Citat:
Ursprungligen postat av
Nopplisglob
Att onani skulle vara dligt dremot r klassisk pseudovetenskap, skapad av benediktinmunkar och amerikansk kristen hger. Att onanera i lagom mngd utan porr r en fullkomligt hlsosam aktivitet.
Jag mrker sjlv hur mycket mer maskulin jag blir av att inte runka och srskild av att inte komma, men heller spara p min sperma. Min rst blir mrkare, jag talar mycket mer sjlvskert, och klarar kontrollera rsten bttre (kan ha svrt fr att kontrollera volym annars, och talar ofta lite lgt). Lter kanske larvigt, men det r den mest mrkbara skillnaden fr mig.
Sedan r det mnga andra ndringar som r mer subtila och svrt att stta fingret p. Men tycker jag har en tendens att vara mer social nr jag inte kommit p ett tag. Jag sker upp sociala sammanhang, utan att fundera ver det, och klarar njuta av smprat med tillflliga mnniskor, vilket jag annars frsker undvika.
Morgonstnd brukar frbttras rejlt. Jag kollar in snygga brudar mycket mera, och kan ven f stnd bara jag gr frbi en fin tjej i trnga byxor. Knner mig verlag jvligt mycket mera viril, utan att det glider ver i besatthet (vilket kan hnda de perioder jag haft fr vana att kolla p porr och/eller runka).
Har aldrig hllit mig frn att komma mer n tv mnader, men kan tycka frdelarna brjar platta ur kring den tidpunkten, och mrker att blodfldet till kuken inte r lika bra lngre. Botas enkelt vid att dra en runk p morgonen och komma hrt. D kommer viriliteten snabbt tillbaka. S personligen tror jag att mitt "sweet spot" r att komma typ en gang varje mnad.