Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-11, 20:00
  #1
Medlem
Hej, nu vänder jag mig mot er igen som jag tidigare gjort och funnit bra råd.

Jag har flickvän, jippiii sen två år bakåt. Vi har ett långdistansförhållande typ 1 timme emellan. Jag har barn inte hon.
För ca 2 månader sedan så började ett kill namn dyka upp från ingenstans, vilket jag så klart i ifrågasatte. Men ja dem var tydligen väldigt flyktigt vänner på ett jobb för länge sedan.
Dem chattar på snapchat vilket är lite märkligt men vill man de får man ju. De har börjat hänga lite då och då för o ta en cigg och annat.
Tydligen ska denna kille ha tjejproblem och behöver gråta ut om jag fattat det rätt. De ska träffas igen och då försvinner tjejen, svarar inte på messenger eller så på 2 timmar. Jag har sagt jag inte är glad i det, i övrigt är tjejen jävligt pålitlig och tuff, ingen kommer nära utan en smäll.

Men samtidigt så denna kille nämns varje gång vi ses och de träffas så fort jag inte är där. ( Känns det som), mina barns mamma och jag har samma historia där en mans namn dök upp i samtal och sen i sängen med henne.

Jag anser jag kan lita på henne men samtidigt så har jag ingen aning om vad fan de snackar om osv, män är män och jag vill ju inte förlora kvinnan. Men skulle de vara så så är jag inte den som är den. Men känslan jag får av dejavu är inte så trevlig och vad ska man göra? Ska jag tacka för mig, eller ska jag hugga henne på riktigt och be henne sluta träffa han tills jag fått se han?
Citera
2018-01-11, 20:06
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anakai
Hej, nu vänder jag mig mot er igen som jag tidigare gjort och funnit bra råd.

Jag har flickvän, jippiii sen två år bakåt. Vi har ett långdistansförhållande typ 1 timme emellan. Jag har barn inte hon.
För ca 2 månader sedan så började ett kill namn dyka upp från ingenstans, vilket jag så klart i ifrågasatte. Men ja dem var tydligen väldigt flyktigt vänner på ett jobb för länge sedan.
Dem chattar på snapchat vilket är lite märkligt men vill man de får man ju. De har börjat hänga lite då och då för o ta en cigg och annat.
Tydligen ska denna kille ha tjejproblem och behöver gråta ut om jag fattat det rätt. De ska träffas igen och då försvinner tjejen, svarar inte på messenger eller så på 2 timmar. Jag har sagt jag inte är glad i det, i övrigt är tjejen jävligt pålitlig och tuff, ingen kommer nära utan en smäll.

Men samtidigt så denna kille nämns varje gång vi ses och de träffas så fort jag inte är där. ( Känns det som), mina barns mamma och jag har samma historia där en mans namn dök upp i samtal och sen i sängen med henne.

Jag anser jag kan lita på henne men samtidigt så har jag ingen aning om vad fan de snackar om osv, män är män och jag vill ju inte förlora kvinnan. Men skulle de vara så så är jag inte den som är den. Men känslan jag får av dejavu är inte så trevlig och vad ska man göra? Ska jag tacka för mig, eller ska jag hugga henne på riktigt och be henne sluta träffa han tills jag fått se han?

Sätt ner foten och säg vad du accepterar eller inte accepterar, en kvinna som håller på som hon gör är nog tyvärr inte mycket att ha
Citera
2018-01-11, 20:07
  #3
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Tycker du ska tacka för dig och säga att du får deja vu av hela situationen.

Du mår ju helt klart dåligt av hennes beteende så varför vara kvar?
Ett förhållande ska båda må bra, ena parten ska inte sitta och behöva vara orolig.

Är personligen inget svartsjukt kontrollfreak men är jag i ett förhållande så avstår jag kontakter med det motsatta könet just för att slippa såna här situationer och förväntar mig samma sak tillbaka.

Antar att du känner och resonerar på ett liknande sätt men det är uppenbart att din tjej inte gör det och för personligen tycker jag att det är en för stor sak att vara olika i.

Tycker det är respektlös av den part som gör så mot den andra och hela inställningen säger väldigt mycket om personen som gör det.
Sjukt jävla respektlöst att träffa en kille eller tjej och sen ignorera sin partner i 2 timmar. Hur tänker man då? Så gör man inte mot någon man älskar.

Om du däremot gör så mot henne så är det bara att gilla läget eller flippa och framstå som en hycklare.
Citera
2018-01-11, 20:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anakai
Hej, nu vänder jag mig mot er igen som jag tidigare gjort och funnit bra råd.

Jag har flickvän, jippiii sen två år bakåt. Vi har ett långdistansförhållande typ 1 timme emellan. Jag har barn inte hon.
För ca 2 månader sedan så började ett kill namn dyka upp från ingenstans, vilket jag så klart i ifrågasatte. Men ja dem var tydligen väldigt flyktigt vänner på ett jobb för länge sedan.
Dem chattar på snapchat vilket är lite märkligt men vill man de får man ju. De har börjat hänga lite då och då för o ta en cigg och annat.
Tydligen ska denna kille ha tjejproblem och behöver gråta ut om jag fattat det rätt. De ska träffas igen och då försvinner tjejen, svarar inte på messenger eller så på 2 timmar. Jag har sagt jag inte är glad i det, i övrigt är tjejen jävligt pålitlig och tuff, ingen kommer nära utan en smäll.

Men samtidigt så denna kille nämns varje gång vi ses och de träffas så fort jag inte är där. ( Känns det som), mina barns mamma och jag har samma historia där en mans namn dök upp i samtal och sen i sängen med henne.

Jag anser jag kan lita på henne men samtidigt så har jag ingen aning om vad fan de snackar om osv, män är män och jag vill ju inte förlora kvinnan. Men skulle de vara så så är jag inte den som är den. Men känslan jag får av dejavu är inte så trevlig och vad ska man göra? Ska jag tacka för mig, eller ska jag hugga henne på riktigt och be henne sluta träffa han tills jag fått se han?


man kan icke och ska icke någonsin lita på en kvinna gör man det så tar dom barn ungar hus och jobb från en och alla ens pengar
Citera
2018-01-11, 20:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Tycker du ska tacka för dig och säga att du får deja vu av hela situationen.

Du mår ju helt klart dåligt av hennes beteende så varför vara kvar?
Ett förhållande ska båda må bra, ena parten ska inte sitta och behöva vara orolig.

Är personligen inget svartsjukt kontrollfreak men är jag i ett förhållande så avstår jag kontakter med det motsatta könet just för att slippa såna här situationer och förväntar mig samma sak tillbaka.

Antar att du känner och resonerar på ett liknande sätt men det är uppenbart att din tjej inte gör det och för personligen tycker jag att det är en för stor sak att vara olika i.

Tycker det är respektlös av den part som gör så mot den andra och hela inställningen säger väldigt mycket om personen som gör det.
Sjukt jävla respektlöst att träffa en kille eller tjej och sen ignorera sin partner i 2 timmar. Hur tänker man då? Så gör man inte mot någon man älskar.

Om du däremot gör så mot henne så är det bara att gilla läget eller flippa och framstå som en hycklare.

Ja eller hur, är jag med en tjej och då vill det sig till att hon är skitbra. Men jag snackar inte med andra tjejer för dem är inte intresse för mig mer än de som är mina vänner. Typ två stycken som då min tjej vet allt om.
Dessa två skulle träffas hemma hos min tjej i dag och jag har sagt jag inte gillar det. Litar på henne men inte han. Nu har vu ju mycket kontakt på sms för jag bor trångt och barnen behöver få ro. Men att inte ta sig tid till att svara känns ju lite dåligt när man alltid annars kan. Jag är inte svartsjuk mer än normalt, hennes andra kill kompisar vet jag allt om, så då känns det ok men här är någon som man jobbat med 2 månader för 4 år sedan. Hans intresse är ju knappast en cigg.

Jag känner ju att jag tar skada av detta samtidigt så tjejen är bra. Det tråkiga är att mina tankar går åt hållet att jag inte ska ta detta. När ni håller med så är det inte bara jag.
Citera
2018-01-11, 20:36
  #6
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anakai
Ja eller hur, är jag med en tjej och då vill det sig till att hon är skitbra. Men jag snackar inte med andra tjejer för dem är inte intresse för mig mer än de som är mina vänner. Typ två stycken som då min tjej vet allt om.
Dessa två skulle träffas hemma hos min tjej i dag och jag har sagt jag inte gillar det. Litar på henne men inte han. Nu har vu ju mycket kontakt på sms för jag bor trångt och barnen behöver få ro. Men att inte ta sig tid till att svara känns ju lite dåligt när man alltid annars kan. Jag är inte svartsjuk mer än normalt, hennes andra kill kompisar vet jag allt om, så då känns det ok men här är någon som man jobbat med 2 månader för 4 år sedan. Hans intresse är ju knappast en cigg.

Jag känner ju att jag tar skada av detta samtidigt så tjejen är bra. Det tråkiga är att mina tankar går åt hållet att jag inte ska ta detta. När ni håller med så är det inte bara jag.

Tycker helt klart du har rätt att känna som du gör.

Just den detaljen att hon inte svarar på 2 timmar tycker jag är för jävlig.

Personligen tycker jag att det visar ett attitydsproblem och även om du skulle snacka med henne så är det uppenbart att ni har olika åsikter om vad som är okej och inte i ett förhållande.
Vad är nästa sak där ni inte är av samma uppfattning?

Nej, för att slippa såna här saker så tycker ju då jag personligen att det är bäst att hitta någon som har samma syn på rätt och fel. Om hon tycker det är okej så kan hon hitta någon som också tycker, tycker du inte att det är okej så hitta någon som håller med.

Viktigt att också förstå att det finns inget generellt rätt och fel, det är ett helt okej beteende om båda accepterar det.

Även om hon inte är otrogen är det ändå fel då det skapar en stress för dig.

Aja, personligen hade jag gjort slut och förklarat varför men det är jag.

Annars får du ta ett snack med henne, förklara varför du tycker det är fel och hur det får dig att känna.
Anklaga henne inte för något utan ta en normal konversation bara. Det är uppenbart att hon inte tycker hon har gjort något fel så om du bara anklagar och bråka kommer det inte leda till något konstruktivt.
Citera
2018-01-11, 20:44
  #7
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anakai
Hej, nu vänder jag mig mot er igen som jag tidigare gjort och funnit bra råd.

Jag har flickvän, jippiii sen två år bakåt. Vi har ett långdistansförhållande typ 1 timme emellan. Jag har barn inte hon.
För ca 2 månader sedan så började ett kill namn dyka upp från ingenstans, vilket jag så klart i ifrågasatte. Men ja dem var tydligen väldigt flyktigt vänner på ett jobb för länge sedan.
Dem chattar på snapchat vilket är lite märkligt men vill man de får man ju. De har börjat hänga lite då och då för o ta en cigg och annat.
Tydligen ska denna kille ha tjejproblem och behöver gråta ut om jag fattat det rätt. De ska träffas igen och då försvinner tjejen, svarar inte på messenger eller så på 2 timmar. Jag har sagt jag inte är glad i det, i övrigt är tjejen jävligt pålitlig och tuff, ingen kommer nära utan en smäll.

Men samtidigt så denna kille nämns varje gång vi ses och de träffas så fort jag inte är där. ( Känns det som), mina barns mamma och jag har samma historia där en mans namn dök upp i samtal och sen i sängen med henne.

Jag anser jag kan lita på henne men samtidigt så har jag ingen aning om vad fan de snackar om osv, män är män och jag vill ju inte förlora kvinnan. Men skulle de vara så så är jag inte den som är den. Men känslan jag får av dejavu är inte så trevlig och vad ska man göra? Ska jag tacka för mig, eller ska jag hugga henne på riktigt och be henne sluta träffa han tills jag fått se han?
Enbart att hon heter Jippii ger mig rysningar.
I övrigt så kan du inte göra ett skit. Antingen har hon funnit en snäll FBkille som hon nu ligger med eller så har hon hittat en killpolare hon trivs med.
Vad du än gör nu så kan du bara göra fel. Så mitt råd är att du låter Jippiii umgås med den där killen.
Antingen så kommer det visa sig att de ligger o då är det kört mellan er. Eller så kräver du att de inte umgås mer o är det nu bara en polare så har du tagit första steget mot att kontrollera henne.

Hade själv ett distansförhållande med min nuvarande under flera år. Självklart fanns det killar i hennes närhet. Vad som hände kan inte jag svara på utan kan bara säga att vi har det bra i dag o kan inte se några tecken på att hon är intresserad av andra killar.
Ps. Det visade sig att de flesta av de killarna hon hängde med var tillsammans med varandra😄
Citera
2018-01-11, 20:49
  #8
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anakai
Hej, nu vänder jag mig mot er igen som jag tidigare gjort och funnit bra råd.

Jag har flickvän, jippiii sen två år bakåt. Vi har ett långdistansförhållande typ 1 timme emellan. Jag har barn inte hon.
För ca 2 månader sedan så började ett kill namn dyka upp från ingenstans, vilket jag så klart i ifrågasatte. Men ja dem var tydligen väldigt flyktigt vänner på ett jobb för länge sedan.
Dem chattar på snapchat vilket är lite märkligt men vill man de får man ju. De har börjat hänga lite då och då för o ta en cigg och annat.
Tydligen ska denna kille ha tjejproblem och behöver gråta ut om jag fattat det rätt. De ska träffas igen och då försvinner tjejen, svarar inte på messenger eller så på 2 timmar. Jag har sagt jag inte är glad i det, i övrigt är tjejen jävligt pålitlig och tuff, ingen kommer nära utan en smäll.

Men samtidigt så denna kille nämns varje gång vi ses och de träffas så fort jag inte är där. ( Känns det som), mina barns mamma och jag har samma historia där en mans namn dök upp i samtal och sen i sängen med henne.

Jag anser jag kan lita på henne men samtidigt så har jag ingen aning om vad fan de snackar om osv, män är män och jag vill ju inte förlora kvinnan. Men skulle de vara så så är jag inte den som är den. Men känslan jag får av dejavu är inte så trevlig och vad ska man göra? Ska jag tacka för mig, eller ska jag hugga henne på riktigt och be henne sluta träffa han tills jag fått se han?

Låter ju helt klart som otrohet. Men döm ingen utan bevis. Finns det några smarta sätt du kan spionera på? Finns ju billig teknik nuförtiden såsom att gömma en spårsändare i hennes bil eller dylikt. Sen kan du åka dit och kolla vart hon egentligen går. Visar det sig att hon ljuger om något kan du utgå från att det är otrohet på gång (om hon inte kan bevisa motsatsen).

Men först av allt, fundera på varför hon vill vara otrogen. Vad är det hon söker från andra som hon inte får av dig? Fråga henne om det. Kanske vill hon få smisk eller nåt, och om du då kan tänka dig att leverera detta så kanske hon slipper gå till andra.
Citera
2018-01-11, 20:59
  #9
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Låter ju helt klart som otrohet. Men döm ingen utan bevis. Finns det några smarta sätt du kan spionera på? Finns ju billig teknik nuförtiden såsom att gömma en spårsändare i hennes bil eller dylikt. Sen kan du åka dit och kolla vart hon egentligen går. Visar det sig att hon ljuger om något kan du utgå från att det är otrohet på gång (om hon inte kan bevisa motsatsen).

Men först av allt, fundera på varför hon vill vara otrogen. Vad är det hon söker från andra som hon inte får av dig? Fråga henne om det. Kanske vill hon få smisk eller nåt, och om du då kan tänka dig att leverera detta så kanske hon slipper gå till andra.

Inlägg som detta är ett klockrent exempel på varför det är bäst att bara göra slut och gå vidare.

Varför ska man behöva bete sig som en mentalsjuk bara för att lätta på känslor som är skapade av en partner?

Det är inte friskt att hålla på och spionera, i mina ögon är det ett riktigt sjukt förhållande man lever i om man måste gå så långt för att kunna vara lugn.

Då är det enklare om man hittar någon som behandlar en som man vill be behandlad.
Slipper man iallafall bli mentaltsjuk på kuppen.

Ett enkelt sätt att undvika konflikter relaterade till svartsjuka är så pass enkelt som att inte ge sin partner någon anledning att vara svartsjuk.
T.ex. kanske man borde undvika att inte svara på SMS och liknanade på 2 timmar när man umgås med någon av det motsatta könet.
Citera
2018-01-11, 21:51
  #10
Medlem
klassiskt otrohets beteende, hon nämner namnet lite random då och då, för att på så vis normalisera deras relation.,

kvinnor berättar ofta halvsanningar typ, vi hånglade bara, men egentligen så hånglade dom först och knullade andra gången,

DUMPA och se dig inte om,

alternativt om du ändå inte kan begripa att hon är otrogen och uppenbart intresserad av den nya penisen
så sluta höra av dig ett par veckor, så märker du om hon hör av sig eller inte


men jag är bered att satsa 10,000kr på att hon är otrogen
Citera
2018-01-11, 22:28
  #11
Medlem
Visst kan hon vara otrogen och vill hon det så är hon det vilket du än säger eller gör. Det är bara att gilla läget. men sen kan hon fått en ny vän. Jag blir så jävla trött på detta med att en kvinna och man inte kan bli bra vänner. En av mina närmsta vänner är en man och vi ses och hänger och varken min man eller hans tjej har ifrågasatt detta.

Antingen kasta in handduken eller så får du leva med situationen.
Citera
2018-01-12, 06:15
  #12
Medlem
Fick svar i går efter 2 timmar lite mer. Hon hade somnat med denna killen i lgh.

När jag ifrågasatte ja situationen så dök de upp att de setts en gång mer som jag inte visste.

Så klart reagera jag undrade vad som dyker upp härnäst, medans hon inte såg något problem i det hela.
Som jag skrev otrogen är hon inte det vet jag och skulle aldrig vara det, men beteendet skapa en onödig stress för mig och nu kände jag med hela skiten i går så orkar jag nog inte.

Ska köra o träffa henne i dag så får vi se var det landar.

Tack för all er input!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback