2018-01-13, 03:21
Avslutad
Ja, som rubriken frågar - vad skulle hända mer än att man luktade lik efter någon vecka? Skulle man bli sjuk och döende efter en bestämd tid? Eller klarar kroppen av att vara skitig riktigt lång tid?

Kan staten tvångstvätta dig, med hänvisning till både rikets och din egen säkerhet? Kanske skulle man dras inför domstol och sättas under förmyndarskap med domen att bli nerkastad i en löddrig pool.

Vad tror ni, och vad vet ni?
Citera
2018-01-13, 03:28
Medlem
InflatableBoppos avatar
Vetenskapskanalen life noggin har svarat på den frågan what would happen if you never showered? Om det de kom fram till stämmer är upp för diskussion.

https://youtu.be/cqXzmiAvav0
Citera
2018-01-13, 03:35
Medlem
wag1fromDerInits avatar
Antagligen skulle du i första hand lukta fett illa och bli socialt utstött. Tro mig, har träffat några av dessa individer inom högskolan.
Citera
2018-01-13, 04:11
Bannlyst
Det skulle nog inte gå mer en 3-4 dagar innan det börjar klia och jävlas men om du dubblar tiden så börjar man nog vänja sig till slut.

Finns ju folk som är inspärrade i äckliga jävla fängelser utan tillgång till dusch där cellerna dessutom är fulla med råttor kackerlackor och annat elände, man klarar sig nog ett bra tag.

Jag åker aldrig kollektivt men man har ju hört storys från dom som gör det när det kommer in någon pissluffargubbe/kärring och stinker så förbannat jävla illa så folk måste fly alternativt spy!

Du får prova.
Citera
2018-01-13, 04:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KneeTop
Det skulle nog inte gå mer en 3-4 dagar innan det börjar klia och jävlas men om du dubblar tiden så börjar man nog vänja sig till slut.

Finns ju folk som är inspärrade i äckliga jävla fängelser utan tillgång till dusch där cellerna dessutom är fulla med råttor kackerlackor och annat elände, man klarar sig nog ett bra tag.

Jag åker aldrig kollektivt men man har ju hört storys från dom som gör det när det kommer in någon pissluffargubbe/kärring och stinker så förbannat jävla illa så folk måste fly alternativt spy!

Jag har hamnat bakom personer i kassaköer som inte har luktat rosor direkt. Så jag vet själva lukten men frågan är om de berörda personernas livslängd förkortas enbart på grund av det?
Yes, kroppen kliar som fan när man inte har duschat på flera dagar, man liksom känner hur svetten grupperar sig och gör sig redo för bakteriehärden. Jag vet, för jag var på skolläger en gång där det inte fanns duschar och jag vägrade att bada i sjön som de andra, och på det cyklade vi både dit och hem. Helvete vad jag duschade och schamponerade när jag kom hem.

Citat:
Du får prova.

Ett Flashback-experiment.
Citera
2018-01-13, 06:15
Medlem
redmoon-cats avatar
då kan jag sälla mig till de som inte duschat på sju månader ungefär. Till en början och varje dag använde jag en tvättsvamp istället. Varför? I mitt torp finns bara kallvatten. Orka elda på varmvatten osv. Jo detta är sant att jag är lat också och svettas lite och jag är mycket medveten om att jag bara stinker Lite. Har en tjej som jag träffar ibland och hon har bett mig tvätta mig och det har hänt att jag låtsats duscha hemma hos henne för att dras på mig hennes parfym efteråt.
Det kliar mycket sällan numera och annars märker jag inga som helst åkommor. Ämnet är dock mycket intressant!
Senast redigerad av redmoon-cat 2018-01-13 kl. 06:17.
Citera
2018-01-13, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av redmoon-cat
då kan jag sälla mig till de som inte duschat på sju månader ungefär. Till en början och varje dag använde jag en tvättsvamp istället. Varför? I mitt torp finns bara kallvatten. Orka elda på varmvatten osv. Jo detta är sant att jag är lat också och svettas lite och jag är mycket medveten om att jag bara stinker Lite. Har en tjej som jag träffar ibland och hon har bett mig tvätta mig och det har hänt att jag låtsats duscha hemma hos henne för att dras på mig hennes parfym efteråt.
Det kliar mycket sällan numera och annars märker jag inga som helst åkommor. Ämnet är dock mycket intressant!

Varför duschar du inte när du får chansen?
Citera
2018-01-13, 06:31
Medlem
redmoon-cats avatar
Citat:
Varför duschar du inte när du får chansen?
Det känns JÄVLIGT motigt som om jag har "vattenskräck"? Det har också blivit en slags grej av det och konstigt nog känns det helt onödigt.
MEN jag tvättar håret regelbundet i diskhon.
Senast redigerad av redmoon-cat 2018-01-13 kl. 06:33.
Citera
SvartaBjorns avatar

Moderatormeddelande

Postat av SvartaBjorn 2018-01-13, 07:11
Medlem
Kan vi koncentrera oss på hur kroppen mår när hygienen lämnar övrigt att önska samt eventuella tvångsmedel som kan tas till om så är fallet.

Tack på förhand!

/Moderator
2018-01-13, 11:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Man behöver inte lukta.
Vet en som inte hade duschat på åtta månader. Ingen lukt alls.
Däremot enormt fettigt hår, rivmärken efter klåda och utslag.
Citera
2018-01-13, 20:26
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Man behöver inte lukta.
Vet en som inte hade duschat på åtta månader. Ingen lukt alls.
Däremot enormt fettigt hår, rivmärken efter klåda och utslag.

Jag håller med om att man inte behöver lukta om man inte duschar,
FÖRUTSATT att man åtminstone tvättar/vaskar sig ibland mellan benen, under armarna och håret.
Gjorde h*n verkligen inte det heller ens mellan benen eller under armarna?
Citera
2018-01-13, 20:53
Medlem
SevenStarss avatar
Döda hudceller, gammalt svett osv täpper huden och kan orsaka akne.
Större risk för hudbesvär pga obalans av bakterier på huden.
Man kan få som en yta på huden tillslut av all gammal hud, svett och så vidare
som kan vara som typ ett gråaktigt lager...
Det finns också något som heter "Dermatitis Neglecta".

Dock tror jag att folk överdriver hela grejen att folk stinker om de inte tar en riktig dusch.
Så länge folk tvättar sig ibland via handfatet på specifika ställen så är det nog svårt att märka
om personer man ser/träffar på har haft en riktig dusch på, låt oss säga, 4+ månader eller inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in