2018-02-15, 01:30
Avslutad
Ni som inte pallar människans inre och yttre äcklighet, sluta läs nu.

Jag har åkt på influensa, och duschade inte de första dagarna eftersom jag var otroligt trött. Då kom jag att tänka på min tråd och kör nu ett mini-experiment där jag inte har duschat på en vecka. Jag kör på tills influensan är över. Det enda fusket är att jag borstar tänderna och tvättar händerna.

Status just nu: Jag stinker som tusan, brösten känns som två svettiga geleklumpar, mitt hår är en enda stor flotthög, min hy har tillräckligt med fett för att driva en McDonalds, fittan utsöndrar dofter jag inte visste fanns och fötterna känns som klister när jag sover.

Vi får se hur länge jag pallar gå runt och lukta apa. En granne betedde sig suspekt i dag, så nu har jag förmodligen ett rykte som äkta skitgris.
Citera
2018-02-15, 01:48
Avslutad
Helvete vad kroppen kliar, särskilt min hårbotten.
Citera
2018-02-15, 01:53
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP

Jag har åkt på influensa, och duschade inte de första dagarna eftersom jag var otroligt trött. Då kom jag att tänka på min tråd och kör nu ett mini-experiment där jag inte har duschat på en vecka. Jag kör på tills influensan är över. Det enda fusket är att jag borstar tänderna och tvättar händerna.

Status just nu: Jag stinker som tusan, brösten känns som två svettiga geleklumpar, mitt hår är en enda stor flotthög, min hy har tillräckligt med fett för att driva en McDonalds, fittan utsöndrar dofter jag inte visste fanns och fötterna känns som klister när jag sover.

Vi får se hur länge jag pallar gå runt och lukta apa. En granne betedde sig suspekt i dag, så nu har jag förmodligen ett rykte som äkta skitgris.

Du kommer inte bli friskare fortare utan det tar längre tid så in i duschen nu
Citera
2018-02-15, 02:03
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Man märker det på kollegor, vänner och närstående när de plötsligt drar sig undan. Seriöst, händer väl inte mycket mer än att man luktar apa,typ. Fett hår. På sikt är det förstås en fara för kroppen med bakterieansamlingar etc
Citera
2018-02-15, 03:08
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGreyspoon13
Man märker det på kollegor, vänner och närstående när de plötsligt drar sig undan. Seriöst, händer väl inte mycket mer än att man luktar apa,typ. Fett hår. På sikt är det förstås en fara för kroppen med bakterieansamlingar etc

Det där med lukta apa. TS bör undvika djungler. Stor risk att en jättegorilla fattar tycke för henne och vill idka älskog. En älskog som innefattar otroligt hög risk till för tidig död. Särskilt om alfahanen har bdsm-tendenser.
Citera
2018-02-15, 03:16
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Det där med lukta apa. TS bör undvika djungler. Stor risk att en jättegorilla fattar tycke för henne och vill idka älskog. En älskog som innefattar otroligt hög risk till för tidig död. Särskilt om alfahanen har bdsm-tendenser.

Gott bra
Citera
2018-02-21, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP

Status: Nyduschad!
Jag var tvungen, hårbottens inferno höll på att knäcka mig. Jag ville fortsätta längre, lite kul var det att ta bort, i vårt moderna samhälle, rena självklarheter. Mitt nästa experiment blir kanske att avstå allt internetbaserat under minst en månad. Man måste utmana slaven inom sig som de stora, onda krafterna ömsint och kalkylerat har format under lång tid.

Otroligt skönt också att klippa naglarna, det ska göras när man är helt ren för att uppnå maximal glädjeeffekt.
Citera
2018-02-24, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Eskimåer borde vara ganska otvättade vintertid.
Fukt kyler ner så att vara fin i kanten och ägna sig åt alltförmycket personlig hygien i sådana extremmiljöer gör väl att man riskerar att frysa ihjäl.
Åtminstone förr i tiden, idag har dom kanske andra möjligheter.

Pratade med en forskar tjej en gång som bott och forskat på sydpolen 4 mån ca. Dom hade fått tydliga instruktioner om att inte duscha under denna tid för att inte riskera förfrysa sig. Hon sa att hon endast vaskade av sig i nedre regionerna så hin var smutsig / ”vid behov” (antar att det var vid mens/dålig mage etc hon menade). I övrigt endast tillåtet tvätta ev sår och handtvätt vid nodvändighet som tex de som fixade maten. Dock frodas ju inte bakterier på samma sätt som i värmen så inga problems.

Iallafall så sa han att håret var fett å äckligt å folk luktade illa under vecka 2-3 ca men sedan vande man sig eller slutade lukta illa. Hon visste inte själv vilket . Inga problem i övrigt pga oduschade.
Vet dock inte om resultatet hade varit likadant på varmare breddgrader. Kanske större risk för ev ohyra bakterier å annat i värme. Kanske finns belägg för de strikta tvätt och hygien regler som religionen i sandländerna påbjuder men som vi historiskt inte alls haft här i norr där vi badade till jul
Citera
2018-06-14, 15:51
Medlem
Har inte dushat på 11 månader

Ärligt så skryter jag lite grann och när jag säger det till folk jag träffar så tror dom jag skojar. ingen har påpekat jag luktar dåligt heller.

Träffar inte mycket folk iofs men ändå.

Har inte märkt något negativt med detta men undrar såklart om det kan hända nåt av att inte dusha? Typ risk för klåda eller skit.
Citera
2018-06-14, 15:54
Medlem
Troll? Huvudet börjar ju klia efter typ 2 dagar
Citera
2018-06-14, 15:54
Medlem
truthwillouts avatar
1. Du snackar skit.
2. Erik och Mackan gjorde ett avsnitt om samma grej. En kompis till dem duschade inte på en månad. Det medföljde inga hälsorisker men folk ville inte vara i närheten av honom.
Citera
2018-06-14, 15:58
Medlem
blobben!!!s avatar
Så länge du tvättar kläderna lär du inte lukta allt för mycket. Lite som en hund eller annat djur. Kroppen är i stort sett självrengörande.

Ju längre du inte duschar, ju mindre luffare luktar du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in