2018-06-14, 17:47
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Det finns säkert nån kroppstyp som inte luktar så mkt trots avsaknaden av dusch, men jag har då aldrig träffat någon sån.
Alla jag träffat som inte duschat på ett tag (2-3v) luktar surt/bajs. De har oxå gemensamt att de inte själva känner det...

Vad är poängen?
Hur många är dem alla? Hur kommer det sig att du träffat så många (låter som det är många) som inte duschat på 2,3v? Finns dem i di bekantskapskrets? Hur vet du att dem inte duschat på 2,3v?
Citera
2018-06-14, 18:16
Medlem
Banangurkazzs avatar
Har du badat istället då eller? Jag har inte badat på över två år. Vissa väljer duscha andra badar smaksak.
Citera
2018-06-14, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Man är inte sjuk bara för att man skiter i normer. Det är bara några generationer sedan som folk bara badade till jul. Drottningen av Spanien, som hjälpte Columbus ekonomiskt, lär bara ha badat två gånger i hela sitt liv. Dan Anderssons lärare i folkskolan i slutet av 1800-talet tvättade sig inte ens i ansiktet varje dag. Osv.

Givetvis.... Men om du inte duschat på 11 månader år 2018 handlar det GARANTERAT OM psykisk sjukdom, sedan att det kan vara en tävling eller något annat går givetvis inte att utesluta till 100%, men jag sätter mina pengar på just psykisk sjukdom.
Citera
2018-06-14, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lesman123
Ärligt så skryter jag lite grann och när jag säger det till folk jag träffar så tror dom jag skojar. ingen har påpekat jag luktar dåligt heller.

Träffar inte mycket folk iofs men ändå.

Har inte märkt något negativt med detta men undrar såklart om det kan hända nåt av att inte dusha? Typ risk för klåda eller skit.

Har du någon slags svampväxt i ljumsken ? förutsätter att du är kille, så hur ser körtlarna ut runt kuken? är de rosa och inflammerade ?
Citera
2018-06-14, 18:48
Medlem
sfrges avatar
Hur luktar du under armarna?
Kommer det en våg av liklukt från underlivet när du tar av dig kalsongen?
I ett land som Sverige där vi har så mycket vatten skulle jag vilja påstå att det är ett sjukligt beteende att aldrig duscha.

Det är som att ha 25 miljoner kr på sparkontot och det enda man äter varje dag är ravioli på konserv.
Sök hjälp.
Citera
2018-06-14, 18:50
Medlem
jattelokas avatar
När jag vart i en depression kanske jag sket i att duscha på 5 dagar, MAX. Då kände jag mig rätt så smutsig men hade nog kunnat palla någon dag till. Det värsta är ju att håret blir flottigt som fan men luktade faktiskt inte särskilt dåligt runt kroppen egentligen.

Kroppen gör av sig med hår, hud och massa annat (rätt stora mängder) under dagen bara. Så att du inte duschat på 11 månader, om det nu stämmer, måste du vara riktigt risig. Ta en dusch, raka av dig håret och skrapa av all död hud.
Citera
2018-06-14, 18:58
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa
Han har ingen dusch utan använder badkar

Exakt min tanke också, rent spontant. Själv kommer jag inte ihåg när jag duschade sist, eller badade i badkar. (Har bubbelpool jag badar i dagligen, här i Göteborg har vi ingen vattenbrist än)..

Men för att vara lite mer allvarsam, så bristande personlig hygien är väldigt otrevligt, inte enbart medicinskt med avarter som skabb, loppor och löss, utan även rent socialt. Personer som stinker/ser ovårdade och smutsiga ut blir "med rätta" behandlade som paria.Alltså riskerar personen som inte sköter sin hygien bli deprimerad/psykisk ohälsa då "hen" upplever att folk undviker personen i fråga.

Överdriven hygien (man tvättar kroppen) flera gånger per dag, kan också ge medicinska problem, exempelvis svamp i underlivet och övrig hudklåda/mjäll etc. Så det gamla svenska "unika" ordet lagom är bäst även här.
Citera
2018-06-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorgenstorm99
Hur många är dem alla? Hur kommer det sig att du träffat så många (låter som det är många) som inte duschat på 2,3v? Finns dem i di bekantskapskrets? Hur vet du att dem inte duschat på 2,3v?

Här haft 3st på jobbet (på olika jobb) där arbetsledningen fått lov att säga ifrån att de ska duscha för omgivningens skull. Ingen av dom brydde sig när man försökte berätta, (som ibland fått upprepas var 2-3-4vecka) Sent här jag en släkting som håller på sådär med jämna mellanrum.

Några till I utkanten av bekanskapskretsen, där I perioder tex depressioner och liknande saker ibland leder till bristande hygien.

Hur man vet? Jag frågar om det är någon jag bryr mig om. Tycker att det är oförskämt att inte berätta för någon Om han luktar Illa.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2018-06-14 kl. 19:07.
Citera
2018-06-14, 19:07
Medlem
Förr i Sverige badade man ordentligt två gånger per år, vid midsommar och jultvagningen.

Att just duscha är inte nödvändigt. Du kan sköta din hygien med vatten och skrubbning.
Förr tvättade man sig med vattenfat, borste och trasa.

Om du har ett typiskt kontorsjobb och aldrig duschar lär du inte få några direkta hälsoproblem så som infektioner och ohyra per automatik.
Sköter du däremot inte intimhygienen lär du få skavsår.

Huruvida du framstår som fräsch bland din omvärld är en annan femma.
Citera
2018-06-14, 19:08
Medlem
ReiseReises avatar
Varför tror vissa här att det är omöjligt? Att duscha regelbundet är något som vi har börjat med endast de senaste hundra åren.

För min egen del så vill jag påpeka att jag har aldrig tvättat håret eller använt shampo sedan jag var 11 år gammal och det märks faktiskt inte ett dugg.
Citera
2018-06-14, 19:17
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Varför tror vissa här att det är omöjligt? Att duscha regelbundet är något som vi har börjat med endast de senaste hundra åren.

För min egen del så vill jag påpeka att jag har aldrig tvättat håret eller använt shampo sedan jag var 11 år gammal och det märks faktiskt inte ett dugg.

Omöjligt? Det är väl ingen som tror att det är omöjligt men folk ifrågasätter väl om TS är vid sina sinnes fulla bruk.
Det är inte omöjligt att pissa på sig varje dag under ett års tid utan att byta kalsonger heller.
Det går säkert alldeles utmärkt men frågan är hur normalt det är.

Varför tvättar du Inte ditt hår någon gång?
Citera
2018-06-14, 19:27
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Omöjligt? Det är väl ingen som tror att det är omöjligt men folk ifrågasätter väl om TS är vid sina sinnes fulla bruk.
Det är inte omöjligt att pissa på sig varje dag under ett års tid utan att byta kalsonger heller.
Det går säkert alldeles utmärkt men frågan är hur normalt det är.

Varför tvättar du Inte ditt hår någon gång?

Jag slutade helt enkelt att göra det. Efter en tid så blev mitt hår faktiskt bättre, den fick en snygg form och känns lika naturlig. Har aldrig hört något om lukt heller, inte ens min tjej som brukar ligga och andas in i mitt hår har sagt ett ord och blev också väldigt förvånad när hon fick veta att jag aldrig tvättar det (självklart sköljs det ju av när jag duschar)
Idag så skulle det kännas oerhört konstigt och meningslöst att använda shampo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in