2018-01-15, 21:24
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om det är sant som det har ryktats om, och t o m skrivits om i tidningarna, så är det ett kroniskt trötthetssyndrom. Det innebär att fysiken inte är påverkad. Däremot att man är ständigt trött, sover mycket, orkar inte speciellt mycket. Sen finns det ju en himla massa andra symptom säkert. De flesta sjukdomar bär med sig så mycket annat, och inte bara trötthet om tröttheten är ett av symptomen. Så de kunde säkert röra sig väldigt obehindrat, när de orkade.
Likväl vore det inte en sjukdom att barmhärtighetsmörda för, det är helt uteslutet. Om det handlat om progressiv sjukdom med säker död med smärta till slutet, så vore det mer begripligt att kanske bemöta sitt barns önskemål om dödshjälp. Även om det i princip aldrig händer.

Anna-Karin85 menar att hon träffat barnen och borde då kunna ge mer info. Hon beskriver barnen som "svårt sjuka" om än med oklar diagnos.

Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Karin85
Jag kände mannen och har träffat familjen.
Dock tycker jag man ska hålla det för öppet att de som påstår sig ha känt familjen kanske inte alls gjorde det så bra som de trodde.
Citera
2018-01-15, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disdat
Jag vet att hon har haft cancer och tillfrisknat, det var flera år sedan. Ganska säker på att det var bröstcancer. Nog ganska allmänt könt, jag vet att hon la om kosten och levde väldigt hälsosamt efter för att minimera risk för återfall.
Jag har inte hört något om att hon skulle vara sjuk igen. Det betyder iofs ingenting, vi stod inte varann nära och det är kanske inget man delar med sig av vitt och brett.

Tack för att du delar med dig!

Jag tror att det är sådana inlägg som behövs om båda föräldrarna för att få vissa här i tråden att förstå att det handlar om verkliga människor.
Citera
2018-01-15, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PlayerGirl1994
Nu har jag följt den här tråden, som många andra.
Ingen av oss vet vad som hänt och ingen säger ngt. Verkligen en tragisk händelse.

Jag har ivf tittat runt bland Instagramkontot som länkats flera ggr, dess vänner. Då jag inte kunde se om det är bekräftat att det är hennes konto?
Där ser man att det finns vänner i bland annat Lund som personen taggat. Så inte omöjligt att det är rätt?

Vad som är anmärkningsvärt med det kontot är ivf att det har ett vanligt socialt liv online fram till årsskiftet 2016. Efter dec. 2015 försvann kommentarer och aktivitet på ivf Instagram från kontot angivet ovan och det blir helt tyst. Eller det går inte att hitta ngn aktivitet efter det.

Ungdomar kan också stänga ned och öppna nya konton och det är rätt vanligt, så det behöver inte betyda ngt. Många av de vänkonton som är kopplade till "A****isbored" är idag stängde utan aktivitet på.

Vet inte om jag tillför ngt nytt, men skam den som inte delar!

Det stämmer.... något hände då !
Även ett fosterbarn som dom haft hand om, och som flyttat, tappade kontakten i den svängen.
Kanske mammans cancer-återkomst.
Kanske att dotter nr 2 fick sin dom.
Nått hände då.....
Citera
2018-01-15, 21:27
Medlem
Fian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Svin-roligt att läsa alla spekulationer, och eftersom ingen här vet ett skit om vad som hände
inne i villan, så skenar fantasin lätt iväg.

Eller :
Så var detta en familj som hade två fruktansvärt sjuka barn, och där även
frugan var väldigt sjuk, men att dom var en vanlig familj och älskade varandra otroligt mycket.
Det fanns inget ljus i tunneln, så mor o far (och kanske flickorna) gemensamt kom
överens om att avsluta allt, och möta våran skapare tillsammans.
Tragiskt, men kanske så enkelt.

Skall bli intressant när den "riktiga sanningen" kommer fram, om den kommer fram.

När den kommer fram så tror jag att den är ungefär så som du beskrev.
Det börjar ju balla ur fullständigt nu när folk till och med saka hitta på ett tredje barn som skulle få en vespa X-(
Citera
2018-01-15, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om det är sant som det har ryktats om, och t o m skrivits om i tidningarna, så är det ett kroniskt trötthetssyndrom. Det innebär att fysiken inte är påverkad. Däremot att man är ständigt trött, sover mycket, orkar inte speciellt mycket. Sen finns det ju en himla massa andra symptom säkert. De flesta sjukdomar bär med sig så mycket annat, och inte bara trötthet om tröttheten är ett av symptomen. Så de kunde säkert röra sig väldigt obehindrat, när de orkade.
I media har det så vitt jag vet med hyfsad tyngd sagts kronisk trötthet. Det är ett symtom på en hel del olika sjukdomar och INTE samma sak som sjukdomen kroniskt trötthetssyndrom d v s ME.

(OM det skulle handla om ME stämmer det heller inte att fysiken inte är påverkad.)
Citera
2018-01-15, 21:31
Medlem
Kan nog tyvärr inte lirka med nån, de som kände henne blir helt tårögda när detta kommer upp vill liksom inte peta i några sår.

Sorry vet inte hur man svarar på specifikt inlägg.

Vill också tillägga några saker då det diskuteras friskt kring tjusiga fasader. Jag har inte fått uppfattningen att detta är en person med prestige som försöker upprätthålla några tjusiga fasader. Hanna var verkligen bra på sitt jobb, det verkar ju onekligen hennes man också ha varit. Det finns dock inget särskilt elit med paret. Hon var statlig tjänsteman, visst inom ett av det mer kvalificerade områdena, men ändå, det är Skatteverket vi pratar om. Inga stora summor med andra ord. Detsamma gäller mannen, han var snudd på professor men det dräller verkligen av människor som han i området kring Lund. Alla teorier om samröre med kriminella låter helt galna, vi pratar om helt vanliga medelklass människor.
Citera
2018-01-15, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Likväl vore det inte en sjukdom att barmhärtighetsmörda för, det är helt uteslutet. Om det handlat om progressiv sjukdom med säker död med smärta till slutet, så vore det mer begripligt att kanske bemöta sitt barns önskemål om dödshjälp. Även om det i princip aldrig händer.

Anna-Karin85 menar att hon träffat barnen och borde då kunna ge mer info. Hon beskriver barnen som "svårt sjuka" om än med oklar diagnos.

Dock tycker jag man ska hålla det för öppet att de som påstår sig ha känt familjen kanske inte alls gjorde det så bra som de trodde.
Det är ingen som sagt (ingen med kunskap alltså) att det är ett barmhärtighetsmord. Vi vet ju inget alls. De enda som vet är polisen nu. Och ev föräldrar och syskon om de fått besked. Vi får allt vänta och se om det kommer ut nån adekvat information.
Nej, Anna-Karin85 kanske inte har nån mer info. Man berättar inte för alla man känner om sina problem. Jag berättade inte för speciellt många att jag hade cancer. Arbetsgivaren och kollegorna visste. Samt familjen och de NÄRMASTE vännerna. I övrigt låg jag lågt. Tuff tid. Men man orkar inte orera om allt möjligt. Det är tillräckligt med de som vet, och det är tillräckligt jobbigt att hålla näsan ovanför vattenytan.
Citera
2018-01-15, 21:35
Medlem
Tusen tack alla modiga, underbara närstående som delar med er av det ni vet, utan er hade vi fortfarande suttit och spekulerat fram och tillbaka. Förstår självklart att vi inte har med detta att göra, men det har satt sig i mitt hjärta, jag mår dåligt över hela situationen fast jag inte känner någon utav dem. Jag hoppas att de mår bra nu. Tror ingen vill spekulera här.. Om vi bara kunde få svar så vi kunde sova om nätterna. Detta fall har fastnat i mångas hjärtan, och att vissa resonerar jättelustigt och påstår massa konstigt är nog bara för alla försöker förstå, försöker hitta något, men när ni börjar dela med er, ni som faktiskt bär sorgen, ni som kämpar vid sidan av detta på riktigt då blir det en trevligare grupp här tror jag, tror alla bara vill att bilden ska klarna, jag vill ingen något illa, vill bara visa att vi finns här, ett helt svenskt folk för er närstående. Modiga är ni som tacklar fb och skriver det ni vet, så sanningen kommer fram. Lider med er. Tack för ni vill dela med er.
Citera
2018-01-15, 21:36
Medlem
Citat:
Kan nog tyvärr inte lirka med nån, de som kände henne blir helt tårögda när detta kommer upp vill liksom inte peta i några sår.

Sorry vet inte hur man svarar på specifikt inlägg.

Vill också tillägga några saker då det diskuteras friskt kring tjusiga fasader. Jag har inte fått uppfattningen att detta är en person med prestige som försöker upprätthålla några tjusiga fasader. Hanna var verkligen bra på sitt jobb, det verkar ju onekligen hennes man också ha varit. Det finns dock inget särskilt elit med paret. Hon var statlig tjänsteman, visst inom ett av det mer kvalificerade områdena, men ändå, det är Skatteverket vi pratar om. Inga stora summor med andra ord. Detsamma gäller mannen, han var snudd på professor men det dräller verkligen av människor som han i området kring Lund. Alla teorier om samröre med kriminella låter helt galna, vi pratar om helt vanliga medelklass människor.
Tack Disdat för din information. Det är väldigt tacksamt. Kanske folk kan lugna ner sig lite här nu. Flashback är ett forum där det gärna är lite hyenementalitet. Och trollen är många. Såna som bara vill jävlas. De seriösa härinne kommer buga och tacka för din info. Du får gärna informera lite mer om du känner att du har mer information. Ju mer som kommer fram, desto mindre otäcka spekulationer.
Citera
2018-01-15, 21:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag vet att hon har haft cancer och tillfrisknat, det var flera år sedan. Ganska säker på att det var bröstcancer. Nog ganska allmänt könt, jag vet att hon la om kosten och levde väldigt hälsosamt efter för att minimera risk för återfall.
Jag har inte hört något om att hon skulle vara sjuk igen. Det betyder iofs ingenting, vi stod inte varann nära och det är kanske inget man delar med sig av vitt och brett.

Tack för att du berättar.

Detta kan väl låta dumt i någons öron, men för att rikta sig mot vad som brukar ligga bakom såna här händelser annars: skulle du säga att äktenskapet med maken höll ihop, eller att det fanns anledning att tro att hon hade träffat någon annan? Detta om en återkommande cancer inte skulle vara aktuell då.

Det är extremt sällsynt att ha ihjäl sina egna barn (och sig själv) om man inte upplever att man är på väg att "förlora dem ändå".

Hon har tillsammans med maken beskrivits som påtagligt varma och kärleksfulla personer (alltså båda två) i familjen av en tidigare fosterhemsplacerad kille.
Citera
2018-01-15, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fian1
När den kommer fram så tror jag att den är ungefär så som du beskrev.
Det börjar ju balla ur fullständigt nu när folk till och med saka hitta på ett tredje barn som skulle få en vespa X-(

Eller hur.....
Det har berott på, mögel, scientologerna, incest, pedofili, sekter, skulder, otrohet, spelmissbruk, kött-ätande mördare, annan gärningsman, makt, förlorad status mm. mm.
Samtidigt är det ett forum just för spekulationer och disskusionet.
Det måste man respektera.
Jag har min teori, och jag kan inte släppa detta.
Citera
2018-01-15, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du får ta det med Gisela Priebe som uttalar sig i media.

Expressen

http://portal.research.lu.se/portal/sv/persons/gisela-priebe(da03d660-c3ec-4715-bb84-c0f91267a94b).html
Nej det var du som påstod att huvuden kommer att rulla för att barnen hade hemundervisning utan fastslagen diagnos. Ingen annan. Inte Gisela. Och det är som sagt fel, tvärtom vore det emot gällande styrdokument att låta diagnos eller ej avgöra.

Att kommunen kommer att granska för att se om agerandet borde varit annorlunda är en helt annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in