Citat:
Ursprungligen postat av
TorkelSnorkel
Ett par saker som inte går ihop:
Å ena sidan:
- familjen ska ha isolerat sig i hemmet, mamman varit svårt cancersjuk och pappan jobbat hemifrån en del senaste halvåret eller så.
Å andra sidan:
- lärarna som har kommit hem för att undervisa döttrarna har ibland varit ensamma med dom. Men mamman var ju svårt sjuk och pappan jobbade en del hemifrån?
- mamman sägs ha jobbat i normal omfattning fram till jul. Det gör väldigt få som är svårt cancersjuka.
Ang pappans jobb tycker jag inte det är särskilt motsägelsefullt. Han jobbade en del hemifrån, vilket man kan göra om man jobbar på universitet. Sedan måste man vara på plats en del givetvis, exempelvis hade han garanterat undervisning, föreläsningar han skulle hålla för studenter, och en del möten. Så det är naturligt att ibland var barnen ensamma med läraren, och ibland var pappan hemma.
Vad gäller mammans cancer är jag böjd att hålla med. Att hon ska varit dödligt cancersjuk, enligt vissa t.om. i palliativt tillstånd, och samtidigt jobbat som vanligt till jul håller jag för osannolikt. Visst kan hon haft en cancerdiagnos, men så långt gången har jag svårt att tro på, vissa i tråden ser det som fullt möjligt, men jag är som sagt mycket skeptisk.