Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-10, 18:33
  #1
Medlem
Hej,
Jag såg en annons från Amex SAS som ser ut så här:

SAS EuroBonus Extrapoäng på allt du handlar med Kortet
- 10 Extrapoäng per 100 kr1
Medlemsavgift: Ingen medlemsavgift (värde 395 kr per år)
Detta erbjudande gäller om du ansöker senast 30 april 20182
...

Referens finns här för den med utökat intresse: Bonuskort

Är er tolkning att det är gratis årsavgift för framtiden eller bara första året?
Jag har letat och googlat men icke funnet - jag hoppas forumet kanske vet något om praxis eller har annan erfarenhet innan jag tecknar abonnemang.

PS:
Jag kan nämna att jag har redan Norwegian för gratis uttag och utlandsköp gör jag jag vanligen kontant.
Är bara ute efter SAS miles för att komma in på StarAlliance Lounges
Citera
2018-01-10, 18:37
  #2
Medlem
Fanns tråd igår 'är det här verkligen gratis' tror jag den heter om kortet
Citera
2018-01-10, 18:39
  #3
Medlem
Gratis alla år framåt, om Du tecknar före siste april.
Citera
2018-01-10, 18:41
  #4
Medlem
Japp - fanns en tråd men den blev bannad för dålig beskrivning och det kan jag hålla med om.. (my bad)
Frågan kvarstår dock om någon har mer info eller tips.
Citera
2018-01-10, 18:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Gratis alla år framåt, om Du tecknar före siste april.
Tack - jag chansar på det - måste vara en superdeal jag inte fattar hur dom kan få business i..
Borde inte ALLA haka på? - inga användningskrav vad jag ser?
Citera
2018-01-10, 18:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herr.konkel
Hej,
Jag såg en annons från Amex SAS som ser ut så här:

SAS EuroBonus Extrapoäng på allt du handlar med Kortet
- 10 Extrapoäng per 100 kr1
Medlemsavgift: Ingen medlemsavgift (värde 395 kr per år)
Detta erbjudande gäller om du ansöker senast 30 april 20182
...

Referens finns här för den med utökat intresse: Bonuskort

Är er tolkning att det är gratis årsavgift för framtiden eller bara första året?
Jag har letat och googlat men icke funnet - jag hoppas forumet kanske vet något om praxis eller har annan erfarenhet innan jag tecknar abonnemang.

PS:
Jag kan nämna att jag har redan Norwegian för gratis uttag och utlandsköp gör jag jag vanligen kontant.
Är bara ute efter SAS miles för att komma in på StarAlliance Lounges

Om du vill ha access till loungen så kan jag rekommendera AMEX Eurobonus Elite card. Kostar 4000 SEK i avgift men varje år fylls det på med 20 000 Basic points. Innebär att du endast behöver göra 2 turer over seas T/R plus några inrikes för att komma upp till guld. Dessutom går bonuspoängen du får att använda för uppgradering.
Citera
2018-01-10, 18:46
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herr.konkel
Japp - fanns en tråd men den blev bannad för dålig beskrivning och det kan jag hålla med om.. (my bad)
Frågan kvarstår dock om någon har mer info eller tips.

Följande står på Villkor och viktig information:

”Medlemsavgift 0 kr per år gäller tillsvidare. Erbjudandet kan ej kombineras med andra erbjudanden. Erbjudandet gäller dig som ansöker senast den 30 april 2018 och värdet av erbjudandet är 395 kr per år.”

Det är med andra ord ingen årsavgift i framtiden heller.
Citera
2018-01-10, 18:51
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Följande står på Villkor och viktig information:

”Medlemsavgift 0 kr per år gäller tillsvidare. Erbjudandet kan ej kombineras med andra erbjudanden. Erbjudandet gäller dig som ansöker senast den 30 april 2018 och värdet av erbjudandet är 395 kr per år.”

Det är med andra ord ingen årsavgift i framtiden heller.

Då är det alltså kostnadsfritt att beställa och sedan uppgradera till 'mikaelols' tips eller annat i framtiden om man vill
Citera
2018-01-10, 18:58
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herr.konkel
Då är det alltså kostnadsfritt att beställa och sedan uppgradera till 'mikaelols' tips eller annat i framtiden om man vill

Verkar så. Det enda jag kan se som kostnader, bortsett från vanliga krediträntan är kontantuttagsavgiften på 4% av uttaget belopp, lägst 25 SEK per uttag och valutaväxlingspåslag är 2,00 % på valutakursen.
Citera
2018-01-10, 19:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herr.konkel
Tack - jag chansar på det - måste vara en superdeal jag inte fattar hur dom kan få business i..
Borde inte ALLA haka på? - inga användningskrav vad jag ser?


Jag kan förklara hur dom får business i de.

svindyra kortavgifter varje gång du handlar med kortet i butik eller beställer flyg osv.
(dessa svindyra kortavgifter resulterar i höjda priser och mindre personal på vissa håll)

och så har de superhöga 4% i uttagsavgift plus högre valutaväxlingspåslag.

Med andra ord lika pissigt som alla kreditkort.
Citera
2018-01-10, 20:37
  #11
Medlem
Någon som vet om är möjligt att betala räkningar med det här kortet?
Citera
2018-01-10, 21:01
  #12
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr.konkel
Är bara ute efter SAS miles för att komma in på StarAlliance Lounges

Det är inget fel på kortet i sig. Däremot måste du flyga till dig ett guldkort för att komma in i loungerna om du inte betalar för SAS Plus(eller Business) när du flyger.

Tipset om ett Amex Elite kan du fundera på. Det är dyrare men skickar dig i princip halva vägen till guldkortet. Bara du vet om ditt resemönster gör det värt det. Med Amex Elite får du vouchers på billigare bonusresor också efter ha handlat för 150 papp/år.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback