Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-10, 23:52
  #1
Avstängd
Hur är det i medelhvasländerna som frankrike italien, och kanske kroatien mm?

Om man tar en 6 meters liten segelbåt och tänker va i medelhavet ett par månader från april till oktober.

Vad är ungefärlig kostnad?
Citera
2018-01-11, 00:03
  #2
Medlem
Du får specificera. Det skiljer sig enormt.
Citera
2018-01-11, 00:09
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du får specificera. Det skiljer sig enormt.

Kan inte vara specifik då jag aldrig varit där så vet inga hamnar direkt.

Kan man betala per månad eller vecka också och på så sätt få billigare?
Citera
2018-01-11, 07:29
  #4
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opcanagil
Kan inte vara specifik då jag aldrig varit där så vet inga hamnar direkt.

Kan man betala per månad eller vecka också och på så sätt få billigare?
Gå med i Svenska Kryssarklubbens medelhavsseglarkrets. De har en massa nyttig information.
Citera
2018-01-11, 21:36
  #5
Medlem
En möjlighet är att du lånar Reeds Nautical Almanac på närmsta bibliotek, alternativt köper den online. Det är ungefär en stor hamnlots/hamnguide, och kan tänkas ha information om vad det kostar att ligga i diverse hamnar. Det finns flera versioner av boken, så vitt jag vet, och se till att du får tag i en som täcker Medelhavet.

Det finns fler liknande böcker, men jag kommer inte på namnet på någon annan just nu.
Citera
2018-01-11, 22:49
  #6
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
En möjlighet är att du lånar Reeds Nautical Almanac på närmsta bibliotek, alternativt köper den online. Det är ungefär en stor hamnlots/hamnguide, och kan tänkas ha information om vad det kostar att ligga i diverse hamnar. Det finns flera versioner av boken, så vitt jag vet, och se till att du får tag i en som täcker Medelhavet.

Det finns fler liknande böcker, men jag kommer inte på namnet på någon annan just nu.

Gamla versioner av Reed´s hade inga prisuppgifter utan mer navigationsuppgifter plus en massa annat (bland annat "emergency childbirth")
Citera
2018-01-16, 12:46
  #7
Medlem
http://www.portbooker.com har en hel del info, dock inte själva priserna. Men du kan ju leta reda på intressanta marinor och sedan kolla om de har egna hemsidor (med priser).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback