2019-10-28, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Du har nog rätt. Rektor Str*nd/K*rlsson´s eviga tjat gällande intyg för hemundervisning gav resultat. Ett resultat som ingen kunnat förvänta sig. Hennes nyktra syn på familjen i kris, eldade på O - så till den milda grad att han tappade fotfästet. O hade inget förstånd att relatera till - det hade han aldrig haft....

Om O´s beslut gällande familjens utplåning kom före eller efter bilbytena ska vara osagt...

Kära fina älskade afKnollentott, du har genomgående visat ett stort engagemang för barnen. Det kan ingen ta ifrån dig och det hedrar dig!

Jag hoppas från botten av mitt hjärta att du kan landa till ro nu, trots att du fastnade i luften i fallet redan från början.
Citera
2019-10-28, 18:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Du har nog rätt. Rektor Str*nd/K*rlsson´s eviga tjat gällande intyg för hemundervisning gav resultat. Ett resultat som ingen kunnat förvänta sig. Hennes nyktra syn på familjen i kris, eldade på O - så till den milda grad att han tappade fotfästet. O hade inget förstånd att relatera till - det hade han aldrig haft....

Om O´s beslut gällande familjens utplåning kom före eller efter bilbytena ska vara osagt...

Jag tror att Hs beslut kom före bilbytena och Os efter.
Citera
2019-10-28, 18:34
Bannlyst
Vi Alla suktar efter mer detaljerad info.
Även jag.!!
Fan, tänk o få en glimt i dom där breven, och få plugga in USB:et i datorn.
Skulle fan kunna pröjsa 50.000:- för att få den möjligheten. Så mycket brinner jag för detta fallet.
Och oavsett om vi är på den "snälla" sidan eller den "hatiska" sidan så känner vi nog allihop samma frustration.
Sanningen finns ju där bakom tuschen.!!! FAN.!!

Var och en av er får känna och tycka vad ni vill om den infon vi fått och den infon som har maskats.
Jag ser på detta på två sätt.

1. På ett sätt ser jag detta som ett rent mord mot döttrarna. Det är inget snack om den saken. Döttrarna mördades av sina föräldrar som i samråd och gemensamt planerade och mördade sina barn. Visst, dom dömde även sig själva för morden genom att ta sina liv, men precis som polisen sa så var båda två misstänkta för mord. Hade föräldrarna överlevt så hade båda två fått lagens strängaste straff. Dom är båda mördare.!! Då tycker jag att FUP skall bli offentlig. Precis som i alla andra mordfall där barn mördas. Det finns hur många fall som helst där barn i olika åldrar mördas och där FUP blir offentlig. Och då detta är ett otroligt fall där två föräldrar väljer att mörda sina barn, och då skall allt (utom bilder på döda) ut i ljuset. Detta är mord, och FUP borde bli offentlig.

Men så ser inte polisen och annhöriga på saken. Polisen och annhöriga ser detta som ett enda "familje-självmord." (och det gör även jag)
Därför blir jag så kluven gällande infon.
Räcker inte det vi fick.??

2. Ser man på detta som en familjetragedi, som ett familje-självmord, som ett familicid så anser jag att vi inte har ett skit med att göra vad som stod i dom dokumenten. Detta är totalt privat och polisen har utrett att ingen annan är skyldig. Familjen sjönk sakta till botten och till slut såg inte föräldrarna nån annan utväg. Tyvärr.!! Anhöriga har accepterat det, polisen har accepterat det. Visa upp ett enda avskedsbrev (seriöst nu) som polisen gör offentligt efter självmord. Ser man på detta som ett stort jävla självmord, så har inte vi ett skit med deras dokument eller utredning att göra. DU vill absolut INTE lägga ut din. BRORS eller SYSTERS avskedsbrev offentligt. DU vill inte att ditt syskons innersta känslor och tankar visas upp. Du vill inte hänga ut ditt syskon till en gapande pöbel. Föräldrarna fattade ett privat beslut där dom privat förklarar till polisen och dom anhöriga.
Vi har inte med det att göra.

På det sättet är jag kluven.
1. Mord - Häng ut dom jävlarna.
2. Familje-självmord - Låt dom vara. Vi har inte ett skit med det att göra.

En liten fråga bara.
Om dom nu var medlemmar hos scientologerna.
Varför hölls inte ceremonin där då.?
Om dom valde bort den "vanliga guden" och trodde på nåt helt annat, så var det jävligt taskigt att tvinga in dom i guds hus.
Jag tror att båda föräldrarna betalade kyrkoskatt.
Ta med det i scientologi-diskussionerna.

Ja ja.
Nu vet ni hur jag ser på infon, och hur kluven jag är med den.
Nu blir det ett glas vitt.
Salut.!!!
Senast redigerad av Avd.9 2019-10-28 kl. 18:40.
Citera
2019-10-28, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Kära fina älskade afKnollentott, du har genomgående visat ett stort engagemang för barnen. Det kan ingen ta ifrån dig och det hedrar dig!

Jag hoppas från botten av mitt hjärta att du kan landa till ro nu, trots att du fastnade i luften i fallet redan från början.

Ha ha ha ha.
Du är världens bästa Krmkr.!!
Jag älskar dina inlägg.

Samtidigt så stämmer jag upp bakom dig i kören och är ännu en av dom som gillar "knollen"
"Knollen" har genomgående i denna tråd varit fantastisk. Hen är en av dom få på "hata O" sidan som jag har respekt för.
Hen har verkligen satt barnen i första rummet och även jag hoppas från botten av mitt hjärta att "knollen" en dag får fotfäste i sitt sökande. Cred till dig "Knollen" och ett stort tack till dig Krmkr för dina fantastiska inlägg.

//Avd.9
Citera
2019-10-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror du glömmer att det finns en hel del dokument, och dessutom filmklipp i USB-minnet, och brev till anhöriga och arbetskamrater, som förklarar väldigt mycket. Det är inte så att man enbart accepterat de få rader som allmänheten fått se.

Det är ju väldigt svårt att uttala sig när man inte har hela bilden. Det har inte vi. Det har polisen, anhöriga och vissa utvalda arbetskamrater. Hade ex.vis Oskars syrra velat uttala sig så har hon definitivt tappat lusten efter att Högis kontaktade henne: "Jag har läst din blogg - nej tack, dig vill jag inte tala med". Så den dörren är stängd. Och låst.

Vi får nog nöja oss med, och lita på, att det är som polisen sagt. Och Avd.9 har ju också häromdagen återigen lagt upp det PM han fick sig tillskickad. Det PM:et är klockrent - finns inget att tvivla på nu när vi vet mer. Allt stämmer med det Höglund fått reda på. Och PM:et känns dessutom som om det är mer info i det än i Högis bok.

Det har gått så lång tid sedan tragedin, och det är mycket information att hålla reda på - hur var det nu med upplysningen om att det fanns filmklipp på USB-minnet och att man i datorer hade hittat brev som föräldrarna skrivit till anhöriga och arbetskamrater? Visst kom den informationen från det jättelånga PM som nyligen har återgivits i tråden på nytt? Alltså samma PM som innehöll information om att kamrater kastat ut de döda flickornas favortigodis i havet?

Det har ju alltid varit litet delade meningar om sanningshalten i detta PM?
Citera
2019-10-28, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Men jag tycker inte att hans hafsiga och våldsamma avslut är så märkligt alls. Det har vi diskuterat tidigare.

Han hade insett, troligen med fasa, att tabletterna H krossade och drack i ganska så stor mängd, inte alls gav den effekt de trott. De hade helt enkelt inte tillgång till "rätt sorts tabletter". Därmed fick han se sig tvungen att hjälpa till att ta sin hustrus liv på samma sätt som de använde på barnen och det tror jag inte att de hade planerat. De hade nog tänkt att de skulle ta de där tabletterna, somna in och inte vakna mer. Kanske hade de tänkt att hittas bredvid varandra i sängen som ytterligare tecken på att allt skedde i samförstånd dem emellan. Men nu fick han hastigt tänka om och vad skulle han då göra? Att hänga sig var väl enda möjligheten som var kvar?
Togs inte Hanna av daga före barnen?
Citera
2019-10-28, 19:03
Medlem
Barnen har inte valt att bli strypta eller kvävda till döds av sina föräldrar.

Därmed ser jag inte detta som ett familjesjälvmord. Det enda som i mina ögon kan ses som familjesjälvmord, är om de alla tagit livet av sig själva. Så är inte fallet, ett självmord och tre mord. Två av dem ville troligen inte bli mördade, och absolut inte på det sättet de mördades påi alla fall. Det är jag helt övertygad om.
Citera
2019-10-28, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin

Oskar dog sist men i övrigt har man inte gått ut med i vilken ordning de dog.
Citera
2019-10-28, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Det har gått så lång tid sedan tragedin, och det är mycket information att hålla reda på - hur var det nu med upplysningen om att det fanns filmklipp på USB-minnet och att man i datorer hade hittat brev som föräldrarna skrivit till anhöriga och arbetskamrater? Visst kom den informationen från det jättelånga PM som nyligen har återgivits i tråden på nytt? Alltså samma PM som innehöll information om att kamrater kastat ut de döda flickornas favortigodis i havet?

Det har ju alltid varit litet delade meningar om sanningshalten i detta PM?
Ja, den infon kom därifrån (det långa PM:et). Det var från ett brev som sägs att Oskar skrivit till en av sina arbetskamrater. Antingen har skribenten fått läsa brevet, eller fått det återgivet. Skribenten nämnde också om att det spelats in dokumentation (SPELATS in). Denna uppgift kom väldigt tidigt i januari - men man trodde det var en trådsanning. Det kan ha varit små snuttar som satts ihop - dvs man har berättat något då och då när andan fallit på och i slutändan satt ihop den här filmen. Det sägs att det skrivits en mängd brev, oklart hur många, både till anhöriga och arbetskamrater. Och ärligt talat - jag tror på det. De ville säkerligen göra sig förstådda så långt det bara gick.
Citera
2019-10-28, 19:54
Bannlyst
Citat:

Vem har lurat i dig det?
Citera
2019-10-28, 19:54
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Oskar dog sist men i övrigt har man inte gått ut med i vilken ordning de dog.
Nej, och det är en av alla de små detaljer som vi nog aldrig får svaret på men som faktiskt hade gjort hela saken så mycket tydligare för att förstå vad som hände den kvällen/natten..
Citera
2019-10-28, 20:00
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Mja... några i tråden har tolkningsföreträde. Det har de fått av gud. Av gud allena o Cosa Nostra....
Barnen mördades först... gemensamt och samspelt - precis som planerat.
Allt finns beskrivet i det manuskript som hittades efter familjens hädanfärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in