vaknar några timmar efter.

Jag blev förbannad när jag insåg vad som hänt, men känner ändå att man inte ger upp en vänskap för något sådant.

Vad skulle ni göra?

Är du på riktigt frisk i huvudet så avslutar du vänskapen NU, den där "vännen" har ju visat att denne är totalt vanskapt i infektionen mellan axlarna. En polisanmälan är på sin plats.

Sjuka jävla människor det finns..
Citera
2018-01-13, 18:07
  #4
Medlem
Man tuppar inte av genom att få en trasa med kloroform i ansiktet.
Citera
2018-01-13, 18:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowerprint
Hej alla, igår var jag hemma hos min vän, vi drack och det blev några glas vin för mycket. Efter ett tag så börjar vi argumentera och det leder sedan till ett bråk mellan oss. Min vän tar en trasa med kloroform mot mig och jag förstår inte riktigt vad som händer. Jag ser bara svart och vaknar några timmar efter.

Jag blev förbannad när jag insåg vad som hänt, men känner ändå att man inte ger upp en vänskap för något sådant.

Vad skulle ni göra?

Anmäl. Din våldtog nog dig också. Dessutom kunde du drabbats av andnöd och dött. Anmäl.
Citera
2018-01-13, 18:10
  #6
Medlem
Såklart du måste säga upp vänskapen! Annars tror personen att du tycker det är okej att bli behandlad så + att personen tänker att den kan göra så på fler personer. Polisanmäl!
Citera
2018-01-13, 18:11
  #7
Medlem
Hade haft svårt att hålla inne känslorna och kanske gjort något mindre bra i vredesmod.

Sen hade jag tagit ett stort kliv ifrån personen ifråga.

Det finns bara en förlorare i erat förhållande och det är du, för guds skull gör det rätta valet.

Är du säker på att du inte blev antastad/våldtagen? Varför söva en människa annars liksom.
Citera
2018-01-13, 18:13
  #8
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerprint
Hej alla, igår var jag hemma hos min vän, vi drack och det blev några glas vin för mycket. Efter ett tag så börjar vi argumentera och det leder sedan till ett bråk mellan oss. Min vän tar en trasa med kloroform mot mig och jag förstår inte riktigt vad som händer. Jag ser bara svart och vaknar några timmar efter.

Jag blev förbannad när jag insåg vad som hänt, men känner ändå att man inte ger upp en vänskap för något sådant.

Vad skulle ni göra?

Det här tror jag inte på eftersom du inte tuppar av bara genom att någon tar en trasa "kloroform" och trycker i nyllet på dig. Det är inte som på film utan en kamp hade utbrutit som varat en stund och ett rejält bråk där du kämpar för livet skulle sett rätt allvarlig ut. Något med den här historien stämmer inte. Det är ett som är säkert.
Citera
2018-01-13, 18:13
  #9
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
Man tuppar inte av genom att få en trasa med kloroform i ansiktet.

Sant.
Det krävs 3-4 DJUPA andetag för att nå den effekten med kloroform.
Citera
2018-01-13, 18:13
  #10
Medlem
Haha är ni bra polare så var det faktiskt jävligt kul gjort, förutsatt att det var du som betedde dig som en idiot 😁

Riskerar man några skador genom att bli däckad med kloroform?
Citera
2018-01-13, 18:14
  #11
Medlem
flowerprints avatar
Tack för era svar, jag kommer se över detta och förhoppningsvis avsluta relationen med denna människa.

Känns så jobbigt bara då det är diagnoser inblandat och människan kommer ta väldigt illa vid sig av en separation.
Citera
2018-01-13, 18:24
  #12
Medlem
Maravillas avatar
Haha hade nog vikt mig av skratt om någon polare fick för sig att göra något så efterblivet(mot någon annan då givetvis)
Snacka om att sätta punkt för en diskussion!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback