Citat:
Det var något jag läste för nån månad sen eller två här i tråden. Om jag minns rätt var det jonathanmw, som jag förstår hade väldigt stor insyn i ärendet.
Citat:
Det som en läkemedelskunnig säger att de hade vissa doser lugnande i kroppen, men absolut inte dödande, är ju en sak. Men att en lekman tror att man behöver betydligt mindre är något helt annat. Och agera? H agerade ju inte någonting. Enligt dig så var det O som stod för dödandet i familjen. Jag vet heller inte var det stod att deras läkemedel motsvarade en flaska vin, men jag har försökt läsa väldigt noggrant i vad media skrivit - men inte hittat något sådant. Så vad stödjer du den uppgiften på? Har du källa?
Och då skulle vad ha hänt istället? Du som frågade mig igår vad jag trodde hade hänt.
Vad tror du själv har hänt?
Föräldrarna hade stora doser lugnande i sig - men inte så stora att de inte kunde agera.
De var därför inte i närheten av några dödliga doser.
Inte i närheten av någon förgiftning eller ens doser i den nivån att de blev trötta och behövde gå och lägga sig.
Knappt ens en dos som motsvarar lugnande premedicinering som ges inför en vanlig operation i narkos där man blir ordentligt lullig, sömnolent - och i allmänhet inte klarar av att agerara i någon utsträckning.
Om någon av dem - Hanna? - för en sekund skulle trott att hon skulle kunna dö av den dosen så var hon fullkomligt fel ute. Hon kunde lika gärna druckit en flaska vin och trott att hon skulle dö av det. Antagligen blivit mindre kapabel att agerera efter vinflaskan.
Kan man agera efter intag av lugnande tabletter rör det sig om ett par stycken som man tagit, inte fler. Varför googlade de inte? Kollade i FASS?
Var de absolutister? Varför drogade de inte ner barnen med rom i den varma chocklade?
Eller tog mer själva?
Vad tror du själv har hänt?
Föräldrarna hade stora doser lugnande i sig - men inte så stora att de inte kunde agera.
De var därför inte i närheten av några dödliga doser.
Inte i närheten av någon förgiftning eller ens doser i den nivån att de blev trötta och behövde gå och lägga sig.
Knappt ens en dos som motsvarar lugnande premedicinering som ges inför en vanlig operation i narkos där man blir ordentligt lullig, sömnolent - och i allmänhet inte klarar av att agerara i någon utsträckning.
Om någon av dem - Hanna? - för en sekund skulle trott att hon skulle kunna dö av den dosen så var hon fullkomligt fel ute. Hon kunde lika gärna druckit en flaska vin och trott att hon skulle dö av det. Antagligen blivit mindre kapabel att agerera efter vinflaskan.
Kan man agera efter intag av lugnande tabletter rör det sig om ett par stycken som man tagit, inte fler. Varför googlade de inte? Kollade i FASS?
Var de absolutister? Varför drogade de inte ner barnen med rom i den varma chocklade?
Eller tog mer själva?